De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Philips HDR 3810/31 is vastgelopen <probleem opgelost!>

    Ik heb een Philips HDR 3810/31 recorder.

    Gisteren heb ik 2 programma's opgenomen. Ten tijde van de programma's bleef de tijd in het display staan en werd er niet opgenomen (anders komt de opnametijd in het display te staan).

    Ik krijg de recorder nu ook niet meer aan. Als ik op "on" druk start ie een paar seconden op, maar valt dan meteen weer terug in "sleep" (stand-by).

    Een harde reset (stekker minuut los, "on" ingedrukt houden terwijl je de stekker weer in het stopcontact steekt) werkt ook niet meer.

    Wat zou dit kunnen zijn?
    Laatst aangepast door JanGroen : 15-02-2011 om 11:59

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanGroen Bekijk bericht
    Ik heb een Philips HDR 3810/31 recorder.

    Gisteren heb ik 2 programma's opgenomen. Ten tijde van de programma's bleef de tijd in het display staan en werd er niet opgenomen (anders komt de opnametijd in het display te staan).

    Ik krijg de recorder nu ook niet meer aan. Als ik op "on" druk start ie een paar seconden op, maar valt dan meteen weer terug in "sleep" (stand-by).

    Een harde reset (stekker minuut los, "on" ingedrukt houden terwijl je de stekker weer in het stopcontact steekt) werkt ook niet meer.

    Wat zou dit kunnen zijn?

    Hoe oud is ie?
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Sorry voor mijn late reactie.

    Hij is denk ik nu een jaar of 2. Ik heb hem via Marktplaats aangeschaft. De recorder heeft het maanden goed gedaan, dus het is geen kapot apparaat geweest dat ik heb gekocht.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanGroen Bekijk bericht
    Sorry voor mijn late reactie.

    Hij is denk ik nu een jaar of 2. Ik heb hem via Marktplaats aangeschaft. De recorder heeft het maanden goed gedaan, dus het is geen kapot apparaat geweest dat ik heb gekocht.
    Veel Philips apparaten, met name DVDspelers, hebben de gewoonte om een defect te gaan vertonen net nadat de garantietermijn is verstreken...

    Heb ook een Philips DVDspeler gehad die kort na de garantietermijn ophield... Vaak is vervanging de beste optie, er aan laten sleutelen gaat al snel in de papieren lopen of je moet een handige kennis hebben....
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Dat is mijn vraag ook eigenlijk: ik lees op internet dat de voedingen van sommige modellen te kort schiet, zodat het apparaat op een gegeven moment niet meer uit de stand-by komt. Vaak kun je dit zelf wel repareren (solderen). Iemand een idee / tips?

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanGroen Bekijk bericht
    Dat is mijn vraag ook eigenlijk: ik lees op internet dat de voedingen van sommige modellen te kort schiet, zodat het apparaat op een gegeven moment niet meer uit de stand-by komt. Vaak kun je dit zelf wel repareren (solderen). Iemand een idee / tips?
    Waarschijnlijk een overleden diode, maar ik ben niet die handige kennis en mij laten roeren in het electronica gedeelte van een apparaat is niet verstandig
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    De harde schijf maakt na het opstarten nu alleen nog bliep geluidjes, met een seconde pauze tussendoor. Het is een Seagate HDD. Kan ik zomaar een nieuwe HDD monteren, of staat hier nog speciale software op / is ie op een speciale manier geformatteerd?

  8. #8

    Standaard

    Ik heb ook deze Philips HDR 3810/31 gehad, en het is mij niet goed bevallen. Ik had heel vaak defecten, soms waren ze wel weer te herstellen, maar toen begon ik er een beetje genoeg van te krijgen. Heb hem maar 2 jaar gehad. Ik zelf heb het helemaal gehad van Philips, voor mij geen Philips meer.

  9. #9

    Standaard

    Je kan een andere HDD er in stoppen, heb ik ook even gedaan van 400GB. Moet je 1 hebben, met een Sata aansluiting. Kan je hem zo losschroeven, en omwisselen.

  10. #10

    Standaard

    Maakt de opslagcapaciteit nog uit? Nu is het 250 Gb, kan er ook 320 of 500Gb in?

    Staat er geen stuurprogramma ofzo op de HD? Merk maakt ook niet uit?

  11. #11

    Standaard

    De hdd bleek defect. Hij tikte alleen nog maar.

    Bij de lokale pc-winkel voor 38 euro een 500 Gb SATE hdd gekocht. Deze gemonteerd (5 minuutjes werk) en de recorder ingeschakeld. Na talloze pogingen van formatteren (waar de recorder zelf om vroeg en waar naar het leek geen reactie op kwam) kreeg ik ineens het menu van de recorder te zien. Firmware geupdate en de recorder is weer tip top in orde. Enige verschil: ik heb nu 500 Gb opslagcapaciteit i.p.v. de originele 250 Gb.

    Tip: koop dus voor 100 euro minder een recorder met "maar" 160 Gb opslagcapaciteit en koop zelf een hdd met capacietit naar keuze en schroef deze er in. Scheelt je veel Gb's en veel euro's!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanGroen Bekijk bericht
    De hdd bleek defect. Hij tikte alleen nog maar.

    Bij de lokale pc-winkel voor 38 euro een 500 Gb SATE hdd gekocht. Deze gemonteerd (5 minuutjes werk) en de recorder ingeschakeld. Na talloze pogingen van formatteren (waar de recorder zelf om vroeg en waar naar het leek geen reactie op kwam) kreeg ik ineens het menu van de recorder te zien. Firmware geupdate en de recorder is weer tip top in orde. Enige verschil: ik heb nu 500 Gb opslagcapaciteit i.p.v. de originele 250 Gb.

    Tip: koop dus voor 100 euro minder een recorder met "maar" 160 Gb opslagcapaciteit en koop zelf een hdd met capacietit naar keuze en schroef deze er in. Scheelt je veel Gb's en veel euro's!
    Is enkel geschikt voor mensen die net als jou een beetje handig zijn, sommigen zullen meer slopen dan goed doen Het kan je tevens je garantie kosten als er eoa zegel verbroken moet worden, daar moet je dan van tevoren wel even rekening mee houden
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Handig hoef je absoluut niet te zijn als je de HDD wisselt. Kwestie van 7 schroefjes loshalen voor de behuizing en 4 schroefjes om de HDD zelf los te maken. Daarna 2 stekkertjes lostrekken en klaar ben je. Je moet wel als een gek te keer gaan wil je wat kapot maken: je kan overal zo bij.

    Garantie kost het mij niet, aangezien ik geen bon had (apparaat was trouwens ook al ouder dan 24 maanden). Daarnaast heb ik geen zegels o.i.d. hoeven te verbreken.

    Als er nog garantie op had gezeten, had ik 'm wel opgestuurd om te laten repareren.
    Laatst aangepast door JanGroen : 20-02-2011 om 16:33

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •