Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 116 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Instellingsvragen Onkyo TX SR608

    Hallo,

    Ik ben nu een aantal dagen met de instellingen van deze Receiver aan het stoeien en er blijven een paar vragen waar ik nog mee zit.

    1) Bij de In-/uitgangstoewijzing heb je de optie Monitoruitgang waar je dan de Resolutie vind.
    Nu twijfel ik of die Resolutie gezet moet worden op Auto of Through.

    2) Ik heb de Auto Speaker Setup d.m.v. de Audyssey gedaan met deze Resultaten:

    Subwoofer: Ja
    Front: 150Hz
    Center 150Hz
    Surround 150 Hz
    LPF van LFE 120 Hz

    Ik vind deze getallen wat aan de hoge kant of valt dat wel mee.

    3) Bij de optie Akoestiekfunctie voorkeuze vind je o.a. bij DTS/DTS-ES/DTS-HD de optie Directe Decodering.
    Wat houd dit nu precies in, in de gebruiksaanwijzing wordt hier verder niet op ingegaan.

    Alvast bedankt voor de reacties.
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  2. #2

    Standaard

    1) Dat is iets wat je het beste zelf kunt beoordelen. Is die van de 608 beter, dan zal "Auto" het mooiste beeld geven en anders "Through".

    2)Deze kun je het beste op het gehoor instellen al je er niet tevreden mee bent. Die van de LPF mag misschien wel wat omhoog. Dit zal er dan voor zorgen dat de LFE's strakker weergegeven zullen worden.

    3) Dit betekent waarschijnlijk dat er geen gebruik wordt gemaakt van de PLIIz mogelijkheid wanneer de receiver een 5.1 of andere indeling ontvangt die niet overeenkomt met de opstelling van jouw luidsprekers. De kanalen blijven dan dus discreet.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je antwoorden Gerco, hier kan ik wat mee.
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  4. #4

    Standaard

    Heb toch nog een vraagje over het aansluiten van verschillende componenten op de Onkyo TX SR608.

    Ik heb de TV, een Philips 46PFL9704, verbonden met de receiver via de HDMI Out.
    Blu Ray speler, Philips BDP9500, via HDMI naar receiver.
    Digitale Decoder, Humax 5050C, via HDMI naar receiver.
    Xbox 360 via HDMI naar receiver.

    Alle audio formaten zoals DTS HD Master Audio, etc. lijkt hij af te spelen, de Onkyo geeft dat ook aan op het display maar toch heb ik het gevoel dat ik wat over het hoofd zie.
    Ik ben maar een leek op dit gebied en weet nu niet echt zeker of deze aansluitingen inderdaad voldoende zijn om alles goed te laten werken of dat er toch nog ergens een [audio] kabeltje tussen moet.

    Ik hoop dat jullie me uit de brand kunnen helpen.

    Groetjes,

    Marius
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  5. #5

    Standaard

    Voor wat betreft geluid ziet je niets over het hoofd. De receiver kan nl. alles zelf decoderen en dus ook de HD Audio-formaten. Het enige wat je nog wel kan doen is de weergave proberen te optimaliseren. Denk hierbij aan het gebruik van de EQ de vertragingen en evt de symmetrie van het geluidsbeeld t.o.v. de vorm en akoestische eigenschappen van de ruimte.

    Of dit ook voor beeld geldt, kun je beoordelen door te controleren of de BD 24p doorgeeft en te kijken wat de set met lagere resoluties en frame-rates doet. Ook hierbij zou je kunnen kijken of je deze nog verder kan optimaliseren door bvb een ander toestel de 'upscaling' en/of de 'de-interlacing' te laten doen.

    Het kan enige tijd duren voor dat je de voor jou/jullie perfekte instellingen hebt gevonden en dan is het pas echt genieten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Ik heb gisteren een ethernetkabeltje gespannen tussen de TV en de router om gebruik te maken van NetTV van de Philips TV om zodoende Youtube filmpjes te bekijken op het Tv scherm.

    Nu lukt dit alleen maar als ik analoog kijk en dan nog krijg ik alleen maar geluid uit de Tv speakers en niet uit de aangesloten speakers.

    Het liefst kijk ik natuurlijk vanuit een digitale kijk setup, ik kijk namelijk via de Humax HD Decoder en de Onkyo Receiver maar als ik vanuit die setup naar NetTV ga om youtube filmpjes te bekijken dan werkt dat niet, je blijft namelijk op de achtergrond de audio horen van het TV kanaal waar hij dan op staat.
    Mijn vraag is dan ook, is er een mogelijkheid om via het kijken met de Humax en de Onkyo Receiver toch gebruik te maken van NetTv waarbij ook nog het geluid uit de aangesloten spaekers komt??

    Is het een kwestie van tussen apparaten een audio kabel trekken en zo ja tussen welke apparaten dan??
    Of is er een andere optie, ik hoop dat er hier mensen zijn die ook wel eens NetTV gebruiken en die mij zouden kunnen adviseren.

    Groetjes,

    M@rius
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  7. #7

    Standaard

    Voor een antwoord op de vragen m.b.t. het gebruik van NetTV, kun je beter contakt opnemen met de klantenservice van Philips, een PM sturen naar een member sturen die een vergelijkbaar toestel heeft of in deze rubriek kijken:

    http://www.dvd.nl/forum/forumdisplay.php?f=28

    Voor het geluid van (digitale) TV via de luidsprekers van de Home Cinerma, heb je een aparte audio-verbinding nodig. Deze kun je maken tussen de HD-ontvanger (als je gebruik wilt maken van de meer-kanaals mogelijkheden) en/of de TV (als je het geluid van NetTV via de receiver wilt horen) en de receiver. Zijn de TV en de receiver voorzien van HDMI 1.4, dan kun je gebruik maken van de 'audio return' mogelijkheid.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BlackQueen Bekijk bericht

    Nu lukt dit alleen maar als ik analoog kijk en dan nog krijg ik alleen maar geluid uit de Tv speakers en niet uit de aangesloten speakers.

    Het liefst kijk ik natuurlijk vanuit een digitale kijk setup,

    Is het een kwestie van tussen apparaten een audio kabel trekken en zo ja tussen welke apparaten dan??
    Of is er een andere optie, ik hoop dat er hier mensen zijn die ook wel eens NetTV gebruiken en die mij zouden kunnen adviseren.
    NET TV zit gewoon op je TV, wil je het geluid dan via je boxen hebben dan dien je je TV(audio uit) aan te sluiten op een vrije ingang van je reciever.
    Waarschijnlijk heb je 2 keer audio uit op je TV, kies dan dus de digitale variant.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  9. #9

    Standaard

    Hallo,

    Ik heb toch nog even jullie hulp nodig aangezien ik nog twijfel over een soort optische kabel.
    Ik wil mijn PC verbinden met de Onkyo TX SR608 om al mijn muziek dat op de PC staat via de receiver en speakers te laten afspelen.

    De receiver heeft twee Digital In aansluitingen en de PC heeft 1 x Optical S/PDIF Output.

    Ik heb een optische kabel nodig van 10 meter en mijn vraag is of ik een optische kabel moet kopen die aan allebei de uiteinden dezelfde aansluiting heeft of een kabel met elk een verschillend uiteinde.

    Is misschien een domme vraag maar mijn kennis over dit soort kabels is niet zo heel groot omdat ik nog nooit zo'n kabel heb moeten gebruiken.

    Alvast bedankt voor het beantwoorden van deze vraag.
    Laatst aangepast door BlackQueen : 15-10-2010 om 22:32
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  10. #10
    Glorious Member
    Registratie datum
    May 2009
    Woonplaats
    The Future's So Bright, I Gotta Wear Shades

    Standaard

    Je hebt een optische kabel nodig met aan de ene kant een 3,5 mm plug en aan
    de andere kant een optische, zoiets bijvoorbeeld.

    Toch even de poort controleren op je PC maar volgens mij is dat een 3,5 mm plug,
    eentje waar je bijvoorbeeld ook earphones op kan aansluiten.
    Panasonic PX-P65VT60E | Marantz AV7005 | Marantz MM7055 | Marantz MM7025 | Oppo BDP-93 met Pro V2 Mod | Apple TV 4K | Focal Chorus 826V | 800CC | 806V | SR 800 V | BK XXLS 400FF


  11. #11

    Standaard

    Een optische kabel is een kabel waarbij de kern bestaat uit een glasvezel. Hiermee kunnen geen elektrische signalen verstuurd worden zoals dit via een kabel met tulp-stekkers gebeurd. Dit betekent dat je een optisch uitgang alleen met een optische ingang kunt verbinden.

    Voor S/PDIF en digitale in- en uitgangen kunnen twee verschillende soorten aansluitingen gebruikt worden nl. de optische (die alleen licht-signalen door kunnen geven en de coaxiale (die alleen elektrische signalen door kunnen geven). Beide hebben dezelde mogelijkheden, dus het maakt niet welke van de twee er gebruikt is.

    Om een S/PDIF uitgang met een digitale ingang te verbinden, is het dus belangrijk om te weten welk soort aansluiting er voor de S/PDIF uitgang gebruikt is. Dit kan zijn een (ronde) tulp, een (vierkante) optische of een 3,5mm jack. De laatste lijkt op een hoofdtelefoon-aansluiting, maar is vaak optisch. Is deze uitgevoerd als 3,5mm jack, dan heb je een kabel nodig zoals die Stefaan D laat zien. Is het een tulp-aansluiting, dan sluit je deze aan op een coaxiale ingang van de TX-SR608 en als deze optische is, verbindt je deze dus met een optische ingang van de TX-SR608.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  12. #12

    Standaard

    Bedankt voor jullie antwoorden ben er absoluut door geholpen.

    De S/PDIF Out op de PC heeft zowel een 3.5 mm uitgang als een vierkante optische [ er schijnt rood licht achter] dus ik neem aan dat dat de optische uitgang is.

    Heb al gekeken naar een Toslink naar 3.5 mm jack kabel van 10 meter maar die heb ik nog niet kunnen vinden bij internet winkels.
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BlackQueen Bekijk bericht
    De S/PDIF Out op de PC heeft zowel een 3.5 mm uitgang als een vierkante optische [ er schijnt rood licht achter] dus ik neem aan dat dat de optische uitgang is.

    Heb al gekeken naar een Toslink naar 3.5 mm jack kabel van 10 meter maar die heb ik nog niet kunnen vinden bij internet winkels.
    Als er rood licht achter schijnt is het idd een optische aansluiting.

    Een kabel van 10m is moeilijk te vinden omdat deze lengte niet echt gangbaar is. Ook is de kans groot dat glasvezel breekt, omdat kabels van deze lengte vaak netjes en strak weggewerkt worden of door een buis getrokken moeten worden. Wil je een hoogwaardige verbinding tussen de PC en de receiver, dan zou ik je aan willen raden om de PC dichter bij de receiver te plaatsen of om gebruik te gaan maken van bvb streaming via een netwerk.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BlackQueen Bekijk bericht
    Bedankt voor jullie antwoorden ben er absoluut door geholpen.

    De S/PDIF Out op de PC heeft zowel een 3.5 mm uitgang als een vierkante optische [ er schijnt rood licht achter] dus ik neem aan dat dat de optische uitgang is.

    Heb al gekeken naar een Toslink naar 3.5 mm jack kabel van 10 meter maar die heb ik nog niet kunnen vinden bij internet winkels.
    Op internet:

    http://cgi.ebay.nl/HQ-topkwaliteit-o...-/300474189463

    adaptortje erbij:

    http://cgi.ebay.nl/Optische-Toslink-...item3f03c821b8

    Zou toch eens denken aan een multimediaspelertje
    Have fun and enjoy your collection

  15. #15

    Standaard

    Uiteindelijk is het gelukt om muziek van de PC af te spelen via de receiver.
    De S/PDIF aansluiting op de PC was geen 3.5mm jack maar een Coaxiale aansluiting.
    Mooie kabel via kabeltje.com besteld, vandaag aangesloten en spelen maar met die muziek.
    Laatst aangepast door BlackQueen : 21-10-2010 om 12:05
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  16. #16

    Standaard

    Wees voorzichtig met wat je afspeelt.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=77376

    Gecomprimeerde muziekbestanden willen wel eens er voor zorgen dat de gebruiker de volumeregelaar te ver opendraait. Dit komt vaak door de beperkte dynamiek en detaillering.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Wees voorzichtig met wat je afspeelt.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=77376

    Gecomprimeerde muziekbestanden willen wel eens er voor zorgen dat de gebruiker de volumeregelaar te ver opendraait. Dit komt vaak door de beperkte dynamiek en detaillering.
    Sprookjes...... als het te hard gaat gaat het te hard, maakt dan niet uit wat de bron is, brokken krijg je door je verstand en je oortjes niet te gebruiken en tussen gecomprimeerd en gecomprimeerd heb je ook nog heel veel verschillen.
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Sprookjes...... als het te hard gaat gaat het te hard, maakt dan niet uit wat de bron is, brokken krijg je door je verstand en je oortjes niet te gebruiken en tussen gecomprimeerd en gecomprimeerd heb je ook nog heel veel verschillen.
    Lossy, lossless, hoge bitrate, lage bitrate, minder dynamiek, minder detailles en ga zo maar door.

    Zelf hou ik het liever bij fysieke dragers, want dan weet ik in ieder geval wat je koopt en hoef ik niet zo bang te zijn dat je ergens mee opgezadeld wordt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-01-2011 om 16:01
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Lossy, lossless, hoge bitrate, lage bitrate, minder dynamiek, minder detailles en ga zo maar door.

    Zelf hou ik het liever bij fysieke dragers, want dan weet je in ieder geval wat je koopt en niet waar je mee opgezadeld wordt.
    Lijkt in tegenspraak

    Er is ontzettend veel matige en weinig dynamische rommel uitgebracht op CD, net als op menige andere drager, je weet pas waar je mee opgezadeld bent als je het zelf draait en als je maatstaven erg hoog liggen dan blijft er weinig over dat je echt goed vind.

    Ik kan MP3's erg hard draaien zonder dat de boel kapot gaat en ook met andere bestanden geen last. Als je het heel simplistisch bekijkt zou je kunnen zeggen dat alle digitale muziek in meer of mindere mate gecomprimeerd is tov zijn analoge opponent.
    Have fun and enjoy your collection

  20. #20

    Standaard

    Om geluid wat meer dynamiek te laten geven, zou ik je aan willen raden om liever geen gebruik te maken van de EQ en ook geen instellingen te gebruiken die het volume-bereik en het dynamiek veranderen. Deze hebben nl. hetzelfde effekt als kunstmatige beeldverbeteraars. Je zal dan vooral bij stereo merken dat het geluid meer diepgang heeft dan wanneer je deze instellingen wel gebruikt. Ook kun je dan beter de verschillen horen tussen bronnen met een lage en met een hoge kwaliteit.

    Siplistisch gezien is digitale muziek idd altijd gecomprimeerd. Ook een fysieke drager heeft dus beperkingen. Wel is het zo dat het bij een fysieke drager minder bewerkt en de kans op fouten en schade dus kleiner is. Om de kans op fouten en schade nog kleiner te maken en het geluid meer analoog te houden, is een hogere bitrate en dus ook meer ruimte nodig. Wat mij echter verbaasd is dat dit bij audiobronnen nog steeds te weinig op grote schaal gebeurd als je dit vergelijkt met het geluid van videobronnen zoals BD. Het enige wat hierbij in de buurt komt is de SACD.

    Ik ben benieuwd wanneer dit ook met het geluid van audiobronnen gebeurt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-10-2010 om 12:16
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Om geluid wat meer dynamiek te laten geven, zou ik je aan willen raden om liever geen gebruik te maken van de EQ en instellingen die het volume-bereik en het dynamiek veranderen.
    Huh?? wat zeg je nu??? Intellivolume op +10db per bron en een +2db voor de sub maakt van een Onkyo ipv een timide bak, een echt audiofiel genoegen met prachtig dynamiek. Ht is niet voor watjes hoor....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  22. #22

    Standaard

    Wat Intellivolume doet weet ik niet precies, maar het lijkt er op dat wanneer je meer-kanaals bronnen gebruikt deze de master volume er 10dB en de sub er 2 dB bij geeft.

    Zelf heb ik alleen de mogelijkheid om het dynamisch bereik aan te laten passen op de geluidssterkte. Deze zorgt er voor dat het geluid minder dynamiek heeft bij hogere geluidssterktes en meer dynamiek bij lage geluidssterktes. Van deze mogelijkheid maak ik geen gebruik, omdat het geluid daardoor minder impact heeft en in de luidsprekers blijft. Ook krijg is op deze manier eerder last van luistermoeheid en zal ik de volumeregelaar daardoor dus nooit helemaal open draaien.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Ht is niet voor watjes hoor....
    Als het niet voor watjes is, zouden de meeste receivers ook geen mogelijkheden moeten hebben om de toonregeling aan te passen op de eigenschappen van de akoestiek van de kamer en het dynamisch bereik aan te passen op dat wat een gebruiker comfortabel vindt, maar alleen op de eigenschappen van de luidsprekers.

    Watjes kunnen dus beter een alles-in-één set kopen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-10-2010 om 13:14
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht

    Als het niet voor watjes is, zouden de meeste receivers ook geen mogelijkheden moeten hebben om de toonregeling aan te passen op de eigenschappen van de akoestiek van de kamer en het dynamisch bereik aan te passen op dat wat een gebruiker comfortabel vindt, maar alleen op de eigenschappen van de luidsprekers.

    Watjes kunnen dus beter een alles-in-één set kopen.
    Intellivolume geeft de Onkyo meer vermogen, zonder zaken als dynamiek enz. negatief te beinvloeden. Het maakt van een timide Onkyo een ht beest zeg maar. Het klinkt voller, warmer. Eigenlijk een must als je een Onkyo hebt...

    Als gewezen audiofiel vind ik juist dat je bij ht geluid wel het geluid moet kunnen aanpassen aan de ruimte in al zijn facetten. Een veel gemaakte fout om ht geluid als stereo cq audiofiel aan te pakken. Ik lig soms dubbel hoe matig audio zaken hun ht spullen hebben afgesteld. Saai, super strak zonder beleving. Nee, ht moet je raken. Letterlijk.. dat bedoelde ik met dat ht niet voor watjes is.....
    Laatst aangepast door Albert Kostwinder : 26-10-2010 om 13:47
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  24. #24

    Standaard

    Dat is geen veel gemaakte fout. De meeste audiofiel willen de weergave zo hebben dat het klinkt zoals het in de studio opgenomen is. In thuis-situaties zal dit nooit lukken, omdat de omstandigheden daarvoor meestal niet ideaal zijn. De één zal dit accepteren en de ander niet. Waarom de één het wel accepteert komt dit door het feit dat deze weet dat de werking van de akoestiek altijd invloed heeft op de weergave en dat het gehoor graag wil dat deze eigenschappen overeenkomen met wat deze ziet. De ander probeert de akoestiek zo aan te passen dat deze minder invloed heeft op de weergave om zo de eigenschappen van een opnamestudio te benaderen.

    Door de weergave aan te passen op de akoestiek sla je voor beide de plank mis. Het gehoor is dan nl. niet in staat om de invloed van de akoestiek er uit te filteren zodat je alleen nog het geluid hoort. Een gebruiker die dit vervelend vindt, zal vaker de instellingen om het zo voor iedere keer weer perfect is. Om dit te voorkomen schrijven wij vaak dat het beter is om de weergave aan te passen op het gehoor en dus niet op de eigenschappen van de akoestiek. Daarnaast is het ook verstandig om rekening te houden met anderen omdat films kijken geen egoïstische hobby hoort te zijn.

    Om dit te bereiken de volgende tips

    1. Probeer de (EQ-)instellingen en de opstelling symmetrisch te houden.
    2. Luister ook eens vanaf een andere plaats dan waar je meestal zit.
    3. Gebruik wanneer de auto-setup maar één meetpunt kan gebruiken, het midden van de zitmeubel-opstelling als 'sweetspot'
    4. Gebruik de EQ-instelling van de auto-setup als basis om zelf handmatig symmetrische instellingen te maken.

    Jullie mogen me PM-en als jullie hulp nodig hebben.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 26-10-2010 om 15:18
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jullie mogen me PM-en als jullie hulp nodig hebben.
    Bij de duivel te biecht....


    :veryfunny: :veryfunny: :veryfunny: :veryfunny:
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 1 van 5 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •