De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Output volume onkyo 608

    Hallo beste mensen,

    Ik merk met film kijken dat ik de volume behoorlijk omhoog moet zetten als ik de dialoog beetje goed wil horen uit de center speaker. Ongeveer -21 ( relatief ). Echter overheersen dan zo erg de geluids effecten dat ik toch genoodzaakt ben om de volume lager te zetten. Met DYN EQ en DYN VOL is het wel veel beter echter overheerst de bass heel erg. Zijn er andere opties?

    Is dit trouwens een algemeen probleem bij HT systemen?

  2. #2

    Standaard

    Als het goed is kun je van elke speaker afzonderlijk het volume bijstellen.
    Gewoon de auto set-up laten draaien met de microfoon en als je die mogelijkheid niet hebt met een dB meter aan de slag.

    Dan is je set goed ingesteld maar blijf je ngo steeds afhankelijk van de mix van de film zelf. Sommige films hebben gewoon zachter gemixte dialogen.

  3. #3

    Standaard

    Opzich maakt dat toch niet zoveel uit als je nu de master volume wat hoger zet of afzonderlijk van elke speaker het volume insteld? +7db meer op elke speaker betekend toch 7db minder voor de master volume of redeneer ik verkeerd

  4. #4

    Standaard

    Maar natuurlijk wel. Als je je center een tikkie hoger zet ten opzichte van nu, en je kijkt weer een film, dan zal je zien dat op -21db de center (ook) te hard is, dus je met minder volume kunt spelen om de dialogen te kunnen volgen, zonder dat de surround effecten gaan overheersen (snap je het nog?)
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Even een tip aan de TS: start niet telkens een nieuwe discussie maar bundel al je vragen mbt je receiver in 1 topic. Maakt het allemaal wat overzichtelijker. Zowel voor jezelf als voor ons...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Opzich maakt dat toch niet zoveel uit als je nu de master volume wat hoger zet of afzonderlijk van elke speaker het volume insteld? +7db meer op elke speaker betekend toch 7db minder voor de master volume of redeneer ik verkeerd
    Met de master volume regel je de algeme geluidssterkte en met de niveau-regelaars iedere luidspreker afzonderlijk. Deze gebruik je om verschillen tussen de luidsprekers te laten compenseren. Als de niveaus goed ingesteld zijn en de centre klinkt minder luid dan de rest, dan komt het door de bron.

    Verhoog je alle niveaus met 7 dB dan zal het geluidsbeeld vervormen als je de geluidssterkte verandert en dus niet meer in de juiste verhoudingen zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Excuses daarvoor. Het waren 2 verschillende onderwerpen vandaar.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Met de master volume regel je de algeme geluidssterkte en met de niveau-regelaars iedere luidspreker afzonderlijk. Deze gebruik je om verschillen tussen de luidsprekers te laten compenseren. Als de niveaus goed ingesteld zijn en de centre klinkt minder luid dan de rest, dan komt het door de bron.

    Verhoog je alle niveaus met 7 dB dan zal het geluidsbeeld vervormen als je de geluidssterkte verandert en dus niet meer in de juiste verhoudingen zijn.
    Duidelijke taal. Met auto calb. staan alle speakers op 0 , dus ik kan het beste de center speaker bv op +4 zetten?

  9. #9

    Standaard

    Er gewoon aan wennen dat dialogen zachter zijn dan effekten wil ook vaak helpen. Anders wordt de weergave ook minder spectaculair.

    Je kunt daarom beter kiezen tussen geluidssterkte op het niveau van de dialogen of op het maximale van het bereik als je bang bent dat de buren komen klagen.

    Bij de meeste soundtracks wordt trouwens ook een dialoog norm meegestuurd. Deze laat vaak zien of de dialogen zachter of harder zijn dan normaal. Zijn deze zachter dan zullen de effekten veel luider opgenomen en zal dit voor meer spektakel zorgen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Nu je het toevallig over die dialoog norm hebt. Toen ik bv met lord of the rings overschakelde van DTS naar dolby digital ex werden de dialogen luider en zag ik heel kort op de display "dialogue norm +4" staan. Betekend dit dat de center speaker 4db extra krijgt?

  11. #11

    Standaard

    Zeg houddwerg, heb je ook een gebruiksaanwijzing gekregen bij de reciever? Of probeer je al je informatie hier te verkrijgen? Bijna alle vragen die je stelt doen mij een beetje denken aan RTFM...
    Laatst aangepast door Marcellow : 22-07-2010 om 07:37 Reden: RTFM...
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door wooddwarf Bekijk bericht
    Nu je het toevallig over die dialoog norm hebt. Toen ik bv met lord of the rings overschakelde van DTS naar dolby digital ex werden de dialogen luider en zag ik heel kort op de display "dialogue norm +4" staan. Betekend dit dat de center speaker 4db extra krijgt?
    Nee, dat betekent dat niet. Het betekent dat de dialogen die ook gedeeltelijk via fronts en evt surrounds worden weergegeven, 4 dB luider opgenomen zijn t.o.v. van het normale niveau. Dit betekent dat je de Master volume wat kan verlagen als je deze op normale sterkte wilt laten weergeven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcellow Bekijk bericht
    Zeg houddwerg, heb je ook een gebruiksaanwijzing gekregen bij de reciever? Of probeer je al je informatie hier te verkrijgen? Bijna alle vragen die je stelt doen mij een beetje denken aan RTFM...
    Hey pannekoek, die vragen die ik stel staan niet in de handleiding. Zo te merken heb jezelf de handleiding niet gelezen. Ik hou niet zo van mensen die insuenerend gedrag vertonen. Neem nog een bak koffie misschien helpt dat.
    Laatst aangepast door wooddwarf : 22-07-2010 om 17:40

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •