De resultaten 1 tot 11 van 11 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard JVC RX-ES Versterker Bromt

    hallo iedereen

    ik zit met een probleempje hier.
    ik heb een JVC RX-ES versterker met alles er op en er aan
    als ik hem aan zet zit er een irritante brom in het geluid.
    als ik de volume op 0 zet is het weg maar als ik hem op 1 of hoger zet bromt hij weer :S overal is de brom terug te horen. als ik geluid krijg van de TV via de FM AM noem aales maar op. het is sinds kort dat hij zo begint te brommen we hebben hem al een tijdje.
    weet iemand hier een oplossing voor?

    Mark

  2. #2

    Standaard

    Dat klinkt als een aardlus.
    Kijk eens of alle speakerkabels goed zijn aangesloten.
    Stop de stekker eens in een ander stopcontact, dat kan ook helpen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ludo Keeris Bekijk bericht
    Dat klinkt als een aardlus.
    Kijk eens of alle speakerkabels goed zijn aangesloten.
    Stop de stekker eens in een ander stopcontact, dat kan ook helpen.
    alle draden opnieuw aan gestript en de stekker in een ander stoptcontact gedaan maar geen verbetering
    hoe zit dat met die aardlus ? is hij niet goed geaard dan ?

  4. #4

    Standaard

    Ik weet niet of dit type een geaarde stekker heeft, maar het zou kunnen dat de aarde niet goed zit.

    Wat voor apparatuur heb je er op aangesloten?
    Controleer de aansluitingen eens. Of haal alles er één voor één af en sluit het opnieuw aan. Dan weet je misschien welk apparaat het veroorzaakt.

    p.s. je topic even verplaatst naar de juiste afdeling.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    aan de versterker zit een TV en een DVD speler. maar bij beide heb ik een brom er in zitten.
    er zit geen geaarde stekker aan.
    ik heb nu ook alle stekketjes los gehad en er weer in gedaan maar nog steeds die brom :S

  6. #6

    Standaard

    Is de brom er ook als je behalve de speakers helemaal niets aansluit?

    Het kan namelijk ook een van de andere bronnen zijn die de brom veroorzaken.
    Dus even testen met alleen je speakers aangesloten, is de brom dan weg, dan 1 voor 1 je bronnen aan sluiten en testen om de boosdoener te vinden. Is de brom er nog wel met alleen je speakers zou je niet simpelweg een ander stopcontact kunnen proberen maar een stopcontact wat op een andere groep zit. Even met een verlengsnoer naar de gang ofzo. Dit om uit te sluiten dat je gewoon een vervuilde stroomgroep hebt.

  7. #7

    Standaard

    zelfs als ik alle stekkers er afhaal hou ik de brom, en met een verlengkabel vanaf de gang naar de versterker ook geen succes
    dus ik weet het niet meer

  8. #8

    Standaard

    Komt de brom uit alle speakers? Kan het dan niet zo zijn dat een van je speakers gaar is?
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door xander79 Bekijk bericht
    Komt de brom uit alle speakers? Kan het dan niet zo zijn dat een van je speakers gaar is?
    Of dat de aktieve sub niet helemaal goed aangesloten of defekt is?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Om uit te sluiten of j=het je versterker is of iets anders, je speakers 1 voor 1 aansluiten en kijken of je de brom nog hoort. Voor de rest niets aan je receiver hangen, zelfs geen sub.

  11. #11

    Standaard

    Is het probleem opgelost?
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •