De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Plusjes en minnetjes - te simpel

    Het plusjes en minnetjes systeem is eigenlijk te simpel, ik zou het graag wat uitgebreider zien.

    In het huidige systeem is een minnetje wel heel erg streng en die geef je dan ook niet zomaar.

    Toch geef ik wel eens een plusje waar ik ook niet helemaal achter sta.

    Persoonlijk ben ik meer een koper dan een verkoper en in dit geval dan ook afhankelijk van de verkoper. Ik mag graag op dit forum kopen, mijn ervaringen zijn overwegend zeer positief, doch er gaat wel eens wat fout en een min wil ik niet direct geven, liever helemaal niet, dat houd het positief.

    Wat ik graag zou willen zien van de verkoper:
    1 is of de verkoper vlot reageert op berichtjes, toch binnen 24 uur...
    2 of hij zijn spullen netjes inpakt,
    3 of hij de spullen snel verstuurt of dat hij je te lang laat wachten.
    4 hoe de spullen bij de klant aankomen/ beschadigt/ onbeschadigt

    Wat ik graag zou willen zien van de koper:
    1 Of de koper snel reageert op berichtjes van de koper
    2 of de verkoper snel betaald en de verkoper niet in het ongewisse laat
    3 of de koper netjes feedback geeft als het is aangekomen en hoe het is aangekomen.

    Een deal doe je samen, en de ervaren verkopers hier op het forum weten hoe ze hun klanten tevreden houden, je krijgt je spullen netjes verpakt en binnen enkele dagen thuis, de inhoud is onbeschadigt en er zitten geen krassen en vingerafdrukken op de schijven. Mocht er wel wat aan de handel mankeren, dan is dat bij voorbaat vermeld, helemaal niet erg, de klant weet dan immers of hij dan wel of niet de koop zal doen.

    Waarom ik dit graag zou willen...... omdat het altijd beter kan, ik vind het niet leuk als ik meer dan een week moet wachten op mijn spullen en al helemaal niet als ik daar bijna 3 weken op moet wachten. Ik vind het ook niet leuk als er happen uit de dozen zijn en de brokken in de doos liggen. Ook van gescheurde dozen wordt ik niet vrolijk of in het geval van zo'n metalen verpakking als hij vol deuken en helemaal uit zijn model aankomt.

    De verkoper kan er niet in alle gevallen iets aan doen, maar als koper wil ik ook niet het gevoel krijgen dat ik van iemand spullen krijg die bij verzending al niet helemaal "fris" meer waren. Zelf mag ik niet klagen, heb al wel kapotte dozen, scheuren en deuken binnengekregen maar gelukkig waren tot nu toe alle schijven 100% in orde, en over een klein vingerafdrukje op de rand zul je mij niet horen. Ik heb ook wel eens weken moeten wachten, daar wordt ik niet vrolijk van, maar nog altijd mijn spullen gekregen.

    Nog nooit voor 1 van bovenstaande een min gegeven, maar had daar toch wel een opmerking over willen plaatsen, want niet alle plussen zijn op deze manier 100% plussen.

    Wat mij betreft mag er dan op het forum wel een iets uitgebreider beoordelings systeem komen...... een min, dan vind ik weer zo hard.
    Have fun and enjoy your collection

  2. #2

  3. #3

    Standaard

    Dank je, maar dat zijn geen pleidoois voor een beter systeem.

    Ik weet dat de crew hier ondersteund als iemand zijn deals niet volgens de regels doet, maar dat helpt nog niet om te zien of je met een vlotte of trage verkoper van doen hebt, of als verkoper met een trage of vlotte betaler.
    Have fun and enjoy your collection

  4. #4

    Standaard

    Op zich wel een interessant idee, maar op dit moment hebben we niet de capaciteiten (lees: menskracht) om dit systeem te gaan veranderen.
    Mocht er een hobbieist zijn die zich hier aan uit wil leven, dan mag hij/zij contact het ons opnemen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  5. #5

    Standaard

    Bij amazon kan je een verkoper beoordelen van 1 ster (slecht) tot en met 5 sterren (uitmuntend) met daarbij ruimte voor commentaar.

    Vragen zijn dan;
    was de dvd voor... binnen
    was de dvd in de staat zoals verkoper zei
    reageerde de verkoper snel als je hem iets vroeg

    iets in de die richting wellicht?

    Lastig te realiseren -vanwege wat Ludo zegt over menskracht- maar wel een idee!
    Royal O'Reilly Tenenbaum (1932-2001) Died Tragically Rescuing His Family From The Remains Of A Destroyed Sinking Battleship.

    My Dvd's & Blu Rays | WhatIWatch

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Coen P. Bekijk bericht
    Bij amazon kan je een verkoper beoordelen van 1 ster (slecht) tot en met 5 sterren (uitmuntend) met daarbij ruimte voor commentaar.

    Vragen zijn dan;
    was de dvd voor... binnen
    was de dvd in de staat zoals verkoper zei
    reageerde de verkoper snel als je hem iets vroeg

    iets in de die richting wellicht?

    Lastig te realiseren -vanwege wat Ludo zegt over menskracht- maar wel een idee!
    Ja, iets in die richting

    Zou mooi zijn als iemand met een beetje kennis dit voor ons forum in elkaar kan breien.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    vBulletin heeft toch wel genoeg modules hiervoor

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door deTuinman Bekijk bericht
    vBulletin heeft toch wel genoeg modules hiervoor
    Misschien kun je in plaats van de beste kapitein aan wal eens kapitein op een echt schip worden? Oftewel, duik er eens in en laat je bevindingen weten.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mijn duik zegt me dat er absoluut niet zo gek veel plugins zijn voor een
    dergelijk systeem. Kon er welgeteld eentje vinden, iTrader, en deze wordt
    niet meer ondersteund of verder ontwikkeld.

    We hebben een PHP programmeur met de nodige ervaring van doen
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  10. #10

    Standaard

    maar het lijkt er niet op dat het open source is, dan heeft het toch weinig nut voor de programmeur

  11. #11

    Standaard

    Die logica ontgaat me. De Plussen en minnen optie is ook ooit apart geprogrammeerd voor het forum en dat werkt ook.
    Ik zie niet in waarom dat met iets anders niet zou kunnen.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  12. #12

    Standaard

    nou als ik een zelfgemaakt product wil verkopen wil ik niet dat anderen het gaan aanpassen zodat ze meer voor minder krijgen,

    daarnaast bestaat er een open source methodiek, waarbij de maker het geen fuck uitmaakt

    je kunt een gerust een extern tradesysteem maken maar het is altijd mooier en innovatiever als het in de aorta van het forum zelf verwerkt wordt

  13. #13

    Standaard

    En wat wil je daar nu precies mee zeggen?
    Dat we het dus niet kunnen doen? Of lees ik het verkeerd?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  14. #14

    Standaard

    Wellicht een idee om het uit te zetten als een stageopdracht voor een mbo-er (niveau 4) of HBO-er?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •