Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 60 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Vanaf pagina twee: welke receiver tot 1000 euro?

    Hallo Luitjes,

    Nog maar een vraagje. Arcam heeft de Solo Movie in 5.1 uitvoering en 2.1 uitvoering. Nou wil ik graag in 3.1 gaan spelen maar eigenlijk wil ik een apparaat met een blu-ray spelert ipv een dvdspeler zoals de Arcam.

    Denon heeft een optie maar die is ook duur en schijnt geen echte topper te zijn (gezien de prijs)

    Iemand nog tips?

    Even voor de duidelijkheid: ik zoek dus een versterker met blu-rayspeler in één apparaat!
    Laatst aangepast door Alexander D : 27-07-2010 om 15:53
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #2

    Standaard

    Mmmm, dat er zo weinig zijn mag al een teken aan de wand zijn dat het nu niet bepaald een slimme combinatie is

    Bij een all in one systeem zul je het makkelijker tegenkomen, krijg je er gelijk een bult plastic speakers bij, niet iets waar je denk ik op zit te wachten.

    Een versterker uitrusten met een mechanisch apparaat is jammer, ze delen dan wel dezelfde voeding en je hebt een paar aansluitkabeltjes minder en de combi zal wel een ventilator gebruiken....., voor de rest zijn de voordelen heel snel weg als de speler de pijp aan maarten geeft. Een versterker gaat snel veel langer mee dan een speler en als hij niet gemaakt kan worden zit je toch een beetje met een mank apparaat.

    Op het forum wordt genoeg gewaarschuwd voor all in one systemen, en daar heeft ook deze combi overeenkomsten mee, ik vraag me dan ook af waarom je voor zo'n matige combinatie zou willen gaan
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Ik denk dat je nog even moet wachten voordat zulke apparaten voor leuke prijzen op de markt komen, BR begint nu pas een beetje goedkoper te worden maar de merkspelers zin nog steeds aan de prijs. Zo´n combo zal dat voorlopig ook nog wel zijn dus, is een losse receiver met een cheapo BRspeler (€50,- bij kruidvat oid) geen betere oplossing?

    Is die set voor de slaapkamer ofzo?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, dat er zo weinig zijn mag al een teken aan de wand zijn dat het nu niet bepaald een slimme combinatie is

    Bij een all in one systeem zul je het makkelijker tegenkomen, krijg je er gelijk een bult plastic speakers bij, niet iets waar je denk ik op zit te wachten.

    Een versterker uitrusten met een mechanisch apparaat is jammer, ze delen dan wel dezelfde voeding en je hebt een paar aansluitkabeltjes minder en de combi zal wel een ventilator gebruiken....., voor de rest zijn de voordelen heel snel weg als de speler de pijp aan maarten geeft. Een versterker gaat snel veel langer mee dan een speler en als hij niet gemaakt kan worden zit je toch een beetje met een mank apparaat.

    Op het forum wordt genoeg gewaarschuwd voor all in one systemen, en daar heeft ook deze combi overeenkomsten mee, ik vraag me dan ook af waarom je voor zo'n matige combinatie zou willen gaan
    Heb je de Arcam wel eens gehoord??????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Heb je de Arcam wel eens gehoord??????
    Geen behoefte aan, ben naar alle tevredenheid voorzien

    Er zal heus nog wel iets zijn dat nog beter bij mijn smaak aansluit, maar zoals gezegd, ik ben tevreden.

    Hoe hij ook mag klinken, de combi is in mijn ogen geen aankoop waar je op den duur als er iets mis mee gaat vrolijk van zal worden.

    Ook..... er zullen zat andere apparaten zijn die niet onder doen voor de Arcam en wel uit losse onderdelen bestaan en misschien ook nog eens prijsgunstiger zijn.
    Have fun and enjoy your collection

  6. #6

    Standaard

    Misschien is het wel zo dat ik bewust op zoek ben naar deze oplossing en dat ik me ook wel bewust ben van het feit dat losse onderdelen beter zijn.

    Situatie is zo:

    Ik wil graag 3.1 gaan spelen in de huiskamer. Apparatuur komt in een kastje met twee openingen in het midden en een deurtje links en rechts.

    Mijn voorkeur zou hebben een goede blu-ray/dvdreceiver (zoals de Arcam maar dat is meteen een hele dure) in het bovenste vakje te zetten en onderin het digitale tv kastje en eventueel een PS3.

    Ja, ik kan ook voor een losse receiver gaan met die PS3 in het onderste vakje aangezien ik die voor film en muziek zou kunnen gebruiken! Maar goed, die PS3 zou dan eventueel ook een Wii kunnen worden of zo.

    Snappie?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  7. #7

    Standaard

    Zou ik wel voor de PS3 gaan i.v.m. de BD speler en een losse reciever.
    Dan nog 'even' speakers er bij en je bent spekkoper
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Zou ik wel voor de PS3 gaan i.v.m. de BD speler en een losse reciever.
    Dan nog 'even' speakers er bij en je bent spekkoper
    Nee, spekkoper was ik nu met m'n complete bios.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    DVDPF is waarschijnlijk een beetje in de war.

    Als hij het meestal over alles-in-één systemen en een bult plastic heeft, dan bedoelt hij meestal de setjes die je voor weinig geld kunt kopen. De S5-BD is volgens mij een heel ander verhaal en te vergelijken met de Arcam Solo. Ik kan me ook niet voorstellen dat Denon er 2000 zal vragen voor een systeem dat net zo waardevol is als die goedkopere setjes.

    Met de degelijkheid en de weergave-kwaliteit zal dit dus vast wel goed zitten, tenzij je er grote luidsprekers op aan gaat sluiten. Daar zullen de eindtrappen niet op berekend zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #10

    Standaard

    Marantz komt in het najaar met dergelijke combi uit. Of het al dan niet een topper is valt uiteraard nog af te wachten na de eerste reviews.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    DVDPF is waarschijnlijk een beetje in de war.

    Als hij het meestal over alles-in-één systemen en een bult plastic heeft, dan bedoelt hij meestal de setjes die je voor weinig geld kunt kopen. De S5-BD is volgens mij een heel ander verhaal en te vergelijken met de Arcam Solo. Ik kan me ook niet voorstellen dat Denon er 2000 zal vragen voor een systeem dat net zo waardevol is als die goedkopere setjes.

    Met de degelijkheid en de weergave-kwaliteit zal dit dus vast wel goed zitten, tenzij je er grote luidsprekers op aan gaat sluiten. Daar zullen de eindtrappen niet op berekend zijn.
    Ik ben bang dat je zelf een beetje in de war bent en eea niet goed hebt gelezen/begrepen

    Of het nu een dure combi of een goedkope all in one is...... het blijft een ongewenste situatie(beide systemen zijn all in ones) en het maakt me geen reet uit hoe het klinkt (goed of slecht), en duur of goedkoop is.... misschien nu iets duidelijker

    Een mechanisch apparaat bij een versterker/receiver in hetzelfde kastje stoppen, het moest verboden worden....
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, spekkoper was ik nu met m'n complete bios.....
    Mmm, idd..... ik begrijp eea niet, hier heb je het goed voorelkaar:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49890

    Je topic is niet helemaal up to date meer, maar toch ontstaan er wel een paar vraagjes......

    Wat is er met de oude/huidige opstelling gebeurt? Blikseminslag.....

    Ik denk dat je wederom met een losse receiver en speler(of de slim PS3) beter af bent dan met een combi, je hebt zelf meer dan genoeg ervaring om te begrijpen wat ik bedoel.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, idd..... ik begrijp eea niet, hier heb je het goed voorelkaar:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49890

    Je topic is niet helemaal up to date meer, maar toch ontstaan er wel een paar vraagjes......

    Wat is er met de oude/huidige opstelling gebeurt? Blikseminslag.....

    Ik denk dat je wederom met een losse receiver en speler(of de slim PS3) beter af bent dan met een combi, je hebt zelf meer dan genoeg ervaring om te begrijpen wat ik bedoel.
    Ja, die ervaring heb ik zeker en dus staat er aan de andere kant dat ik die vraag heel bewust stelde....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ja, die ervaring heb ik zeker en dus staat er aan de andere kant dat ik die vraag heel bewust stelde....
    Mmm, je bent niet helemaal duidelijk, maar ik zou je iig zo'n combi afraden

    Alles wat in mijn ogen een verkapte all in one is, een combi is dat ook, kan ik niet als een verstandige aankoop bestempelen.

    Soms maak je wel eens keuzes met het gevoel.....
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmm, idd..... ik begrijp eea niet, hier heb je het goed voorelkaar:

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=49890

    Je topic is niet helemaal up to date meer, maar toch ontstaan er wel een paar vraagjes......

    Wat is er met de oude/huidige opstelling gebeurt? Blikseminslag.....
    De eerste foto's zijn in ieder geval heel gedateerd:P de Onkyo dvd-speler staat inmiddels al een hele tijd bij mij
    Samsung LE32R81(Black), Onkyo TX-SR805(Black), DV-S757, Sony Playstation 3, Toshiba HD-EP-35 B&W 602S3, LCR600, ASW650 W & M LS-01, HD-01 Monster HDMI 400, HDMI-DVI 400, HTS800, Logitech Harmony 895.(Two-Star Trader)

    DVD: 156, HD-DVD: 17, BLU-RAYS: 28.

  16. #16

    Standaard

    Nou lees ik net dat de PS3 Slimline ook kan de hdformaten kan doorsturen naar de versterker. Dat maakt hem (voor mij) een stuk interessanter als dedicated speler.....

    Dan zou een receiver dus wel voldoende zijn.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nou lees ik net dat de PS3 Slimline ook kan de hdformaten kan doorsturen naar de versterker. Dat maakt hem (voor mij) een stuk interessanter als dedicated speler.....

    Dan zou een receiver dus wel voldoende zijn.
    Tenzij het toch een Wii word natuurlijk .

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nou lees ik net dat de PS3 Slimline ook kan de hdformaten kan doorsturen naar de versterker. Dat maakt hem (voor mij) een stuk interessanter als dedicated speler.....

    Dan zou een receiver dus wel voldoende zijn.
    Dat zou kunnen voldoen, daarom vermeldde ik ook de slim, de fat kan idd geen bitstream doorgeven.

    Een fijne receiver is dan voldoende, heb je nog de beschikking over een speakerset
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Dan zou Alexander D dus een receiver als de NR1501 of 1601 van Marantz willen. Of is deze weer te breed?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Nee, een receiver zou een gewoon formaat mogen zijn in dat geval.

    De Marantz 6004 is nu mooi afgeprijsd voor iets over de 600 euro.

    Maar goed, andere alternatieven zijn er genoeg.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dat zou kunnen voldoen, daarom vermeldde ik ook de slim, de fat kan idd geen bitstream doorgeven.

    Een fijne receiver is dan voldoende, heb je nog de beschikking over een speakerset
    Ja, of de speakerset uit de bios of een nieuwe set.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ja, of de speakerset uit de bios of een nieuwe set.
    Oke.... misschien even tijd om je post in Mijn thuisbioscoop een beetje te updaten (mmm.... moet ik zeggen is zelf ook niet helemaal uppie up meer)
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Oke.... misschien even tijd om je post in Mijn thuisbioscoop een beetje te updaten (mmm.... moet ik zeggen is zelf ook niet helemaal uppie up meer)
    Nee, ik ga verhuizen dus ga ik mezelf maar niet meer pijn doen door daar een update te doen.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nee, ik ga verhuizen dus ga ik mezelf maar niet meer pijn doen door daar een update te doen.....
    Mmmm... een beetje trieste omstandigheden, wens je sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm... een beetje trieste omstandigheden, wens je sterkte
    Dank....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •