Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 242 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Echt tegenvallen vind ik serie niet, zombies zijn altijd welkom, maar wel jammer dat de dreiging wat deel 1 zo goed maakte wat wegebt. Hopelijk maakt 5 en 6 dat weer goed.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  2. #27

    Standaard

    De dreiging komt natuurlijk niet alleen van de zombies

    En mensen die series en films met de boeken blijven vergelijken snappen het echt niet... Houdt daar eens mee op!
    Mijn thuisbios: LG OLED65C7V tv, LG UP970 4K blu-ray player, Denon AVR-2313 receiver, Klipsch RF-62 (fronts), Klipsch RC-62 (center), Klipsch RB-51 (rears), Klipsch Ksw-10 (sub)

  3. #28

    Standaard

    Hmm, ben benieuwd hoe ze het seizoen gaan laten eindigen nu de groep bij cdc aangekomen is . IK was niet kapot van deze aflevering.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  4. #29

    Standaard

    Ik vond vijf wel meevallen, vooral de scene waarin Andrea haar dochter Amy vast blijft houden totdat ze weer tot leven komt en haar vervolgens zelf door het hoofd schiet en begraaft vond ik zeer goed gedaan en prima geacteerd. De eerste zes afleveringen leggen in mijn ogen een mooie basis voor een tweede reeks....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  5. #30

    Standaard

    @ Albert: Geen dochter, maar haar zus.

    --------

    Zojuist de finale gekeken. Ik heb er geen woorden voor, het was echt enorm zwak. Wat een teleurstelling. Je bent AMC. Je hebt fantastisch bronmateriaal. Je hebt Darabont. Je hebt zombies. Hoe kan je het ooit verpesten?

    Overigens:

    Deadline is reporting that The Walking Dead writer and director Frank Darabont has 'let go of the writers' including 'Darabont's No. 2, writing executive producer Charles “Chic” Eglee'. The story continues, 'Darabont is looking to forgo having a writing staff for the second season of Walking Dead altogether and assign scripts to freelancers'.

    Naar mijn mening erg positief nieuws.

  6. #31

    Standaard

    De pilot was super, de andere 5 afleveringen zwak tot zeer zwak.
    Ik ben klaar met deze serie.

  7. #32

    Standaard

    Hier een iets uitgebreidere uiting van frustratie, geen spoilers.
    http://whatiwatch.net/reviews.php?rec=26722

    The Walking Dead (seizoen 1, 2010)

    Ugh. Blergh. Gwarp. Pffrt. Nee dat zijn geen zombie geluiden, het zijn geluiden van teleurstelling.

    Kijk, ik ben sowieso een enorme fan van in principe alles wat met zombies te maken heeft. Mijn verwachtingen van The Walking Dead (TWD) waren dan ook enorm hoog, want de serie wordt gemaakt door AMC, welke bekend staan om hun kwaliteitsproducties (o.a. Mad Men & Breaking Bad), Frank Darabont was als schrijver aangetrokken (ook niet verkeerd) en het bronmateriaal is werkelijk fantastisch. Het lezen van de TWD comics was vrijwel een van de beste 'zombie-ervaringen' die ik heb gehad. Ik dacht al bij mezelf: Hoe kan dit fout gaan?

    De eerste castfoto's evenals wat foto's van zombies kwamen naar buiten en het zag er allemaal fantastisch uit, later kwam er een trailer en ik wist het vrijwel zeker: dit wordt mijn nieuwe favoriete serie! Iets voor de originele datum lekte de eerste episode al op het internet, en ik vermoed dat ik de eerste aflevering zo'n 4 keer gezien heb, want het was precies wat ik hoopte en vrijwel perfect in mijn ogen.

    Maar goed, in de er op volgende weken kwamen er nieuwe afleveringen uit en om eerlijk te zijn werd het niveau van de eerste aflevering bij lange na niet gehaald. Toch bleef ik hoop houden, "want hopelijk wordt de volgende aflevering wel weer enorm sterk." Dit gebeurde niet. Na 5 afleveringen was de teleurstelling groot, maar toch had ik nog een sprankje hoop voor de zesde, en tevens laatste, aflevering van het seizoen. Misschien hebben ze het beste voor het laatst bewaard? Misschien werd er de afgelopen afleveringen ingehouden omdat de finale spectaculair zou worden? Vandaag werden mijn vragen beantwoord: Neen. De finale was vrijwel de slechtste, en zeker de meest tegenvallende, aflevering van het seizoen. Hoe kan dit fout gaan? Ha. Ik klink wel erg naïef door zo'n vraag, wat schattig dat ik dat dacht aan het begin. Het probleem zit hem in mijn mening in een paar elementen.

    Als allereerste en voornaamste: Waar de fuck zijn de zombies? Natuurlijk, ik weet ook wel dat bij de meeste zombie-films de dreiging niet alleen van de zombies komt, maar ook van de nog levende mensen, maar dit geeft AMC niet het recht om slechts één zombie-aanval te laten en zien en verder hele afleveringen zonder. Dit brengt me meteen bij het tweede punt: De show wijkt af van de comic. De comics kennen verrassend veel diepte en weten de dreiging van de mensen ook zeker over te brengen, maar dit overschaduwt nooit de dreiging van de zombies. Verzonnen verhaallijnen die nergens op uitlopen, hele scenario's worden omgegooid.. het is zo onnodig. Het derde punt is dan ook het gemaakte drama. Waar de comics draaien om de personages en hun overleving in de zombie-overlopen wereld, draait de serie om overdreven onderling gekibbel en worden er situaties gecreëerd puur vanwege het feit dat het voor TV drama zorgt. Dit alles valt samen te vatten en te verwijten aan één groep mensen: de schrijvers. Behalve al het bovenstaande zijn ook de dialogen bij vlagen tenenkrommend slecht, iets wat niet toedraagt aan de kwaliteit van de show.

    Behalve de genoemde dingen uit de vorige paragraaf en het feit dat het schrijfwerk de serie zo goed als verkracht heeft ben ik natuurlijk niet alleen maar negatief, al is het lastig om met mijn huidige frustratie toch nog wat positiefs te vinden. Laat ik maar beginnen met de zombies. Hoewel ze naar de achtergrond worden gedrukt, zijn de zombies overtuigend en is de make-up werkelijk fantastisch. Ook de personages worden redelijk goed uitgewerkt, want eerlijk is eerlijk, de schrijvers hadden dan ook wel erg veel personages om te introduceren (en diepte mee te geven) in slechts een aantal afleveringen. De productiewaarde ligt gelukkig ook hoog, want de sets en de aankleding zien er prima uit en met beter schrijfwerk heeft de serie enorm veel potentie.

    Hopelijk is dat iets wat we terug gaan zien in het volgende seizoen, want net als na elke aflevering hou ik hoop: "hopelijk wordt de volgende aflevering wel weer enorm sterk." Mijn hoop is gelukkig versterkt door het feit dat de schrijvers allemaal ontslagen zijn, en dat er wellicht in seizoen twee alleen maar met freelancers wordt gewerkt.

    4.0

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Don van Straalen Bekijk bericht
    @ Albert: Geen dochter, maar haar zus.
    Da's waar ook....


    Ben ondanks alles toch benieuwd naar deel zes. Heb tenslotte al vijf afleveringen gekeken. Mocht er een tweede serie komen, laten we dan hopen dat ze alle negatieve reacties in ogenschouw nemen.
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  9. #34

    Standaard

    Ik ben ook niet kapot van de laatste aflevering. Misschien dat het nieuwe schrijversteam het tweede seizoen naar het niveau van de pilot weet te tillen.
    www.etcultera.nl dé Dordtse jongerenstichting voor kunst en cultuur.

  10. #35
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    vond de eerste 5 afleveringen beetje bij beetje minder worden. Hopelijk dit weekend episode 6 kijken als mijn pc weer gemaakt is en ik de hd weer kan bereiken. Kijk uit naar seizoen 2 met nieuwe schrijvers.

  11. #36

    Standaard

    Ik heb nu 4 delen gekeken, en ben het ermee eens dat na een geweldige pilot het wat minder wordt, maar nog wel aardig genoeg om het seizoen af te kijken (is ook niet zo'n opgave met zo weinig delen).

    De blu-ray is inmiddels uit, met een goede review.

    Ik kende Robert Kirkman vooral van Marvel Zombies trouwens. Geen hele sterke comics vind ik zelf, maar wat een geweldige covers altijd....even een paar voorbeelden met de originele erbij.




  12. #37

    Standaard

    Is dit nu z'n korte serie met maar 6 afleveringen? En is het uiteindelijk ook iets... want ik hoor dat aflevering 1 heel wat is maar daarna eigenlijk een stuk minder wordt/is

  13. #38

    Standaard

    Het eerste seizoen was inderdaad maar 6 afleveringen. Het volgende wordt 13 afleveringen, dus dat is in ieder geval al beter. Over de kwaliteit, het verschilt per persoon. Ik vond de gehele serie ontzettend goed, en kon amper minpunten opnoemen (of vond die niet noemenswaardig). Anderen vonden het weer helemaal niks.
    If you have a milkshake, and I have a milkshake, and I have a straw. And my straw reaches acrooooss the room and starts to drink your milkshake... I drink your milkshake!

  14. #39

    Standaard

    Ook ik vond de kwaliteit van de afleveringen gaandeweg steeds minder worden. De pilot was heel goed, maar die werd in mijn ogen nog overtroffen door de erg spannende tweede aflevering. Die episode had alles wat de show voor mij perfect zou maken.
    Hierna zakte het langzaam in, ook omdat er steeds minder dreiging van de zombies kwam.

  15. #40
    Erwin_W
    Guest

    Standaard

    Ik zit er middenin... het is jammer dat het zo laat werd gister, want ik kon ze niet afzetten! Vanavond aflevering 5 kijken!

  16. #41

    Standaard

    Vanaf 20 september op Fox Life op de buis te zien.
    De promo heeft mijn interesse gewekt.
    Homer Simpson:"Please don't eat me! I have a wife and kids. Eat them!"
    YAH AZZURRI 87
    Barney Stinson:"Legen...Wait for it...Dary!"

  17. #42
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    voor de liefhebber de eerste trailer van season 2 http://youtu.be/kgmGzZQSGjQ

  18. #43

    Standaard

    Cool, maar niet zo slim om ze dood te slaan met een steen. Je zal maar een spetter bloed in je mond krijgen.... Maar kijk er naar uit, hopelijk wat meer zombies en spanning...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  19. #44
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    zal haast wel moeten aangezien het ook een langer seizoen wordt dan het eerste.

  20. #45

    Standaard

    Deel 1 van seizoen 2 gezien. Hmm, tempo blijft tergend traag, veel geneuzel en af en toe wat zombies. Tot dusver blijft de serie voor mij hangen waar 1 op hield... Maar even aankijken nog...
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  21. #46

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Deel 1 van seizoen 2 gezien. Hmm, tempo blijft tergend traag, veel geneuzel en af en toe wat zombies. Tot dusver blijft de serie voor mij hangen waar 1 op hield... Maar even aankijken nog...
    Ik vond het einde van de eerste episode wel een mooie onverwachte cliffhanger hebben...viel mij niet tegen..

  22. #47

    Standaard

    Heb jij een cliffhanger gezien? Ik zag alleen veel bomen en wat kuilen....

    Maar ik blijf ondanks mijn kritiek lekker kijken want ondanks alles vind ik het zeer goed te pruimen. Bovendien zijn series met zombies in de hoofdrol nogal schaars..
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  23. #48

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Albert Kostwinder Bekijk bericht
    Heb jij een cliffhanger gezien? Ik zag alleen veel bomen en wat kuilen....

    Maar ik blijf ondanks mijn kritiek lekker kijken want ondanks alles vind ik het zeer goed te pruimen. Bovendien zijn series met zombies in de hoofdrol nogal schaars..
    jochie wordt onverwachts neergeschoten en het is mij nog niet duidellijk of ie dat heeft overleefd of niet..en ben ook benieuwd wie dat jochie en hert neerschoot, dus voor mij wel degelijk een cliffhanger

  24. #49

    Standaard

    Je hebt gelijk. Was ik alweer vergeten....oeps....
    Hoe duur je set ook is, zonder een goede film is het niets waard....

  25. #50
    Super Member
    Registratie datum
    Oct 2003
    Woonplaats
    In de buurt van 026

    Standaard

    matig begin van het nieuwe seizoen nu lekker wachten op aflevering 2 en kijken hoe het verder gaat.

Pagina 2 van 10 EersteEerste 123456 ... LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •