De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard RF frequentie Aristona 810H

    Hallo. Ik heb hier al een tijdje de Aristona 810H DVD-recorder. Nu heb ik sinds vorige maand een nieuwe tv waar maar 1 scart-aansluiting op zit. Deze gebruik ik voor mijn digitale decoder die helaas geen HDMI aansluiting heeft(iets op mijn verlanglijstje).
    Nu heb ik gisteren een scart-verdeel kabel gehaald echter nu heb ik als ik de decoder en de recorder tegelijk aan heb twee signalen door elkaar.
    Ik wil nu de DVD-recorder via de coaxiale uitgang afspelen op de tv maar vindt echter geen signaal. Weet iemand wat de frequentie van de RF-uitgang van de Aristona recorder is? Kan het in de gebruikershandleiding niet terugvinden en heb helaas geen frequentiemeter.

    Bij voorbaat mijn hartelijke dank.

  2. #2

    Standaard

    Ik ken je recorder niet en Aristona is een draak om info over te krijgen op het internet. Heel waarschijnlijk heeft je recorder, net zoals vele andere recorders tegenwoordig, geen RF signaal meer en kan enkel via scart of composiet/SVideo aangesloten worden.

    Met een switch lukt het je wel, mensen gebruiken te pas en te onpas splitters waarvoor zij niet bedoeld zijn en dan krijg je problemen zoals 2 signalen doorelkaar.

    Vanaf een euro of 6 moet het wel kunnen lukken om een scartschakelaar(switch) te vinden.
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Heb dus verkeerde splitter gekocht. Ga ik morgen de goeie halen.
    De coaxiale aansluiting is dus gewoon een soort doorlus?

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Oene Bekijk bericht
    Bedankt voor je reactie. Heb dus verkeerde splitter gekocht. Ga ik morgen de goeie halen.
    De coaxiale aansluiting is dus gewoon een soort doorlus?
    Yep, een doorlus, dit omdat een stereozender te duur werd is men gestopt om de signalen via RF door te sturen. Vroeger met simpele mono VHS recorders was het geen probleem om er een extra zenderkanaal bij te zetten, later met de Hifi stereorecorders stopte men al met de mogelijkheid het beeld en geluid via RF door te sturen. In de gevallen waar het nog wel kan/kon was het geluid mono. Bedenk ook dat een DVD recorder 5.1 geluid kan versturen, dit kan ook niet via een RF signaal.

    Morgen geen splitter halen...... je hebt een switch nodig
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •