Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 116 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Jullie mogen me PM-en als jullie hulp nodig hebben.
    :veryfunny: Grapje zeker?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    Probeer het eens.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Heel aardig van je, maar jij gaat met een audi ook niet aan een daf rijder vragen hoe je moet rijden lijkt mij. Niet nodig dus Gerco en ja, je mag mij pm'n hoor. Gnagna....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heel aardig van je, maar jij gaat met een audi ook niet aan een daf rijder vragen hoe je moet rijden lijkt mij. Niet nodig dus Gerco en ja, je mag mij pm'n hoor. Gnagna....
    Dat hangt er helemaal vanaf wat je bedoelt met een daf.

    Om een set goed te laten presteren is het belangrijk dat deze op de juiste manier samengesteld en ingesteld. Is een set niet goed samengesteld, dan kan je deze ook niet goed instellen en zal deze dus ook niet goed presteren. In dit opzicht kan een goedkope set dus beter presteren dan een dure.

    Wanneer je wilt weten of een set een goed presteert, kun je dit het beste door anderen laten beoordelen. Zorgen deze wanneer er naar een film gekeken wordt, voor veel afleiding, dan presteert deze dus niet goed. Dit geldt ook wanneer je zelf vaak instellingen verandert, omdat er weer iets niet mooi klinkt. Meer concentratie betekent dus een betere prestatie.

    Hoe goed de set van jou presteert weet ik niet, maar het lijkt er op dat je voor veel afleiding zorgt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat hangt er helemaal vanaf wat je bedoelt met een daf.


    Denk zoiets:



    Werd in de volksmond ook wel truttenschudder met jarratelaandrijving genoemd.

    BTW, je laat je toch niet door anderen vertellen of je set nu wel of niet goed presteerd, dat maak je gewoon zelf uit.:wallbash:
    Have fun and enjoy your collection

  6. #31

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dat hangt er helemaal vanaf wat je bedoelt met een daf.

    Om een set goed te laten presteren is het belangrijk dat deze op de juiste manier samengesteld en ingesteld. Is een set niet goed samengesteld, dan kan je deze ook niet goed instellen en zal deze dus ook niet goed presteren. In dit opzicht kan een goedkope set dus beter presteren dan een dure.

    Wanneer je wilt weten of een set een goed presteert, kun je dit het beste door anderen laten beoordelen. Zorgen deze wanneer er naar een film gekeken wordt, voor veel afleiding, dan presteert deze dus niet goed. Dit geldt ook wanneer je zelf vaak instellingen verandert, omdat er weer iets niet mooi klinkt. Meer concentratie betekent dus een betere prestatie.

    Hoe goed de set van jou presteert weet ik niet, maar het lijkt er op dat je voor veel afleiding zorgt.
    Tjee, en ik maar denken dat men gewoon enthousiast was... Staat het toch verkeerd.......

    Maar bedankt voor weer een lach. Kun je dit niet elke dag doen. Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd immers...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    je laat je toch niet door anderen vertellen of je set nu wel of niet goed presteerd, dat maak je gewoon zelf uit.:wallbash:
    Dat hangt er helemaal vanaf hoe goed de kritiek onderbouwd is en of het zinvol is er wat mee te doen. Komt de kritiek van iemand die ook losse delen gebruik maakt, is deze vaak beter onderbouwd dan van iemand die een bult plastic gebruikt en doet alsof die er heel tevreden mee is. Voor deze laatste soort mensen hebben we maar twee adviezen en dat zijn om losse delen te kopen en om niet te snel last te hebben van lange tenen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Tjee, en ik maar denken dat men gewoon enthousiast was... Staat het toch verkeerd.......
    Met afleiding bedoel ik uitgebreid gaan praten of discusseren over (andere) onderwerpen of doelloos gaan "wandelen" door de kamer. Met het tonen van emoties die bij de film horen, kort commentaar geven en het tonen van enthousiastme, heb ik dus geen probleem als er naar een film gekeken wordt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-10-2010 om 13:10
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #33

    Standaard

    Even een vraagje.

    Als je een DVD in een blu ray afspeelt dan kan je het geluid daarvan beluisteren via een draadloze koptelefoon.
    Nu probeer ik het laatste seizoen van 24 [blu ray] te luisteren via de koptelefoon en dat kan dus niet, zal wel te maken hebben met het HD Master geluidsspoor, alhoewel, als je een geluidsspoor van een ander land selecteer dan hoor ik het wel over de koptelefoon maar de Engelse originele niet.
    Is er toch een mogelijkheid om de audio van blu rays via een koptelefoon te beluisteren of is dat uitgesloten.
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  9. #34

    Standaard

    Een HD-audiospoor is veel lastiger om te zetten naar een 2-kanaals of virtueel meer-kanaals geluidsbeeld. Daarnaast zal je er ook niet veel voordeel uit halen als je dit via een hoofdtelefoon wilt beluisteren.

    Wat ik jou aan zou willen raden is om het geluid via de luidsprekers weer te laten geven en de geluidssterkte verlagen. Op deze manier kun je ook genieten van meer-kanaals geluid zonder te zorgen voor overlast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  10. #35

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Een HD-audiospoor is veel lastiger om te zetten naar een 2-kanaals of virtueel meer-kanaals geluidsbeeld. Daarnaast zal je er ook niet veel voordeel uit halen als je dit via een hoofdtelefoon wilt beluisteren.

    Wat ik jou aan zou willen raden is om het geluid via de luidsprekers weer te laten geven en de geluidssterkte verlagen. Op deze manier kun je ook genieten van meer-kanaals geluid zonder te zorgen voor overlast.

    Helemaal niet lastig, kijk maar naar een TV, deze krijgt als hij de speler een bepaalde handshake geeft, gewoon een 2 kanaals PCM signaal van de speler.

    Kan alleen de vraag niet goed beantwoorden omdat de vragensteller te weinig info geeft, zo geeft hij niet aan waarop de koptelefoon is aangesloten en welke apparatuur hij gebruikt en hoe eea is aangesloten.

    In principe is het gewoon mogelijk om een van oorsprong HD audio kanaal te beluisteren over een koptelefoon als je daar tenminste een beetje de apparatuur voor hebt.....
    Have fun and enjoy your collection

  11. #36

    Standaard

    De koptelefoon staat aangesloten op een Philips 46PFL 9704 TV.

    De TV staat d.m.v. HDMI aangesloten op de Onkyo TX SR608.
    Ook de Blu Ray speler, Philips BDP9500, is met HDMI verbonden met de Onkyo.
    Alle apparatuur die ik gebruik staat in het 4e bericht van dit topic.
    It,s Only A Bloody Record (Mercury).

  12. #37

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door BlackQueen Bekijk bericht
    De koptelefoon staat aangesloten op een Philips 46PFL 9704 TV.

    De TV staat d.m.v. HDMI aangesloten op de Onkyo TX SR608.
    Ook de Blu Ray speler, Philips BDP9500, is met HDMI verbonden met de Onkyo.
    Alle apparatuur die ik gebruik staat in het 4e bericht van dit topic.
    Heel mooi dat het daar staat, maar als vragensteller is het dan toch een kleine moeite en service naar degenen toe die je vraag willen beantwoorden om dat even met paste en copy bij de nieuwe vraag te zetten.....of zie ik dat verkeerd

    HDMI HD, daar kan je TV niets mee, enkel 2 kanaals PCM. Als je de receiver zodanig hebt ingesteld dat hij de HD audio moet verwerken, dan gaat er geen audiosignaal over de HDMI naar de TV.

    Je hebt 2 opties, koptelefoon aansluiten op de receiver of telkenmale als je de koptelefoon via de TV wilt gebruiken, de setup van de receiver aan te passen mbt het geluid wel naar de TV, toch zal dat niet altijd helpen, zie de opmerkingen op blz 49 linksonderaan van je gebruiksaanwijzing, daar wordt eea uitgelegd.
    Have fun and enjoy your collection

  13. #38

    Standaard

    Ik ging er van uit dat TS de hoofdtelefoon op de receiver aangesloten had en dat de receiver er geen 2-kanaals geluid van kon maken. Ook kon ik niets in de gebruiksaanwijzing van de Onkyo vinden over het gebruik van de HD-formaten i.c.m. een hoofdtelefoon. Wat ik wel heb gevonden is dat de receiver in een stereo-modus gaat wanneer er een hoofdtelefoon aangesloten wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #39

    Standaard

    Hi,
    Ik heb ook recentelijk de 608 aangeschaft. De bedoeling is om de versterker gebruiken als 5.1 ht set, maar tevens voor mijn stereo behoefte. Ik heb nl. 2 set speakers: een set audica's Met een rel sub voor de ht en een set totem staffs voor stereo.

    Kan iemand mij een tip geven om deze zo optimaal mogelijk aan te sluiten? Ik dacht zelf met de zone 2 optie te kunnen wisselen tussen de speakersets... Maar ik krijg de sets niet gewisseld via zone 2 ....

    De speakerssets staan in dezelfde ruimte. Mijn cd speler is een rega Apollo.

    Anyone?

  15. #40

    Standaard

    Als de Totems ondersteuning nodig hebben bij de weergave van de lage tonen, zou ik je aan willen raden om deze als fronts te gaan gebruiken en deze evt te bi-ampen. Daarnaast is het volgens mij ook handiger om deze als 'fronts' van de hoofd-zone te gebruiken, omdat dat dan voorkomt dat de sets door elkaar gaan spelen, tenzij je de pre-out voor zone 2 wilt verbinden met een externe stereo versterker en de 'fronts' van de Audica-set wilt gebruiken voor weergave van meer-kanaals geluid.

    Voor de beste weergave van CD's is het beter om geen sub te gebruiken en de CD speler analoog met de receiver te verbinden. Ik denk nl. dat de speler betere DAC's heeft en dat je daar ook graag gebruik van wilt maken. Gebruik daarvoor dan de stand 'Pure Audio'.

    Je hebt dus verschillende mogelijkheden met de 608 en welke (instelling) de beste is, zul je dus zelf moeten beoordelen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 28-12-2010 om 13:03
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  16. #41

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Als de Totems ondersteuning nodig hebben bij de weergave van de lage tonen, zou ik je aan willen raden om deze als fronts te gaan gebruiken en deze evt te bi-ampen. Daarnaast is het volgens mij ook handiger om deze als (alternatieve) 'fronts' van de hoofd-zone te gebruiken, omdat dat dan voorkomt dat de sets door elkaar gaan spelen, tenzij je de pre-out voor zone 2 wilt verbinden met een externe stereo versterker en de 'fronts' van de Audica-set wilt gebruiken voor weergave van meer-kanaals geluid.

    Voor de beste weergave van CD's is het beter om geen sub te gebruiken en de CD speler analoog met de receiver te verbinden. Ik denk nl. dat de speler betere DAC's heeft en dat je daar ook graag gebruik van wilt maken. Gebruik daarvoor dan de stand 'Pure Audio'.

    Je hebt dus verschillende mogelijkheden met de 608 en welke (instelling) de beste is, zul je dus zelf moeten beoordelen.
    Ok. Maar ik kan dus de sets niet via zone twee apart van elkaar bedienen? Ik dacht dus te kunnen schakelen tussen beide sets door middel van de zone twee. Dus zone één ht en zone twee de audiofiele speakers. Hmm, dat is jammer dan.

  17. #42

    Standaard

    Het is de bedoeling dat je een andere ruimte als zone 2 gebruikt en dat je deze onafhankelijk van zone 1 kunt gebruiken. Ga je beide zones in dezelfde ruimte gebruiken en je wilt schakelen tussen zone 1 en 2, dan moet je de ene zone uitschakelen en de andere inschakelen. Dit zal het bedienen dus een stuk lastiger maken. Iedere zone heeft nl. een eigen bronkeuze en geluidssterkte-regeling.

    Ga je de Totems als 'fronts' gebruiken, dan is schakelen tussen de sets dus makkelijker en heb je ook de mogelijkheid om deze te 'bi-ampen'. Wil je dan alleen met de Totems luisteren, dan zet je de receiver in de stand 'pure audio'. De receiver schakelt dan alles uit wat invloed kan hebben op de weergave zoals het bass-management, de (grafische of parametrische) toonregeling en het display.

    Welke set van Audica je heb je trouwens?
    Is dit met de 'fronts' en 'centre' in één behuizing?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #43

    Standaard

    Ik heb 4 x CS-S1 (de satellietspeakers) en een CS-C1 (centerspeaker) daarbij heb ik gekozen voor REL Quake subwoofer. Het geluid van de fronts en center speaker in een behuizing vond ik niet "breed" genoeg.

    Ik heb nu mijn totems inderdaad als fronts aangesloten werkt op zich goed.

    Thanks voor de tip.
    Laatst aangepast door Donkeysbridge : 28-12-2010 om 18:32

  19. #44

    Standaard

    Hallo,

    Sinds gister ben ik in het bezit van een TX-SR608

    Ik kom er tot nu toe best uit. 1 ding lukt me nog niet wellicht kunnen jullie mij helpen.

    Ik heb de tv aangesloten op de HDMI out. Nu wil ik tv kijken zonder de receiver aan (stand-by) dit moet toch kunnen? Ik heb ergens gelezen dat dit kon...... Op dit moment heb ik zonder receiver aan geen beeld en ook geen geluid.

    Als het niet kan dan zou ik in ieder geval het geluid van de TV willen kunnen bedienen. Er komt nu geen geluid uit de tv alleen via de receiver.

    (TV signaal loopt via de UPC DVR die aangesloten is op de sat HDMI van de receiver)

    Wie heeft een suggestie?

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jfk104 Bekijk bericht
    Hallo,

    Sinds gister ben ik in het bezit van een TX-SR608

    Ik kom er tot nu toe best uit. 1 ding lukt me nog niet wellicht kunnen jullie mij helpen.

    Ik heb de tv aangesloten op de HDMI out. Nu wil ik tv kijken zonder de receiver aan (stand-by) dit moet toch kunnen? Ik heb ergens gelezen dat dit kon...... Op dit moment heb ik zonder receiver aan geen beeld en ook geen geluid.

    Als het niet kan dan zou ik in ieder geval het geluid van de TV willen kunnen bedienen. Er komt nu geen geluid uit de tv alleen via de receiver.

    (TV signaal loopt via de UPC DVR die aangesloten is op de sat HDMI van de receiver)

    Wie heeft een suggestie?
    Wat je schetst, herken ik. Ook ik heb sinds kort een 608 en krabde achter mijn oren toen ik hetzelfde 'probleem' als jij ervoer. Na een keer de boel uit en aan zetten was het 'verholpen'. Verder heb ik me toen niet verdiept in dit fenomeen, maar ik denk dat de laatste keuze van de 608 bepalend is. Als je cbl/sat gekozen hebt zou het volgens mij moeten werken. Net nog getest en als ik hem op "game" zet en uitschakel, doet de tv het niet. Zet ik hem op cbl/sat en schakel ik uit, dan doet de tv het wel. Ergo, probleem verholpen.
    Wie zichzelf kent, kent het Al. Het Al zit in de mens.

  21. #46

    Standaard

    UPC DVR rechtstreeks aansluiten op de TV en als er een digitale uitgang op die UPC DVR zit, deze aansluiten op de receiver......
    Kun je zonder problemen TV kijken en als je wel het geluid van de TV wilt deze van de UPC DVR aftakken of via je TV aansluiten op de receiver.
    Have fun and enjoy your collection

  22. #47

    Standaard

    Bedankt voor jullie reacties.

    @Dreves, helaas werkt dit niet bij mij..... Heeft misschien met type tv te maken???

    @DVDProfilersFilmgek dat zal ik eens proberen. Ik wacht even met proberen totdat ik mijn nieuwe 1.4. HDMI kabels binnen heb voordat ik alles weer uit de kast haal.

    Nadeel dan is denk ik dat ik zelf weer handmatig de HDMI uitgang moet kiezen wanneer ik TV wil kijken....

  23. #48

    Standaard

    Het is eigenlijk heel simpel:
    Apparaten verbruiken energie en als je deze aan laat staan zonder te gebruiken is dit dus verspilling. Staat de receiver dus uit, dan zijn de daarbij ingebouwde apparaten in principe dus ook uit. Alle apparaten die buiten het principe aan staan, zorgen dus voor verspilling.

    Dat handmatig omschakelen bij de TV hoeft niet meer nodig te zijn. Daarvoor zijn nl. handige afstandsbedieningen te koop die je helemaal zelf kunt programmeren en je behoorlijk wat werk uit handen kunnen nemen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #49

    Standaard

    Ik heb een vraag over de Lip Sync functie.
    Deze heb ik bij de Onkyo TX SR608 op 'aan' staan.
    Ik krijg de indruk dat het geen effect heeft bij mij.
    Volgens de handleiding zou je de vertaging kunnen controleren op het scherm AV/Sync.
    Hier zie ik alleen de instelling die handmatig aan vertraging opgegeven kan worden.
    De Onkyo 608 is aangesloten via hdmi met een Sony KDL40 EX500.
    Als ik de vertraging handmatig opgeef dan zie ik wel effect.
    Overigens moet ik het bijna altijd op de maximale 200ms zetten.
    Weet iemand wat ik verkeerd doe bij de automatische lip sync instelling?

  25. #50

    Standaard

    Automatische lip-sync werkt niet bij alle receivers goed. Om dit goed te laten werken, moet de TV aan de receiver doorgeven hoeveel tijd de TV nodig heeft om het beeld te laten zien. Geeft de TV de verkeerde of geen gegevens door, dan zal de receiver dus ook niet de juiste vertraging gebruiken.

    In veel gevallen zal het dus beter zijn om deze handmatig in te stellen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 2 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •