De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeld BD-speler > Dell2010B full-HD monitor niet optimaal?

    Ik waag mij voor het eerst op de TFT/HD markt en heb zojuist een Dell2210b monitor voor mijn pc gekocht. De monitor beschikt over hdmi/dvi en een vga-aansluiting. Max, resolutie full-hd 1920x1080. Toen ik mijn sony bdp-s350 speler wilde aansluiten op deze monitor, via hdmi, lukte dat wel. Echter het beeld was van zodanig slechte kwaliteit. Dat ik me afvraag of ik mischien niet iets fout doe..

    Beschrijving van het beeld met Blade2 (bluray, full hd 1080) met veel donkere scenes;
    Waar ik overgangen zie van zwart naar iets lichter zie ik ruis. Veel ruis alsof ik naar een oude tv zit te kijken met het brightness level (dat 'zonnetje') helemaal omhoog. Zo erg is het. En niet een beetje maar erg veel. Jammer dat ik geen fototoestel heb anders had ik wel een foto gemaakt.

    Wie weet waar dit aan kan liggen en wat ik evt fout doe?

    -Alle levels van de monitor zelf staan op standaard, en hoe laag of hoe hoog ik de brightness en contrast bijstel, of van video <-> graphics mode verander. Het blijft slecht
    __________________
    Laatst aangepast door KILLER : 17-07-2010 om 23:51

  2. #2

    Standaard

    De topic-titel moest zijn: "Beeld BD-speler > Dell2010B full-HD monitor niet optimaal.." (sorry.)


  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door KILLER Bekijk bericht
    De topic-titel moest zijn: "Beeld BD-speler > Dell2010B full-HD monitor niet optimaal.." (sorry.)
    Dan pas je het toch even aan !
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Oh, ik wist niet dat ik via geavanceerd de titel wel kon aanpassen.

    Maargoed ik heb ondertussen wel iets gelezen over pixel-pitch, maar zou dat het zijn?

    Ik ga zo nog een keer mijn blu-ray speler via hdmi aan mijn pc-tft aansluiten, dat moet toch gewoon goed gaan? Waar moet ik allemaal rekening mee houden, gewoon aansluiten en gaan toch?
    Mijn bluray speler is een sony bdp-s350. Mijn monitor moet hdcp hebben.

  5. #5

    Standaard

    Ik ben van mening dat zo'n scherm niet is gemaakt om een losse BD speler op aan te sluiten. Getuige het feit dat er geen HDMI aansluiting opzet. Ja, je hebt verloopstekkertjes, maar dan nog is het een computermonitor en geen filmscherm/tv. De samenwerking tussen beiden apparaten moet optimaal zijn en dat is nu dus zeker niet het geval. Ik weet niet hoe de instellingen in het menu van je BD speler staan? Staat die daadwerkelijk op fullHD?
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Welke monitor is het nu precies? Ik zie op de Dell website alleen maar de ST2010-BLK staan.
    En dat is geen Full HD monitor (resolutie 1600x900).
    Een 2010B wordt niet gevonden...

    Kijk eens in het menu van de monitor of er een "dynamisch contrast" of iets dergelijks aan staat.
    Die trekt alle donkere delen op, wat vaak ruis veroorzaakt.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  7. #7

    Standaard

    Bij dit soort problemen zijn er meestal een paar mogenlijkheden.
    In dit geval check eerst alle kabels, dan instellingen BR speler doet hij niets
    raars met het beeld, staat het uitgangs signaal op 1080P etc.

    Verder kun je ook gewoon ongeluk hebben met een slecht panel. In de
    meeste van dit soort F-HD schermen word gebruik gemaakt van een TN of TN
    Overdrive Panel op zo lage responstijden te creeren. Dit soort panels heeft
    alleen een slechte kleurweergave, en in HD content verliest het gewoon heel veel detail. Dit zie ik zelf ook op mn Acer monitor (TN panel) op mn TV ziet het er gewoon veel beter uit.

    Laatste mogenlijkheid, is de transfer van de Blu-ray wel goed. naar mijn
    weten is Blade een RCV release en die willen nog wel eens releases naar de
    maan helpen.
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  8. #8

    Standaard

    Oh sorry, het is een DELL ST2210B flatpanel. Dat ga ik even corrigeren in de Topic-titel.

    Ik heb verscheidene Blurays gespeeld. Blade 2 full-hd, fearless, league of extraordinary gentlemen. Bij 'Fearles' met Jet-li leek het beeld opeens haarscherp en helder. Bij die andere twee heb ik zo mijn bedenkningen. Mischien verwacht ik teveel. Daarnaast viel het mij op dat ik echt pal voor de monitor moest zitten, willen alle kleuren goed ogen zonder dat "dithering" effect. maar het si allemaal wel erg donker dan. Als ik ook maar een beetje mijn monitor kantel zie ik die rare ruis en kleurverloop weer. En ja mijn flatpanel is een TN-paneel.

    Verder zie ik op het OSD-scherm van mijn DELL ook dat de ingangs signaal "480P is" met bluray discs, en daarnaast staat monitor res. max. 1920x1080. Dat kan toch niet via hdmi? Ik speelde ook Angel season 5 af op DVD. En dat gaf 570P aan ofzo. Dat is toch raar.

    Toen heb ik mijn sony bd-speler helemaal reset naar de fabrieks-instellingen. Voor zover ik weet moet ik dus via hdmi wel full 24p 1920x1080 hebben. Zegt mijn monitor dat de clock van de ingangs-signaal niet ondersteund wordt.. Ik word een beetje gek hier ;(

  9. #9

    Standaard

    24p uitzetten in de speler en/of op 1080p zetten.

    Toen je 480p en 576p kreeg gaf de speler het 'native'(onbewerkt) door.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •