De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard aansluiting van PS2 via Onkyo --> beamer

    Ik ben al enige tijd naar volle tevredenheid in het bezit van mijn HT:

    Onkyo onkyo tx-sr607 Receiver
    Canton cd 1000 speakerset
    Optoma HD65 Beamer

    Ik heb een aantal apparaten aangesloten die met uitzondering van de PS2 prima werken.

    Bij de weergave van de PS2 krijg ik geen volwaardige kleuren. Alles heeft een paars/groene tint. Ik weet zeker dat de PS2 zelf niet defect is, omdat bij aansluiting op een gewone tv via de scart aansluiting er geen probleem is.

    Mijn eerste gedachte was dat het misschien te maken kon hebben met de composietkabel, dus heb ik een componentkabel aangeschaft in de hoop hiermee het probleem op te lossen. Helaas is er geen verbetering.

    Voor de volledigheid een overzicht van mijn aansluitingen:
    - ipod via de port aansluiting
    - Wii via de game aansluiting d.m.v. componentkabel (IN2 voor beeld en geluid naar GAME)
    - PS3 via HDMI kabel op de DVD/BD aansluiting
    - PS2 via CBL/SAT d.m.v. componentkabel (IN1 voor beeld en geluid naar CBL/SAT).

    De receiver is d.m.v. een HDMI kabel verbonden met de beamer.

    Heeft iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen. Ik wil graag mijn PS2 spellen kunnen spelen via de beamer.

  2. #2

    Standaard

    Een PS3 6oGB kan PS2 spellen afspelen.......
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Helaas heb ik de 80GB PS3 en die kan dat niet. Om nou een tweede ps3 aan te schaffen.....

  4. #4

    Standaard

    Mmmm.... lastig, al eens de PS2 direct aangesloten gehad op de beamer?
    Het is ondertussen al weer heel wat jaartjes geleden dat hier de PS2 gebruikt is, weet niet meer, maar staat alles goed ingesteld? (bij de PS3 moet je bijvoorbeeld de uitgang toewijzen etc etc)
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    Bij de ps2 kun je instellen welke kleurencodes gebruikt worden (RBG of de Cy/... weet ze even niet uit mijn hoofd). Verder kun je op de ps2 eigenlijk niets instellen (alleen nog beeldformaat).

    Op de receiver staat de ingang volgens mij goed toegewezen. Het vreemde is ook dat ik wel beeld en geluid heb, maar dat het beeld dus niet alle kleuren weergeeft.

    Ik heb nog niet de ps2 direct op de beamer aangesloten, wel via scart op een tv en dat geeft prima beeld.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door champagne Bekijk bericht
    Bij de ps2 kun je instellen welke kleurencodes gebruikt worden (RBG of de Cy/... weet ze even niet uit mijn hoofd). Verder kun je op de ps2 eigenlijk niets instellen (alleen nog beeldformaat).

    Op de receiver staat de ingang volgens mij goed toegewezen. Het vreemde is ook dat ik wel beeld en geluid heb, maar dat het beeld dus niet alle kleuren weergeeft.

    Ik heb nog niet de ps2 direct op de beamer aangesloten, wel via scart op een tv en dat geeft prima beeld.
    Lijkt mij het beste om eens te proberen de PS2 direct aan te sluiten op de beamer. Kun je de PS2 nog instellen op 576p, voor gebruik bij component, of gaat dat automatisch? Je denkt dat je kleuren mist, dan zou je bijna denken aan een onderbreking/missend signaal, dat zou de kabel kunnen zijn, maar ook een verbinding in de receiver. Al eens om de beurt een component kabel losgenomen om te kijken wat daar het effect van is?(ik roep maar wat, storing zoeken is lastig, maar je hebt aangegeven dat hij het op een TV wel goed doet, dan denk je toch aan een slechte verbinding of instelling......)
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    In eerste instantie dacht ik dat het kwam vanwege de aansluiting m.b.v. van een composiet kabel (de orginele), hoewel het met deze kabel op een gewone tv wel goed werkt. Vandaar dat ik een componentkabel heb aangeschaft en aangesloten. Aangezien dit een nieuwe kabel is en het effect hetzelfde is, is mijn conclusie dat het niet aan de kabel ligt. Het lijkt inderdaad logisch dat het een verkeerde instelling of verbinding is.
    Het rechtstreeks aansluiten op de beamer lijkt me niet heel zinvol, aangezien de receiver alles vertaald naar een hdmi out signaal (en aansluiten op de beamer is geen optie als permanente situatie aangezien deze aan het plafond hangt en er een flinke afstand tussen de beamer en de receiver is.) Overigens werkt de Wii via componentkabel via dezelfde instellingen en receiver probleemloos.

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door champagne Bekijk bericht
    In eerste instantie dacht ik dat het kwam vanwege de aansluiting m.b.v. van een composiet kabel (de orginele), hoewel het met deze kabel op een gewone tv wel goed werkt. Vandaar dat ik een componentkabel heb aangeschaft en aangesloten. Aangezien dit een nieuwe kabel is en het effect hetzelfde is, is mijn conclusie dat het niet aan de kabel ligt. Het lijkt inderdaad logisch dat het een verkeerde instelling of verbinding is.
    Het rechtstreeks aansluiten op de beamer lijkt me niet heel zinvol, aangezien de receiver alles vertaald naar een hdmi out signaal (en aansluiten op de beamer is geen optie als permanente situatie aangezien deze aan het plafond hangt en er een flinke afstand tussen de beamer en de receiver is.) Overigens werkt de Wii via componentkabel via dezelfde instellingen en receiver probleemloos.
    Het direct aansluiten was alleen even bedoeld als test om het probleem op te sporen, niet voor permanent

    Oke.... gaan we verder vragen, heb je de ingangen wel eens gewisseld, dus de Wii op de ingang van de PS2 en andersom?(receiver ingang testje)
    Niet te snel denken dat het niet aan een kabel zou kunnen liggen, er zijn hier genoeg mensen die je zullen kunnen beamen dat er kabels nieuw uit de doos komen die defect zijn.... aan de hand van het testje zou je kunnen besluiten om de kabels van de Wii aan te sluiten op de PS3...

    Sterkte
    Have fun and enjoy your collection

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •