Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 70 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard marantz 6004 vs 6005

    Aangezien ik wat maanden geleden al een nieuwe receiver had willen kopen,maar dit even niet kon door wat tegenslagen,ga ik tussen nu en een paar weken het wel doen.

    Ik heb mijn zinnen nog steeds gezet op de marantz 6004,echter komt ook zijn opvolger de 6005 eraan.
    De 6004 is nu voor een mooie prijs te krijgen(worden ze nog wel gewoon gemaakt een tijdje trouwens?)en de 6005 zal rond 1000 a 1200euro moeten gaan kosten.
    Ik had op een site,weet ff niet meer welke,wat specs vergeleken maar vond het vrij tegenvallen wat specs betreft.
    Wel zit er in de 6005 een betere processor in voor video e.d,al met al in hoeverre zal die 6005 beter zijn?de 6004 stond al goed aangeschreven toch?

    Kortom wat raden jullie me aan?
    Ter info:mijn receiver wordt veelal gebruikt voor films en concert dvds.

    Alvast zeer bedankt.

  2. #2

    Standaard

    Tja, de 6005 zal misschien een nieuw geluidsformaatje aan kunnen. Misschien iets betere videoprocessing (nu hopen dat je het verschil ziet) maar dan is de vraag of je die videoprocessing gaat gebruiken...

    Bottom line: kijkende naar de prijs/kwaliteitverhouding is de 6004 voor 600 euro een veel betere koop dan de 6005 die het dubbele (ongeveer) gaat kosten.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Alexander D,wordt wel massaal gereageerd hier he?Ik ga id. voor de 6004 en ga hem vandaag bestellen.
    Nog bedankt voor je antwoord.

  4. #4

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Bedankt Alexander D,wordt wel massaal gereageerd hier he?Ik ga id. voor de 6004 en ga hem vandaag bestellen.
    Nog bedankt voor je antwoord.

    Succes! En laat nog even weten hoe hij bevalt.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  5. #5

    Standaard

    Ja doe ik zeker,weet niet hoelang het gaat duren want hij moet ze bestellen.

  6. #6

    Standaard

    Ik heb hem net besteld,ze wisten niet zeker of hij nog te verkrijgen was.
    Zoniet of hij komt duurder uit dan verwacht,bijvoorbeeld boven 600euro,ga ik evt. voor de onkyo 608.
    Is de onkyo ook goed i.v.m. de marantz?volgens de winkel is het ongeveer vergelijkbaar.
    Je kan wel meer instellingen verichten per speaker,maar sowieso vind ik de marantz mooier dan de onkyo,de onkyo vind ik veel te plastic fantastic gehalte,goedkoop uiterlijk.

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ik heb hem net besteld,ze wisten niet zeker of hij nog te verkrijgen was.
    Zoniet of hij komt duurder uit dan verwacht,bijvoorbeeld boven 600euro,ga ik evt. voor de onkyo 608.
    Is de onkyo ook goed i.v.m. de marantz?volgens de winkel is het ongeveer vergelijkbaar.
    Je kan wel meer instellingen verichten per speaker,maar sowieso vind ik de marantz mooier dan de onkyo,de onkyo vind ik veel te plastic fantastic gehalte,goedkoop uiterlijk.
    De nieuwprijs van de Onkyo 608 is de helft van die van de 6004. Is appels met peren vergelijken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  8. #8

    Standaard

    Ja maar ik heb me laten vertellen,ook door wat ik lees of forums,dat onkyo veel levert voor weinig geld en dat qua specs en geluidkwaliteit,de onkyo zich kan meten met de wat hogere klasse.

    Wat zou jij me aanraden als die marantz niet geleverd kan worden?lijkt me stug overigens,maar een onkyo hoger b.v. de 8 serie?qua componenten e.d. zijn ze toch ook prima?

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ja maar ik heb me laten vertellen,ook door wat ik lees of forums,dat onkyo veel levert voor weinig geld en dat qua specs en geluidkwaliteit,de onkyo zich kan meten met de wat hogere klasse.

    Wat zou jij me aanraden als die marantz niet geleverd kan worden?lijkt me stug overigens,maar een onkyo hoger b.v. de 8 serie?qua componenten e.d. zijn ze toch ook prima?
    De Marantz is op voldoende plaatsen in de aanbieding voor prijzen tussen de 600 en de 675 euro. Die is zeker te krijgen.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  10. #10

    Standaard

    Marantz is toch een stuk beter dan Onkyo hoor. Dus dat is idd appelen met peren vergelijken. Is ook afhankelijk van wat soort boxen je moet aansturen uiteraard.

    Grote verschil tussen beide Marantz's is uiteraard de HDMI 1.4 die de 5 aan boord heeft. Maar dat is iets wat gemakkelijk omzeild kan worden als je later toch voor 3D gaat.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  11. #11

    Standaard

    Dan hoop ik echt dat ik de marantz kan krijgen voor rond de 600euro,de 6004 dan,1,4 boeit me echt totaal niet voorlopig.

    Ik had wel verwacht dat onkyo hoger aangeschreven zou worden,omdat het lijkt of vooral de 6 serie erg populair is.
    Ik hoor het vandaag,en zodra ik het weet post ik het wel.

  12. #12

    Standaard

    Onkyo is zeker populair. Maar dit is vooral dankzij de prijs... Prijs - kwaliteit is uiteraard wel goed. Onkyo concentreert zich vooral in zoveel mogelijk codecs in hun receivers te steken. Daardoor moet er bespaard worden op andere elementen zoals voeding/vermogen. Dus in cijfers is Onkyo heel goed, in werkelijkheid is dit jammer genoeg iets minder

    Persoonlijk vind ik dat Marantz toch van een hoger/degelijker niveau dan een Onkyo. Maar alles hangt af van welke boxen moeten aangestuurd worden en wat je allemaal met je receiver wil doen.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Onkyo is zeker populair. Maar dit is vooral dankzij de prijs... Prijs - kwaliteit is uiteraard wel goed. Onkyo concentreert zich vooral in zoveel mogelijk codecs in hun receivers te steken. Daardoor moet er bespaard worden op andere elementen zoals voeding/vermogen. Dus in cijfers is Onkyo heel goed, in werkelijkheid is dit jammer genoeg iets minder

    Persoonlijk vind ik dat Marantz toch van een hoger/degelijker niveau dan een Onkyo. Maar alles hangt af van welke boxen moeten aangestuurd worden en wat je allemaal met je receiver wil doen.
    Sorry hoor, maar onderbouw effe wat je zegt want het slaat nergens op.

    Sowieso heeft Onkyo veel meer modellen dan Marantz dus je moet wel de juiste modellen met elkaar gaan vergelijken.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  14. #14

    Standaard

    Uiteraard moeten de juiste modellen met elkaar vergelijken worden. Maar de goedkope reeksen van Onkyo. Dus alles onder de 8 reeks bedoel ik daar mee hebben een zwakkere voeding.

    Ze beweren dat ze 110 - 130 watt (afhankelijk van model) maximaal vermogen hebben. Wat juist is maar dat is dan voor 1 kanaal. Als jij 7 boxen aan je receiver zal hangen zal dit max vermogen serieus zakken en kom je nog op een vermogen van 20-30 watt per kanaal. Uiteraard zal dit nog steeds voldoende zijn voor kleine boxen. Maar indien je van die grote bookshelf luidsprekers of zuilen daarmee wil aansturen kan je dit verschil wel degelijk horen afhankelijk van hoe luid je het volume zet. Bij iets moeilijker aan te sturen boxen (oa B&W) kan dit ook een probleem zijn.

    In principe is er dus helemaal niets verkeerd aan je Onkyo receiver als je boxen niet teveel vermogen vereisen. Indien je grotere boxen gaat zou ik toch voor een Onkyo 8 reeks of hoger gaan of naar een ander merk natuurlijk.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Uiteraard moeten de juiste modellen met elkaar vergelijken worden. Maar de goedkope reeksen van Onkyo. Dus alles onder de 8 reeks bedoel ik daar mee hebben een zwakkere voeding.

    Ze beweren dat ze 110 - 130 watt (afhankelijk van model) maximaal vermogen hebben. Wat juist is maar dat is dan voor 1 kanaal. Als jij 7 boxen aan je receiver zal hangen zal dit max vermogen serieus zakken en kom je nog op een vermogen van 20-30 watt per kanaal. Uiteraard zal dit nog steeds voldoende zijn voor kleine boxen. Maar indien je van die grote bookshelf luidsprekers of zuilen daarmee wil aansturen kan je dit verschil wel degelijk horen afhankelijk van hoe luid je het volume zet. Bij iets moeilijker aan te sturen boxen (oa B&W) kan dit ook een probleem zijn.

    In principe is er dus helemaal niets verkeerd aan je Onkyo receiver als je boxen niet teveel vermogen vereisen. Indien je grotere boxen gaat zou ik toch voor een Onkyo 8 reeks of hoger gaan of naar een ander merk natuurlijk.
    Ben ik helemaal met je eens maar dat is niet alleen bij Onkyo zo. Voor de Marantz staat 7x 110 Watt en daar ga je ook niet de helft overhouden in de praktijk als je er 7 speakers aan gaat hangen. Is allemaal geen probleem natuurlijk.

    En de moeilijkheid van aansturen zit niet in het formaat van de speaker.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  16. #16

    Standaard

    Moeilijkheid zit uiteraard niet in het formaat van de speaker. Dit beweer ik ook niet. Een Onkyo receiver met Onkyo boxen zal perfect op elkaar afgesteld zijn. Daar zal je dus ook geen probleem mee hebben van een inzakkend vermogen.

    Een Marantz heeft wel een betere/zwaardere voeding waardoor zij wel meer overhouden van hun vermogen. Ze beweren 75% van het opgegeven vermogen te halen.

    Maar uiteraard heb je gelijk dat dit niet alleen bij Onkyo is. Maar het prijsverschil tussen een Onkyo en Marantz is soms toch redelijk groot. Dit verschil moet toch ergens zitten... Geen van beide heeft ook een "Bose" principe waardoor we het prijsverschil vooral moeten zoeken in de verschillende materiaal keuzes.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  17. #17

    Standaard

    De grootste verschillen tussen receivers van Marantz en van Onkyo zitten in de uitrusting, de afwerking, de degelijkheid en de klankeigenschappen. Marantz besteed bvb meer aandacht aan de voeding en Onkyo meer aandacht aan de mogelijkheden. Wil je er voor zorgen dat het geluid beter kan klinken, dan kun je beter voor een Marantz kiezen en wil je meer mogelijkheden voor Onkyo.
    Ook niet onbelangrijk zijn de luidsprekers die je er op aan wilt sluiten. Het zou bvb kunnen zijn dat die van Marantz niet goed matchen met jouw luidsprekers. Om een goede keuze te maken kun je daarom beter ook gaan luisteren en ook receivers van andere merken met elkaar moeten vergelijken. Het zou nl. kunnen zijn dat een receiver van een ander merk dan Onkyo of Marantz beter aansluit op jouw wensen.

    Kwa mogelijkheden en uitgangsvermogen kun je de 608 van Onkyo vergelijken met de SR5005 van Marantz. Beide zullen continu bij 8 Ohm ongeveer 60 Watt per kanaal kunnen leveren. Die 60 Watt is dan te vergelijken met dat van een stereo versterker, maar dan zonder het verschil in de reserves.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Moeilijkheid zit uiteraard niet in het formaat van de speaker. Dit beweer ik ook niet. Een Onkyo receiver met Onkyo boxen zal perfect op elkaar afgesteld zijn. Daar zal je dus ook geen probleem mee hebben van een inzakkend vermogen.

    Een Marantz heeft wel een betere/zwaardere voeding waardoor zij wel meer overhouden van hun vermogen. Ze beweren 75% van het opgegeven vermogen te halen.
    De moeilijkheid zit in de combinatie van belastbaarheid, uitgangsvermogen en klankeigenschappen. Zelfs wanneer je zowel de receiver als de luidsprekers van hetzelfde merk zou hebben, zou het dus mis kunnen gaan.

    Een Onkyo zal ongeveer 45% van het opgegeven vermogen halen. Die gebruiken nl. een wat hogere THD en belasten maar één kanaal, wat dus zorgt voor een hoger getal.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-08-2010 om 10:12 Reden: Onduidelijkheid
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  18. #18

    Standaard

    Tot nu toe allen erg bedankt voor jullie reacties,het is me nu duidelijk id. wat het verschil een beetje is.
    De onkyo 6serie laat ik varen,misschien evt. een 8 serie of anders een denon.
    Maar de voorkeur blijft op de marantz staan,ik heb net gebeld maar het kan zijn dat ik het maandag pas hoor want ze moeten verschillende dealers afbellen.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sphinkx Bekijk bericht
    Moeilijkheid zit uiteraard niet in het formaat van de speaker. Dit beweer ik ook niet. Een Onkyo receiver met Onkyo boxen zal perfect op elkaar afgesteld zijn. Daar zal je dus ook geen probleem mee hebben van een inzakkend vermogen.

    Een Marantz heeft wel een betere/zwaardere voeding waardoor zij wel meer overhouden van hun vermogen. Ze beweren 75% van het opgegeven vermogen te halen.

    Maar uiteraard heb je gelijk dat dit niet alleen bij Onkyo is. Maar het prijsverschil tussen een Onkyo en Marantz is soms toch redelijk groot. Dit verschil moet toch ergens zitten... Geen van beide heeft ook een "Bose" principe waardoor we het prijsverschil vooral moeten zoeken in de verschillende materiaal keuzes.
    Ik denk niet dat een Onkyo wordt afgestemd op Onkyo speakers. Dat is meer voor de all in one setjes. En verders ben ik het helemaal met je eens. Marantz besteedt zeker veel aandacht aan de voeding maar dat is maar een onderdeel in een keten die de kwaliteit van het geluid gaan bepalen. Wel een belangrijk onderdeel. dat zeker!

    Onkyo plaatst haar modellen gewoon heel scherp in de markt. Misschien wil Marantz wel graag een premium merk zijn met een premium uitstraling en vragen ze daarom meer. Leuk dat ze bij wijze van een 2mm alu frontplaat gebruiken ipv een 1mm maar dat zal de gemiddelde consument verder worst wezen.

    En de testen van de Onkyo's zijn allemaal goed. Nou kun je wel stellen dat zo'n beetje alle receivers van de grotere merken altijd behoorlijk goed uit de test komen en je dus geen troep kunt kopen maar de prijsstelling van Onkyo is gewoon heel scherp. Je krijgt veel kwaliteit, oftewel het klinkt goed voor het geld en dat zegt meer dan dat er 12 of 122 geluidsformaten doorgegeven kunnen worden.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Tot nu toe allen erg bedankt voor jullie reacties,het is me nu duidelijk id. wat het verschil een beetje is.
    De onkyo 6serie laat ik varen,misschien evt. een 8 serie of anders een denon.
    Maar de voorkeur blijft op de marantz staan,ik heb net gebeld maar het kan zijn dat ik het maandag pas hoor want ze moeten verschillende dealers afbellen.
    Wil je hem perse op een bepaald adres halen of mag het ook via internet zijn?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De grootste verschillen tussen receivers van Marantz en van Onkyo zitten in de uitrusting, de afwerking, de degelijkheid en de klankeigenschappen. Marantz besteed bvb meer aandacht aan de voeding en Onkyo meer aandacht aan de mogelijkheden. Wil je een betere weergave, dan kun je beter voor een Marantz kiezen en wil je meer mogelijkheden voor Onkyo.
    Sorry hoor, ik zit hier niet om Onkyo te verdedigen maar dit slaat nergens op. Zet maar een Onkyo 807 tegenover een Marantz 6004. Die hadden dezelfde adviesprijs.....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  22. #22

    Standaard

    De SR6004 Marantz heeft:
    - geen Ethernet-aansluiting
    - geen S-video
    - 5x HDMI in
    - 2x HDMI uit
    - 1x sub pre-out-
    - een continu uitgangsvermogen van ongeveer 77 Watt bij 8 Ohm.

    De TX-NR807 heeft
    - een Ethernet-aansluiting
    - s-video
    - 7x HDMI in
    - 1 x HDMI uit
    - 2x sub pre-out
    -een continu uitgangsvermogen van ongeveer 81 Watt bij 8 Ohm.*

    Een klein verschil zit in de digitale audio ingangen. Beide hebben er 6, maar bij de Onkyo is de 4e optische veranderd in een coaxiale.

    *= Schatting op basis van de gegevens waarbij dit door Onkyo gemeten en opgegeven is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #23

    Standaard

    en wat wil je hier nou mee zeggen!?!?!?!?

    Wil je hier nou je stelling mee onderbouwen dat de Marantz beter klinkt omdat de Onkyo meer opties heeft?
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  24. #24

    Standaard

    Ik kom al jaren bij hetzelfde bedrijf en ook mijn familie,dus als ik iets koop is het vaak alleen in die winkel.

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    en wat wil je hier nou mee zeggen!?!?!?!?

    Wil je hier nou je stelling mee onderbouwen dat de Marantz beter klinkt omdat de Onkyo meer opties heeft?
    Nee, want hiermee wil ik onderbouwen dat een Marantz een beter signaal-verwerking heeft. Dit betekent dat de detaillering en de dynamiek wat beter zullen zijn dan bij een Onkyo. Welke er 'beter klinkt' bepaalt iemand natuurlijk voor zich zelf.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •