De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Dunne luidsprekerkabel

    Beste leden,

    Ik ben op zoek naar een dunne luidsprekerkabel.
    Bij mijn nieuwe site had ik eigenlijk de Monster Cable XPHP.
    Aangezien ik de luidsprekers ga bi-ampen en ik buizen van Ø40mm heb aangelegd moet ik naar een dunnere variant.

    Heeft er iemand ervaring met een ander type van Monster Cable?



    Bij voorbaat dank,
    Groetjes,

    Bart

  2. #2

    Standaard

    Bart,

    waarom Monster?
    Er zijn enorm veel merken die ook dunnen kabels verkopen zoals bijv Nordost.
    Monster is namelijk op zich niet slecht maar wel vrij prijzig voor de kwaliteit.

  3. #3

    Standaard

    Ik heb wel met monster gewerkt en mn oom heeft er op zijn bedrijf ook wel mee gewerkt. Maar wij zijn tot de conclusie gekomen en het is algemeen bekend dat Monster gewoon veels te duur is.
    Koper blijft gewoon koper en al die trucjes die monster uithaalt om het beter te maken geven
    misschien 0-5% verschil. In ieder geval niet genoeg om die 100+ euro te rechtvaardigen.

    Voor jouw doeleinden zijn bijna elke kwalitatief gezien goed merk wel geschikt. Denk dan inderdaad aan Nordost, Oehlbach, Vivanco, IXUS, Van Hull (alleen is die weer duurder).
    Dan kan je gewoon een 1,5MM2 kabel nemen zonder problemen. Maar geef in ieder geval niet teveel uit. Kijk HIER eens goede merken tot 3mm2 (ook goede winkel trouwens, bestel er al 3 jaar nog geen problemen mee gehad).
    Sony KD-55X8505C 4K HDR | Philips BDP7500 (B) | Philips BDP3000 (A)|NAD T748 v2| 2x Dali Zensor 5 | 1x Dali Zensor Volkal | 2x Dali Zensor 1 | SVS PB-1000


  4. #4

    Standaard

    @Davidshadow13

    Wat is veel te duur?
    Ik heb voor die Monster Cable nog geen € 5,- per meter betaald.
    Op zich een redelijke prijs lijkt mij.

    In mijn geval zou de Oehlbach Streamline een goed alternatief zijn, i.v.m. de beperkte doorgang van mijn vloer en wand buizen.

    Ik zal eens vragen of mijn leverancier deze ook kan leveren.
    Bedankt voor de tips in ieder geval.



    Groetjes,
    Bart

  5. #5

    Standaard

    Beste Bart,
    zoals ik al zei, Monster is niet slecht maar de prijs-kwaliteitsverhouding is een beetje zoek.
    Voor 5 euro p/m monster koop je ook bijvoorbeeld een Oehlbach die beter fo minimaal net zo goed is.
    Sowieso vind ik persoonlijk dat Oehlbach juist wel veel kwaliteit levert voor de prijs.

  6. #6

    Standaard

    @Edgar

    Mooi dat je dat er zo over denkt.
    Er zijn namelijk boze tongen die beweren dat juist Oehlbach teveel kost voor de geleverde kwaliteit.

    Eindeloze discussie lijkt me, ga ik ook niet met mee doen overigens.
    Bijkomend voor- of nadeel is natuurlijk mijn leverancier, die heeft Monster Cable in zijn assortiment en heeft hiervoor dus een mooie deal kunnen maken i.c.m. de complete set.

    Dus...... ik zal zeker eens vragen of hij de Oehlbach Streamline kan leveren.
    Je hoort er nog van.



    Groetjes,
    Bart
    receiver: Denon AVR-4810
    luidsprekers: B&W CM7 (front L+R)
    bekabeling (HDMI): Oehlbach Real Matrix MKII
    bekabeling (luidsprekers): Monster Cable XPHP
    televisie: Loewe Individual 40"

  7. #7

    Standaard

    Bart,

    alles valt of staat natuurlijk me je eigen gehoor en je beschikbare set.
    even heel gekscherend, op een kruidvatset zul je geen verschil horen tussen een kabel van de Gamma of een vandenhul terwijl dat op een set van 50000 euro waarschijnlijk wel het geval is.
    En dan ligt het er gewoon aan wat jij het mooist vind klinken, en of dat nou Oehlbach, Monster, Nordost, Van den Hul, W&M of de Gamma is, die keuze moet je zelf maken en het gaat erom dat jij er tevreden over bent.

    En inderdaad, de discussie over wat beter is blijkt op elk forum oneindig en moet je ook niet aan beginnen, het gaat er toch om wat jij als eigenaar ervan vind en niet wat anderen ervan van vinden? Om ngo maar te zwijgen van de kracht van autosuggestie.

    Ik ben benieuwd naar je uiteindelijke keuze en of je verschil hoort.
    Je zou het moeten testen in je huidige setup en huis omdat je daar het geluid nu goed kent.

    Geniet in ieder geval van het uitzoeken want ook voorpret is pret !

  8. #8

    Standaard

    @Edgar Smit

    Haha.......
    Dat is juist het mooie, ik heb onlangs een compleet nieuwe set aangeschaft.
    Ik heb dus geen referentie.
    Maar dus wel een uitdaging om alles goed te testen en uit te proberen.



    Groetjes,
    Bart
    receiver: Denon AVR-4810
    luidsprekers: B&W CM7 (front L+R)
    bekabeling (HDMI): Oehlbach Real Matrix MKII
    bekabeling (luidsprekers): Monster Cable XPHP
    televisie: Loewe Individual 40"

  9. #9

    Standaard

    Even een updat.

    Per 'toeval' kwam ik er gisteren achter dat ik toch nog de beschikking heb over een Ø40mm leiding.

    Met behulp van een trekveer, de nodige Dreft en de benodigde tijd moet het dus toch goedkomen.
    In totaal heb ik nu de beschikking over 2 leidingen van Ø40mm waardoor ik dus 8 stuks Monster Cable XPHP van 2,5mm2 + een subwoofer kabel dien te trekken.

    Of het gelukt is zien jullie hopelijk z.s.m. terug in mijn topic bij Mijn Thuisbioscoop.



    Groetjes,
    Bart
    receiver: Denon AVR-4810
    luidsprekers: B&W CM7 (front L+R)
    bekabeling (HDMI): Oehlbach Real Matrix MKII
    bekabeling (luidsprekers): Monster Cable XPHP
    televisie: Loewe Individual 40"

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •