De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Mooie budgetsubwoofer?

    Hallo allemaal,

    Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier voor het laatst ben geweest (en ik heb toen erg veel hulp gekregen), maar ik heb nu toch wel weer een vraagje voor jullie.

    Dit maal gaat het overigens niet om mij, maar om mijn vader. Hij heeft onlangs een tweedehands receiver (Pioneer VSX-D810S) voor een mooie prijs kunnen krijgen, op mijn advies. Daarop aangesloten staan:
    4x Philips 22AH489 als fronts en rears
    2x Philips 22AH482 als front/rear centers
    Dit alles staat in een 6.0 setupje en klinkt allemaal prima, maar hij zou er nu toch nog graag een actieve subwoofer bij willen.

    Het probleem is dat zijn budget niet al te groot is - bij voorkeur wil hij niet over de 175 euro heen gaan, en zijn maximum ligt rond de 250 euro. Ik heb hem al verteld dat er voor dit geld niet al te veel te vinden zou zijn, maar hij wil niet verder sparen tenzij het echt niet anders kan.

    Aan de andere kant is de kamer waar dit naartoe moet gaan zo'n 30m2 groot, en luistert hij vaak op een nogal hoog volume (-25dB op de D810S, weet niet of jullie daar iets mee kunnen). Daarom vallen in mijn ogen kleinere subwoofers al af - de subwoofer moet voor hem echt mee kunnen komen met de andere speakers.

    Dit zijn de producten waar we nog naar zitten te kijken:
    Mivoc SW 1500 A-II (grote subwoofer, maar vrij weinig echt vermogen)
    Mivoc SW 1100 A-II (voor 30 euro meer heb je de 1500 A-II, wss. te grote baspoort... te kleine speaker?)
    JBL Northridge E150P (heb over problemen met de elektronica gelezen... te kleine speaker?)
    Magnat Monitor Supreme Sub 301A (geen geweldige reviews, wel mooi formaat)
    Heco Victa Sub 25A (wss. te duur, wel goede reviews... te kleine speaker?)

    Er zal vast nog wel meer zijn, maar alle speakers onder de 10 inch (250 mm) hebben we al uitgesloten ivm. de vrij grote ruimte en het volume. Tweedehands is er niks te vinden in de buurt, en we hebben geen auto.

    De subwoofer zal voornamelijk gebruikt worden voor games en films, maar ook af en toe voor muziek van YouTube. Een beetje mooie bas is daarom wel leuk, maar het hoeft geen audiofiel gebeuren te worden.

    Als iemand hier iets weet of een opmerking heeft, laat het ons horen! Alvast bedankt!
    Laatst aangepast door XpanD : 18-06-2010 om 11:27 Reden: Extra informatie

  2. #2

    Standaard

    Ik heb de Mivoc 1100 en ben er tevreden over, kijkende naar het geld. Helaas heeft de poort wat last van chuffing, maar verder presteert hij bijzonder goed in deze prijsklasse.

    De woonkamer is bij mij nog een stuk groter en ik heb het volume nog niet op een kwart staan. De 1100 is dus zeker wel voldoende, afhankelijk van de plaatsing.

    De 1500 is echt een flink stuk groter en levert ook een stuk meer power. Als je de ruimte ervoor hebt zou ik voor 3 tientjes meer voor deze gaan.

    Ook zou je kunnen kijken voor een mooie 2e hands sub. Kun je volgens mij best wat leuks voor krijgen voor dat bedrag op de 2e hands markt. Maar goed, je geeft zelf al aan niets te hebben gevonden.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    BK Gemini II is ook een mooie sub die nieuw iets meer dan 250 kost, zie http://www.ra-subwoofers.nl/
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  4. #4

    Standaard

    Als eens op hifi.nl gekeken?

    http://www.hifi.nl/tweedehands/categ...Subwoofer.html

    Staan ook wel een paar leuke demo's tussen. B&w s2, Energy?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Ik heb de Mivoc 1100 en ben er tevreden over, kijkende naar het geld. Helaas heeft de poort wat last van chuffing, maar verder presteert hij bijzonder goed in deze prijsklasse.

    De woonkamer is bij mij nog een stuk groter en ik heb het volume nog niet op een kwart staan. De 1100 is dus zeker wel voldoende, afhankelijk van de plaatsing.

    De 1500 is echt een flink stuk groter en levert ook een stuk meer power. Als je de ruimte ervoor hebt zou ik voor 3 tientjes meer voor deze gaan.

    Ook zou je kunnen kijken voor een mooie 2e hands sub. Kun je volgens mij best wat leuks voor krijgen voor dat bedrag op de 2e hands markt. Maar goed, je geeft zelf al aan niets te hebben gevonden.
    Zou de 1500 het geld echt waard zijn boven de 1100?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    BK Gemini II is ook een mooie sub die nieuw iets meer dan 250 kost, zie http://www.ra-subwoofers.nl/
    Het absolute maximumbudget lag rond de 250 euro, en de goedkoopste subwoofer op die website kost al 299 euro, dus dat gaat helaas niet lukken.

    Op die site staan overigens wel een paar mooie subwoofers voor mijn eigen eisen, dus ik zal er later nog wel eens kijken als ik zelf weer wat heb om uit te geven aan audio-spul.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Als eens op hifi.nl gekeken?

    http://www.hifi.nl/tweedehands/categ...Subwoofer.html

    Staan ook wel een paar leuke demo's tussen. B&w s2, Energy?
    Het meeste wat ik daarin kan vinden binnen het gestelde budget is of te klein, of er is amper informatie over te vinden.


    Bedankt voor alle reacties tot nu toe!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Zou de 1500 het geld echt waard zijn boven de 1100?


    Het absolute maximumbudget lag rond de 250 euro, en de goedkoopste subwoofer op die website kost al 299 euro, dus dat gaat helaas niet lukken.

    Op die site staan overigens wel een paar mooie subwoofers voor mijn eigen eisen, dus ik zal er later nog wel eens kijken als ik zelf weer wat heb om uit te geven aan audio-spul.


    Het meeste wat ik daarin kan vinden binnen het gestelde budget is of te klein, of er is amper informatie over te vinden.


    Bedankt voor alle reacties tot nu toe!
    Het lijkt erop dat de 1500 de beste papieren heeft, ook 2e hands zul je niet iets beters vinden voor dat geld....... heb zelfs een hoop rommel zien staan op Marktplaats
    Geef je toch zelf die 3 tientjes extra , was het niet vaderdag
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    UPDATE:

    Mijn vader is, mede door alle suggesties op dit forum, voor de Mivoc SW 1500 A-II gegaan. Dankzij een kortingsactie bij de webwinkel van Conrad (10% korting op alles, vandaag gestart!) kwam de totaalprijs uit op zo'n 150 euro. Ik heb verder nog een mooie kabel gekocht, dus ook dat is geregeld.

    Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de kwaliteit van deze subwoofer. Ik hou jullie op de hoogte!

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    UPDATE:

    Mijn vader is, mede door alle suggesties op dit forum, voor de Mivoc SW 1500 A-II gegaan. Dankzij een kortingsactie bij de webwinkel van Conrad (10% korting op alles, vandaag gestart!) kwam de totaalprijs uit op zo'n 150 euro. Ik heb verder nog een mooie kabel gekocht, dus ook dat is geregeld.

    Ik ben zelf ook erg benieuwd naar de kwaliteit van deze subwoofer. Ik hou jullie op de hoogte!
    Graag, we zijn erg benieuwd, die Michael kan wel zoveel zeggen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Graag, we zijn erg benieuwd, die Michael kan wel zoveel zeggen
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    Nou... Hij is binnen.

    Mijn eerste impressie was toch wel; WAT EEN DING. Ik had hem niet zo groot verwacht. Kwa bouw lijkt het een heel degelijk apparaat, met een opvallend stevige kast maar ook een mooie achterkant die er toch wel luxe uit ziet, en een stevige heatsink die ook echt wat doet.

    Op het gebied van geluid ben ik persoonlijk iets minder enthousiast, maar m'n vader vind het geweldig. Er zit erg veel bas in de subwoofer, maar hij lijkt eigenlijk alleen bij explosies echt tot z'n recht te komen - en dan schrik je ook meteen op van het gigantische volume. Bij de rest is hij toch minder hoorbaar - misschien moeten we hem ook nog even helemaal goed afgesteld krijgen.

    Hier komt eventueel nog wel een update voor!

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door XpanD Bekijk bericht
    Nou... Hij is binnen.

    Mijn eerste impressie was toch wel; WAT EEN DING. Ik had hem niet zo groot verwacht. Kwa bouw lijkt het een heel degelijk apparaat, met een opvallend stevige kast maar ook een mooie achterkant die er toch wel luxe uit ziet, en een stevige heatsink die ook echt wat doet.

    Op het gebied van geluid ben ik persoonlijk iets minder enthousiast, maar m'n vader vind het geweldig. Er zit erg veel bas in de subwoofer, maar hij lijkt eigenlijk alleen bij explosies echt tot z'n recht te komen - en dan schrik je ook meteen op van het gigantische volume. Bij de rest is hij toch minder hoorbaar - misschien moeten we hem ook nog even helemaal goed afgesteld krijgen.

    Hier komt eventueel nog wel een update voor!
    Oke, nu nog even goed afstellen

    En dan, voor die prijs......daar rijd je toch geen vette Audi, Benz of BMW(figuurlijk gesproken dan) voor, maar hoe rijd ie nu voor zijn geld....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Mijn huidige indrukken zijn dat het een prima filmsubwoofer is, maar iets minder voor de wat subtielere effecten. Voor de prijs een prima ding met een enorme grootte en hoogwaardige afwerking, maar op het gebied van muzikaliteit zal een kleine subwoofer met een vergelijkbare prijs het misschien toch net wat beter doen. Overigens zijn films wel echt sensationeel met explosies en zware bastonen, en vind ik de subwoofer wel aanvoelen als een ding waarvan de speaker zelf niet kapot te krijgen is met de ingebouwde versterker.

    Voor de prijs dus een prima ding, maar het zal niet mijn eigen volgende subwoofer worden - maar ik ga dan ook meteen een stuk hoger kwa budget.
    Laatst aangepast door XpanD : 25-06-2010 om 20:16 Reden: Meer info

  13. #13

    Standaard

    Zo zie je maar weer, alle waar naar zijn geld Maar voor het geld is het gewoon een geweldig fijne sub

    Een subtiele, ook wel muziekale sub genoemd, kost wat meer. Ondanks dat een sub niet het klankbeeld bepaald van een speakeropstelling hebben ze wel een eigen klank en dat is je al opgevallen
    Have fun and enjoy your collection

  14. #14

    Standaard

    Ik lees je draad nu pas, anders had ik je eerder kunnen overtuigen van het geweld (film) van de 1500. Ik heb hem zelf namelijk ook en geniet er bijna iedere dag van. Veel plezier ermee.
    | DVD: 502 | HD-DVD: 48 | Blu-ray: 80| Samsung 50f6650| Pioneer VSX-919AH | LG BD370 | Toshiba HD-EP35 | Q-acoustics Q7000| Thatcable, Oehlbach en Monster

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •