Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 33 worden weergegeven.

Discussie: Flodder DVD

  1. #1

    Standaard Flodder DVD

    Waar is de Flodder film op DVD te koop ?
    Ik bedoel dan de 1e film uit 1986 met Huub Stapel.

    Ik kan wel de series vinden, maar (persoonlijke mening !) dat is m.i. een puinhoop !
    Deel 2 van de 3-delige filmserie: "Flodder in Amerika" wordt om auteursrechterlijke redenen niet op DVD uitgebracht. M.i. ook geen probleem, want dat was: troep ! Anders is het weer met deel: 3. Die is weer fantastisch.

    Kortom: ik zoek dus uit de filmtrilogie de delen 1 en 3. Die moeten er (volgens info op Internet) zijn op DVD. De grote vraag alleen is: waar ???
    Griffioen

  2. #2

    Standaard

    Flodder en Flodder 3 zijn inderdaad op DVD uitgebracht, maar ze zijn niet meer verkrijgbaar. Ik heb geen idee of er plannen zijn om de films nog eens op DVD uit te brengen.

  3. #3

    Standaard

    Beproef je geluk eens op Marktplaats.nl (zie hier bijvoorbeeld deel 1 voor € 8,-) !

  4. #4

    Standaard

    ik zou deel 2 toch nog wel graag op dvd zien uitkomen ooit hoor
    hoe zit het eigenlijk met die auteursrechten?

  5. #5

    Standaard

    Bij amazon.de is nog wel wat verkrijgbaar.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Bij amazon.de is nog wel wat verkrijgbaar.

    is dit een regio 2 en weet je ook zo of deze duits gedubbed zijn?

  7. #7

    Standaard

    Die versie moet je absoluut niet hebben, want daar staat enkel de Duitse dub op.
    De enige ''goede'' DVD versie is de Spaanse, waar ook de Nederlandse track opstaat.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Die versie moet je absoluut niet hebben, want daar staat enkel de Duitse dub op.
    Flodder in het Duits...
    Concertagenda op Podiuminfo

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Flodder in het Duits...
    Misschien vind je dit vreemd, maar Flodder was/is in Duitsland een gigantische hype, NIET normaal

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door marcelb7 Bekijk bericht
    Flodder in het Duits...

    ja en die duitse dubbings wordt je niet echt vrolijk van haha
    ik heb het ook ooit bij jaws the revenge gezien en gehoord en dat klonk ook superbelabberd

  11. #11

    Standaard

    De Spaanse DVD van Flodder In Amerika is gewoon te koop op marktpaats.nl, die versie heeft NL audio en is de originele versie.
    De Duitse versie is 22min korter en alleen met Duits audio.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas83 Bekijk bericht
    De Spaanse DVD van Flodder In Amerika is gewoon te koop op marktpaats.nl, die versie heeft NL audio en is de originele versie.
    De Duitse versie is 22min korter en alleen met Duits audio.
    Het enige nadeel is dat die vent die die Spaanse DVD aanbiedt, gewoon een oplichter is.

    Ik heb hem gemaild, want volgens zijn informatie had zijn Spaanse DVD een 16:9 transfer, iets wat uniek is voor Flodder in Amerika. Dat was de reden dat ik hem wilde, de 16:9 tegenover de gecropte 4:3 versie die je overal van deze film ziet. Op tv, op video destijds... Allemaal 4:3.

    Ik vroeg hem wat hij ervoor wilde inclusief verzendkosten(Op marktplaats vroeg hij 20 euro dus dat was de prijs die ik verwachtte), maar al snel vroeg hij 35 euro voor 1 exemplaar. En oh ja, voor je erin trapt; De DVD is totaal niet in 16:9, maar gewoon 4:3, net zoals alle TV-rips die overal op internet te vinden zijn.

    Mijn conclusie is dus; Zoek de videoband op rommelmarkten of iemand die de film ooit van TV heeft opgenomen, dan ben je stukken goedkoper uit dan dezelfde film voor 30 keer zoveel waarde te kopen terwijl je exact hetzelfde hebt.

    PS: Je moet ook niet de Duitse versie kopen, alles nagesynchroniseerd

  13. #13

    Standaard

    De aanbieder op marktplaats is toch die gast die boven jou gepost heeft??
    28 days... 6 hours... 42 minutes... 12 seconds. That... is when the world... will end.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas Reuver Bekijk bericht
    De aanbieder op marktplaats is toch die gast die boven jou gepost heeft??
    Idd dat ben ik.

    @ Samba-boy: Beetje op je woorden passen! Ik ben geen oplichter waar maak je dat uit op...?

    Iemand die iets verkoopt wat niet aan jouw verwachtingen voldoet is niet gelijk een oplichter.
    De prijs op marktplaats is en is nog steeds bieden vanaf 20 Euro, (goed lezen is ook een kunst) want het staat er duidelijk.
    Dat markplaats die vanaf prijs nou bovenaan de advertentie zet kan ik niks aan doen.
    De 35 Euro prijs was omdat ik op dat moment de DVD's nog niet voor minder dan 35 Euro verkocht had en dan ga ik dat natuurlijk voor zo'n zeikerd als jij niet voor 20 Euro doen.
    Dat vanaf 20 heb ik zo gedaan omdat je anders van de kansloze mensen krijgt die 50 cent enzo gaan bieden.
    Jou conclusie is de gedachtegang van een stoeptegel als je de VHS beter vind dan DVD.

  15. #15

    Standaard

    Tja, hoe noem je iemand die beweert dat aspect ratio 16:9 is, terwijl dat niet zo is...

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door e-shole Bekijk bericht
    Tja, hoe noem je iemand die beweert dat aspect ratio 16:9 is, terwijl dat niet zo is...
    Nou?. geen oplichter i.i.g.
    Dat hij niet niet verder leest dan zn neus lang is kan ik niets aan doen.
    Ik vermeld de informatie die ik aangeleverd krijg, daar zit idd ook wel eens een foutje in (zo blijkt) maar die info vind ik nog altijd iets meer betrouwbaar dan het vermoeden van één of andere pre-historische VHS fanboy.
    Maar om nou gelijk iemand een oplichter te noemen vind ik iets te vind je ook niet?
    Dan kan je 70% van alle verkopers op markplaats wel afschieten want die info is ook vaak copy-paste.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bas83 Bekijk bericht
    Nou?. geen oplichter i.i.g.
    Dat hij niet niet verder leest dan zn neus lang is kan ik niets aan doen.
    Ik vermeld de informatie die ik aangeleverd krijg, daar zit idd ook wel eens een foutje in (zo blijkt) maar die info vind ik nog altijd iets meer betrouwbaar dan het vermoeden van één of andere pre-historische VHS fanboy.
    Maar om nou gelijk iemand een oplichter te noemen vind ik iets te vind je ook niet?
    Dan kan je 70% van alle verkopers op markplaats wel afschieten want die info is ook vaak copy-paste.
    In de advertentie staat het verkeerd inderdaad, maar als dan iemand er specifiek naar vraagt, bij een item van 35,-, mag je verwachten dat je dit even nakijkt of aangeeft dat je het niet weet (want bv. geseald)maar alleen op info op hoes afgaat.

    Daarbij heb je de advertentietekst nog steeds niet gecorrigeerd met correcte aspect ratio.
    Ik zeg niet dat je een oplichter bent, maar hierdoor krijg je de schijn tegen.

    70% lijkt me wat overdreven hoor, maar ieder is verantwoordelijk voor zijn advertentietekst.

  18. #18

    Standaard

    hier een recensie v/d DVD:
    http://www.neerlandsfilmdoek.nl/2009...-dvd-recensie/

    Beeld matig, maar aanzienlijk beter dan de VHS.

  19. #19

    Standaard

    Je advertentie is nu aangepast, da's netjes.

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Flodder 1 & 2 alsnog op DVD?

    http://affiliate.telegraaf.nl/filmac...3-7e118a544cda

    Ik moet het allemaal nog maar even zien. Voor het zelfde geld is het gewoon, een tijdelijk artwork en zijn de Flodder plaatjes slecht een opvulling.

  21. #21

    Standaard

    En dan gaan we vanaf nu weer gewoon ontopic! Verdere persoonlijke discussie moet maar via PM gevoerd worden..

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Jordy van Buel Bekijk bericht
    En dan gaan we vanaf nu weer gewoon ontopic! Verdere persoonlijke discussie moet maar via PM gevoerd worden..
    Goed plan:

    Had een mail gestuurd naar DFW over de Flodder DVD's en dit kreeg ik terug:
    -------------------------------------------------------------------
    Bedankt voor uw e-mail.

    Dit is inderdaad correct, Flodder 1 en 2 verschijnen in de Nederlandse Filmcollectie die echter niet los verkrijgbaar is, maar alleen via de Telegraaf:
    http://affiliate.telegraaf.nl/filmactie/bestel.html?webSyncID=298196b0-ca94-415b-951f-2855a3c727f4&sessionGUID=599b09f0-3cbe-4fb7-94d1-5a6b3476d183

    Flodder 3 zal niet verschijnen.

    Flodder 1 en 2:
    Beeld: 4:3 Full Frame [1.33:1]
    Audio: Dolby Digital 2.0
    Hij is niet Digital Remastered.

    Tevens is de originele regisseur niet bij deze release van Flodder betrokken.

    Hopelijk u zo voldoende te hebben geïnformeerd.

    Heeft u nog vragen? We horen het graag.


    Met vriendelijke groet,

    Dutch Filmworks

    Van:
    Verzonden: vrijdag 15 oktober 2010 1:29
    Aan: Dutch Filmworks Info
    Onderwerp: Vraag over DVD release
    Urgentie: Hoog




    Hallo DFW,

    Op verschillende websites zag ik dat er begin november DVD releases geplant staan van een aantal Nederlands films o.a. Flodder 1 & 2.
    Ik vroeg mij af of dit inderdaad correct is…?

    Ook ben ik nieuwsgierig welke filmscan voor deze release gebruikt wordt en of hier nog iets aan gedaan wordt in de zin van digitale restauratie.

    Helaas zie ik van veel DVD releases van ouder materiaal bij andere filmmaatschappijen slordige fouten als:

    * Filmtransfer niet in het originele beeldformaat.
    * Filmgrain
    * Oude (niet schone filmscan) / slechte mastertape/film.
    * Lage bitrate encodering wat resulteert in blokkerig beeld.
    * Vaak geen double layer DVD waardoor de maximale DVD bitrate kwaliteit niet behaald kan worden.

    Vaak wordt er helaas alleen naar het commerciële aspect gekeken dan naar de kwaliteit en respect/behoud voor het oude materiaal.

    Hoe staan deze zaken tot de release van de Nederlandse films, vooral de Flodder DVD’s…?

    Is de originele regisseur betrokken bij deze release…?

    Staat de film Flodder 3 ook in de planning…?

    Met vriendelijke groet,

  23. #23

    Standaard

    4:3? De eerste uitgave van Flodder was 16:9. Een downgrade dus.

  24. #24

    Standaard

    Wie komt er anno 2010 nog met films in 3x4 formaat op de proppen .
    UHD Blu-ray's: 244Blu-ray's: 1129DVD's: 226

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frenkel Bekijk bericht
    Wie komt er anno 2010 nog met films in 3x4 formaat op de proppen .
    Het is natuurlijk 4:3 en als de film origineel zo is...
    Jij hebt heel veel BD's daar zal er toch ook wel 1 tussen zitten of heb je alleen recente films?
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •