Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 34 van 34 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Ondertussen heb ik het probleem met het geluid opgelost.
    Bij de Mediabox kan je namelijk ook het geluid regelen....dat stond op minimum...vraag me niet hoe dat kwam.
    Bij de DVD speler heb ik dan het kabeltje voor de digitale ingzang verwijderd en ook deze doezt het nu enkel via HDMI.
    Ik hoop dat het nu zo blijft.
    Ook van TNT bericht gekregen dat de sub onderweg is.
    Vrijstaand zal inderdaad wel beter zijn, maar vrouwlief ziet em liever in de muur.....en als vrouwlief iiets zegt

  2. #27

    Standaard

    Over sommige dingen moet je niet praten, maar communiceren.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Dat is inderdaad de betere oplossing

    Ondertussen heb ik de sub aangekregen en aangesloten met één fiche van van een cinche kabeltje.
    Werkt perfect .............ook het in en uitschakelen.
    Is dat de juiste aansluiting...ik heb de woofer ook op LFE gezet zoals in de handleiding staat en met maar een cinchekabeltje verbonden met de sub out op de onkyo
    Voor het bekijken van een actiefilm is het geluid wel overdonderend, maar voor het afspelen van muziek vind ik het wat minder.
    Wanneer ik de knop pure audio inschalel gaat de sub zelfs volledig uit.
    Ik heb de aut. setup laten lopen, maar moet je daarna misschien nog iets bijstellen???
    Ik vind namelijk dat er te weinig middengebied is, en dat was met de vorige installatie zeker veel beter.
    Ook moet je de muziek nogal hard zetten wil je de sub horen

  4. #29

    Standaard

    Ondertussen nog wat uitgeprobeerd want de muziek uit de installallatie beviel mij toch niet zo.
    Door één en ander aan te passen is het geluid nu wel goed.....subliem zelfs....Wat er nu uit die kleine speakertjes komt is stukken beter dan mijn vorige installatie.
    Het laag is erg mooi zuiver zonder overdreven te zijn.
    Ik ben nog wel steeds bezig met instellen want aan al die verschillende muziek normen kan ik vooralsnog niet aanuit.
    Voorlopig is het al heel goed, maar ik zou voor elke bron één voorinstelling willen vast zetten en dat moet ik nog uitzoeken.
    Wat ik nu wel merk dat het geluid uit een heel andere richting komt dan uit de luidsprekers....het geluid komt nu precies vanuit de hoek van de kamer en nog verder weg....kan dat???
    Laatst aangepast door lomaxlambda : 14-08-2010 om 18:15

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door lomaxlambda Bekijk bericht
    Ik ben nog wel steeds bezig met instellen want aan al die verschillende muziek normen kan ik vooralsnog niet aanuit.
    Voorlopig is het al heel goed, maar ik zou voor elke bron één voorinstelling willen vast zetten en dat moet ik nog uitzoeken.

    Wat ik nu wel merk dat het geluid uit een heel andere richting komt dan uit de luidsprekers....het geluid komt nu precies vanuit de hoek van de kamer en nog verder weg....kan dat???
    Je kunt bij iedere bron een bepaald DSP-instelling gebruiken. Voor muziek in stereo kun je meestal beter gewoon stereo gebruiken. Dit geeft vaak het mooiste en rustigste geluidsbeeld. Dit is ook de makkelijkste instelling om de sub mee te 'fine-tunen'. Bij films met meer-kanaals geluid wordt vaak een 'boost' gebruikt voor het LFE-kanaal zodat deze de lage tonen van de gewone kanalen kunnen overstemmen. Deze kun je dus beter niet gebruiken om je sub mee te 'fine-tunen'.

    Het kan de bedoeling zijn dat geluiden ergens anders vandaan lijken te komen dan uit de luidsprekers. Dit hoort dan meestal bij de opname of de geluidsmix. Is dit niet het geval en zorgt het voor een minder realistische weergave, dan kan het zijn dat DSP-programma zoals DPLIIz roet in het eten gooit of dat de paparameters van deze niet optimaal ingesteld zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #31

    Standaard

    Ok, daar kan ik alweer een heel end mee.
    Maar op welke instelling zet je nu best
    -tv kijken
    -radio luisteren
    -cd luisteren
    -dvd film kijken
    Op de AB van de Onkyo staan er vier knopjes in de listening mode
    Onder elk knopje zijn er verschillende tooninstellingen te vinden.
    Wat is het verschil bvb. tussen THX Cinema en Dolby PL2 movie

  7. #32

    Standaard

    De instellingen die ik meestal gebruik zijn:
    TV kijkenTS Neo 6 cinema
    Radio luisteren:Stereo via 2 luidsprekers
    CD luisteren:Stereo via 2 luidsprekers
    DVD/BD kijken: De instelling waarbij alle kanalen worden weergegeven zoals deze ontvangen zijn. Bij mijn receiver heet deze instelling 'Straight'.

    Bij THX Cinema worden het geluid ook gecorrigeerd volgens de THX-norm en bij DPLII niet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Stilaan heb ik de verschillende instellingen onder de knie.
    Ik heb nu gemerkt dat de laatst ingestelde instelling voor elke bron behouden blijft.
    Net wat ik wou.
    Tot hiertoe al heel hartelijk bedankt voor alle hulp

  9. #34

    Standaard

    Graag gedaan.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •