Eind vorig jaar heb ik, na het defect raken van een bijna 4 jaar oude Sony 32V2000, een nieuwe televisie aangeschaft: een Sony 46Z5500 (LCD/CCFL).
Helaas bleek uniformiteit van het panel/de verlichting in mijn ogen onvoldoende. Ondanks de verder positieve eigenschappen van het toestel (kleuren/zwartwaarden/zeer redelijk schaduwdetail) bleef mij dit afleiden, eenmaal gezien blijft gezien zullen we maar zeggen.
Na driemaal een panelvervanging en een uitblijvend bevredigend resultaat is de slotsom dat ik de TV in mag leveren en voor de aanschafprijs (+ eventuele bijbetaling) een nieuwe kan uitzoeken (aangeboden door de verkopende winkel, keurig geholpen met de hele kwestie overigens).
Gezien mijn ervaring, de gelezen reviews en het zien van enkele modellen blijf ik voor nu (wellicht onterecht) af van de LCD modellen (zowel CCFL als Edge-LED). Full-LED zou een optie zijn, ware het niet dat de keus beperkt is en hier ook een behoorlijk prijskaartje aan hangt.
De keuze voor een plasma is gemaakt. Maar welke?
In eerste instantie leek Panasonic de meest logische keuze. Goede historie, goede reviews en ook in persoon goede toestellen in thuisopstellingen gezien.
Het zou de TX-P50V20 kunnen worden.
Maar toen ben ik getipt met Samsung, de PS50C7700. Een vrij nieuw model waar nog weinig reviews van zijn te vinden. De vergelijkbare Amerikaanse PN50C8000 is wel het een en ander in behoorlijk positieve zin over terug te vinden.
Al met al lijkt de Samsung net onder de Panasonic te presteren (kleuren/zwart/motionresolution), met wel een leuk lager prijskaartje (zo'n EUR300) en fraaier design (ok, is ondergeschikt aan beeld maar toch leuk meegenomen).
Naar mijn idee ga ik met plasma in ieder geval er al op vooruit, dus zou een Samsung mij ook prima passen.
De Samsung moet ik nog live aanschouwen maar ik ben benieuwd:
Zijn er al bezitters van een Samsung C7700-serie plasma, wat is jullie ervaring?
Ervaren plasma-kijkers: zijn er aandachtspunten die het verschil kunnen maken?
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie tegen deze materie aankijken en zie de welkome reacties graag tegemoet.