Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
De resultaten 51 tot 70 van 70 worden weergegeven.
  1. #51

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Als ik een film kijk met de audyssy instelling,vind ik het wat doffig klinken zeg maar,te weinig mid en hoge tonen.
    Druk ik op pure direct ofzo dan komt alles ineens op de voorgrond,vind ik mooier ook klinkt het voller.
    Is dat een soort luidness functie?op mijn vorige reciever een oude pioneer had ik een knopje waar loudness op stond,heeft de marantz dit ook?

    Maar als ik hem op pure direct zet,dan is dat niet onder de audyssyinstelling.
    Kan ik dan beter de hoge tonen wat hoger zetten terwijl die instelling is ingeschakeld?
    De instellingen van Audyssey zorgen er voor dat alle frekwenties met de juiste niveaus worden weergegeven. Legt jouw set bvb meer de accenten op de midden tonen, dan zal Audyssey deze verzwakken. Het geluid wordt dus eigenlijk afgevlakt.

    Wat je zou kunnen proberen is om de instelling 'Front' te gebruiken. De weergave van de andere luidsprekers wordt dan afgestemd op de karakteristiek van de front luidsprekers. Een andere mogelijkheid is om zelf een EQ-instelling te maken.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76111
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  2. #52

    Standaard

    Dank u,ik ga het binnenkort even proberen.

  3. #53

    Standaard

    O ja,hoe zou u dan de sub zetten in de instellingen?
    Op both of mix?
    Je hebt er nog 1 toch?

  4. #54

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    O ja,hoe zou u dan de sub zetten in de instellingen?
    Op both of mix?
    Je hebt er nog 1 toch?
    De 'bass mix' kan er voor zorgen dat de lage frekwenties van de 'fronts' ook naar de sbwoofer gaan als deze ingesteld zijn als 'large'. De 'fronts' krijgen dan het hele bereik en zullen daardoor ook wat 'voller' klinken. heel handig als de luidsprekers wel de lage tonen goed kunnen weergeven, maar deze niet krachtig genoeg zijn.

    Deze kun je het beste op het gehoor instellen als de receiver in '2Ch Stereo' staat. Bij 'both' gaan deze ook naar de sub en worden bij 'mix' alleen naar de 'fronts' als deze op 'large' staan. Staan de 'fronts' als 'small' ingesteld, dan heeft deze geen functie.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #55

    Standaard

    Dus op mix en large zetten is de beste instelling begrijp ik?
    Toen ik 10 jaar geleden mijn pioneer vsx d511 kocht,raadde iedereen me aan om alles op small te zetten.
    Zal wel te maken hebben met instellingen die ik nu meer kan doen zeg maar dan bij de pioneer,heb ik dat goed?

  6. #56

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Dus op mix en large zetten is de beste instelling begrijp ik?
    Toen ik 10 jaar geleden mijn pioneer vsx d511 kocht,raadde iedereen me aan om alles op small te zetten.
    Zal wel te maken hebben met instellingen die ik nu meer kan doen zeg maar dan bij de pioneer,heb ik dat goed?
    In mijn vorige reactie heb ik (o.a.) geschreven dat je die het beste op het gehoor in kunt stellen. Om dit goed te doen, zet je de receiver daarvoor op '2ch Stereo' en gebruik je een audio-CD. Op deze manier kun je er voor zorgen dat het 'gat' goed gevuld wordt.

    Vroeger hadden de meeste receivers ook nog geen instelbare cross-over en was vaak ~90Hz. De meeste luidsprekers die toen gebruikt werden, waren niet in staat om de lage tonen goed weer te laten geven. Vandaar dat deze vaak als 'small' ingesteld moesten worden.

    Het heeft dus met de mogelijkheden en beperkingen van de luidsprekers te maken en niet alleen van de receivers.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #57

    Standaard

    Okee,helemaal duidelijk.Ik ga er mee aan de gang en laat het weten hoe het klinkt.
    Veel geleerd in deze korte tijd,zeer veel dank voor uw tijd.

  8. #58

    Standaard

    Ik krijg de instellingen maar niet echt naar mijn zin,ik heb de fronts nu op large staan en de bas op both.
    Nu is de bas veel te veel aanwezig ook bij lage volumes terwijl het al op -18 in de reciever staat ingesteld.
    De crossover stond op 180 en deze op 60 gezet,nu klinkt het al wat beter al ben ik nog niet helemaal tevreden.

    Ga ik een blueray of dvd kijken dan moet ik de bas weer flink bijstellen,is dit normaal?want bij mijn vorige reciever was het altijd goed ongeacht of ik radio luisterde of film keek.

    Ik heb trouwens nog ergens een menu waar je lfe in kan stellen en deze staat op 0,ik weet niet wat dat is,staat onder neo 6.1 ofzo,ui het boekje wordt ik soms ook niet veel wijzer.
    Voor de rest een prachtig apparaat,i.v.g met mijn vorige reciever klinkt de muziek en films veel voller en krachtiger,al ben ik nog niet tevreden over de bas.Of deze is te nadrukkelijk aanwezig of juist weer te weinig waar je het wel weer verwacht,dat vond ik bij mijn vorige beter ook omdat ik mijn dvds natuurlijk ken.

  9. #59

    Standaard

    In source direcht en pure direct(wat is het verschil eigenlijk?)merk ik dat mijn subwoofer niet meedoet,hoort dit zo?wel op stereo e.d. maar zoddra ik dus overschakel op pure direct dan niet meer.

    Als dit id. zo hoort dan vind ik pure direct niet mooier en laat ik hem gewoon normaal op stereo staan.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ga ik een blueray of dvd kijken dan moet ik de bas weer flink bijstellen,is dit normaal?want bij mijn vorige reciever was het altijd goed ongeacht of ik radio luisterde of film keek.

    Ik heb trouwens nog ergens een menu waar je lfe in kan stellen en deze staat op 0,ik weet niet wat dat is,staat onder neo 6.1 ofzo,ui het boekje wordt ik soms ook niet veel wijzer.
    Bij films zijn de lage frekwenties vaak luider om het geluid meer indruk te laten geven.

    Vaak is er een optie aanwezig om de LFE's te verzwakken, maar omdat niet bij alle tracks een boost(+10dB) wordt gebruikt, kan het weer zijn dat deze bij sommige soundtracks weer te zacht zijn.

    Hoe heb je de instellingen voor het dynamische bereik staan?

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    In source direcht en pure direct(wat is het verschil eigenlijk?)merk ik dat mijn subwoofer niet meedoet,hoort dit zo?wel op stereo e.d. maar zoddra ik dus overschakel op pure direct dan niet meer.

    Als dit id. zo hoort dan vind ik pure direct niet mooier en laat ik hem gewoon normaal op stereo staan.
    Bij 'source direct' worden de DSP en de toonregeling uitgeschakeld en bij 'pure direct' ook het bass-management, het display en de video-verwerking. Het geluid gaat dan alleen nog maar via de volumeregeling.

    De beste weergave heb je daarom bij 'pure direct' en de mooiste bij 'source direct' of '2ch stereo'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 29-08-2010 om 12:53
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #61

    Standaard

    Hallo Gerco,uhmm hoe kan ik dit zien wat mijn dynamische bereik is?zijn dat de instellingen van de speakers zoals de afstanden of volumes?
    Bij source direct heb ik al geen bas meer.Wat denk jij?opnieuw calibreren met audyssy en dan meer meetpunten doen met de volume kwart open van de sub?hij stond op halfopen met crossover helemaal open bij huidige innstellingen met audyssy.

  12. #62

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Hallo Gerco,uhmm hoe kan ik dit zien wat mijn dynamische bereik is?zijn dat de instellingen van de speakers zoals de afstanden of volumes?
    Bij source direct heb ik al geen bas meer.Wat denk jij?opnieuw calibreren met audyssy en dan meer meetpunten doen met de volume kwart open van de sub?hij stond op halfopen met crossover helemaal open bij huidige innstellingen met audyssy.
    Het dynamisch bereik kun je zien door op de toets 'night' van de afstandsbediening te drukken. Zet je deze op 'off', dan wordt het dynamisch bereik niet beperkt.

    Je zou een nieuwe calibratie met meerdere meetpunten uit kunnen voeren. Zet de volume van de sub half en cross-over van de sub helemaal open. Bij kwart open zal je waarschijnlijk een melding dat dit te laag is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #63

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Hallo Gerco,uhmm hoe kan ik dit zien wat mijn dynamische bereik is?zijn dat de instellingen van de speakers zoals de afstanden of volumes?
    Bij source direct heb ik al geen bas meer.Wat denk jij?opnieuw calibreren met audyssy en dan meer meetpunten doen met de volume kwart open van de sub?hij stond op halfopen met crossover helemaal open bij huidige innstellingen met audyssy.
    Dat je nog advies van die vogel wilt hebben, die standin comediant is in staat hele volksstammen gek te maken
    Have fun and enjoy your collection

  14. #64

    Standaard

    Hoezoo standin comedian,hij is een van de weinige die tijd heeft voor me om het een en ander uit te leggen,dus iemand voor standup comedian uit te maken zonder dat ik weet waarom,vind ik niet zo netjes.

    We komen toch allemaal op deze forum omdat we liefhebbers zijn toch?met verschillende merken en visies dat maakt het toch juist interessant?

  15. #65

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    We komen toch allemaal op deze forum omdat we liefhebbers zijn toch?met verschillende merken en visies dat maakt het toch juist interessant?
    Yep, heb je het vanaf het begin gelezen.....

    Verschillende merken, verschillende ideeën, verschillende setups, verschillende ruimtes enz enz maakt het inderdaad leuk.

    Sprookjes, daar zitten we niet op te wachten.
    Have fun and enjoy your collection

  16. #66

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Yep, heb je het vanaf het begin gelezen.....

    Verschillende merken, verschillende ideeën, verschillende setups, verschillende ruimtes enz enz maakt het inderdaad leuk.

    Sprookjes, daar zitten we niet op te wachten.
    Sommige mensen hebben moeite met het bedienen en kunnen niet zo snel leren als wij. We zijn in ieder geval blij dat remco28 wel wil leren en niet voor een alles-in-één setje gekozen heeft.

    Hier staat overigens ook een leuk sprookje:
    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76366
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 31-08-2010 om 10:48
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  17. #67

    Standaard

    Gisteren een bluray gekeken en het viel me op bij dtshd,dat de reciever de audessy en eq instelling niet meer gebruikt.Normaal horen deze lampjes toch aan te gaan(groene leds)?

  18. #68

    Standaard

    Bij het gebruik van HD-audioformaten gaan bij de meeste receivers de EQ uit als deze zelf de decodering verzorgt. De processor heeft het dan nl. al druk genoeg met die hoge resoluties, de vertragingen, het bass-management en de nieveaus. Daar komt bij dat geluid zonder EQ meestal voller klinkt en dat een EQ o.a. gebruikt wordt om slordigheden te camoufleren. Vormen receiver en luidsprekers een goede combinatie, dan zal het dus ook beter klinken.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 08-11-2010 om 12:34
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  19. #69

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Gisteren een bluray gekeken en het viel me op bij dtshd,dat de reciever de audessy en eq instelling niet meer gebruikt.Normaal horen deze lampjes toch aan te gaan(groene leds)?
    Schijnt een Marantz dingeteje te zijn andere merken kunnen het wel, hier een test van een 6003 en daar benoemen ze het ook:

    http://www.hometheaterhifi.com/recei...w.html?start=5

    Hele test is te lezen door aan de rechterzijde van de test tekst de pagina's te kiezen.

    Ach, je kunt niet alles hebben
    Have fun and enjoy your collection

  20. #70

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij het gebruik van HD-audioformaten gaan bij de meeste receivers de EQ uit als deze zelf de decodering verzorgt. De processor heeft het dan nl. al druk genoeg met die hoge resoluties, de vertragingen, het bass-management en de nieveaus. Daar komt bij dat geluid zonder EQ meestal voller klinkt en dat een EQ o.a. gebruikt wordt om slordigheden te camoufleren. Vormen receiver en luidsprekers een goede combinatie, dan zal het dus ook beter klinken.
    De sprookjesboeken uitgevers vragen nog schrijvers
    Have fun and enjoy your collection

Pagina 3 van 3 EersteEerste 123

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •