Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 70 worden weergegeven.
  1. #26

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Nee, want hiermee wil ik onderbouwen dat een Marantz een beter signaal-verwerking heeft. Dit betekent dat de detaillering en de dynamiek wat beter zullen zijn dan bij een Onkyo. Welke er 'beter klinkt' bepaalt iemand natuurlijk voor zich zelf.
    En nu effe serieus........


    Jij wil hier dus daadwerkelijk gaan stellen dat een Marantz een betere detaillering en dynamiek heeft dan een Onkyo omdat de Onkyo meer aansluitingen heeft?

    Jij moet echt een carriere als stand up comedian overwegen.......
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  2. #27

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    En nu effe serieus........


    Jij wil hier dus daadwerkelijk gaan stellen dat een Marantz een betere detaillering en dynamiek heeft dan een Onkyo omdat de Onkyo meer aansluitingen heeft?

    Jij moet echt een carriere als stand up comedian overwegen.......
    Over stand-up comedians gesproken.

    Bij het ontwikkelen van een toestel kan een fabrikant kiezen waar het meeste aandacht aan geschonken moet worden. Dit kan/kunnen zijn de vormgeving, de signaal-verwerking, de mogelijkheden, de prijs en/of de degelijkheid. Hoe dit wordt gedaan bepaalt de fabrikant zelf. In het geval van Marantz wordt er wat minder aandacht geschonken aan de mogelijkheden en de prijs dan aan de rest, als dit vergelijkt met Onkyo.

    Is het zo nu wel duidelijk?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Over stand-up comedians gesproken.

    Bij het ontwikkelen van een toestel kan een fabrikant kiezen waar het meeste aandacht aan geschonken moet worden. Dit kan/kunnen zijn de vormgeving, de signaal-verwerking, de mogelijkheden, de prijs en/of de degelijkheid. Hoe dit wordt gedaan bepaalt de fabrikant zelf. In het geval van Marantz wordt er wat minder aandacht geschonken aan de mogelijkheden en de prijs dan aan de rest, als dit vergelijkt met Onkyo.

    Is het zo nu wel duidelijk?
    Fijn dat je in bovenstaande je eigen punt al begint onderuit te halen. Er zijn legio factoren van invloed op 'het resultaat'. Jij stelde dat een Marantz beter klinkt dan een Onkyo omdat een Onkyo meer mogelijkheden heeft. Misschien klinkt een Onkyo wel beter dan een Marantz én heeft die meer mogelijkheden omdat Onkyo met een kleinere marge kan leven dan Marantz.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Fijn dat je in bovenstaande je eigen punt al begint onderuit te halen. Er zijn legio factoren van invloed op 'het resultaat'. Jij stelde dat een Marantz beter klinkt dan een Onkyo omdat een Onkyo meer mogelijkheden heeft. Misschien klinkt een Onkyo wel beter dan een Marantz én heeft die meer mogelijkheden omdat Onkyo met een kleinere marge kan leven dan Marantz.
    Ik stel dat een Marantz beter kan klinken dan een Onkyo en dat een Onkyo meer mogelijkheden heeft dan een Marantz. Wanneer een Onkyo beter klinkt dan een Marantz, dan het komt het dus door een goede combinatie van luidsprekers en receiver.

    Dit is dus heel wat anders dan stellen dat een Marantz beter klinkt omdat een Onkyo meer mogelijkheden heeft.

    Marge zou ik zelf zien als exclusiviteit. Produkten met een grotere marge zullen daarom minder saai zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Ik stel dat een Marantz beter kan klinken dan een Onkyo en dat een Onkyo meer mogelijkheden heeft dan een Marantz. Wanneer een Onkyo beter klinkt dan een Marantz, dan het komt het dus door een goede combinatie van luidsprekers en receiver.

    Dit is dus heel wat anders dan stellen dat een Marantz beter klinkt omdat een Onkyo meer mogelijkheden heeft.

    Marge zou ik zelf zien als exclusiviteit. Produkten met een grotere marge zullen daarom minder saai zijn.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De grootste verschillen tussen receivers van Marantz en van Onkyo zitten in de uitrusting, de afwerking, de degelijkheid en de klankeigenschappen. Marantz besteed bvb meer aandacht aan de voeding en Onkyo meer aandacht aan de mogelijkheden. Wil je een betere weergave, dan kun je beter voor een Marantz kiezen en wil je meer mogelijkheden voor Onkyo.
    Tja, ik kopieer hierboven toch alleen jouw woorden....
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #31

    Standaard

    Het bericht van de onderste quote is aangepast.

    Blijft het ondanks deze aanpassing nog steeds niet duidelijk, dan graag een PM.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #32

    Standaard

    Heren,laten we erop houden dat elk merk zo'n zijn eigen postitieve en negatieve dingen heeft,als iedereen hetzelfde zou kopen zou het snel saai worden.
    Vandaag definitief de marantz 6004 in het zilver besteld,klein weekje kan ik hem ophalen.
    Ben benieuwd hoe een film klinkt in dts-hd.

  8. #33

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    .
    Ben benieuwd hoe een film klinkt in dts-hd.
    Die vraag zul je zelf kunnen beantwoorden als je na DTS-HD weer terug gaat naar een SD-formaat.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #34

    Standaard

    Ook even een vraagje stellen hier (ben voornl actief op htforum.nl ). Ik ben zelf aan het twijfelen tussen de 6004 en de 5005. deze laatste heeft naast het iets lagere vermogen mogelijks wel een betere audessey ondersteuning?

    Naar wat ik dacht is er qua videochip niets veranderd, maar mogelijks hebben ze het probleem opgelost dat audessey niet meer werkt bij HD-audio formaten, waar de 6004 en 5004 dus wel last van hadden?

  10. #35

    Standaard

    Dat zou zomaar kunnen, dat Audessy niet werkt bij de HD formaten was bij veel receivers het geval. Ik ken de exacte specs niet.

    Ik ben zelf nog van de handmatige instellingen moet ik ook eerlijk bekennen...
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  11. #36

    Standaard

    Same for me. Op mijn receiver had ik dit ook en heb dit uiteraard uitgetest. Maar sommige waarden waren zo ongeloofwaardig dat ik het nog eens opnieuw manueel heb gedaan. Daarbij heb ik dus bepaalde dingen van de audessy veranderd.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  12. #37

    Standaard

    Is het wel mogelijk om tijdens het gebruik van een HD-formaat een EQ-instelling te kiezen?

    Het zou kunnen zijn dat dit onafhankelijk van de SD-formaten werkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #38

    Standaard

    Net nog wat zitten lezen en ik denk het indd niet Ongelofelijk dat ik hier over gelezen heb Iemand die dit nog even wil bevestigen?

  14. #39

    Standaard

    Lees hier maar even:
    http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1169010

    Je kunt de Audyssey settings volgens hun alleen gebruiken als het decoderen van HD-Audioformaten door de speler laat doen en het als MPCM naar de receiver laat sturen.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #40

    Standaard

    Vandaag opgehaald,ben al uren aan het kloten aan die instellingen maar ik snap er geen hout van,ook van dat boekje wordt ik niet echt wijzer.
    Als ik hem afstel met behulp van dat microfoontje zijn er meer instellingen voor optimaal mogelijk geluid.In welke menu kun je beter niet komen en welke wel?
    Snap het even niet,wie heeft voor mij een makkelijke uitleg?

  16. #41

    Standaard

    Ik heb trouwens een magnat needle serie als ook de mijn sub,moet ik de sub w.b.t crossover helemaal open zetten of niet?
    Kortom welke instellingen kan ik het beste doen voor een zo'n mooi vloeiende bass?en mijn marantz geeft geen normale stereo aan,alleen ch stereo?

  17. #42

    Standaard

    Eerste keer is altijd moeilijk... Heel goed de handleiding lezen en die stap voor stap volgen voor het instellen. Dat is echt wel de beste methode. Volgens mij is er geen enkele menu dat echt off limits is.

    Je kan altijd iemand vragen om je hierbij te helpen dat je wat meer uitleg kan geven. Maar beste manier is het nog altijd zelf te leren voor latere instellingen nog te perfectioneren.
    Marantz AV7005 & MM8003 - Panasonic TH46PZ85 & Panasonic BD55 - B&W S3 reeks: 603 fronts - 602 Back Surround - 601 Surround - LCR600 - Sub: SVS PB12+

  18. #43

    Standaard

    Ik denk dat ze beiden wel aardig zullen klinken en dat er niet veel mensen zijn die zich zullen ergeren aan het geluid, zonder ze 1 op 1 naast elkaar te hebben staan in een identieke opstelling in een identieke kamer.

    Het ligt er ook maar net aan wat je gaat luisteren, maar heel eerlijk gezegd hoor ik weinig verschil tussen dit soort receivers als ik een film kijk. Wellicht met muziek luisteren is dat anders, maar dan klinkt het IMO hooguit "anders" Niet duidelijk beter of slechter.

    Er zijn teveel factoren die een versterker goed of slecht maken. Ik kan een versterker van 10.000 slechter laten klinken dan 1 van 300 euro. Dat begint al bij de keuze van de speakers.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  19. #44

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Vandaag opgehaald,ben al uren aan het kloten aan die instellingen maar ik snap er geen hout van,ook van dat boekje wordt ik niet echt wijzer.
    Als ik hem afstel met behulp van dat microfoontje zijn er meer instellingen voor optimaal mogelijk geluid.In welke menu kun je beter niet komen en welke wel?
    Snap het even niet,wie heeft voor mij een makkelijke uitleg?
    Naast het instellen van de niveaus, afstanden, vertragingen, cross-over en de toonregeling, maakt de auto-setup ook nog instellingen die er voor kunnen zorgen dat de geluidssterkte ('DynamicVolume') meer constant blijft en de toonregeling automatisch aangepast wordt op de geluidssterkte ('DynamicEQ'). Voor alle instellingen die de auto-setup heeft gemaakt geldt dat je deze niet hoeft te gebruiken als je dat zelf niet wilt. Ben je er zelf niet tevreden mee, dan kun je ze dus aanpassen of uitschakelen om zo voor jou een optimale weergave te krijgen. Voor de EQ geldt dat je zelf een handmatige instelling kan maken die je naast die van Audyssey kunt gebruiken.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ik heb trouwens een magnat needle serie als ook de mijn sub,moet ik de sub w.b.t crossover helemaal open zetten of niet?
    Kortom welke instellingen kan ik het beste doen voor een zo'n mooi vloeiende bass?en mijn marantz geeft geen normale stereo aan,alleen ch stereo?
    Als het bij de sub niet mogelijk is om de cross-over te passeren, dan stel je deze in op de hoogste frekwentie of -als je het volgens de gebruiksaanwijzing van de luidsprekerset wilt doen- op 150Hz. Je kunt dit controleren door aan de regelaar te draaien en te kijken of er geen schakelaar zit waarmee je deze uit kan schakelen. Anders worden de LFE's niet op de juiste manier weergegeven.

    De receiver regelt dan de cross-overs van de andere luidsprekers. Wanneer je bij het uitvoeren van de auto-setup deze nog niet liet passeren of op de hoogst frekwentie (of 150Hz) had ingesteld, lijkt het me verstandig om de auto-setup opnieuw uit te voeren.

    Stereo geeft de Marantz aan als "2Ch Stereo".
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-08-2010 om 11:17
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #45

    Standaard

    Dank jullie voor zovere echter nog wat vragen:

    Mijn sub heeft wel een cross over functie,moet ik die helemaal openzetten?en dan de bass regelen d.m.v de reciever?hoe weet je dan of je kantelmoment goed hebt?

    Ik heb 2 vloerstaanders links en rechtsvoor,de ene zegt je moet in de reciever small aanzetten,de ander zegt niet.
    Als ik alles op small zet komt de sub wel beter door.
    Kortom wie is een beetje bekent met de magnat speakers,dus zuilen voor en boekenplank speakers achter met sub?weten jullie ongeveer qua instellingen welke waardes in kan aanhouden?

    En lees ik het goed dat je niks aan de audyssy hebt in hd formaten?dus bij blueray moet je alles nog handmatig instellen?wat heeft die audyssie dan van nut?heb je toch niks aan?

    Is er ook iemand bereidt uit de buurt van rotterdam om mijn set goed af te stellen d.m.v een decibel meter die bekend is met marantz evt. tegen vergoeding?ik heb het gevoel dat ik niet alles qua klank en geluid eruit haal.
    Dus welke hobbyist zou mij kunnen helpen?

  21. #46

    Standaard

    Ik heb een klein probleempje ik krijg 5.1 bij een film,hij blijft op stereo staan komt misschien omdat audyssy instelling aan staat?
    Ik kan ook lpf/hpf instellen vanaf 40hz tot 180hz.180hz klinkt mooi vol maar waar zouden jullie hem opzetten

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Mijn sub heeft wel een cross over functie,moet ik die helemaal openzetten?en dan de bass regelen d.m.v de reciever?hoe weet je dan of je kantelmoment goed hebt?

    Ik heb 2 vloerstaanders links en rechtsvoor,de ene zegt je moet in de reciever small aanzetten,de ander zegt niet.
    Als ik alles op small zet komt de sub wel beter door.
    Kortom wie is een beetje bekent met de magnat speakers,dus zuilen voor en boekenplank speakers achter met sub?weten jullie ongeveer qua instellingen welke waardes in kan aanhouden?

    En lees ik het goed dat je niks aan de audyssy hebt in hd formaten?dus bij blueray moet je alles nog handmatig instellen?wat heeft die audyssie dan van nut?heb je toch niks aan?
    De 'cross-overs' kun je het beste op het gehoor instellen, net zoals het formaat van de luidsprekers. Stel je het formaat van de fronts in op 'Large', dan kan het zijn dat deze het geluidsbeeld gaan overheersen en dat de subwoofer weinig invloed kan hebben op de weergave. De meesten adviseren je om dit te voorkomen, om deze op 'Small' te zetten wanneer je zuilen gebruikt en op 'Large' wanneer je monitors gebruikt.

    Het nut van de Audyssey instellingen is dat deze er voor zorgt dat de niveaus en de vertragingen goed ingesteld zijn en dat het geluidsbeeld op de juiste manier neer gezet wordt. Bij de HD audioformaten wordt alleen de EQ aanpassingen uitgeschakeld. Je hoort dan de set zoals deze in de kamer staat opgesteld.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door remco28 Bekijk bericht
    Ik heb een klein probleempje ik krijg 5.1 bij een film, hij blijft op stereo staan komt misschien omdat audyssy instelling aan staat?
    Ik kan ook lpf/hpf instellen vanaf 40hz tot 180hz.180hz klinkt mooi vol maar waar zouden jullie hem opzetten
    Als je de receiver op stereo hebt staan en de receiver schakelt niet automatisch de decoders in, dan kun je het beste kijken bij welke DSP-programma's deze dat wel doet.

    Bij de subwoofer is de cross-over frekwentie vaak de LPF van de LFE. Deze moet je dus niet instellen op het bereik van de luidsprekers. Als 180hz de hoogste frekwentie is, zou ik deze voorlopig zo laten staan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 21-08-2010 om 13:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  23. #48

    Standaard

    Dank u voor uw antwoorden,nog 1 vraag(ben vervelend volgensm ij),via mijn sony blueray kan ik kiezen qua geluid:48khz 16 bit of 92khz 32bit(dacht dat het 92khz was maar in ieder geval 32 bit)welke moet ik hebben of maakt het niet veel uit?

  24. #49

    Standaard

    Voor coaxiale en optische digitale audio uitgangen moet je vaak kiezen welke bitrate deze maximaal uit mag sturen. Sommige versterkers/receivers zijn nl. niet geschikt om 96Khz/24Bit via dit soort verbindingen te ontvangen zoals bvb MD recorders. Gaat het heluid via HDMI, dan maakt het niet uit hoe je deze instelt omdat het dan via de 'handshake' geregeld wordt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  25. #50

    Standaard

    Als ik een film kijk met de audyssy instelling,vind ik het wat doffig klinken zeg maar,te weinig mid en hoge tonen.
    Druk ik op pure direct ofzo dan komt alles ineens op de voorgrond,vind ik mooier ook klinkt het voller.
    Is dat een soort luidness functie?op mijn vorige reciever een oude pioneer had ik een knopje waar loudness op stond,heeft de marantz dit ook?

    Maar als ik hem op pure direct zet,dan is dat niet onder de audyssyinstelling.
    Kan ik dan beter de hoge tonen wat hoger zetten terwijl die instelling is ingeschakeld?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •