Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Ik zie dit niet als remake, maar als een nieuwe verfilming van het boek. Denk dat je pas van een remake kan spreken als deze film gebaseerd is op de Zweedse film.
    Helemaal mee eens.

    Kijk hier erg naar uit. Ben ook groot fan van Daniel Craig.

  2. #27

    Standaard

    Het accent en (wat erg lijkt op) gelispel van Rooney Mara staat me niet aan in de trailer.
    Daarentegen zijn Graig en Plummer wel erg tof
    New: The Last Warning - MoC LE, Vampyr - MoC LE
    Coming ASAP: -

  3. #28

  4. #29

    Standaard

    Ik begrijp nog steeds niet waarom je van een goede film (die nog niet eens 5 jaar oud is) een remake moet maken. Wat zal die Hollywoord-versie nu nog meer te bieden hebben dan de originele? Echt onbegrijpelijk voor me.

  5. #30

    Standaard

    Weinig Amerikanen hebben zin om een film met ondertitels te kijken, dus dit is hun manier van een oplossing...
    "Ik mag er dan uitzien als een eikel, ik ben het niet!!!"

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bazinga Bekijk bericht
    Ik begrijp nog steeds niet waarom je van een goede film (die nog niet eens 5 jaar oud is) een remake moet maken. Wat zal die Hollywoord-versie nu nog meer te bieden hebben dan de originele? Echt onbegrijpelijk voor me.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door scheur Bekijk bericht
    Weinig Amerikanen hebben zin om een film met ondertitels te kijken, dus dit is hun manier van een oplossing...
    Dat "Amerikanen lezen niet graag ondertitels" geouwehoer begint een beetje vermoeiend te worden onderhand. Niet dat er geen remakes zijn geweest die om die exacte reden geproduceerd zijn, maar om het automatisch toe te passen op elke reïncarnatie...

    Martijn wist 't het best te omschrijven;

    Citaat Oorspronkelijk gepost door martijn0432 Bekijk bericht
    Ik zie dit niet als remake, maar als een nieuwe verfilming van het boek. Denk dat je pas van een remake kan spreken als deze film gebaseerd is op de Zweedse film.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  7. #32

    Standaard

    De eerste reviews zijn weer lovend vorr Fincher:
    http://www.rottentomatoes.com/m/the_...dragon_tattoo/

    hier een zeer goed geschreven stuk:
    Fincher’s Dragon Tattoo: What it Feels Like for a Girl

    Interview met Fincher: http://youtu.be/7lTrWku8Qn4

    Kan niet wachten om deze op het grote witte doek te zien!!!

  8. #33

    Standaard

    blu-ray.com is heel erg positief maar door het ietwat chauvinistische toontje blijf ik mijn reservering behouden dat ik toch wel dat deja-vu gevoel sterk ga krijgen.....

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Dat "Amerikanen lezen niet graag ondertitels" geouwehoer begint een beetje vermoeiend te worden onderhand. Niet dat er geen remakes zijn geweest die om die exacte reden geproduceerd zijn, maar om het automatisch toe te passen op elke reïncarnatie...
    Tja, vermoeiend of niet: de mensen hebben wel een punt. Zelfs de uiterst lovende recensies schrijven:

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bluray.com
    If Niels Arden Oplev’s “Dragon Tattoo” adaptation feels like it was released only yesterday, that’s not exactly far from the truth. The 2009 feature (hitting the U.S. in 2010) recently played in Larsson’s lurid playground, making Fincher’s film riddled with moments of déjà vu, as both efforts cover basically the same narrative ground, save for a few deviations. It’s unfair to compare the efforts in full, but it’s unavoidable with certain creative elements, though the American take has a distinct advantage in terms of budget, casting, and Fincher.
    dus eigenlijk vooral een Hollywood sausje, want: Fincher kan weinig anders in termen van het script. Dus dan ben ik wel erg benieuwd aan wat voor handtekening hij weet te zetten die de eerste film dan zo weet te overstijgen....

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door TylerDurden Bekijk bericht
    dus eigenlijk vooral een Hollywood sausje, want: Fincher kan weinig anders in termen van het script. Dus dan ben ik wel erg benieuwd aan wat voor handtekening hij weet te zetten die de eerste film dan zo weet te overstijgen....
    Zaillian heeft (n.a.v. The Hollywood Reporter's Writer's Roundtable) duidelijk gemaakt dat die niet Oplev's interpretatie heeft gezien voordat die aan het scenario van Tattoo begon, dus of er nou overeenkomsten zijn of niet; zowel Fincher als Zaillian gingen van start om het boek te realiseren, niet de 2009 film. Dat er gelijkenissen te vinden zijn tussen de twee te vinden zijn lijkt me dan ook onvermijdelijk gezien het bronmateriaal, een eigen handtekening echter niet; en dat is wat mij betreft het belangrijkste aan dit project.
    "That's not the director's cut, that's called "The Asshole, Dredge Up Anything You Fucking Can, Put It Out There, and Let Some Schmuck Look at It for $13.99 Cut." -- Shane Black

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jan_tran Bekijk bericht
    Zaillian heeft (n.a.v. The Hollywood Reporter's Writer's Roundtable) duidelijk gemaakt dat die niet Oplev's interpretatie heeft gezien voordat die aan het scenario van Tattoo begon, dus of er nou overeenkomsten zijn of niet; zowel Fincher als Zaillian gingen van start om het boek te realiseren, niet de 2009 film. Dat er gelijkenissen te vinden zijn tussen de twee te vinden zijn lijkt me dan ook onvermijdelijk gezien het bronmateriaal, een eigen handtekening echter niet; en dat is wat mij betreft het belangrijkste aan dit project.
    Wat ik belangrijker vind is of Fincher het originel wel of niet heeft gezien, in de trant van vergelijking mbt de uiteindelijke film. Daarnaast; ook al zijn er gelijkenissen, beide films schijnen het boek volgens de letter te volgen en vwb Fincher's film: ik hoef niet persé een hervertelling van het boek, maar ik ben meer benieuwd naar de karakters en hun ontwikkeling, en daar kan je als regisseur het verschil maken. Dat is het enige waar ik benieuwd naar ben in deze nieuwe film, want het verhaal ken ik wel. Op zich ben ik een grote Fincher ben (na Benjamin Button en Social Network ben ik wat sceptischer; want deze deden mij weinig) dus ik ben wel benieuwd wat hij daarmee heeft gedaan.

  12. #37

    Standaard

    Voor de liefhebbers

    In http://www.royal-echt.nl gaat deze film in 4K draaien (de Nederlandse DCP Master is ook 4K), dus dat wordt smullen.

    Komende zaterdag is er om 22:00 een voorpremiere.



Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •