De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Phono ingang Onkyo 806 alleen voor platenspeler ?

    Hallo allemaal,

    De titel doet de vraag al vermoeden

    Kan ik de phono ingang op een Onkyo 806 specifiek alleen voor een platenspeler gebruiken of is dat in de loop der jaren veranderd zodat je er ook een cd speler of zo op kan aansluiten ?

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    De titel doet de vraag al vermoeden

    Kan ik de phono ingang op een Onkyo 806 specifiek alleen voor een platenspeler gebruiken of is dat in de loop der jaren veranderd zodat je er ook een cd speler of zo op kan aansluiten ?

    Grt Roger.
    De ingangsgevoeligheid van de Phono ingang, die geschikt is voor MM elementen, is vele malen hoger dan de andere analoge ingangen. Met andere woorden hij is dus alleen geschikt voor apparaten die maar een kleine spanning afgeven, zie blz. 114 van je gebruiksaanwijzing en zie het stukje over de ingangsgevoeligheid. Je zou grof genomen kunnen zeggen, ja, is alleen geschikt voor platenspelers met MM element of een platenspeler met MC element en een daarbij behorende voorversterker.

    Wel een leuke vraag....... maarre je gaat me toch niet vertellen dat je een tekort aan analoge ingangen hebt
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    De ingangsgevoeligheid van de Phono ingang, die geschikt is voor MM elementen, is vele malen hoger dan de andere analoge ingangen. Met andere woorden hij is dus alleen geschikt voor apparaten die maar een kleine spanning afgeven, zie blz. 114 van je gebruiksaanwijzing en zie het stukje over de ingangsgevoeligheid. Je zou grof genomen kunnen zeggen, ja, is alleen geschikt voor platenspelers met MM element of een platenspeler met MC element en een daarbij behorende voorversterker.

    Wel een leuke vraag....... maarre je gaat me toch niet vertellen dat je een tekort aan analoge ingangen hebt
    Hey DVDPFG,

    Laat ik het zo zeggen, er zijn wel setjes tulpingangen vrij, maar de toetsen op m'n AB zijn wel bezet.

    Aangesloten zijn: Blu-ray speler, SACD speler, HDDVD speler, AC Ryan, Wii, HD decoder. Tuner is al van zich zelf bezet, dus dat zijn 7 apparaten. Kan ik op de (7)5.1 ingang 2 stereo cinches op de fronts inpluggen en dan via multichannel luisteren ?

    Grt Roger.

    ps.Inmiddels even alles gecontrolleerd:
    Voorkeuze

    1 DVD = Blu-Ray (HDMI)
    2 VCR/DVR = SACD speler (HDMI)
    3 CBL/SAT = HD decoder Ziggo (HDMI)
    4 GAME/TV = AC Ryan Playon (HDMI)
    5 Multi Channel = Not available melding
    6 Aux = (valt af aangezien hier mijn inziens alleen op het front iets aangesloten kan worden)
    7 Tape = Wii (Component + 2 cinch op TAPE)
    8 Tuner = Tuner
    9 CD = HDDVD speler (HDMI)
    10 Phono = (niet ingebruik ivm alleen geschikt voor platenspeler.

    Zoek ik dus een mogelijkheid om mijn muzikale ambities via mijn Onkyo te versterken (WIE HELPT) ?
    Laatst aangepast door Roger Weerts : 25-07-2010 om 23:57 Reden: aanvulling
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  4. #4

    Standaard

    Op de ingang waar jij nu je SACD hebt aangesloten met HDMI kun je toch ook nog een analoog apparaat kwijt? Dan moet je alleen de input op analog in plaats van auto zetten wanneer je een CD wilt afspelen.

    CD afspelen met de SACD speler is geen optie?
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  5. #5

    Standaard

    @Marcellow:
    CD speler heeft waarschijnlijk betere DAC's aan boord dan de receiver.

    @Roger Weerts:
    Je zou de SACD speler ook analoog op de meer-kanaals analoge ingang aan kunnen sluiten als je met die bronnen in je maag zit. Of stuurt de DVD 1930 het meer-kanaals geluid van SACD als MPCM naar de receiver?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Hey DVDPFG,

    Laat ik het zo zeggen, er zijn wel setjes tulpingangen vrij, maar de toetsen op m'n AB zijn wel bezet.

    Aangesloten zijn: Blu-ray speler, SACD speler, HDDVD speler, AC Ryan, Wii, HD decoder. Tuner is al van zich zelf bezet, dus dat zijn 7 apparaten. Kan ik op de (7)5.1 ingang 2 stereo cinches op de fronts inpluggen en dan via multichannel luisteren ?

    Grt Roger.

    ps.Inmiddels even alles gecontrolleerd:
    Voorkeuze

    1 DVD = Blu-Ray (HDMI)
    2 VCR/DVR = SACD speler (HDMI)
    3 CBL/SAT = HD decoder Ziggo (HDMI)
    4 GAME/TV = AC Ryan Playon (HDMI)
    5 Multi Channel = Not available melding
    6 Aux = (valt af aangezien hier mijn inziens alleen op het front iets aangesloten kan worden)
    7 Tape = Wii (Component + 2 cinch op TAPE)
    8 Tuner = Tuner
    9 CD = HDDVD speler (HDMI)
    10 Phono = (niet ingebruik ivm alleen geschikt voor platenspeler.

    Zoek ik dus een mogelijkheid om mijn muzikale ambities via mijn Onkyo te versterken (WIE HELPT) ?
    1 Kan ik op de (7)5.1 ingang 2 stereo cinches op de fronts inpluggen en dan via multichannel luisteren ?

    Heb dat ooit eens op m'n Denon aangesloten gehad, dacht dat er dan niet meer mee te "rommelen" is, er wordt per analoge ingang een versterker opgezet en deze versterkt wat er op de ingang staat, verder is er niet veel meer mogelijk dacht ik, maar je zou altijd een poging kunnen wagen

    2 Marcellow oppert het volgende:

    Op de ingang waar jij nu je SACD hebt aangesloten met HDMI kun je toch ook nog een analoog apparaat kwijt? Dan moet je alleen de input op analog in plaats van auto zetten wanneer je een CD wilt afspelen.

    Op zich een heel goed idee, met de Denon die ik had kon je heel makkelijk als hij op een voorkeuze toets stond switchen tussen de analoge en digitale ingangen, met andere woorden je had in weze 2 apparaten onder bepaalde voorkeuze toetsen. Heb jouw gebruiksaanwijzing een beetje doorgenomen, maar de 806 lijkt niet zo iets simpels te hebben en zou je meer moeite moeten doen om de analoge ingang te "pakken" . Heb maar even niet de moeite genomen om mijn eigen gebruiksaanwijzing door te nemen, werd al een beetje moedeloos van de jouwe en de 875 scheelt toch wel weer met de 806, ook op het gebied van de AB's en de instellingen etc etc....

    Blijft er over de front aansluiting, die zou je niet constant aangesloten kunnen houden, de kabeltjes van het betreffende apparaat even aan de kant en als het uur U is...... ja dan even aansluiten, maar ik denk dat je eerst nog even die multiingang gaat proberen (sterkte )
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Allemaal bedankt voor het meedenken

    Ga de SACD speler via de 5.1 analoge outputs doorlussen en op de vrijgekomen VCR/DVR komt dan m'n keyboard.
    Daar draaide het allemaal namelijk om. Wilde die af en toe via de receiver kunnen laten draaien.

    Grt Roger.
    Onze site : www.BillyGates.nl

    LG 50PV350 | Onkyo TX-SR806B | Denon DVD/SACD 1930 | A.C. RYAN PLAYON HD mini | Cisco 8455 DVB HD PVR |
    JBL Northridge E100 | JBL Northridge EC35 | JBL Northridge E80

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Roger Weerts Bekijk bericht
    Allemaal bedankt voor het meedenken

    Ga de SACD speler via de 5.1 analoge outputs doorlussen en op de vrijgekomen VCR/DVR komt dan m'n keyboard.
    Daar draaide het allemaal namelijk om. Wilde die af en toe via de receiver kunnen laten draaien.

    Grt Roger.
    Altijd leuk om een beetje mee te denken, graag gedaan
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •