De resultaten 1 tot 7 van 7 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Waarom de Onkyo TX-SR608?

    Beste forumbezoekers,

    Ik ben in het bezit van een Samsung hdtv en heb bijna mijn Q-Acoustics speakers (2050-2020-2000) binnen.
    Nu ben ik gaan twijfelen over de aankoop van een receiver.
    Ik had al helemaal in me hoofd vanaf het begin de Onkyo TX-SR608 te gaan bestellen.
    Deze was de eerste die HDMI 1.4 heeft en is op de toekomst (mocht 3d tv doorbreken) voorbereid.
    Nu zijn er inmiddels meerdere merken met HDMI 1.4.
    Ik heb het internet afgezocht naar recencies van allerlei merken.
    De types waar mijn interesse vooral naar uitgaat zijn de:
    Sony STR DH810, Yamaha RX-V667 en de Pioneer VSX-920

    Natuurlijk heeft Onkyo een goede naam maar als ik links en rechts de reviews lees schijnt een Sony weer warmer te klinken (Bron: WhatHifi)
    en heeft de Pioneer ethernet aansluiting voor internet radio waar ik waarde aan hecht. Alle 4 deze receivers hebben een automatische geluidsafstelling met een microfoon.
    Wat is jullie gevoel bij deze versterkers?
    Ik was bij de MediaMarkt en een lokale BCC en de verkoper zei dat de meeste kozen voor de Onkyo, wat ik wil zeggen, ik wil niet over 1 nacht ijs en meerdere meningen horen.
    Dank alvast, Harry

  2. #2

    Standaard

    De meesten hier kiezen voor een Onkyo omdat deze veel te bieden heeft voor het geld dat er voor gevraagd wordt. Andere merken die geven bvb meer aandacht aan de weergave of praktische zaken zoals de bediening.

    Over één nacht ijs gaan houdt vaak in dat je een product kiest dat volgens anderen heel goed is en dus niet wat je zelf goed vind. Wil je niet over één nacht ijs gaan, dan kun je beter zelf gaan vergelijken en vooral te gaan luisteren.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 04-07-2010 om 16:38
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3
    AllesOverFilm Forum Crew Avatar van Claudio Santulli
    Registratie datum
    May 2002
    Woonplaats
    Ja, tenzij de hemel naar beneden valt...

    Standaard

    Whatshifi geeft naar mijn mening altijd een iets te gekleurde mening, dus dat is geen maatstaaf.
    En inderdaad gewoon zelf beluisteren en oordelen.
    Creativity, it's all in the mind!
    So much to do, so little time...

    LG OLED EVO 83G26LA, Denon AVC-X8500HA, OPPO UDP-203, Ziggo Next Mini x3, Logitech Harmony Elite, B&W FPM-series, Cambridge Audio WS30 (7.1.2), SVS SB3000, Xbox Series X, PS5 Spider-man L.E., Samsung Z Fold4, Samsung Galaxy Tab S7

    That's no moon, it's a spacestation!
    We're gonna need a bigger boat!
    www.electricdriver.eu

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De meesten hier kiezen voor een Onkyo omdat deze veel te bieden heeft voor het geld dat er voor gevraagd wordt. Andere merken die geven bvb meer aandacht aan de weergave of praktische zaken zoals de bediening.

    Over één nacht ijs gaan houdt vaak in dat je een product kiest dat volgens anderen heel goed is en dus niet wat je zelf goed vind. Wil je niet over één nacht ijs gaan, dan kun je beter zelf gaan vergelijken en vooral te gaan luisteren.
    Wat een nonsens

    De bediening is juist dik voorelkaar en aan de klank mankeert ook niets.

    Laat TS zelf eea beoordelen, dat de 1 warmer of hoe dan ook klinkt zegt niet veel, het is maar net hoe de combinatie klinkt en wat je zelf mooi vind.

    En natuurlijk geen Onkyo nemen als bijvoorbeeld de Yamaha net wat fijner vind. BTW, die automatische afstemming..... kunnen ze cadeau van me krijgen, vind het zelf veel te mooi om alles zelf in te stellen
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Ik heb de onkyo een geruime tijd, en hij bevalt me prima! Goed geluid incombinatie met 2000c,2020 en 2070s van Q Acoustics(maar dat wist je al). Bediening is gewoon goed en de automatische afstemming gebruiken en daarna tweaken.

    Gewoon de versterkers met elkaar vergelijken en dan plussen en minnen.

    Succes met je zoektocht!
    Don't bitch when you got killed....respawn and get revenge!

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Wat een nonsens

    De bediening is juist dik voorelkaar en aan de klank mankeert ook niets.

    Laat TS zelf eea beoordelen, dat de 1 warmer of hoe dan ook klinkt zegt niet veel, het is maar net hoe de combinatie klinkt en wat je zelf mooi vind.
    Dat is jouw mening.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    En natuurlijk geen Onkyo nemen als bijvoorbeeld de Yamaha net wat fijner vind. BTW, die automatische afstemming..... kunnen ze cadeau van me krijgen, vind het zelf veel te mooi om alles zelf in te stellen
    En natuurlijk geen Onkyo of Yamaha als je een ander merk fijner vindt.

    De automatische afstemming mogen ze ook van mij cadeau krijgen. Ik gebruik deze dan ook als leidraad voor mij eigen instellingen. De weergave moet niet alleen aangepast worden op de luidsprekers, maar ook op de akoestiek van de kamer. Het is nl. niet de bedoeling dat de woonkamer verandert in een bioscoop met de bbh akoestische eigenschappen.

    Zie hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76111
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat is jouw mening.

    En natuurlijk geen Onkyo of Yamaha als je een ander merk fijner vindt.

    De automatische afstemming mogen ze ook van mij cadeau krijgen. Ik gebruik deze dan ook als leidraad voor mij eigen instellingen. De weergave moet niet alleen aangepast worden op de luidsprekers, maar ook op de akoestiek van de kamer. Het is nl. niet de bedoeling dat de woonkamer verandert in een bioscoop met de bbh akoestische eigenschappen.

    Zie hier: http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76111
    Yep, mijn mening is idd dat je nonsens verteld

    Je verwijzing naar die tip.....:veryfunny:
    Have fun and enjoy your collection

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •