De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Panasonic TX-P50V20 vs. Samsung PS50C7700

    Eind vorig jaar heb ik, na het defect raken van een bijna 4 jaar oude Sony 32V2000, een nieuwe televisie aangeschaft: een Sony 46Z5500 (LCD/CCFL).

    Helaas bleek uniformiteit van het panel/de verlichting in mijn ogen onvoldoende. Ondanks de verder positieve eigenschappen van het toestel (kleuren/zwartwaarden/zeer redelijk schaduwdetail) bleef mij dit afleiden, eenmaal gezien blijft gezien zullen we maar zeggen.

    Na driemaal een panelvervanging en een uitblijvend bevredigend resultaat is de slotsom dat ik de TV in mag leveren en voor de aanschafprijs (+ eventuele bijbetaling) een nieuwe kan uitzoeken (aangeboden door de verkopende winkel, keurig geholpen met de hele kwestie overigens).

    Gezien mijn ervaring, de gelezen reviews en het zien van enkele modellen blijf ik voor nu (wellicht onterecht) af van de LCD modellen (zowel CCFL als Edge-LED). Full-LED zou een optie zijn, ware het niet dat de keus beperkt is en hier ook een behoorlijk prijskaartje aan hangt.

    De keuze voor een plasma is gemaakt. Maar welke?

    In eerste instantie leek Panasonic de meest logische keuze. Goede historie, goede reviews en ook in persoon goede toestellen in thuisopstellingen gezien.
    Het zou de TX-P50V20 kunnen worden.

    Maar toen ben ik getipt met Samsung, de PS50C7700. Een vrij nieuw model waar nog weinig reviews van zijn te vinden. De vergelijkbare Amerikaanse PN50C8000 is wel het een en ander in behoorlijk positieve zin over terug te vinden.

    Al met al lijkt de Samsung net onder de Panasonic te presteren (kleuren/zwart/motionresolution), met wel een leuk lager prijskaartje (zo'n EUR300) en fraaier design (ok, is ondergeschikt aan beeld maar toch leuk meegenomen).

    Naar mijn idee ga ik met plasma in ieder geval er al op vooruit, dus zou een Samsung mij ook prima passen.

    De Samsung moet ik nog live aanschouwen maar ik ben benieuwd:
    Zijn er al bezitters van een Samsung C7700-serie plasma, wat is jullie ervaring?
    Ervaren plasma-kijkers: zijn er aandachtspunten die het verschil kunnen maken?

    Ik ben zeer benieuwd hoe jullie tegen deze materie aankijken en zie de welkome reacties graag tegemoet.
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

  2. #2

    Standaard

    Na beide TV's live te hebben gezien (en alle reacties ) uiteindelijk gekozen voor de Samsung PS50C7700.

    De kijksituatie was niet ideaal (flink verlichte winkel, TV's op verschillende plaatsen/geplaatst ten opzichte van het licht) maar kon uiteindelijk toch een redelijke keuze maken.

    Wat er gebeurde:
    Eerst de Samsung bekeken. Star Trek 2009 bluray meegenomen en zelf snel wat instellingen gemaakt (alle dynamische hulpmiddeltjes uit enz.).
    Prachtig plaatje, goede bewegingsscherpte (kende ik niet op m'n LCD ) en vol met detail. Met name zwart is moeilijk te beoordelen vanwege alle omgevingslicht. Had ik niet verder gekeken had ik zeker met de Samsung al een goede koop gedaan.

    Next, Panasonic. Ook mooi, THX-modus tekent naar mijn smaak direct een heel mooi plaatje op het beeld. Dat is een voordeel maar niet iets wat je met de Samsung niet zou kunnen bereiken door er eens goed voor te gaan zitten. Voor zover het te zien is in de winkel heeft de Pana wel een wat dieper zwart en iets meer doortekening in de donkere partijen.
    Verder heeft Panasonic zijn naam en reputatie (in mijn ogen) mee waardoor ik toch weer wat naar Pana neigde in de gedachte van "dat is toch altijd wel goed".

    Uiteindelijk nog een keertje de Samsung bekeken. De verschillen zijn er maar marginaal. Detail op Samsung bleef sterker ogen.

    Panasonic:
    + zwart/schaduwdetail
    + THX-modus

    Samsung
    ++ detail
    + goedkoper
    + features (en toch 3D met een brilletje erbij, al wordt dat nu niet gebruikt)
    + design/vormgeving

    Uiteindelijk vond ik dat het ietsje betere zwartnivo van de Pana niet opwoog tegen het fraaiere detail van de Samsung met daarbij nog wat meer features en een (persoonlijk) mooier design. En dat bespaarde ook nog een paar euro.

    Gisteren opgehaald en al eventjes genoten van (opnieuw) Star Trek, maar ook wat IMAX-scenes uit the Dark Knight, driedimensionaliteit op een 2D scherm met Alice in Wonderland (pas gezien op LCD maar wat een verschil in dieptewerking op een plasma) en de zinderende warmte in de stoffige scenes van Zorro.

    Ik lijk blij te zijn met de TV en hoop dat deze een langer leven beschoren is dan zijn LCD-voorganger.

    De instellingen maar even teruggeschroefd voor het inspelen (wat wellicht niet noodzakelijk is maar ik toch maar netjes en ruim ga volhouden).
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

  3. #3

    Standaard

    Proficiat met de aankoop!

    Zelfs stond ik voor nét dezelfde merkkeuze. Ik had ook nét dezelfde pluspunten bij beide schermen. Alleen met het detail-argument ben ik het niet eens. Wat mij na enige tijd vooral opviel, was dat de Panasonic gewoon natuurlijker was en het detail bij Samsung aan hoog opgevoerde contrasten lag. Als ik dat wil, is dat met de Panasonic eveneens mogelijk. Maar dat is natuurlijk mijn visie.

    Veel plezier met je aanwinst.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Esteban Bekijk bericht
    Proficiat met de aankoop!

    Zelfs stond ik voor nét dezelfde merkkeuze. Ik had ook nét dezelfde pluspunten bij beide schermen. Alleen met het detail-argument ben ik het niet eens. Wat mij na enige tijd vooral opviel, was dat de Panasonic gewoon natuurlijker was en het detail bij Samsung aan hoog opgevoerde contrasten lag. Als ik dat wil, is dat met de Panasonic eveneens mogelijk. Maar dat is natuurlijk mijn visie.

    Veel plezier met je aanwinst.
    Veel plezier heb ik inmiddels al wel gehad, dankjewel.
    Ik begrijp uit je reactie dat je zelf voor een Pana (V20?) bent gegaan?
    Ook een mooie TV, echter was mij het verschil in beeld (als ze niet naast elkaar staan is het verschil klein) het prijsverschil niet waard.

    Een G20 zat qua prijs wel meer in de buurt van de Samsung maar qua beeld prevaleerde ik dan de Samsung (persoonlijk).

    Ik kan natuurlijk zeggen dat ik het niet eens ben met die hoog opgevoerde contrasten, omdat ik zelf de instellingen heb aangepast, maar hier hoeft m.i. verder geen discussie over te ontstaan.

    Uiteindelijk moet je zelf blij worden van je aanschaf. Is dat met een Panasonic, prachtig. Is dat met een Samsung, net zo mooi.
    Ik zal ook geen mensen vertellen dat je perse het een of het andere merk moet kopen (al ben ik nu wel definitief een plasma-fanboy ).

    Geloof je eigen ogen en portemonnee
    devices. Samsung PS50C7700 plasma met ZiggoCI+ ¦ Denon AVR-3808 receiver ¦ Sony BDP-S550 bluray ¦ Humax iHDR-5050C HD-recorder
    speakers. fronts Monitor Audio Radius 225 ¦ center Monitor Audio Radius 225 ¦ rears Monitor Audio Radius 90 ¦ subwoofer REL Quake II
    cabling. Supra hdmi ¦ Ixos hdmi ¦ Ixos scart ¦ Ixos speaker ¦ Ixos interlinks

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •