De resultaten 1 tot 17 van 17 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Klank kleur versterker.

    Hallo,

    Ik heb momenteel de Rotel RA 06 versterker en de Rotel RCD 06 CD speler,samen met de Tannoy Arena speakers,2.1 systeem.

    Ik ben opzoek naar een andere versterker ,in de prijsklasse tot zo'n €5/600.Hoeft geen surround versterker te zijn ,als er maar wel 4 speaker op kunnen .

    Kent iemand de klankkleur van de Rotel en kan iemand mij vertellen hoe ,de versterkers van Marantz,Denon,Onkyo en Pioneer zich qua klankkleur tot de Rotel verhouden .

    Ik ga van de week beginnen met luisteren maar aangezien ze niet alle merken in 1 winkel hebben kan ik al een beetje en schifting maken .

  2. #2

    Standaard

    Voor mijn gehoor zou Denon het dichtst bij Rotel komen maar sowieso op stereogebied zou ik pioneer laten afvallen. Onkyo ken ik in stereo niet voldoende dus kan ik niet over oordelen.

    Wat bedoel je trouwens met 4 speakers, een A/B systeem is voldoende en moet dat gelijktijdig kunnen spelen? Dat kan wel eens verschillen per merk namelijk.

  3. #3

    Standaard

    > een A/B systeem is voldoende en moet dat gelijktijdig kunnen spelen?

    Ja dat zou inderdaad de bedoeling zijn .

    Waarom Pioneer aflaten vallen , kan je dit uitleggen .

    Ik neig zelf naar Marantz ,dit puur op basis van resentie's , ik hoop van de week een Marantz te kunnen beluisteren .

  4. #4

    Standaard

    Ook voor stereo via 2 paar luidsprekers kan een receiver voordelen hebben. Zo heeft deze vaak een mogelijkheid om de geluidssterkte van paar A en paar B onafhankelijk van elkaar te regelen. Daarnaast kun je de subwoofer ook apart aansluiten en regelen waardoor je de lage tonen makkelijker synchroon kunt krijgen met die van de satelieten(Tannoy Arena). Door het 'high-level' aansluiten van een subwoofer zorgt de signaalverwerking in de sub vaak voor een vertraging en daardoor valt de sub vaak meer op. Als laatste kun je met een receiver een mooier virtueel meer-kanaals geluidsbeeld maken.

    Zoek je een receiver die kwa klankleur matcht met de Tannoys, dan zou je ook voor een Yamaha of Cambridge Audio kunnen kiezen. Deze zijn volgens mij het meest te vergelijken met die van een Rotel.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    >Ook voor stereo via 2 paar luidsprekers kan een receiver voordelen hebben

    Tja maak het me nog moeilijker...

    Met Cambridge heb ik geen goede ervaring qua degelijkheid en techniek , heb een versterker van Cambridge gehad deze 3 x defect gweweest in korte tijd ,misschien toeval maar toch .

    Een andere reden om eventeueel voor een "normale" versterker te kiezen is omdat die recievers vaak van die enorme bakbeesten zijn en ik de apparatuur in een mooie nis heb staan dus wel wat gebonden aan de diepte maten.

  6. #6

    Standaard

    Zijn Tannoy's van zichzelf juist niet heel heldere speakers? Dan zou ik zelf dus niet voor Yamaha of Cambridge gaan maar misschien eerder voor Arcam? Of Denon vind ik ook wel een mooie warme kleur hebben, en Marantz trouwens ook wel, maar deze is naar mijn idee ook ietsje helderder en iets minder warm.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    >Ook voor stereo via 2 paar luidsprekers kan een receiver voordelen hebben

    Tja maak het me nog moeilijker...

    Met Cambridge heb ik geen goede ervaring qua degelijkheid en techniek , heb een versterker van Cambridge gehad deze 3 x defect gweweest in korte tijd ,misschien toeval maar toch .

    Een andere reden om eventeueel voor een "normale" versterker te kiezen is omdat die recievers vaak van die enorme bakbeesten zijn en ik de apparatuur in een mooie nis heb staan dus wel wat gebonden aan de diepte maten.
    Het kan zijn dat je behoorlijk pech hebt gehad met die versterker van Cambridge Audio. Waardoor je pech hebt gehad is niet bekend. Kan zijn door een productiefout of door overbelasting. In het laatste geval betekent het dat die versterker niet voldoende reservers en uitgangsvermogen had om de luidsprekers gecontroleerd aan te kunnen sturen.

    Voor het tegelijk aansturen van twee paar 'full-range' heb je vaak een bakbeest nodig. Zelfs bij normale geluidssterktes. Een versterker als de RA 06 is daarvoor dus te licht. Gelukkig zijn de Tannoy Arena niet de moeilijkste om aan te sturen en zal een RA 06 het niet lastig vinden om 2 paar van deze satelieten aan te sturen. Of gebruik je andere luidsprekers als tweede paar?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Richard G Bekijk bericht
    Zijn Tannoy's van zichzelf juist niet heel heldere speakers? Dan zou ik zelf dus niet voor Yamaha of Cambridge gaan maar misschien eerder voor Arcam? Of Denon vind ik ook wel een mooie warme kleur hebben, en Marantz trouwens ook wel, maar deze is naar mijn idee ook ietsje helderder en iets minder warm.
    Arcam is misschien ook een goede optie, maar ik denk dat dat weer wat te duur is voor TS.

    Zelf laat ik mijn Tannoy's (De M1) aansturen door een receiver van Yamaha, want echt helder klinken ze niet van zichzelf. Ik omschrijf het meer als warm en vol. Wil je luidsprekers met deze klankkleur helder laten klinken, dan moet het dus van een versterker of receiver komen. Vandaar dat ik Cambridge Audio of Yamaha aanraad. Het kan wel zijn dat de Arena's wat helderder klinken om de klankeigenschappen te laten matchen met de vormgeving van de luidspreker.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 19-07-2010 om 15:20
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    > een A/B systeem is voldoende en moet dat gelijktijdig kunnen spelen?

    Ja dat zou inderdaad de bedoeling zijn .

    Waarom Pioneer aflaten vallen , kan je dit uitleggen .

    Ik neig zelf naar Marantz ,dit puur op basis van resentie's , ik hoop van de week een Marantz te kunnen beluisteren .
    Pioneer zou ik laten afvallen omdat de klank te veel nadruk in het hoog heeft voor mij en omdat ik de stereoversterkers gewoon qua sound vind tegenvallen. Pioneer is voor mij meer een auto-audio merk .

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Pioneer is voor mij meer een auto-audio merk .
    Heb jij de recente serie receivers, BD spelers etc van Pio wel gehoord? Auto-audiomerk...tssss....
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #10

    Standaard

    De Tannoy,s Arena'a klinken in een neutrale kamer ietsje naar de warme kant maar in mijn kamer klinkt het altijd wat warmer dan "normaal" .En je kan natuurlijk door dat het een 2.1 systeem is, al wat met het sub laag wat doen in de kleuring.

  11. #11

    Standaard

    Het sterkste punt van Pioneer is voor zover ik weet het laag-midden. Het geluid krijgt daardoor ook wat meer body. Combineer je dit met luidsprekers met een Scandinavische klankkleur, zoals die van Eltax, dan zal het wat helderder klinken en heb je dus een goede match.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Het sterkste punt van Pioneer is voor zover ik weet het laag-midden. Het geluid krijgt daardoor ook wat meer body. Combineer je dit met luidsprekers met een Scandinavische klankkleur, zoals die van Eltax, dan zal het wat helderder klinken en heb je dus een goede match.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    Wat is het voordeel van HDMI op een versterker,op mn huidige versterker loopt alles via de uit van de tv naar de Rotel en klinkt ook prima .

    En wat is het voordeel van een 2.1 versterker,ja dat de sub apart wordt aangesloten maar wat heeft het nog als meerwaarde tav mn huidige 2.0 versterker .

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Michael Hamers Bekijk bericht
    Heb jij de recente serie receivers, BD spelers etc van Pio wel gehoord? Auto-audiomerk...tssss....
    Receivers wel, BD spelers niet .
    Misschien zit het tussen mijn oren maar ik blijf Pioneer niet mooi vinden klinken tenzij je echt over het topsegment gaat praten, die klinken wel super maar daar betaal je ook naar (zegt men) .
    In de klasse waar we het nu over hebben vind ik Marantz, Denon, Arcam, Yamaha en Onkyo eigenlijk wel het mooist klinken.

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Wat is het voordeel van HDMI op een versterker,op mn huidige versterker loopt alles via de uit van de tv naar de Rotel en klinkt ook prima .

    En wat is het voordeel van een 2.1 versterker,ja dat de sub apart wordt aangesloten maar wat heeft het nog als meerwaarde tav mn huidige 2.0 versterker .
    De voordelen van een HDMI-repeater (of -switch) in een versterker of receiver zijn dat de synchronisatie van beeld en geluid beter verloopt, dat je dan met één toestel de bron hoeft te kiezen en dat je van alle bronnen het meer-kanaals geluid kan laten weergeven als je daarvoor de opstelling hebt.

    Bij TV's van nu zorgt de verwerking van het beeld vaak voor een vertraging waardoor deze vaak niet synchroon meer zijn als het geluid via een receiver gaat. Met een receiver voorkom je dit omdat deze dit via HDMI dit automatisch doet en bij een ander soort verbinding kun je handmatig een vertraging instellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #16

    Standaard

    Ik moet zeggen dat ik toch geen last heb van vertraging of zo , alles loopt mooi synchroon .

    Van de week maar eens een beetje opzoek in diverse winkels .

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door ramrod Bekijk bericht
    Ik moet zeggen dat ik toch geen last heb van vertraging of zo , alles loopt mooi synchroon.
    Het kan zijn dat de TV die jij gebruikt geen technieken aan boord heeft die er (volgens de fabrikant) voor kunnen zorgen dat beelden vloeiender weergegeven worden zoals 100Hz, 200Hz e.d. Dan heb je er minder last van. Ook kan het komen doordat het geluid van alle video-bronnen via de TV loopt. De TV zorgt dan zelf voor de vertraging.

    Het is dus afhankelijk van het toestel en de manier waarop alles aangesloten is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •