De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 'Kleine' HTPC behuizing

    Hallo,

    Ik wil een HTPC gaan aanschaffen of zelf bouwen. Het eerste probleem waar ik tegenaan loop is dat de PC in een meubelstuk komt te staan welke maar 37cm diep is.
    Rekening houdende met stekkers e.d. mag de behuizing van de PC maar zo'n 33cm diep zijn.
    Heeft iemand iedeeën voor een goede behuizingen die aan deze eis voldoen?

    Alvast bedankt,
    Dennieku

  2. #2

    Standaard

    Hou er rekening mee dat hoe kleiner de behuizing hoe belangrijker de koeling helemaal als hij in een kast komt te staan.
    Maar ook koeling heeft ruimte nodig dus dat gaat erg moeilijk worden voor je.

    Kijk anders even hier of klik hierop.

  3. #3

    Standaard

    Waarom een HTPC? Waarom niet gewoon een mediaplayer aanschaffen? Voor een fractie van de prijs meer genot!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  4. #4

    Standaard

    Ga gewoon op zoek naar een compleet systeempje. Een zogenaamde Nettop. Die dingen zijn superklein en zijn in staat op 1080p video weer te geven en ze trekken nog geen 70 watt uit het stopcontact. Dus de warmte is ook geen probleem.

    Wat te denken van deze voorbeelden, waarbij de laatste wat mij betreft de beste is van deze voorbeelden en die is nog geen 20 cm diep:

    http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-086514
    http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-090904
    http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-088181
    http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-084631
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Waarom een HTPC? Waarom niet gewoon een mediaplayer aanschaffen? Voor een fractie van de prijs meer genot!
    Waarschijnlijk ook gamen, internetten op TV en nog meer

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Waarom een HTPC? Waarom niet gewoon een mediaplayer aanschaffen? Voor een fractie van de prijs meer genot!
    onzin, een htpc is buiten de ontelbaar meer mogelijkheden ook nog duurzamer dan zo'n mediaplayer

  7. #7

    Standaard

    Maar een HTPC die gewoon op Windows draait levert uiteraard het nodige gezeik en gedoe op.
    Als je een dedicated OS gebruikt zoals XBMC wordt het een ander verhaal.

    Maar zomaar ''onzin'' roepen slaat nergens op, want zolang een mediaplayer de content speelt die je wenst, levert het een stuk minder gezeik op.

  8. #8
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    XMBC een dedicated OS Jaap ? Dan moet 'k onderweg toch iets gemist hebben

    XMBC draait toch altijd bovenop een OS zoals Windows of OS X ?
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  9. #9

    Standaard

    Mmmmm, dan heb ik me vergist...

  10. #10

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties, maar deze discussie gaat de verkeerde kant op. Ik wil alleen maar advies over compacte (en goed te koelen) behuizingen. De discussie of ik een PC of Media Player of wat dan ook wil, heb ik al eens gevoerd.

    Iemand nog tips?

    Bedankt,
    Dennieku

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door dennieku Bekijk bericht
    De discussie of ik een PC of Media Player of wat dan ook wil, heb ik al eens gevoerd.
    Niet hier, dus zo zomaar mogen hoor.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Laten we wel on-topic blijven en TS adviseren over de mogelijkjheden voor een kleine HTPC.
    Paar vraagjes om een goed antwoord te kunnen geven:
    -> Heb je een budget in gedachten?
    -> Weet je al of het zelfbouw of kant en klaar moet worden?
    -> Heb je nog andere eisen/wensen waaraan voldaan moet worden?

    ALs je die vragen beantwoord kunnen we denk ik aardig wat mogelijkheden aandragen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •