Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
De resultaten 51 tot 75 van 116 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Ik heb een vraag aan Onkyo TXSR608 gebruikers.
    Volgens de handleiding zou je de automatische Lip Sync vertraging kunnen controleren op het scherm AV/Sync.
    Hier zie ik alleen de instelling die handmatig aan vertraging opgegeven kan worden.
    Zit ik in het juiste menu te kijken of moet het op een andere wijze opgevraagd worden?

  2. #52

    Standaard

    heb ook 608 staan maar kom er niet echt uit voor wat betreft de bas.
    Bij kalibratie zet hij de sub(kef 2500) op -13 maar nog steeds overheerst de bas.
    Nu las ik dat als je dynamic volume op on zet hij het wat meer doseert, heeft iemand misschien nog andere tips om het wat beter te krijgen.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  3. #53

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    heb ook 608 staan maar kom er niet echt uit voor wat betreft de bas.
    Bij kalibratie zet hij de sub(kef 2500) op -13 maar nog steeds overheerst de bas.
    Nu las ik dat als je dynamic volume op on zet hij het wat meer doseert, heeft iemand misschien nog andere tips om het wat beter te krijgen.
    Als het goed is zit er toch ook een volume regeling op de sub?, die zou je ook wat lager kunnen zetten
    Have fun and enjoy your collection

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pascal b Bekijk bericht
    heb ook 608 staan maar kom er niet echt uit voor wat betreft de bas.
    Bij kalibratie zet hij de sub(kef 2500) op -13 maar nog steeds overheerst de bas.
    Nu las ik dat als je dynamic volume op on zet hij het wat meer doseert, heeft iemand misschien nog andere tips om het wat beter te krijgen.
    Dynamic volume geeft meer bas bij lage volumes. Lijkt me niet wenselijk dit op on te zetten onder normale condities. Zou gewoon wat meer experimenteren. Zet alle luidsprekers op 0 en het volume op de sub zelf op 12 uur. Instellen laten en de sub dan iets terugdraaien totdat hij bijna niet hoorbaar is. Maar toegegeven, het kan lastig zijn de juiste balans tussen muziek en ht geluid te vinden....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #55

    Standaard

    dat klopt maar die staat maar op de helft, het gaat mij er ook om wat de dynamic volume doet en of dit negatieve invloed heeft op de geluid track.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Dynamic volume geeft meer bas bij lage volumes. Lijkt me niet wenselijk dit op on te zetten onder normale condities. Zou gewoon wat meer experimenteren. Zet alle luidsprekers op 0 en het volume op de sub zelf op 12 uur. Instellen laten en de sub dan iets terugdraaien totdat hij bijna niet hoorbaar is. Maar toegegeven, het kan lastig zijn de juiste balans tussen muziek en ht geluid te vinden....
    ik probeer wel eens verder, moet zeggen er zitten ook behoorlijk wat instellingen op, de goede vinden is zo best lastig.
    "Succes isn't overnight, every day you get a little better than the day before, it all adds up"

  7. #57

    Standaard

    Kan iemand mij informeren hoe het zou kunnen dat de subwoofer met de callibratie wel gedecteerd wordt maar geen muziek doorgeeft?
    Twee passieve luidsprekers doen het wel goed. De handleidingen reeds enige malen doorgewerkt.
    Het betreft een Onkyo TX-SR608 receiver en een Tannoy TS10 actieve subwoofer.

  8. #58
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanAl Bekijk bericht
    Kan iemand mij informeren hoe het zou kunnen dat de subwoofer met de callibratie wel gedecteerd wordt maar geen muziek doorgeeft?
    Twee passieve luidsprekers doen het wel goed. De handleidingen reeds enige malen doorgewerkt.
    Het betreft een Onkyo TX-SR608 receiver en een Tannoy TS10 actieve subwoofer.
    Hoe staan je front speakers ingesteld? Op small of op large? Ze moeten op small staan.

  9. #59

    Standaard

    front speakers kan ik instellen op high of wide...

  10. #60
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanAl Bekijk bericht
    front speakers kan ik instellen op high of wide...
    Moet je even zelf testen op welke stand je 'm moet zetten. Staat ook wel in het boekje, op welke stand de bass wordt doorgegeven naar de subwoofer.

  11. #61

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurence89 Bekijk bericht
    Ik heb een vraag aan Onkyo TXSR608 gebruikers.
    Volgens de handleiding zou je de automatische Lip Sync vertraging kunnen controleren op het scherm AV/Sync.
    Hier zie ik alleen de instelling die handmatig aan vertraging opgegeven kan worden.
    Zit ik in het juiste menu te kijken of moet het op een andere wijze opgevraagd worden?
    Echt niemand die hier iets over kan zeggen?

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door JanAl Bekijk bericht
    front speakers kan ik instellen op high of wide...
    Dat zijn niet de instellingen van de 'front' luidsprekers, maar van de opstelling die je wilt gebruiken. Je kunt daarmee kiezen voor welke luidsprekers je de kanalen van de 'surround-backs' wilt gebruiken.

    De instellingen van de 'fronts' die wij bedoelen zitten in de menu's van de setup. Daar kun je de 'fronts' instellen als 'Full-band' of een cross-over frekwentie instellen. Stel je een cross-over frekwentie in, dan betekent dit hetzelfde als 'small' en dat de lage tonen onder de ingestelde frekwentie (ook) naar de sub worden gestuurd. Wanneer ze als 'Full-band' ingesteld zijn en je wilt de lage tonen van deze kanalen ook door de sub laten weergeven, dan moet je de 'dubbele bas" inschakelen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Laurence89 Bekijk bericht
    Echt niemand die hier iets over kan zeggen?
    Als 'automatisch' synchroniseren niet voor verbetering zorgt, kun je deze beter handmatig instellen.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-01-2011 om 19:51
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #63

    Standaard

    okay thanks. dat heb ik uitgeprobeerd...en de subwoofer blijft stil. Balen! Volgend idee?

  14. #64

    Standaard

    Misschien de interlink in een verkeerde out geprikt?
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  15. #65

    Exclamation Via mijn receiver slaat de TV willekeurig plots af en aan

    Ik heb de receiver aangesloten volgens plan,alles in orde ,tot…………….

    Na een minuut of wat slaat mijn TV plots af,dan weer op;
    Ik krijg beeld maar geen geluid!
    Dan terug TV die afslaat(geen signaal) dan weer op met enkel geluid en geen beeld!
    Dan weer een lange tijd geen beeld nog geluid,enkel de melding op het scherm ”geen signaal”.Dan van cab/sat springt deze naar cd/sat.
    Dan weer van voor af aan> TV slaat af dan weer op: beeld en geluid , slaat dan weer af enz.enz. …
    Ik heb de decoder van belgacom aangesloten op Cab/sat en de receiver via HDMI out naar mijn TV gestuurd.
    Cab / sat heeft een toewijzing op HDMI 3 dewelke ook de reële ingang is.

    What’s up Doc!?????????????????????????
    Is hier een eenvoudige , logische verklaring voor?
    Bij mijn TV instellingen staat de receiver ook als gekend(wat ik eerst dacht dat dit de fout was) bij de ingang waarop deze is aangesloten op de TV.

  16. #66

    Standaard

    Heb dit in de praktijk ook meegemaakt..... bij een collega.

    Bleek de HDMI kabel de boosdoener, nadat deze was gewisseld was het probleem weg.
    Have fun and enjoy your collection

  17. #67

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Heb dit in de praktijk ook meegemaakt..... bij een collega.

    Bleek de HDMI kabel de boosdoener, nadat deze was gewisseld was het probleem weg.
    En ik speciaal hiervoor een duurdere gekocht met de bedoeling een betere verbinding te bekomen!
    Moet ik dan een 1.4 kabel hebben of is een gewone doordeweekse kabel dan ook goed?

  18. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door philippe123 Bekijk bericht
    En ik speciaal hiervoor een duurdere gekocht met de bedoeling een betere verbinding te bekomen!
    Moet ik dan een 1.4 kabel hebben of is een gewone doordeweekse kabel dan ook goed?
    Ibood heeft vaak leuke aanbiedingen op HDMI kabel gebied, 2 of 3 voor een tientje, ook bij Action zijn ze niet duur en je hoort er nooit 1 kwaad woord over

    Die duurdere,....... daar hoor je wel vaker van dat de verbinding van snoer en stekker niet helemaal lekker is.....

    BTW 1.4 kabels bestaan niet al worden de Highspeed met Ehternet kabels wel eens als zodanig aangeduid
    Have fun and enjoy your collection

  19. #69

    Standaard

    Ik heb net geprobeerd met een andere HDMI kabel maar geen resultaat.Nog steeds hetzelfde probleem.TV die constant aan enaf gaat .Deze geeft ook aan "geen signaal" dat slaat de receiver weer zelf over naar CD/TV , echt spooky!!(en cut)
    Iemand hier ondervinding mee en goede raad van tante kaat?

    Alvast heel erg bedankt

  20. #70

    Standaard

    Idd..... echt spooky en k*t

    Mmm, er zijn 2 HDMI kabels die de boosdoener konden zijn, die waarmee het apparaat met de receiver verbonden is en die van de receiver naar de TV..... heb je beiden gewisseld?

    Eventueel een andere HDMI ingang van de TV geprobeerd?
    Have fun and enjoy your collection

  21. #71

    Standaard

    Yeppie,

    Met een andere HDMI ingang zijn de problemen opgelost(deze toch).
    Hééééééél erg bedankt om mee te denken over dit probleem.
    Blijkbaar hebben meer mensen die een SamsungTv in combinatie met een Onkyo dit probleem.
    (Waarschijnlijk wel met andere receivers ook).
    Mijn volgende en hopelijk laatste probleem is dat ik via mijn decorder van Belgacom(Belgie) enkel stereo geluid binnen krijg bij het kijken van TV.
    Hoe krijg ik dit op 5.1 surround geluid?
    Zou dit lukken met er een optische kabel bij te plaatsen tussen de decorder en de receiver?
    En ook, hoe kan ik mijn luidsprekers instellen zodat de achterste surrounds eveneens klank produceren bij stereo weergave?:wallbash:

  22. #72

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door philippe123 Bekijk bericht
    Yeppie,
    Met een andere HDMI ingang zijn de problemen opgelost(deze toch).
    Mooi zo!

    Citaat Oorspronkelijk gepost door philippe123 Bekijk bericht
    Mijn volgende en hopelijk laatste probleem is dat ik via mijn decorder van Belgacom(Belgie) enkel stereo geluid binnen krijg bij het kijken van TV.
    Hoe krijg ik dit op 5.1 surround geluid?
    Zou dit lukken met er een optische kabel bij te plaatsen tussen de decorder en de receiver?
    En ook, hoe kan ik mijn luidsprekers instellen zodat de achterste surrounds eveneens klank produceren bij stereo weergave?:wallbash:
    In het setup menu van je decoder zal je even moeten kijken of je de audio over HDMI kan instellen op multi-channel. Als dit niet gaat, dan kun je inderdaad een optische kabel aansluiten tussen decoder en receiver.

    Om vanuit stereo een surround weergave te krijgen dien je de receiver op Dolby Pro-logic II of NEO:6 te zetten. Dan doen je achterste speakers wel mee.

    Algemene opmerking: Veel TV aanbieders sturen (nog) geen 5.1 mee met de uitzending maar slechts 2.0 (stereo). Dus het kan per TV aanbieder en kanaal verschillen.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  23. #73

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door philippe123 Bekijk bericht
    Yeppie,

    Met een andere HDMI ingang zijn de problemen opgelost(deze toch).
    Hééééééél erg bedankt om mee te denken over dit probleem.
    Hoe krijg ik dit op 5.1 surround geluid?
    Zou dit lukken met er een optische kabel bij te plaatsen tussen de decorder en de receiver?
    En ook, hoe kan ik mijn luidsprekers instellen zodat de achterste surrounds eveneens klank produceren bij stereo weergave?:wallbash:
    Hééééééél erg graag gedaan

    Zoals Peter al aangeeft kun je de stand Dolby Prologic II gebruiken of Neo6, al zijn er nog wel een paar van die standen die ervoor zorgen dat alle kanalen een signaal krijgen.

    Zelf vind ik met muziek en TV geluid dat stereo is, de All Channel Stereo stand wel fijn, het is niet gekleurd, gewoon uit alle kanalen stereo (heb zelf 7.1 - dat maakt 3x stereo )

    Als je decoder al met HDMI met je receiver verbonden is, dan is het niet nodig de decoder ook nog eens optical met de receiver te verbinden..... het zou trouwens ook niet gaan werken... (als je even nadenkt weet je wel waarom, je selecteerd de ingang van de decoder op de HDMI ingang van je receiver, als je met je receiver de optische ingang zou kiezen waarop je de decoder ook zou aansluiten..... dan ben je het beeld op je TV kwijt... )
    Have fun and enjoy your collection

  24. #74

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Peter Porrio Bekijk bericht
    Mooi zo!



    In het setup menu van je decoder zal je even moeten kijken of je de audio over HDMI kan instellen op multi-channel. Als dit niet gaat, dan kun je inderdaad een optische kabel aansluiten tussen decoder en receiver.
    Wanneer ga je weer over op een surround set

    Ik heb begrepen dat je een echte stereo liefhebber bent, draai zelf de laatste tijd ook wat meer muziek en dat staat vanzelfsprekend ook op stereo of all channel stereo als ik het wat ruimtelijker wil laten klinken.

    Moet eerlijk zeggen dat mijn receiver echt niet kinderachtig is, de grande dame staat ook haar m/v in stereo. Ben wel geen purist en draai bijna nooit in pure of direct, houd meer van het warme met de toonregeling aan, doch als de bron(bv een goede CD) goed is, dan mag het van mij ook op pure of direct.

    Voor de prijs is het misschien een ander verhaal, ligt helemaal aan de speaker keus en ook een goede allround receiver(zowel stereo als surround bedoel ik daar dan mee in dit geval) is niet bepaald goedkoop, maar dan ben je zowel van film als muziek wel van beide markten thuis.

    Een stereo versterker/receiver zonder sub uitgang lijkt me voor film zo wie zo al een wat mindere keus en voor stereo is met sub uitgang toch wel een mooie aanvulling.

    Eigenlijk kun je het tegenwoordig helemaal kopen zoals je het wil, jammer dat ze er niet de woonruimte en omgeving bij cadeau doen

    Heb ik je al om.....
    Have fun and enjoy your collection

  25. #75

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Hééééééél erg graag gedaan
    Als je decoder al met HDMI met je receiver verbonden is, dan is het niet nodig de decoder ook nog eens optical met de receiver te verbinden..... het zou trouwens ook niet gaan werken... (als je even nadenkt weet je wel waarom, je selecteerd de ingang van de decoder op de HDMI ingang van je receiver, als je met je receiver de optische ingang zou kiezen waarop je de decoder ook zou aansluiten..... dan ben je het beeld op je TV kwijt... )
    Op mijn (Onkyo en Denon) receivers leverde dit geen problemen op. Dus video- en audio-instellingen ingesteld op dezelfde ingangsbron. Ik moet er wel bijvertellen dat mijn recievers nog niet beschikten over HDMI. De DVD-speler had ik via component en coaxiale kabel aangesloten op de receiver.

    Weet niet of dit bij de nieuwe Onkyo's met HDMI ook werkt.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •