Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 152 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ik zou toch de stand THX eens wat langer proberen. Deze stand komt echt het dichtst bij gekalibreerde waarden, met andere woorden het natuurlijkste beeld. Kleur warm heeft al helemaal niet de voorkeur bij mij, maar dat is ook persoonlijk. Verder een mooi scherm, maar toch wel iets te klein gezien je kijkafstand, afgaande op de foto dan.

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    zet jij bij de wii, je tv op SPEL modus?
    Ik heb 'm voor de Wii ook staan op de "CINEMA" stand. Dit geeft prima beeld. Ik ga de "SPEL" stand nog wel even proberen.

    @Marcel: ook de "THX" stand ga ik nog eens nader bekijken. Qua schermgrootte kan het natuurlijk altijd groter (wilde eigenlijk de 46 inch versie kopen). Maar ik woon niet alleen in huis en een maat groter wilde mijn vriendin niet. Nou prima, het is geven en nemen in een relatie . En onder de streep ben ik erg blij met deze TV. Zit op 2,5 meter afstand.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 24-06-2010 om 06:59
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik heb 'm voor de Wii ook staan op de "CINEMA" stand. Dit geeft prima beeld. Ik ga de "SPEL" stand nog wel even proberen.

    @Marcel: ook de "THX" stand ga ik nog eens nader bekijken. Qua schermgrootte kan het natuurlijk altijd groter (wilde eigenlijk de 46 inch versie kopen). Maar ik woon niet alleen in huis en een maat groter wilde mijn vriendin niet. Nou prima, het is geven en nemen in een relatie . En onder de streep ben ik erg blij met deze TV. Zit op 2,5 meter afstand.
    Zoals reeds boven vermeld, zou ik toch ook sterk de THX stand proberen

    ik doe het als volgt
    Voor games (wii) zet ik hem zeker op SPEL stand
    voor blurays en dvds op THX
    en soms overdag voor gewoon tv op NORMAAL
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Zoals reeds boven vermeld, zou ik toch ook sterk de THX stand proberen

    ik doe het als volgt
    Voor games (wii) zet ik hem zeker op SPEL stand
    voor blurays en dvds op THX
    en soms overdag voor gewoon tv op NORMAAL
    Vanmiddag maar even de TV op THX zetten Gebruik jij voor de Wii ook de (apart aan te schaffen) componentkabel? Dit geeft een flinke verbetering aan het beeld.

    Gisteren ook de TV even op het netwerk aangesloten. Dat Viera Cast is wel grappig (Youtube, aandelenkoersen en weerbericht). De Media Server heb ik ook geprobeerd en hiermee de mappen op mijn iMac uit kunnen lezen. Foto's werkt prima, video pakt hij alleen DivX en DVD VOB bestanden (ondertitels kun je helaas niet selecteren).

    Hopelijk brengt Panasonic hier nog een update voor uit zodat we ook van HD bestanden kunnen genieten.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Vanmiddag maar even de TV op THX zetten Gebruik jij voor de Wii ook de (apart aan te schaffen) componentkabel? Dit geeft een flinke verbetering aan het beeld.

    Gisteren ook de TV even op het netwerk aangesloten. Dat Viera Cast is wel grappig (Youtube, aandelenkoersen en weerbericht). De Media Server heb ik ook geprobeerd en hiermee de mappen op mijn iMac uit kunnen lezen. Foto's werkt prima, video pakt hij alleen DivX en DVD VOB bestanden (ondertitels kun je helaas niet selecteren).

    Hopelijk brengt Panasonic hier nog een update voor uit zodat we ook van HD bestanden kunnen genieten.
    Zorg er wel voor dat de ruimte toch wel wat verduisterd is voor THX
    Voor de wii gebruik ik inderdaad een componentkabel
    ik zie wel het verschil niet echt tov die andere kabel, maar dat was ook op een andere tv, nu is het allemaal wat groter en lijkt het mij niet echt op te vallen, maar het zal wel aan mij liggen

    Tv is bij mij ook op het netwerk aangesloten en ook even vieracast geprobeerd, maar dat viel mij eigenlijk dik tegen !
    Buiten youtube spreekt het mij totaal niet aan eigenlijk en er zitten nog zoveel vakjes leeg, dat ik er eigenlijk nu niet meer naartoe zal kijken naar gans die viera cast, tenzij het in de toekomst ferm uitgebreid is

    De media server zal ik ook nog eens proberen, maar wederom zie ik het nut niet echt
    vermits je constant je computer ook moet aan laten staan, wat weer elektriciteit verbruikt, wil ik perse fotos bekijken , zet je het toch gewoon op stick of dvd en kan je gewoon ook genieten , en moet die computer niet staan draaien

    ik vind die 2 dingen dus wel wat omslachtig
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  6. #31

    Standaard

    Heb je in het instellingen menu van je Wii het beeld wel ingesteld op HDTV? Anders stuurt ie geen 460p uit. Het beeld oogt dan zeker rustiger dan wanneer je een scart gebruikt. Dat Viera Cast is ook niet meer dan grappig, was ook meer om 'ns uit te proberen.

    Ik was zelf van plan om te zijner tijd een Media streamer te kopen (AC Ryan PlayOn! of Xstreamer) om zo de content op mijn PC te kunnen bekijken. Wanneer Panasonic deze functionaliteit optimaliseert, scheelt me dit weer een extra kastje.
    Laatst aangepast door Peter Porrio : 24-06-2010 om 08:37
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Heb je in het instellingen menu van je Wii het beeld wel ingesteld op HDTV? Anders stuurt ie geen 460p uit. Het beeld oogt dan zeker rustiger dan wanneer je een scart gebruikt. Dat Viera Cast is ook niet meer dan grappig, was ook meer om 'ns uit te proberen.
    Heb ik gedaan ja

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Ik was zelf van plan om te zijner tijd een Media streamer te kopen (AC Ryan PlayOn! of Xstreamer) om zo de content op mijn PC te kunnen bekijken. Wanneer Panasonic deze functionaliteit optimaliseert, scheelt me dit weer een extra kastje.
    Je bedoelt dan enkel audio of ook video?
    HD streamen naar je tv gaat niet optimaal heb ik gelezen...
    i dunno of panasonic dit gaat optimaliseren
    als je mij wat voordelen kan opsommen wil ik die mediaserver ook wel eens proberen, maar nu zie ik het nut niet echt
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    Je bedoelt dan enkel audio of ook video?
    HD streamen naar je tv gaat niet optimaal heb ik gelezen...
    i dunno of panasonic dit gaat optimaliseren
    als je mij wat voordelen kan opsommen wil ik die mediaserver ook wel eens proberen, maar nu zie ik het nut niet echt
    Zo'n (externe) media streamer kan bijna alle audio- en videoformaten uitlezen vanaf USB disk of via het netwerk (afhankelijk van model). Dan kun je bijvoorbeeld je audio- en videobestanden op een NAS zetten, of in gedeelde mappen op je PC.

    De media streamer sluit je via HDMI aan op je TV en dan kun je dus alle (HD) content die je op je PC hebt staan afspelen op je TV. Dat streamen van HD niet goed zou gaan, klopt niet. Ik heb vrienden met een Xstreamer en een Popcorn Hour. Dat gaat voortreffelijk. Ook ISO bestanden van DVD's kunnen ze zo weergeven.

    Als Panasonic de software aan kan passen zodat de TV dit ook allemaal kan (speelt nu alleen DivX en DVD + wat audio formaten), scheelt het weer 100 a 150 euro voor een aparte media streamer.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Zo'n (externe) media streamer kan bijna alle audio- en videoformaten uitlezen vanaf USB disk of via het netwerk (afhankelijk van model). Dan kun je bijvoorbeeld je audio- en videobestanden op een NAS zetten, of in gedeelde mappen op je PC.

    De media streamer sluit je via HDMI aan op je TV en dan kun je dus alle (HD) content die je op je PC hebt staan afspelen op je TV. Dat streamen van HD niet goed zou gaan, klopt niet. Ik heb vrienden met een Xstreamer en een Popcorn Hour. Dat gaat voortreffelijk. Ook ISO bestanden van DVD's kunnen ze zo weergeven.

    Als Panasonic de software aan kan passen zodat de TV dit ook allemaal kan (speelt nu alleen DivX en DVD + wat audio formaten), scheelt het weer 100 a 150 euro voor een aparte media streamer.
    mm sinds bluray koop ik eigenlijk terug alles
    vroeger zette ik wel eens dvds op mn pc, maar das nu ook verleden tijd...
    ik verzamel terug
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  10. #35

    Standaard

    Dit gevonden
    Er is een hotelmenu met wat handige opties. Zo heb ik mijn ingang standaard op hdmi gezet en volume op 0.

    --------------------------------------------------------
    Volgende opties zijn nog steeds beschikbaar:

    Hotel = -/V (op tv) + 3x AV (op afstandsbediening)

    Met behulp van de Hotel mode kun je enkele standaard instellingen wijzigen.
    Je moet hiervoor de Hotel Mode op ON zetten (Hotel menu: [-/V] knop op de TV ingedrukt houden en gelijktijdig 3x de AV knop op de afstandsbediening indrukken).

    Ongevaarlijk zijn de volgende opties:
    - Initial INPUT. Als je de TV aan zet maakt deze standaard gebruik van de analoge tuner. Kijk je alleen via digitale kabel decoder die je op een HDMI, Scart of component ingang hebt aangesloten, dan kun je hier instellen dat bij het aanzetten van de TV niet de analoge tuner selecteerd wordt, maar de HDMI, Scart of component ingang.

    -Initial VOL level. Het volume level dat de TV gebruikt bij het aanzetten. Loopt je geluid altijd via je surround set, dan kun je deze op 0 zetten.

    -Maximum VOL level. Handig als je kleine kinderen hebt. Je kunt hiermee nl. instellen hoe hard de TV kan.

    -Initial POS. Het analoge kanaal dat standaard geselecteerd wordt bij analoge ontvangst. Kijk je vaak naar RTL4, dan kun je deze op 4 zetten zodat kanaal 4 direct geselecteerd wordt op het moment dat je de TV aan zet. (Alleen nuttig wanneer je analoog kijkt).

    Gevaarlijke opties (DUS NIET GEBRUIKEN!)
    Als je de Remote lock of de Button lock aan zet, dan kun je NIET meer in het hotel menu komen. Je kunt deze wijzigingen dan dus NIET meer ongedaan maken, dit kan enkel een service monteur!

    -Remote lock. Zorgt er voor dat je je afstandsbediening niet meer kunt gebruiken.

    -Button lock. Zorgt er voor dat de knoppen op de TV niet meer werken.

    Service = -/V (op tv) + 3x 0 (op afstandsbediening) (VOOR GEVORDERDEN!)

    hotelmenu is wel handig vind ik,iemand dit al geprobeerd?
    maar het aantal uren waar dat de tv gespeeld heeft, waar zie je dat nu?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  11. #36

    Standaard

    Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20
    Laatst aangepast door cyberson : 25-07-2010 om 06:41 Reden: foutje

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cyberson Bekijk bericht
    Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20
    zou je moeten terugvinden in je handleiding
    als je wilt dan zoek ik het even op, want ik weet het ook niet van buiten
    of ging dit niet automatisch wanneer hij verbonden is met internet?
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  13. #38

    Standaard

    Misschien lees ik erover, maar ik zag nog geen antwoord op de vraag : Is het nodig de 200 eerste uren deze plasma te laten inspelen? Maw. contrasten en dergelijke zo laag mogelijk. Vakman zei dat dit onzin is, toch graag tweede mening.

    Tips ivm perfecte instellingen zijn nog steeds welkom. Vooral over al dan niet in- en/of uitschakelen van beeldverbeteraars en dergelijke.

    @ Peter Porrio, nice picture. Het doet me nog meer ongeduldig uitkijken naar woensdag. (levering, plaatsing van 42G20)
    Laatst aangepast door Esteban : 25-07-2010 om 10:48

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Misschien lees ik erover, maar ik zag nog geen antwoord op de vraag : Is het nodig de 200 eerste uren deze plasma te laten inspelen? Maw. contrasten en dergelijke zo laag mogelijk. Vakman zei dat dit onzin is, toch graag tweede mening.

    Tips ivm perfecte instellingen zijn nog steeds welkom. Vooral over al dan niet in- en/of uitschakelen van beeldverbeteraars en dergelijke.

    @ Peter Porrio, nice picture. Het doet me nog meer ongeduldig uitkijken naar woensdag. (levering, plaatsing van 42G20)
    alle beeldverbeteraars uitzetten !
    beeld op thx zetten en sharpness (scherpte) op 0
    verder niks speciaals doen
    gewoon kijken genieten

    ivm inspelen, iedereen is toch de eerste 200 u voorzichtig:
    wat ik doe is: letten dat je naar geen beeld kijkt met zwarte balken
    thats it
    ohja
    in nederland schijnt het dat de logos daar fel zijn, bij ons in belgie is dat niet het geval dus geen probleem
    voor de nederlanders... zou ik maken dat het logo buiten beeld valt
    aspect ratio wijzigen dus indien nodig

    na 200 u, nog meer genieten en eventueel laten callibreren
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  15. #40

    Standaard

    Naast de kwestie : Eigenlijk is dat toch wel enigzins grappig. Komt 'n TV pronken met alle mogelijke beeldverbeteraars die er bestaan om de ultieme beleving te kunnen ondergaan, lees ik overal dat je die moet uitschakelen.

    Scherpte blijvend op nul, of enkel tijdens de eerste 200 speeluren?

    Thanks for the tips.

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Scherpte blijvend op nul, of enkel tijdens de eerste 200 speeluren?
    Ik weet niet hoe het bij deze Pana zit, maar mijn Pana is gekalibreerd en de scherpte staat gewoon op default en dat is in het midden van de schuifbalk. Te veel scherpte is simpelweg niet mooi omdat er kunstmatig scherpte wordt toegevoegd aan het beeld. Dit levert de nodige artifacten op langs randen van fel gekleurde zaken in het beeld. Het beste is het om iets met fijne lijnen op het beeld weer te geven en de scherpte dan zodanig instellen dat het ook echt fijne lijnen blijven zonder dat er een donkergekleurde rand langs komt te liggen. Zoiets: http://img72.imageshack.us/img72/683...art1080tf3.jpg Of zoiets: http://i174.photobucket.com/albums/w...Overscan-2.jpg

    Vooral die laatste is populair bij veel beeldfanaten. Als je bij de laatste de scherpte te hoog zet, dan komen er zwarte randen langs de witte lijnen en witte randen langs de zwarte vlakken.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  17. #42

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door skank Bekijk bericht
    ivm inspelen, iedereen is toch de eerste 200 u voorzichtig:
    wat ik doe is: letten dat je naar geen beeld kijkt met zwarte balken
    thats it
    ohja
    in nederland schijnt het dat de logos daar fel zijn, bij ons in belgie is dat niet het geval dus geen probleem
    voor de nederlanders... zou ik maken dat het logo buiten beeld valt
    aspect ratio wijzigen dus indien nodig

    na 200 u, nog meer genieten en eventueel laten callibreren
    Jij bent wel erg paranoide. Het beeld op een plasma brandt echt niet zo snel meer in als dat vroeger het geval was. Ook al staat er een logo in beeld of wil je een film kijken met een andere aspect ratio dan 16:9, gewoon doen. Gewoon genieten. Of dit nu tijdens de eerste 200 uur is of niet. Waar je wél altijd op moet letten is dat je contrast en helderheid niet te hoog staan. Nooit niet, maar vooral de eerste 200 uur, maar verder is het idd gewoon genieten zoals je zelf al zegt. En het beeld gewoon het beeld laten zijn. Net of je 200 uur lang alleen maar naar 1 zender zit te kijken met een fel logo...

    Mijn plasma had laatst licht last van inbranden, wat na een dag gewoon gebruik weer weg is getrokken. En het beeld dat ingebrand was, was na een uurtje of 8 nonstop guitar hero spelen waarbij de teller linksonder in beeld staat. Daarvan zag je de rand. Dus bij 8 uur echt statisch beeld zie je wel wat, maar nogmaals, met gewoon tv kijken en films kijken trekt dat weer weg. En dat zal met de nieuwere plasma's alleen maar weer zijn verbeterd.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  18. #43

    Standaard

    Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20

    Iemand

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cyberson Bekijk bericht
    Ik was benieuwd hoe je de software update van deze tv G20

    Iemand
    Volgens mij heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat Pana in NL niet wil dat je het zelf doet, maar via de Franse site zou je wel weer de SW kunnen downloaden.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik weet niet hoe het bij deze Pana zit, maar mijn Pana is gekalibreerd en de scherpte staat gewoon op default en dat is in het midden van de schuifbalk. Te veel scherpte is simpelweg niet mooi omdat er kunstmatig scherpte wordt toegevoegd aan het beeld. Dit levert de nodige artifacten op langs randen van fel gekleurde zaken in het beeld. Het beste is het om iets met fijne lijnen op het beeld weer te geven en de scherpte dan zodanig instellen dat het ook echt fijne lijnen blijven zonder dat er een donkergekleurde rand langs komt te liggen. Zoiets: http://img72.imageshack.us/img72/683...art1080tf3.jpg Of zoiets: http://i174.photobucket.com/albums/w...Overscan-2.jpg

    Vooral die laatste is populair bij veel beeldfanaten. Als je bij de laatste de scherpte te hoog zet, dan komen er zwarte randen langs de witte lijnen en witte randen langs de zwarte vlakken.
    scherpte blijvend op 0
    waarom?
    1. overal lees ik het op reviewssites dat het beter is deze op 0 te zetten
    2. heb je zelf al eens van 5 (standaard) naar 0 gezet? je ziet niks van verschil
    dus waarom dan op 5?
    van mij mag je hem uiteraard op 5 zetten, maar ik zet hem op 0
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Jij bent wel erg paranoide. Het beeld op een plasma brandt echt niet zo snel meer in als dat vroeger het geval was. Ook al staat er een logo in beeld of wil je een film kijken met een andere aspect ratio dan 16:9, gewoon doen. Gewoon genieten. Of dit nu tijdens de eerste 200 uur is of niet. Waar je wél altijd op moet letten is dat je contrast en helderheid niet te hoog staan. Nooit niet, maar vooral de eerste 200 uur, maar verder is het idd gewoon genieten zoals je zelf al zegt. En het beeld gewoon het beeld laten zijn. Net of je 200 uur lang alleen maar naar 1 zender zit te kijken met een fel logo...

    Mijn plasma had laatst licht last van inbranden, wat na een dag gewoon gebruik weer weg is getrokken. En het beeld dat ingebrand was, was na een uurtje of 8 nonstop guitar hero spelen waarbij de teller linksonder in beeld staat. Daarvan zag je de rand. Dus bij 8 uur echt statisch beeld zie je wel wat, maar nogmaals, met gewoon tv kijken en films kijken trekt dat weer weg. En dat zal met de nieuwere plasma's alleen maar weer zijn verbeterd.
    paranoide? moet jij dringend eens andere forums lezen
    ik heb er zoals gezegd geen last van, maar er zijn er toch aardig die wel last hebben.... en ingebrand
    maw die na 3 weken spelen er nog altijd zijn ! dat noem ik dan toch geen retentie meer
    maar goed, van mij niet gelaten hoor
    ik zeg enkel maar dat er op bv htforums, tweakers, avforums, en avsforums mensen zijn die het wel zitten hebben
    als de vraagsteller dit wil riskeren dan doet hij maar ik pas toch echt op, en die 200 u zijn zo voorbij....
    (om een voorbeeld te geven vooral tijdens het voetbal stonden de zenders nogal lang op hetzelfde beeld, dat zal nu wel wat minder zijn)
    maar zoals ik dus zei, iedereen is vrij wat hij doet he, ik heb gewoon mijn tips meegedeeld die volgens mij wel belangrijk zijn...
    wat hij/zij ermee doet, is een andere zaak
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens mij heb ik hier op het forum wel eens gelezen dat Pana in NL niet wil dat je het zelf doet, maar via de Franse site zou je wel weer de SW kunnen downloaden.
    Bij mij is het zo: gewoon een netwerkkabel in de tv pluggen en hij doet het automatisch
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  23. #48

    Standaard

    Ook aan Michael bedankt voor de tips. Van die afbeeldingen snap ik niets, maar misschien zal met dat duidelijk worden als hij voor m'n neus staat. *telt af*

  24. #49

    Standaard

    De instelling intelligent frame creation en super ressolution hoe hebben jullie die staan

  25. #50

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door cyberson Bekijk bericht
    De instelling intelligent frame creation en super ressolution hoe hebben jullie die staan
    IFC OFF de andere ken ik niet van buiten
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Pagina 2 van 7 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •