De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.

Discussie: 5.1 systeem advies

  1. #1

    Standaard 5.1 systeem advies

    Hallo allemaal

    Ik heb toch besloten om voor een 5.1 setje te gaan. Alleen ivm het gebrek aan ruimte om luidsprekers te plaatsen ben ik genoodzaakt om voor kleine frontluidsprekers te kiezen. Deze mogen maximaal 25 - 26 hoog zijn.
    Eventueel zijn smalle zuilluidsprekers ook een optie als deze maar niet te breed zijn.
    Budget is ongeveer tot 600 euro voor het hele setje op dit moment.
    het setje wordt ongeveer voor 60% voor films en voor 40% voor muziek gebruikt.

    Wat ik tot nu toe heb gevonden en me wel aanspreekt zijn:

    - Mordaunt Short Alumni
    - Q Acoustics 2000 (alleen met een andere sub omdat deze nogal vaak kapot schijnt te gaan)
    - Klipsch HD Theater 500
    - andere optie is om nu te beginnen met een 2.1 systeem en dit later uit te bouwen, zodra ik meer geld over heb.

    Wie heeft er nog ideeen voor een setje wat zowel goed is voor muziek als ook voor films.

    BVD
    Laatst aangepast door archangel0712 : 23-07-2010 om 14:40

  2. #2

    Standaard

    Ik ben al ruim een half jaar erg tevreden over mijn KEF 2005.3 set. Misschien iets voor jou?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Ja alleen valt deze een beetje buiten t budget om in een keer aan te schaffen. Maar hoe bevalt deze met het afspelen van muziek?? Of gebruik je deze daar niet voor??

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door archangel0712 Bekijk bericht
    Ja alleen valt deze een beetje buiten t budget om in een keer aan te schaffen. Maar hoe bevalt deze met het afspelen van muziek?? Of gebruik je deze daar niet voor??
    Ik heb 649 betaald voor de set.

    Nogmaals, ik ben er erg over te spreken, ook bij muziek staat deze zijn mannetje. Uiteraard zijn het geen fullrange zuilen of monitoren, maar het klinkt prima!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    Ok dan valt de prijs nog mee. Waar heb je deze gehaald als ik vragen mag, want in de pricewatch(kieskeurig.nl) zie ik ze alleen vanaf 775 euro.

  6. #6

    Standaard

    Was destijds bij Stassen. Maar was nog een heel gedoe, want ik had een KUBE2 model en nu zijn de KUBE1 modellen weer te koop, die zijn duurder. Misschien dat ze bij stassen nog aan een KUBE2 model kunnen komen (betreft trouwens sub-woofer).
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  7. #7

    Standaard

    Bij Correct in de koopjes kelder staan momenteel een flink aantal hele leuke starterssetjes voor mooie prijzen.

  8. #8

    Standaard

    En Edgar kan het weten, die was er pas geleden nog!
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  9. #9

    Standaard

    Ja ik zien net ook de Yamaha NS-F210 staan. Zien er ook wel interessant uit. Alleen zijn ze 23.6 x 23.6 cm breed. Dat is helaas net te breed en zouden dus niet passen. Of is dat de maat van het voetje??

  10. #10

    Standaard

    Je kunt het beste even langsgaan, er staan veel dingen in de kelder die niet op de site staan.
    was er vandaag nog namelijk.

  11. #11

    Standaard

    Ja maar ik denk niet dat ik binnen afzienbare tijd naar rotterdam ga. Het is toch even 170 hier vandaan. Dus vandaar dat ik alvast wat ideeen op wil doen of advies wil hebben wat een verstandige keus is.
    Omdat ik nogal beperkt ben door mijn afmetingen komen dus alleen kleinere boekenplanspeakers of smalle zuilen in aanmerking. Dus wat is dan het beste??? en welke luidsprekers springen er dan uit.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door archangel0712 Bekijk bericht
    Ja ik zien net ook de Yamaha NS-F210 staan. Zien er ook wel interessant uit. Alleen zijn ze 23.6 x 23.6 cm breed. Dat is helaas net te breed en zouden dus niet passen. Of is dat de maat van het voetje??
    Dat zijn de maten van het voetje. De luidspreker zelf heeft twee woofers van 9 cm. Ook kun je het aan de verhouding tussen de hoogte en breedte zien.

    Wat ga jij als surround en centre gebruiken als het de NS-F210's worden?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •