De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Probleem met HDMI doorlussen

    Beste lezers,

    Wie kan helpen bij dit probleem:

    Humax 5050c via HDMI aansluiten op LG TV werkt prima, maar...

    vandaag Pioneer BCS-FS500 aangeschaft, een Home Cinema System met 2x HDMI in en 1x HDMI uit.

    Aangesloten als volgt (met HDMI):

    Humax >>> Pioneer >>> LG TV

    Ik krijg alleen het Humax opstart scherm en geen ander beeld of geluid.

    Wat gaat hier fout? Graag jullie reactie!

  2. #2

    Standaard

    Als aanvulling op mijn vraag:

    - Ook als ik mijn laptop via de HDMI in aansluit op de Pioneer BCS-FS500 komt er geen beeld op de tv of geluid via de speakers van de Pioneer. De Laptop herkent wel de HDMI aansluiting en veranderd van resolutie, net zo als dat gebeurt als ik de laptop rechtstreeks op de TV aansluit. Dit werk wel.

    - Zelf weet ik niet 100% zeker of beide HDMI kabels aan de 1.3 standaard voldoen, zou dit een rede kunnen zijn?

    Graag je reactie!

  3. #3

    Standaard

    Wat je eerst moet controleren of alle instellingen juist zijn.
    De Humax moet zowel beeld als geluid via de HDMI doorgeven.
    De Pioneer moet via de HDMI ingang zowel beeld als geluid ontvangen
    De Pioneer moet via de HDMI uitgang beeld doorgeven (geluid doet hij immers zelf).
    Als je die instellingen goed hebt staan zal het moeten werken.
    Even de handleiding van de Pioneer erbij nemen dus en lezen hoe je de HDMI instellingen kunt aanpassen, grote kans dat er daar iets niet correct staat ingesteld.

  4. #4

    Standaard

    Edgar bedankt voor je uitgebreide reactie, ik zo veel mogelijk alles nagelopen en ook Pioneer gebeld.

    De dame van Pioneer stelde een Handshake probleem vast en adviseerde de Pioneer BCS-FS500 Home Cinema set in te ruilen voor een andere.

    Is het een oplossing om de HDMI ingangen niet meer te gebruiken. In plaats daarvan een HDMI Swith box. En de audio van de Humax via een optische aansluiting naar de Pioneer.

    Wat kan ik het beste doen?

    PS: de LG TV is HD ready (1x HDMI in), kan dit een rol spelen bij het probleem?

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •