Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
De resultaten 26 tot 37 van 37 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Zeg houddwerg, heb je ook een gebruiksaanwijzing gekregen bij de reciever? Of probeer je al je informatie hier te verkrijgen? Bijna alle vragen die je stelt doen mij een beetje denken aan RTFM...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Davidshadow13 Bekijk bericht
    @Albert
    Het lijkt mij dat er geen probleem is met of de set wel of geen kwaliteit genoeg biedt. Aangezien de Infinity speakers die de TS heeft, gewoon goede
    mid-end speakers zijn. Deze zouden prima in staat moeten zijn om een verschil hoorbaar te doen maken tussen gewoon DD en lossless TrueHD en DTS-HD. Als ik het verschil kan horen met twee 25 jaar oude B&W speakers, twee crappy JVC surrounds en een mid-end reciever zoals de TS heeft zou hij dat ook moeten kunnen lijkt mij.
    Dat zeg ik toch ook? Grrrr, dat lezen he... haha
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties Gerco,

    ik hoor het gekraak niet bij alle films. Heel toevalling inderdaad alleen bij wat oudere. Zal de bedrading ook ff checken. Wat vind jij van de bovengenoemde instellingen die ik wil gaan maken.

    Moet ik trouwens de automatische eq instelling zetten op handmatig? Kan alleen niet de waardes zien, dus als ik het handmatig moet invoeren wordt het gis werk. Weet echt niet wat de goede waardes zijn voor mijn speakers.
    Dan komt het door de soundtrack van Ghostbusters.

    De instellingen die je wilt maken zullen niets toevoegen aan de weergave. Niet doen dus. Een uitzondering is de sub. Het niveau daarvan zou je wel aan kunnen passen als deze bij muziek in stereo voor het gehoor te (on)duidelijk aanwezig is. Het is wel handig als je de CD's die je daarvoor gebruikt een beetje kent voor wat betreft de hoeveelheid lage tonen.

    Voor de EQ geldt dat bij "Auto" de instellingen van Audessey worden gebruikt. Voorlopig kun je deze beter gebruiken om er aan te wennen en het geluid te kunnen horen zoals de makers het bedoeld hebben. Zelf fine-tunen kan altijd later nog.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Zeg houddwerg, heb je ook een gebruiksaanwijzing gekregen bij de reciever? Of probeer je al je informatie hier te verkrijgen? Bijna alle vragen die je stelt doen mij een beetje denken aan RTFM...
    Blijkbaar geeft de gebruiksaanwijzing niet voldoende om TS te helpen met het goed instellen van zijn receiver. Deze is nl. bedoeld om uit te leggen hoe een gebruiker iets kan instellen en wat de mogelijkheden van de receiver is. Wat in zijn geval de beste instellingen zijn, staat er dus niet in. Vandaar dat hij ons om advies vraagt zodat hij deze zelf kan maken.

    Misschien zou jij dat ook eens kunnen doen. Of gebruik je een alles-in-één geval?
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 22-07-2010 om 11:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #29

    Standaard

    Vriendelijk bedankt voor de hulp allemaal. Ik denk dat ik toch Dyn EQ en Dyn Vol gebruik. Geluid klinkt veel ruimtelijker en de surrounds komen veel beter uit. Zonder deze opties heb ik niet echt een bioscoop ervaring.

  5. #30
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Hummm ga straks eens rustig dit draadje doorlezen en misschien vanavond ook wat
    experimenteren. Heb namelijk ook een Onkyo TX-SR608
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  6. #31

  7. #32
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Mijn onderschrift verraad alles

    voor: Focal Chorus 706 V | center: Focal Chorus CC 700 V | achter: Focal Chorus SR 700 V | sub: Focal Chorus SW 700 V

    Focal klinkt misschien niet bekend in de oren, maar is een deel van het Franse JMLab.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  8. #33

    Standaard

    Nou heb inmiddels mijn onkyo sr608 ingeruild voor een denon 3808a. Wel wat ouder model maar geluid is veel mooier. Nu hoor ik dus wel duidelijk verschil tussen alle geluids formaten. Echt raar dat ik dat niet hoorde bij die onkyo. Waarschijnlijk onvoldoende power?

  9. #34

    Standaard

    Kan verschillende oorzaken hebben. Misschien een slechte combi met je speakers. Kan zijn dat de combinatie tussen de Denon en je speakers een betere is.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  10. #35

    Standaard

    Zou goed kunnen inderdaad. Onkyo heeft voornamelijk een heel helder en scherp geluid terwijl het bij de Denon allemaal wat warmer klinkt met meer bass.

  11. #36

    Standaard

    @Wooddwarf

    Denon klinkt gewoon goed!



    Groetjes,
    Bart
    receiver: Denon AVR-4810
    luidsprekers: B&W CM7 (front L+R)
    bekabeling (HDMI): Oehlbach Real Matrix MKII
    bekabeling (luidsprekers): Monster Cable XPHP
    televisie: Loewe Individual 40"

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Bertje79 Bekijk bericht
    @Wooddwarf

    Denon klinkt gewoon goed!



    Groetjes,
    Bart

    Daar ben ik nu ook achter gekomen inderdaad, alhoewel onkyo klinkt ook niet verkeerd alleen wat de helder helemaal met mijn boxen set ( infinity hcs beta )

Pagina 2 van 2 EersteEerste 12

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •