Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 60 worden weergegeven.
  1. #26

  2. #27

    Standaard

    Nou, nieuwe vraag dus.....

    Zoek dus een goede receiver van max 1000 euro. Heb de laatste jaren door een overdaad aan tevredenheid met m'n apparatuur niets meer geluisterd dus misschien hebben jullie nog tips die ik mis.

    De Denon 2310 moet ik volgens de reviews zeker gaan luisteren.
    Onkyo heb ik altijd een zwak voor gehad. Zou een 807/808 kunnen zijn. 807 nu voordelig te krijgen maar een 808 of een 1007 is ook voor 1000 euro te krijgen. Is het verschil vooral dat de 008 serie ook met 3d overweg kan?
    Verder schijnt de Sony STR 5400 erg leuk te zijn maar die is wat duurder.
    Goedkoper alternatief is de Marantz 6004, die is nu voordelig te krijgen.

    M'n speakers hebben een fantastische match met Arcam en NAD dus ik zit nog wel wat te twijfelen over de klankkleur en de match daarmee.

    Oh ja, en de kans is (zeer) groot dat ik met een PS3 ga draaien.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #28

    Standaard

    Deze is ook niet onaardig geprijst en versterker technisch een TOPPER:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-nr906/237192/

    Heeft ook weer een paar nadeeltjes, maar 4 HDMI 1.3 ingangen maar als je er niet meer nodig hebt.....

    Technisch en op het gebied van vermogen kun je hem denk ik wel vergelijken met de 5007.

    Hij is wat ouder, maar daar is de prijs nu ook naar
    Have fun and enjoy your collection

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Deze is ook niet onaardig geprijst en versterker technisch een TOPPER:

    http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-nr906/237192/

    Heeft ook weer een paar nadeeltjes, maar 4 HDMI 1.3 ingangen maar als je er niet meer nodig hebt.....

    Technisch en op het gebied van vermogen kun je hem denk ik wel vergelijken met de 5007.

    Hij is wat ouder, maar daar is de prijs nu ook naar
    Tja, dat is natuurlijk een topper! En ik sluit er amper iets op aan dus dat is voor mij geen issue!

    Bedankt voor het meedenken! Zeker een serieuze kandidaat!
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #30

    Standaard

    De X05 en X06 serie van Onkyo werd toch heel warm of was dat niet met alle modellen zo? Daar hangt me nog vaag iets van bij.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    De X05 en X06 serie van Onkyo werd toch heel warm of was dat niet met alle modellen zo? Daar hangt me nog vaag iets van bij.....
    Mmmm, wat is heel erg warm, het zijn versterkers met een hoog vermogen, daar komt warmte bij vrij. Heb zelf de 875, een college de 906 en een ander de 805. Geen last van overmatige warmte problemen, hoor mijn collega's daar ook niet over...... hoor alleen maar tevreden geluiden.
    Have fun and enjoy your collection

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Nou, nieuwe vraag dus.....

    Zoek dus een goede receiver van max 1000 euro. Heb de laatste jaren door een overdaad aan tevredenheid met m'n apparatuur niets meer geluisterd dus misschien hebben jullie nog tips die ik mis.

    De Denon 2310 moet ik volgens de reviews zeker gaan luisteren.
    Onkyo heb ik altijd een zwak voor gehad. Zou een 807/808 kunnen zijn. 807 nu voordelig te krijgen maar een 808 of een 1007 is ook voor 1000 euro te krijgen. Is het verschil vooral dat de 008 serie ook met 3d overweg kan?
    Verder schijnt de Sony STR 5400 erg leuk te zijn maar die is wat duurder.
    Goedkoper alternatief is de Marantz 6004, die is nu voordelig te krijgen.

    M'n speakers hebben een fantastische match met Arcam en NAD dus ik zit nog wel wat te twijfelen over de klankkleur en de match daarmee.

    Oh ja, en de kans is (zeer) groot dat ik met een PS3 ga draaien.
    Laat ik me hier ook eens inmengen.
    Ik lees PS3 slim en de Marantz sr6004. Dit is dezelfde combo die ik thuis heb staan en kan er niets anders dan ZEER tevreden over zijn.
    Ik heb er ook nog een standalone BD speler naast maar dat was ivm andere zaken.

    Ik denk dat eea ook te maken heeft met de speakers die erop aangesloten zijn, maar dan nog is de combo een prima combinatie.

    Veel succes met het wikken en wegen. Uit ervaring kan ik je vertellen dat dit en het afstellen van de receiver erg leuk is. Zo ook een topic om hier eens navraag te doen en zoals ik goed geholpen worden door al de kennis hier.

    Ik raad je het wel aan maar smaken verschillen
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

  8. #33

    Standaard

    Alexander,

    De 3007 en 5007 worden dit jaar vervangen, misschien even op de opruiming wachten?

    Ciao,
    Peter

  9. #34

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm, wat is heel erg warm, het zijn versterkers met een hoog vermogen, daar komt warmte bij vrij. Heb zelf de 875, een college de 906 en een ander de 805. Geen last van overmatige warmte problemen, hoor mijn collega's daar ook niet over...... hoor alleen maar tevreden geluiden.
    Hij komt bij mij in een tvdressoir te staan dus met redelijk weinig ruimte. Vandaar dat het wel een aandachtspunt is. Nou meen ik me te kunnen herinneren dat die warmte vooral door de Reon chip kwam bij beeld bewerking en eigenlijk zou ik die niet willen gebruiken, alleen beeld laten doorsturen via de receiver zonder bewerking.

    Ik zie onder andere bij Correct dat de 3007 en de 5007 al flink in de aanbieding zijn. Ook interessant en feitelijk heb ik voor de drie speakers die ik ga aansluiten natuurlijk niet zo'n zware jongen nodig.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #35

    Standaard

    Ik kan natuurlijk ook voor twee speakers en een sub gaan.....

    En dan is dit wel héél interessant. PS3 erin, digitaal tvkastje erin en klaar!

    http://www.avihifi.co.uk/adm9.html
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Ik kan natuurlijk ook voor twee speakers en een sub gaan.....

    En dan is dit wel héél interessant. PS3 erin, digitaal tvkastje erin en klaar!

    http://www.avihifi.co.uk/adm9.html
    Je hebt ontelbaar veel keuzes, alleen zelf kun je uitmaken bij welke keuze je jezelf het prettigste voelt. Het is maar wat je belangrijk vind, zelf heb ik zo het geluk dat ik full range speakers kan en mag gebruiken. Al zou ik bij wijze van spreken de hele woonkamer ermee volzetten.... we kijken daar toch meestal films en luisteren daar naar muziek.

    Vroeger had ik het idee dat je een logeerkamer nodig had voor je gasten, dat was wel makkelijk en fijn voor de gasten. Zo'n kamer wordt dan achteraf maar heel slecht benut en als je kennissen dan zeggen helemaal geen logeerkamer te hebben, maar ruimte waar logees kunnen slapen, dan kom je als je praktisch bent al snel tot andere ideeën.

    Je had het eerst over een 3.1 opstelling, dat is fijn als je geen achterspeakers kan of wil gebruiken. Je mist wel een deel van de filmbeleving, maar hebt nog altijd het center kanaal. Als je een receiver neemt kun je ten alle tijden nog besluiten om er rears bij te nemen, vrijheid blijheid

    Die 805 en 906 staan ook in krappe meubels, iig niet zoals bij mij waar de 875 alle ruimte heeft om te ademen. Ach zolang de achterkant van de kast openingen heeft om de warmte af te voeren is er mijninziens niets aan de hand.

    BTW, waarom wil je ook in de nieuwe situatie geen 5 of 7.1 Ruimte is vaak niet het probleem, waar een wil is is een oplossing.
    Have fun and enjoy your collection

  12. #37

    Standaard

    Alexander,

    je mag hier wel eens naar de combo PR-SC5507 en PA-MC5500 komen luisteren/kijken als je wil. Dit in combinatie met een Oppo BD-83 NuForce Edition.
    Kun je even luistern of je de huidige Onkyo klank nog wat vindt.

    Gr,
    Peter

  13. #38

    Standaard

    Hmmm, de vakken in het gekozen (maar nog niet gekochte) kastje zijn maar 18cm hoog en slechts 42 cm diep.

    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #39

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    Alexander,

    je mag hier wel eens naar de combo PR-SC5507 en PA-MC5500 komen luisteren/kijken als je wil. Dit in combinatie met een Oppo BD-83 NuForce Edition.
    Kun je even luistern of je de huidige Onkyo klank nog wat vindt.

    Gr,
    Peter
    Dat zal vast bijzonder goed klinken met die KEF speakers van je! Ik heb nug nog de PR-SC886 dus ik heb wel een idee...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  15. #40

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hmmm, de vakken in het gekozen (maar nog niet gekochte) kastje zijn maar 18cm hoog en slechts 42 cm diep.


    Groot probleem dus!

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    Groot probleem dus!
    Nee hoor.... eerst je spullen kopen, daarna pas op zoek gaan naar iets waar het op/in past

    Mensen laten veel teveel de aankoop van fijne HT spullen afhangen van hun K*tkassies, kopen ze een klein TV'tje want een knappe past er niet in etc etc etc.

    Had ook een TV meubel, zo'n kast met van de deurtjes ervoor...... de bijl erin en in de openhaard

    Mijn receiver is bijvoorbeeld al zo'n 48cm diep van volumeknop tot luidsprekeraansluiting op de achterzijde, kastje moet open zijn vanachter om zoiets te kunnen bergen. (bij een college staat zijn 805 ook met zijn achterwerk uit het meubel en het meubel staat iets van de muur af, voorkant meubel is open en de volumeknop steekt iets uit, niets aan de hand

    Zou lekker worden..... ik een klein TV'tje kopen of een speler minder omdat 1 of ander kastje me tegen zou houden...... dacht het niet
    Have fun and enjoy your collection

  17. #42

    Standaard

    Tja, het vraagt wel wat aandacht.... Laten we het daar maar op houden.

    Maar eens rustig over nadenken, al moet ik toch wel redelijk snel wat meubels gaan bestellen!

    En dat tweekanaals, ik weet het nog niet.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Nee hoor.... eerst je spullen kopen, daarna pas op zoek gaan naar iets waar het op/in past

    Mensen laten veel teveel de aankoop van fijne HT spullen afhangen van hun K*tkassies, kopen ze een klein TV'tje want een knappe past er niet in etc etc etc.

    Had ook een TV meubel, zo'n kast met van de deurtjes ervoor...... de bijl erin en in de openhaard

    Mijn receiver is bijvoorbeeld al zo'n 48cm diep van volumeknop tot luidsprekeraansluiting op de achterzijde, kastje moet open zijn vanachter om zoiets te kunnen bergen. (bij een college staat zijn 805 ook met zijn achterwerk uit het meubel en het meubel staat iets van de muur af, voorkant meubel is open en de volumeknop steekt iets uit, niets aan de hand

    Zou lekker worden..... ik een klein TV'tje kopen of een speler minder omdat 1 of ander kastje me tegen zou houden...... dacht het niet
    Jaja, je mening is helemaal duidelijk....

    Ik heb jarenlang m'n huiskamer vol gezet met apparatuur en speakers en niet voor niets enkele jaren terug voor een aparte ruimte gekozen. Nu komt echter alles weer in de huiskamer en ik wil niet dat het helemaal vol staat met speakers, apparatuur en subwoofer(s).
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Jaja, je mening is helemaal duidelijk....

    Ik heb jarenlang m'n huiskamer vol gezet met apparatuur en speakers en niet voor niets enkele jaren terug voor een aparte ruimte gekozen. Nu komt echter alles weer in de huiskamer en ik wil niet dat het helemaal vol staat met speakers, apparatuur en subwoofer(s).
    Ik begrijp het, zoals alles is het leven, er zijn vele keuzes. Uiteindelijk is er de compromis, naar mijn gevoel ben je daar momenteel zelf nog even naar op zoek, sterkte
    Have fun and enjoy your collection

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Ik begrijp het, zoals alles is het leven, er zijn vele keuzes. Uiteindelijk is er de compromis, naar mijn gevoel ben je daar momenteel zelf nog even naar op zoek, sterkte
    Yep, klopt helemaal.

    Ik zoek een ondiep kastje want dat is mooier nu de beeldbuizen toch tot het verleden behoren maar dan wel een dat diep genoeg is om alle apparatuur in te zetten. Logisch toch....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Hmmm, de vakken in het gekozen (maar nog niet gekochte) kastje zijn maar 18cm hoog en slechts 42 cm diep.

    Dan kun de receiver beter op het/een kastje plaatsen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dan kun de receiver beter op het/een kastje plaatsen.
    Lekker slim ga je de breedte in en je geeft de apparatuur een afslankcursus:veryfunny:
    Have fun and enjoy your collection

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dan kun de receiver beter op het/een kastje plaatsen.
    Nee, dat gaat niet gebeuren. Dan komt er een tv op of boven en dan een centerspeaker en een grote receiver. Dat wil ik dus net niet, die tijd heb ik gehad.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #49

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Lekker slim ga je de breedte in en je geeft de apparatuur een afslankcursus:veryfunny:
    Nou, daar zeg je iets.... De Marantz SR6004 is maar iets maar 39cm diep en slechts 16cm hoog. En die diepte is inclusief die joekels van knoppen (zie je wel dat het mannenapparatuur is ) aan de voorkant.

    De Onkyo 608 zou met de hoogte op het randje zijn, namelijk 17.6cm om die via de voorkant naar binnen te proppen maar is ook maar 33cm diep als ik het goed lees. De 708 zou ook nog moeten passen.

    De Denon 2310 zou qua hoogte en diepte ook nog een serieuze kandidaat zijn. Zeker ook gezien de reviews....

    Moet ze allemaal nog luisteren, al zal dat wel effe anders zijn dan ik nu heb.

    Dan misschien ook iets minder geks als de Kef 2001 eraan..... Of iets vergelijkbaars. Ben ik helemaal niet in thuis moet ik zeggen maar eens zoeken naar alternatieven.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  25. #50

    Standaard

    Ik had met de Marantz 6004 exact hetzelfde probleem (is nog een topic over). Ik heb de achterkan van de kast en de tussenplank voorzien van extra luchtgaten. Tevens tijdens film kijken heb/had ik altijd de voorklep open.
    Geen enkele last van warmte. Ook als hij eens goed hard is geweest (Maiden concert) dan voelt de voeding nog niet heet aan. En hij past nu perfect.
    Before Elvis, there was nothing (John Lennon)

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •