Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 34 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aanschaf receiver met hdmi en netwerkaansluiting

    Hallo,

    Ik ben nieuw hier en al meteen met een vraag.
    Kortgeleden heeft mijn jvc homecinema opgehouden met spelen.
    Nu heb ik de subwoofer ingebouwd in de muur, dus zonder breken niet zomaar te vervangen.
    Wat ik nu zou willen aanschaffen.
    Een nieuwe receiver met volgende mogelijkheden:

    radio
    hdmi ingangen voor:
    dvd speler
    digicorder
    mediaspeler of nog beter een aansluiting om rechtstreeks de harde schijf van de computer te lezen(netwerkaansluiting)
    Hdmi aansluiting en video audio aansluiting aan de voorkant
    USB aansluiting aan de voorkant

    mogelijkheid om mijn oude luidsprekerset te kunnen herbruiken.
    Subwoofer is passief maar misschien kan ik de kast achteraan openen en enkel de luidspreker rechtstreeks aansluiten aan de nieuwe versterker
    satelietspeakertjes zijn 4 ohm.

    Tenslotte zou het toestel niet dieper mogen zijn dan 28 cm (komt onder de tv 50 inch Philips) en de plank is niet breder

    Een heel epistel al voor mijn eerste vraag, maar zelf geraak ik er niet uit

    bedankt voor de reactie's alvast

    groetjes,
    jan.

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Jan,

    Dat is behoorlijke verlanglijst voor een receiver. Ik denk alleen dat je de meest dingen op je lijst niet bij een receiver kunt verwachten. Wat je wel kunt verwachten zijn de mogelijkheid om te schakelen tussen verschillende HDMI-bronnen, een HDMI-ingang aan de voorkant en een betere geluidsweergave.

    De luidsprekers die je nu gebruikt kun je wel op een receiver aansluiten, maar zullen niet veel bijdragen aan de hoge weergave-kwaliteit die een losse receiver te bieden heeft. Ook zal je de subwoofer die je nu gebruikt mogelijk niet aan kunnen sluiten op een receiver, tenzij deze aktief is en niet de eindversterkers voor alle andere luidsprekers aan boord heeft.

    De diepte van een receiver zal voor jou ook een probleem zijn. De meeste zijn ongeveer 40 cm diep en hebben ook nog ruimte aan de achterkant nodig voor de kabels. Ook moet je er rekening mee houden dat er boven de receiver ruimte is voor ventilatie. Zelfs bij modellen die niet hoger zijn dan 10 cm. Ze zullen in de meest gevallen dus niet in standaard TV-meubel passen.

    Het afspelen van bestanden die op de computer staan kun je als je niet veel geld uit wil geven aan een receiver, het beste met een mediaspeler doen. Wil je dat een receiver dit kan, dan zals deze meer ruimte innemen en dus ook duurder zijn.

    Wil je een receiver met veel mogelijkheden, dan moet je daarvoor dus ruimte maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    hallo Gerco,

    via google hierop terecht gekomen.
    is dit onkyo tx-nr807 wat?

  4. #4

    Standaard

    Die is wel dieper dan 28cm.

    Bijna alle receivers zijn 'wat'. Of deze ook 'wat' voor jou is zul je zelf moeten beoordelen. Voor je nieuwe setup heb je nl. ook nog luidsprekers, een speler en een aktieve subwoofer nodig. Het kan zijn dat dat je met deze receiver niet voldoende geld over houdt voor luidsprekers die de set en de weergave compleet maken.

    Misschien is het handig om eerst eens te gaan luisteren in de winkels om er achter te komen wat jij mooi vindt klinken en wat je er aan uit wilt geven. Je kunt dan voorkomen dat je een receiver en luidsprekers koopt die elkaar niet goed aan kunnen vullen. Iedere luidspreker en receiver heeft nl. haar eigen klankeigenschappen en bij een goede combi zal dit er voor zorgen dat je ook langer plezier ervan hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Ik zal dus waarschijnlijk meer plaats moeten maken en een nieuw schap bestellen.
    Is wel gemaakt uit arduin en kost ook iets....daarom die 28 cm

  6. #6

    Standaard

    Ik denk dat dit een vrij lastige opdracht wordt.

    Receivers met usb(en dan zeker aan de voorkant) zijn meestal de iets meer ontwikkelde jongens. Daar komt dus ook bij dat ze wat groter zijn. Ik denk dat het sowieso al zeer lastig wordt om een (kwalitatief) goede receiver te vinden die maar 28cm diep is.

    Misschien moet je dan meer gaan denken in de richting van een media center(voor de usb) samen met een hdmi switch en een geintegreerde versterker.

    Of toch een ander meubel wellicht dat je de huidige voor een mooie prijs kunt verkopen. Of een ander plekje voor de tv. Misschien is aan de muur hangen een optie, zodat de voet niet meer op de plank staat.
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  7. #7

    Standaard

    Misschien was ik niet duidelijk genoeg.Er staat niks in een kast!!!!

    Ik haat zichtbare draden, dus heb ik alles ingebouwd
    De TV philips 9966 50 inch hangt aan de muur
    Onder de TV heb ik een arduinen schap dat op het breedste punt maar 32 cm is.
    Daarop staat "stond" de JVC TH-A10 R voorversterker.
    De rest van installatie is in de aanpalende kamer weggewerkt.
    Ook de draden van receiver naar tv en omgekeerd lopen in een doorvoor opening vanachter de tv tot achter de receiver.
    De receiver staat achteraan volledig tegen de muur en dekt zo het grote gat met ontluchting naar boven af evenals de aansluitfiches.
    Schuif ik de receiver naar voor is alles perfect bereikbaar.
    De subwoofer van de TH-A 10 R is ingewerkt in de muur onder het arduinen blad en komt maar twee centimeter uit de muur.
    De achterkant met de aansluitingen komt uit in de aanpalende kamer waar alles verbonden is.
    Later is dan een DVD harddiscrecorder bijgekomen, een telenet digicorder en een mediabox emtec N 200.
    Al die toestellen zitten gedeeltelijk ingekapt in de muur zodat de fronten niet verder onder het arduinen schap uitsteken.

    Nu echter is de JVC voorversterker overleden en schijnt er niets te bestaan die deze kan vervangen.

    Om nu niet opnieuw alles te moeten uitbreken en veranderen, zoek ik een toestel dat de dvd speler, die later misschien nog een blue-ray wordt, de videorecorder(in andere kamer) en de digicorder kan schakelen (het schakelen moet wel rechtstreeks kunnen....dus niet telkens opnieuw op dezelfde knop drukken om van ingang te veranderen, maar op aparte knoppen.
    Dat is het enige probleem dat de Harmony AB niet kan oplossen.
    Liefst ook nog met een ingebouwde mediaspeler die met een lanverbinding de video's (zelfgemaakte vakantiefilmpjes) foto's en muziek uit de harde schijf van de PC kan lezen.
    Zodoende heb ik maar een hdmi kabel naar de TV nodig,zodat die op hetzelfde inputkanaal kan blijven staan (om dezelfde reden dat de tv ook een en hetzelfde knopje heeft om van ingang te wisselen)

    Om al deze redenen dacht ik aan de Onkyo met ethernetaansluiting.

    Het is me alleen niet duidelijk dat die wel zeker alles (acvhd) kan lezen, uit de computer of dat die aansluiting enkel dient om muziek van het internet te halen .
    Verder zit ik ook nog met de diepte, maar dat is misschien op te lossen met een nieuw arduinen blad.
    Verder zou ik de bestaande luidsprekers behouden.
    De satelietjes kan ik zonder probleem waarschijnlijk aansluiten.
    De subwoofer zal het grootste probleem vormen.
    Ik had gedacht om de eindversterker uit de kast van de subwoofer te halen en de luidspreker rechtstreeks aan te sluiten.

    Mijn vraag nu.....is dit allemaal mogelijk of breek ik toch maar alles uit de muur en begin van voor afaan.

  8. #8

    Standaard

    Er is niets mis mee als je draden haat, maar alles draadloos is ook niet fijn. Dat zorgt nl. voor een grotere kans op storing. Vandaar dat we adviseren om kabels te gebruiken voor de verbindingen die je nodig hebt.

    Een Harmony kan kent vier verschillende manieren om bronnen te kiezen waaronder iedere bron onder een eigen knop en alle bronnen onder één knop. Dat probleem kan daar dus wel mee opgelost worden.

    Afspelen van media-bestanden via een LAN-netwerk kan in ieder geval wanneer de toestellen DLNA gecertificeerd zijn. Volgens de gebruiksaanwijzing heeft de TX-NR807 DLNA certificering en kan deze MP3, WMA, AAC, FLAC, Ogg Vorbis en LPCM ontvangen. Dat is dus alleen audio en betekent ook dat je voor andere soorten bestanden een externe speler nodig hebt.

    Om het jezelf niet moeilijk te maken zou je de vakken die je in de wand hebt kunnen gebruiken voor de bron(nen) of bvb een centre luidspreker. De receiver en de toestellen zou je dan op of in een TV-meubel kunnen plaatsen zodat de bekabeling grotendeels uit het zicht kan zijn. Is dit voor jou geen mogelijkheid, dan is het misschien beter om van opnieuw te beginnen en de vakken ruim genoeg te maken zodat deze voldoende ruimte hebben en makkelijk stofvrij te houden zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Ok,

    Ik zal dan een bredere plank maken .
    Ondertussen heb ik de overleden installatie gesloopt en de subwoofer leeggemaakt.
    De luidspreker is gewoon bereikbaar en er komt zelfs een fiche uit met + en -
    Ik kan dus de woofer gewoon gebruiken wanneer ik een av versterker vind waar de versterking voor de subwoofer al in zit.
    Na wat gegoogle op deze http://www.techdigest.tv/2010/06/review_onkyo_ht.html surroundset
    gekomen.
    Die heeft de versterker voor de sub in versterker zitten.
    Als ik nu de bijgeleverde luidsprekers niet gebruik kan ik de volledige bestaande configeratie behouden en heb nog een resrveset over .
    Kan dit of ga ik beter voor de TX SR 607 voor dezelfde prijs en koop ik nog een aktieve sub erbij

  10. #10

    Standaard

    Naast de HT-S3305 heeft Onkyo ook nog andere sets met een passieve sub. Hier kleven wel enkele nadelen aan. Zo kun je er bvb geen aktieve sub op aansluiten als je deze wilt vervangen en hebben deze geen Auto-setup waardoor je de weergave niet kan aanpassen op de (huidige) luidsprekers, de opstelling en de akoestiek. De klankeigenschappen van de receiver zijn dus afgestemd op die van de luidsprekers die er bij geleverd worden.

    Of de klankeigenschappen van jouw huidige luidsprekers mooi combineren met een dergelijke receiver, zou je dus zelf moeten ervaren.

    Het beste lijkt mij nog steeds om opnieuw te beginnen door bvb de door jou genoemde TX-SR607 te nemen en daar bvb tijdelijk jouw huidige sateliet luidsprekers op aan te sluiten met daarnaast een losse aktieve sub of een complete luidsprekerset te nemen en de huidige luidsprekers te vervangen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Hou Gerco,

    Ik denk inderdaad dat ik je raad ga opvolgen.
    Ondermeer omdat op de 607 ook een aansluiting HDMI vooraan is aangebracht, erg makkelijk om vlug mijn videocameraatje op te kunnen aansluiten zonder veel geklooi met draden.

    Denk je dat er nog een interessanter toestel is op het moment???? en welke sub zou ik moeten nemen????

  12. #12

    Standaard

    In principe zijn alle toestellen interessant, maar of een toestel interessant voor jou is bepaal je natuurlijk zelf.

    Ga dus gewoon zelf kijken en luisteren om er achter te komen welke toestellen en luidsprekers voor jou het meest interesant zijn en laat je niet meeslepen door adviezen van anderen.

    Voor het kiezen van een subwoofer is het belangrijk om te weten wat de akoestische eigenschappen van de ruimte en plaatsingsmogelijkheden zijn. Niet iedere sub kan nl. optimaal presteren in iedere ruimte. Ook daarvoor zal je moeten vergelijken.

    Kom je er zelf niet uit, dan zou je bvb foto's of tekeningen kunnen posten zodat wij jou ook daarmee kunnen helpen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    De 607 was niet meer leverbaar....wordt dan de 608....kreeg hem aan dezelfde prijs.
    Morgen is ie al binnen....nu die sub nog.
    Ben aan het denken....mijn oude sub die is niet stuk en klinkt(voorlopig voor mij) nog goed.
    En zou ik die niet kunnen op één of andere manier aansluiten voorlopig tot ik terug wat gespaard heb voor een echt goeie???
    Komt van de set TH-A10R van JVC
    Laatst aangepast door lomaxlambda : 02-08-2010 om 14:18

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lomaxlambda Bekijk bericht
    Ben aan het denken....mijn oude sub die is niet stuk en klinkt(voorlopig voor mij) nog goed.
    En zou ik die niet kunnen op één of andere manier aansluiten voorlopig tot ik terug wat gespaard heb voor een echt goeie???
    Komt van de set TH-A10R van JVC
    Nee, helaas niet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Ook niet wanneer ik opzoek wellke versterker de sub bedient en dan aan zien te sluiten....of misschioen een soort externe versterker die daarvoor kan dienen

  16. #16

    Standaard

    Morgen ga ik de receiver halen en moet ik ook die sub kiezen.
    Ik hoop dat ik ze daar kan beluisteren.
    Moet ik nog dingen weten over de HDMI draden, of is een gewone kabel (1 m) voldoende

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lomaxlambda Bekijk bericht
    Ook niet wanneer ik opzoek wellke versterker de sub bedient en dan aan zien te sluiten....of misschioen een soort externe versterker die daarvoor kan dienen
    Je kunt dan beter gebruik maken van een versterker-module als de Hypex DS 1.2 Deze zijn speciaal gemaakt voor een zelfbouw subwoofer.

    http://www.speakerland.nl/paginas/ap...p/hypex/ds-1-2
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Ondertussen staat de Onkyo onder de TV te pronken en voorlopig aangeslotenop de sattelieten.
    Ik heb op een vrije ls uitgang de sub voorlopig passief aangesloten om toch een beetje laag te hebben.Klinkt natuurlijk niet maar dat komt wel.
    Misschien bestel ik wel zo'n versterkertje als in je link.
    Zoals ik zie ken jij ook wat van een Harmony.
    Vroeger had iki het probleem dat de philips TV niet altijd naar de juiste ingang schakelde.
    Nu dacht ik dat in één keer op te lossen om alles te schakelen via de Onkyo, maar de software van de Harmony vraagt toch bij elke aktiviteit een bepaalde ingang.
    Ik wil gewoon dat de TV altijd op dezelfde ingang blijft

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lomaxlambda Bekijk bericht
    Zoals ik zie ken jij ook wat van een Harmony.
    Vroeger had iki het probleem dat de philips TV niet altijd naar de juiste ingang schakelde.
    Nu dacht ik dat in één keer op te lossen om alles te schakelen via de Onkyo, maar de software van de Harmony vraagt toch bij elke aktiviteit een bepaalde ingang.
    Ik wil gewoon dat de TV altijd op dezelfde ingang blijft
    Gefeliciteerd met jouw aankoop.

    Als je bij de instellingen voor de aktiviteiten aangeeft welk bron er door de TV gekozen moet worden, dan zal de Harmony er voor zorgen dat de TV alleen een andere bron kiest als dit nodig is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Hoi Gerco,

    Bedankt voor de felicitatie's.
    Ik ben niet zo'n crac ik digitale toestanden,maar heb toch al redelijk wat uitgevonden.
    Ondertussen werkt de Harmony terug perfect, maar moet ik er nog wat extra knoppen op voorzien om de zone 2 te kiunnen bedienen.
    Ik had nog een paar heel goed klinkende luidsprekers ( kraton) staan en heb die nu op zone twee aangesloten.
    Dat klinkt wel beter dan de sattelietjes voor CD en radio uiteraard.
    Werkt wel niet voor HDMI kanalen.
    Ondertussen een aktieve subwoofer besteld (JBL E150 P northridge) gevonden voor 196 Euro.
    Ik hoop dat dat geen miskoop wordt.

  21. #21

    Standaard

    Die sub heeft alleen een automatische triggering. Dit betekent dat deze zichzelf afhankelijk van de sterkte van ingangs-signaal in en uit kan schakelen. Bij een setup als die van jou, zal dit voor weinig problemen zorgen vanwege de sateliet-formaat luidsprekers. Alle lage tonen zullen daarom (ook) naar de sub gestuurd worden, waardoor deze dus niet zo snel uit zal schakelen op opgepaste momenten.

    Een nadeel hiervan is wel dat het standby verbuik hierdoor wat hoger is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Standby verbruik.....gaat de sub dan verbruiken wanneer er geen signaal naar de woofer gaat, en hoeveel bedraagd dat verbruik dan?
    Gaat met de automatische setup de receiver automatisch de lage tonen naar de speaker voeren?

    Bedoeling is om in een later stadium andere (lees betere) surround speakers aan te schaffen.
    Deze sub zal dan toch nog wel dienst kunnen doen???

    Ondertussen misschien al wat veel ingesteld op de onkyo.
    Plots krijg ik geen geluid meer uit de Mediabox Emtec N 120
    Uit de DVD speler krijg ik al langer geen geluid. Dat heb ik opgelost met een digitaal kabeltje vanuit de DVD recorder naar de Onkyo
    Waarschijnlijk lukt mij dat ook wel met de Mediabox, maar het moet toch met alleen de HDMI kabel ook gaan.
    Ik heb al ....tig keer de instellingen nagekeken, maar vind niet hoe ik het beeld en geluid via de HDMI kan overbrengen?
    Ik heb het zo aangesloten:
    DVD recorder, telenet digicorder en Mediabox met hdmi naar ingang 1, 3, en 5.
    Ik heb de ingangen dan ook toegewezen op HDMI
    Alles werkte in het begin zo....maar wat later werkte het geluid van de dvd niet meer.....na aansluiten en toewijzen op coax. werkte het terug.
    En nu heb ik weer geen geluid op de EMtec.
    Wie weet raad???
    Laatst aangepast door lomaxlambda : 10-08-2010 om 00:15

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lomaxlambda Bekijk bericht
    Standby verbruik.....gaat de sub dan verbruiken wanneer er geen signaal naar de woofer gaat, en hoeveel bedraagd dat verbruik dan?
    Gaat met de automatische setup de receiver automatisch de lage tonen naar de speaker voeren?

    Bedoeling is om in een later stadium andere (lees betere) surround speakers aan te schaffen.
    Deze sub zal dan toch nog wel dienst kunnen doen???

    Ondertussen misschien al wat veel ingesteld op de onkyo.
    Plots krijg ik geen geluid meer uit de Mediabox Emtec N 120
    Uit de DVD speler krijg ik al langer geen geluid. Dat heb ik opgelost met een digitaal kabeltje vanuit de DVD recorder naar de Onkyo
    Waarschijnlijk lukt mij dat ook wel met de Mediabox, maar het moet toch met alleen de HDMI kabel ook gaan.
    Ik heb al ....tig keer de instellingen nagekeken, maar vind niet hoe ik het beeld en geluid via de HDMI kan overbrengen?
    Ik heb het zo aangesloten:
    DVD recorder, telenet digicorder en Mediabox met hdmi naar ingang 1, 3, en 5.
    Ik heb de ingangen dan ook toegewezen op HDMI
    Alles werkte in het begin zo....maar wat later werkte het geluid van de dvd niet meer.....na aansluiten en toewijzen op coax. werkte het terug.
    En nu heb ik weer geen geluid op de EMtec.
    Wie weet raad???
    Wanneer de sub standby staat, blijft de elektronica die er voor moet zorgen dat deze in- en uitgeschakeld wordt aktief. Dit kan er voor zorgen dat het verbruik in stanby op kan lopen tot ongeveer 3 Watt
    Wanneer de auto-setup merkt dat een aangesloten luidspreker de lage tonen niet goed weer kan geven, zal deze de lage tonen naar een aangesloten sub sturen.

    Van alle bronnen die middels HDMI zijn aangesloten op de receiver zijn moet het geluid ook via HDMI kunnen. Dat het bij jou niet bij alle bronnen kan, komt waarschijnlijk door een verkeerde signaal-ingang die de receiver kiest of door een verkeerde instelling van de bron. In het eerste geval kan het zijn dat de receiver het geluid via een ander soort verbinding of dat deze het als "DTS" wilt ontvangen. Hoe je dit kunt controleren/wijzigen staat op blz. 52 van de gebruiksaanwijzing. In het tweede geval zou je de gebruiksaanwijzing van de bron moeten gebruiken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Nogmaals hartelijk bedankt voor weer een zeer duidelijk en leerijk antwoord.
    3 watt verbruik lijkt mij nu niet zo overkomelijk.
    Hopelijk kan ik de sub met een afstandsbediening uitschakelen....dan kan ik de opdracht aan de Harmony overlaten.

    Waarschijnlijk is het dan omdat ik DTS als instelling genomen heb.
    Ik weet namelijk niet wat die thermen allemaal beduiden, maar ik leer iedere dag bij.
    Ik zal het eens uitzoeken en de thermonologie natrekken.
    Ik hoop gauw de sub aan te krijgen om de automatische setup te kunnen uitvoeren.

    Zou het kwaad kunnen om de subwoofer terug in te bouwen in de muur?

  25. #25

    Standaard

    Wanneer je een sub helemaal uit- en weer inschakeld staat deze vaak al aan en kun je een auto set-up uitvoeren. Herkent de auto-set de sub dan niet, dan zal te zien zijn bij de resultaten.

    De ingangs-signaal detectie kun je het beste op "Auto" zetten. Niet alle bronnen sturen het geluid als "DTS" uit. Al zouden dat er best wat meer mogen zijn.

    Subwoofer kun je het beste vrij laten staan, zodat de lage tonen dan beter verspreid kunnen worden. Voor luidsprekers geldt nl. de regel dat je deze zult horen wanneer je deze niet ziet. Kun je ze met het gehoor wel makkelijk lokaliseren, dan heb je dus geen geluidsbeeld.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 11-08-2010 om 14:47
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •