Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 38 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard home theatre upgrade

    Hallo,

    ik wil mijn DVD opstelling vervangen door HD-kwaliteit. Kijk veel naar films, sport en luister bovendien graag naar muziek (live) DVD's. Na mij verdiept te hebben in de materie ben ik tot de volgende componenten gekomen:

    TX-P50V20 ( kijkafstand +/- 4 meter ), DMP-BD85 & SA-BX500 alles van Panasonic ( is wel zo makkelijk en tevens top-end van het budget ).

    Om geld te sparen overweeg ik om een kleiner scherm te kiezen of om bv van Pioneer de BDP-120 & VSX-519V aan te schaffen. Vraag ik me wel af of dit niet te veel ten koste gaat van de kwaliteit. Hebben jullie nog suggesties waar ik geld kan besparen door andere componenten te kopen?

    Alvast bedankt.
    Laatst aangepast door Marcel Hagels : 08-08-2010 om 07:58

  2. #2

    Standaard

    Marcel,
    noteer je wensen op een lijstje en ga lekker shoppen, misschien dat je ergens net een modelletje lager of ouder kunt krijgen voor een lagere prijs.

  3. #3

    Standaard

    Bedankt Edgar,

    zal ik ook nog eens doen.

    Net een prijsopgave gehad excl bezorgen en incl ( installeren en ophangen ). Was niet duurder dan de goedkoopste internet winkels. Kans is toch wel groot dat ik voor het panasonic trio ga. Ben bang dat ik er achteraf toch spijt van krijg als ik het niet doe.

  4. #4

    Standaard

    Waarom zou je daar spijt van krijgen?
    Er is enorm veel te koop en shoppen kan echt lonen.
    Alles hetzelfde merk lijkt leuk, mooi en handig maar met een universele AB kun je ook alles met 1 apparaat bedienen en vaak zijn die nog uitgebreider te bedienen.

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Hallo,

    ik wil mijn DVD opstelling vervangen door HD-kwaliteit. Kijk veel naar films, sport en luister bovendien graag naar muziek (live) DVD's. Na mij verdiept te hebben in de materie ben ik tot de volgende componenten gekomen:

    TX-P50V20 ( kijkafstand +/- 4 meter ), DMP-BD85 & SA-BX500 alles van Panasonic ( is wel zo makkelijk en tevens top-end van het budget ).

    Om geld te sparen overweeg ik om een kleiner scherm te kiezen of om bv van Pioneer de BDP-120 & VSX-519V aan te schaffen. Vraag ik me wel af of dit niet te veel ten koste gaat van de kwaliteit. Hebben jullie nog suggesties waar ik geld kan besparen door andere componenten te kopen?

    Alvast bedankt.
    De makkelijkste manier om geld te besparen is om te investeren. Door meer geld te besteden aan een receiver kun je bvb een model kopen waar je veel langer plezier van kunt hebben. Dit kan goed van pas komen als de luidsprekers wilt upgraden of als er in de toekomst meer bronnen komen met HD-geluid. Veel fabrikanten houden hier geen rekening mee, omdat ze denken dat de meeste mensen niet veel uit willen geven aan de(r)gelijke toestellen die ook nog eens beter voorbereid zijn op de toekomst. Vandaar dat winkels tegenwoordig vol staan met setjes die veel mensen niet willen hebben.

    Met dit gegeven zou -als dit jouw short-list is- dus beter voor de SA-BX500 van Panasonic kunnen kiezen, omdat deze decoders voor HD-audio aan boord heeft, 7.1 is en ook de mogelijkheid om te bi-ampen.

    Of gewoon zelf gaan luisteren en te gaan vergelijken. Op deze manier kun je dan zelf beoordelen of een aankoop zinvol is.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Hallo,

    ik wil mijn DVD opstelling vervangen door HD-kwaliteit. Kijk veel naar films, sport en luister bovendien graag naar muziek (live) DVD's. Na mij verdiept te hebben in de materie ben ik tot de volgende componenten gekomen:

    TX-P50V20 ( kijkafstand +/- 4 meter ), DMP-BD85 & SA-BX500 alles van Panasonic ( is wel zo makkelijk en tevens top-end van het budget ).

    Om geld te sparen overweeg ik om een kleiner scherm te kiezen of om bv van Pioneer de BDP-120 & VSX-519V aan te schaffen. Vraag ik me wel af of dit niet te veel ten koste gaat van de kwaliteit. Hebben jullie nog suggesties waar ik geld kan besparen door andere componenten te kopen?

    Alvast bedankt.
    Zou zeker geen kleinere TV nemen, en al helemaal niet met een kijkafstand van 4 meter, dan is 50inch al aan de kleine kant.

    Je kan inderdaad besparen op de BRspeler, de 85 is niet nodig, je hebt immers geen analoge 5.1/7.1 uitgang nodig als je een receiver neemt met HDMI in.

    Dan de receiver, jammer dan voor Panasonic, maar sinds de fabrikant het merk Technics heeft laten vallen stellen zij op Hifi gebied helemaal niets meer voor, het merk kwam dan ook heel laat met HD audio receivers. Tevens is de receiver al weer zo'n anderhalf jaar oud en ik weet niet wat je er voor moet betalen, maar in mijn ogen is hij zijn geld waar hij nu voor op het net staat (vanaf zo'n 475 euro) absoluut niet waard.

    Zou op het gebied van receiver absoluut een ander merk aanraden en dan zeker een model meer van deze tijd en waar je wat meer waar voor je geld krijgt.

    Je rept niet over je speakers, wat heb je nu staan, ben je er tevreden mee, denk je dat ze ook echt in staat zijn de nieuwe HD formaten weer te geven? Zou zeker niet even snel beslissen wat je nu wilt aanschaffen, je keuze tot nu toe is in mijn ogen geen beste.

    Ben benieuwd of we je beter kunnen helpen, kun je aangeven welke speakers je nu hebt en voor welk bedrag je een offerte hebt gehad?

    Denk dat we je een beter advies kunnen geven
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Mijn huidige ( ruim 10 jaar oud ) speakers ben ik nog zeer tevreden over.
    achter: IQ - CS80
    voor: CR Merano
    midden: Manhattan 1.3
    Sub: TMA twister 4000

    Ik ben er wel vanuit gegaan dat ze de nieuwe HD formaten goed kunnen weergeven. Anders wordt het een heel ander verhaal. Op internet zag ik de componenten staan voor €2463,- en ik kon ze voor €2445,- krijgen. Doe ik dan toch liever als via internet.
    Laatst aangepast door Marcel Hagels : 08-08-2010 om 18:48

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Mijn huidige ( ruim 10 jaar oud ) speakers ben ik nog zeer tevreden over.
    achter: IQ - CS80
    voor: CR Merano
    midden: Manhattan 1.3
    Sub: TMA twister 4000

    Ik ben er wel vanuit gegaan dat ze de nieuwe HD formaten goed kunnen weergeven. Anders wordt het een heel ander verhaal. Op internet zag ik de componenten staan voor €2463,- en ik kon ze voor €2445,- krijgen. Doe ik dan toch liever als via internet.
    Zijn dat 3 verschillende merken speakers met elk hun eigen klankkleur (sub laat ik buiten beschouwing, deze doet niet mee in de klankkleur)

    Mag ik begrijpen dat je al gekocht hebt

    Onkyo 608 €459,-- http://www.kieskeurig.nl/receiver/on...-sr608/896857/

    BR speler Pana BD60 €137,-- http://www.kieskeurig.nl/blu-ray_spe...p-bd60/315195/

    Plasma Pana TX P50V20 €1749,-- http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...caties/896805/

    Maakt bij elkaar 2345,--

    Je kan nog meer besparen door bijvoorbeeld de Pana G20 te nemen voor €1339,-- http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...p50g20/896797/ Dan zakt je totaal naar €1935,--

    Je meld niet waarom je op bepaalde modellen terecht gekomen bent, zo is de BD85 een overkill door zijn extra ingebouwde decoders en de daarbij behorende analoge uitgangen die je niet nodig hebt. Het heeft weinig nut om naar andere spelers te gaan kijken, alle andere merken met ook vergelijkbare spelers zitten zo rond de 130 euro pak em beet 2 tientjes...
    Ook verklaar je niet nader waarom het specefiek de V20 moet worden, heb je ze bekeken en daarna je keus gemaakt of heb je alles vanaf het internet geplukt? Je wilde eventueel een iets kleinere TV nemen om de totaalprijs wat te drukken, denk dat mijn voorstel dan een leuk alternatief is, kun je zo'n 500 euro in je zak steken en heb je nog steeds een knappe TV en BRspeler.

    4 meter kijkafstand en het moet een plasma worden, kan dit ook een leuk alternatief zijn, moet je natuurlijk zelf even gaan kijken of je daar ook mee kan leven: http://www.kieskeurig.nl/plasma_tele...rijzen/897685/

    een mooie 58inch en ook een nieuw model, het is maar waar je je belangrijkheid legt en wat je verwacht, 8inch meer en nog eens 10 eurootjes extra in de knip.

    BTW, ik ben net als Edgar ook niet zo'n alles van 1 merk man, de merken zijn namelijk niet op alle gebieden even goed en wat pana met z'n plasma modellen uitvrat..... na zoveel uur een bleker beeld, nou nee dankje Pana

    Als je nog niet gekocht hebt.... zou ik nog even rustig shoppen
    Have fun and enjoy your collection

  9. #9

    Standaard

    Gekocht is er nog niets. Speakers hebben alle drie een warme klankkleur. Frontspeakers uitgekozen na een luistersessie en op advies van de verkoper een center en rearspeakers erbij gekocht ivm de klankkleur. Sub een paar jaar later 2e hands gekocht.

    Speler heb ik uitgekozen omdat deze dnla gecertificeerd is en de DMP-BD65 dat niet heeft. Tevens had de DMP-BD85 goede reviews. Ben uitgegaan van de spelers die op Panasonic.nl stonden.

    Wat betreft de plasma heb ik ze in een paar winkels gezien en vind ik de v20 qua beeld en design mooier. Ervan uitgaande dat er ettelijke jaren intensief naar gekeken wordt vind ik dat wel belangrijk. Vraag is natuurlijk wel in hoeverre je dat merkt als je ze niet vlak bij elkaar ziet.

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Dan de receiver, jammer dan voor Panasonic, maar sinds de fabrikant het merk Technics heeft laten vallen stellen zij op Hifi gebied helemaal niets meer voor, het merk kwam dan ook heel laat met HD audio receivers. Tevens is de receiver al weer zo'n anderhalf jaar oud en ik weet niet wat je er voor moet betalen, maar in mijn ogen is hij zijn geld waar hij nu voor op het net staat (vanaf zo'n 475 euro) absoluut niet waard.
    Bij de SA-BX500 is daar volgens mij geen sprake van. Dit model zouden ze ook als een Technics uit kunnen brengen. Het merk Technics wordt door Matsushita alleen nog maar gebruikt voor professionele produkten.

    Ik ben het wel met je eens dat ze soms veel te lang wachten met het gebruik maken van nieuwe technologieën. Door dit wachten zijn veel mensen het vertrouwen in dit merk kwijt geraakt en zijn merken zoals waar jij veel reclame voor maakt, populairder geworden. Gelukkig hebben ze dit met de SA-BX500 weer proberen recht te trekken. Deze is misschien wel 1,5 jaar oud, maar voorlopig nog steeds gangbaar. Daarnaast besteedt Panasonic ook wat meer aandacht aan audio, waardoor ze wat hoger op de ladder staan dan bvb Samsung.

    Ze zijn dus nog wel in staat om met de concurrentie mee te gaan.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Speler heb ik uitgekozen omdat deze dnla gecertificeerd is en de DMP-BD65 dat niet heeft. Tevens had de DMP-BD85 goede reviews. Ben uitgegaan van de spelers die op Panasonic.nl stonden.

    Wat betreft de plasma heb ik ze in een paar winkels gezien en vind ik de v20 qua beeld en design mooier. Ervan uitgaande dat er ettelijke jaren intensief naar gekeken wordt vind ik dat wel belangrijk. Vraag is natuurlijk wel in hoeverre je dat merkt als je ze niet vlak bij elkaar ziet.
    Voor een BD speler heb je eigenlijk geen DLNA-certificering nodig, tenzij je deze wilt gebruiken om bestanden te open die bvb op een PC staan.

    Het beeld van een TV kun je vaak niet vergelijken in een winkel, omdat de meeste TV's in een winkel meestal niet goed ingesteld staan. Zouden ze in een winkel wel goed ingesteld zijn, dan zouden de verschillen ook kleiner zijn. In een thuis-situatie zullen de meeste toestellen, mits deze goed ingesteld zijn, dus beter presteren dan in een winkel.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 09-08-2010 om 11:46
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Bij de SA-BX500 is daar volgens mij geen sprake van. Dit model zouden ze ook als een Technics uit kunnen brengen. Het merk Technics wordt door Matsushita alleen nog maar gebruikt voor professionele produkten.

    Ik ben het wel met je eens dat ze soms veel te lang wachten met het gebruik maken van nieuwe technologieën. Door dit wachten zijn veel mensen het vertrouwen in dit merk kwijt geraakt en zijn merken zoals waar jij veel reclame voor maakt, populairder geworden. Gelukkig hebben ze dit met de SA-BX500 weer proberen recht te trekken. Deze is misschien wel 1,5 jaar oud, maar voorlopig nog steeds gangbaar. Daarnaast besteedt Panasonic ook wat meer aandacht aan audio, waardoor ze wat hoger op de ladder staan dan bvb Samsung.

    Ze zijn dus nog wel in staat om met de concurrentie mee te gaan.
    Jouw mening, maar naar mijn mening zijn ze dat niet, als je veel later dan de concurrentie uitkomt met een receiver en dan met 1 modelletje blijft zitten dat overpriced is en wat mager in de mogelijkheden zit, dan ben je in mijn ogen absoluut niet concurrerend maar probeer je alleen maar klantjes aan je te binden die alles van 1 merk willen.

    Technics is voor consumenten als ons dood, hardstikke dood..... het merk bla bla bla bestaat voor de gewone consument niet meer, klaar over en uit en dat ze het op professionele apparatuur plakken is mooi voor de professionelen, maar wij kopen geen versterkers voor stadions van 20.000 watt or whatever.

    Je hebt wat tegen Onkyo, Denon, Yamaha en Marantz(merken die ik vaker aanraad, mag je reclame voor maken noemen) lijkt het wel, toch wel de merken die wel wat presteren op receiver gebied, ik hoef voor deze merken geen reclame te maken, ze hebben zelf al een goede naam en deze merken weten dat ze hun best moeten doen om die naam te behouden.

    Ben niet de enige met die mening en zal niet alles met die mening hier neerzetten. Ook hier denkt men daar zo over;
    http://reviews.cnet.com/av-receivers...ml#reviewPage1

    Ik geef gewoon een eerlijke mening en als ik denk dat iemand beter af is met een ander model dan geef ik dat voorbeeld en in dit geval moet panasonic de concurrentie voor laten gaan, deze zijn beter en meer vooruitstrevend, gewoon een feit, moet je gewoon beamen en niet slap bla bla bla bla bla dat ze wel mee kunnen komen waar dat absoluut niet het geval is.

    Panasonic is het merk van TV's, goede DVD/BR-spelers en er leuk uitziende all in one setjes, niet meer en niet minder. Ook Panasonic weet dat de concurrentie niet stilzit en ze was bijna de markt op spelers gebied kwijt aan LG. Gelukkig houd de concurrentie op dat gebied ook Panasonic wakker en brengt ze tot het besef dat ze in hun arrogantie toch echt niet de enige zijn en dat als ze niet meegaan.....ze de markt verliezen.

    Op receiver gebied stellen ze met dat ene modelletje dan ook absoluut niets voor, snap dan ook echt niet hoe je dat oude model nog steeds gangbaar durft te noemen....... of je moet daarmee bedoelen dat ze nog steeds in de winkel staan waar ze voor die prijs echt niet van die dingen afkomen omdat de concurrentie voor hetzelfde geld heel veel meer bied.

    Wil je niet meer van die onzin neerschrijven, daar gaan mijn haren recht van overeind

    Panasonic concurrerend op receiver gebied, m'n reet, zelfs Samsung is verder en heeft HDMI 1.4 modellen en die IBood van die samsung set..... was uitverkocht
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Ik kan als BR speler de Sony BDP S370 van harte aanbevelen. Is DLNA voorbereid en kan daarnaast allerlei formaten over de eigen 2 USB poorten spelen. Deze speler kost daarnaast een stuk minder dan de Pana die jij noemt. Deze speler begint bij €125,00. Daarnaast heb ik zelf een Pioneer receiver staan (VSX-919AH) waar ik zeer tevreden over ben. Biedt ongeveer dezelfde functionaliteit als de Onkyo die DVDProfilersFilmgek aankaart. Ook Onkyo biedt heel veel moois en is zeker aan te raden. Evenals Denon en Marantz. Omdat je speakers zelf een warme klank hebben zou ik eerder voor een receiver gaan met wat koelere tonen. Dan kom je bij Pioneer en/of Onkyo uit. Ik zou zeggen neem je fronts een keer mee naar een winkel en ga gewoon luisteren. Wat TV betreft zou ik voor de G20 gaan. Dan hou je een lieve duit in je portemonnee en kun je dat geld weer ergens anders insteken...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  13. #13

    Standaard

    De SA-BX500 is idd wat overpriced, maar dat komt volgens mij door de kleinere marges die door Panasonic voor de alles-in-één systemen gebruikt worden. Als dit zo is, wordt het tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden op dit gebied.

    Ik heb niets tegen merken die goed hun best doen en produkten in de markt zetten waar een gemiddelde consument op zit te wachten. Waar ik wel wat tegen heb is kudde-gedrag en dus ook het daar toe aansporen. Kom je hier bvb als lezer en zie je dat bepaalde merken ontzettend vaak genoemd worden, dan is de kans dat je als lezer voor een produkt zal kiezen waar het meest positief over geschreven is. Om dit te voorkomen, plaats ik weinig merknamen en geef ik ook weinig links naar aanbiedingen (die maar één dag geldig zijn). Kudde-gedrag zorgt er nl. voor dat markt onoverzichtelijk wordt en dat ook fabrikanten niet meer weten wat en hoe ze een produkt aan moeten bieden.

    Voor mij is een receiver 'gangbaar' als deze de op dit moment gebruikte features heeft zoals HDMI 1.3, de HD-audiodecoders en 1080p24 ondersteuning. Nog niet iedereen zit nl. te wachten op 3D en nog niet alle zenders hebben een geluids-formaat wat niet meer via een optische of coaxiale digitale audio-verbinding kan. Het zal dus nog even duren voor dat dit 'gangbaar' is. Tot die tijd is het gewoon een 'voorbereiding'.

    Bij Samsung had ik het over de audio-weergave en niet over de mogelijkheden.

    Eerst lezen, dan typen DVDPF.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  14. #14

    Standaard

    Bedankt voor de reacties.

    kwam mijn buurman net tegen en vertelde dat hij zijn DMP-BD60 wil verkopen en dat ik deze voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Denk dat ik dat maar doe. Kan ik in ieder geval een component wegstrepen. Zojuist nog even in de winkel de V20 en de G20 vergeleken. 50 inch V20 vond ik beter beeld geven als een 42 inch G20. Heb even hetzelfde schijfje overlaten zetten om in ieder geval dezelfde bron te vergelijken. Maar het blijft natuurlijk wel in de winkel .

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    kwam mijn buurman net tegen en vertelde dat hij zijn DMP-BD60 wil verkopen en dat ik deze voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Denk dat ik dat maar doe. Kan ik in ieder geval een component wegstrepen. Zojuist nog even in de winkel de V20 en de G20 vergeleken. 50 inch V20 vond ik beter beeld geven als een 42 inch G20. Heb even hetzelfde schijfje overlaten zetten om in ieder geval dezelfde bron te vergelijken. Maar het blijft natuurlijk wel in de winkel .
    ik heb anders een maand oude (incl garantie) bd 65 te koop
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    kwam mijn buurman net tegen en vertelde dat hij zijn DMP-BD60 wil verkopen en dat ik deze voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Denk dat ik dat maar doe. Kan ik in ieder geval een component wegstrepen. Zojuist nog even in de winkel de V20 en de G20 vergeleken. 50 inch V20 vond ik beter beeld geven als een 42 inch G20. Heb even hetzelfde schijfje overlaten zetten om in ieder geval dezelfde bron te vergelijken. Maar het blijft natuurlijk wel in de winkel .
    ik heb anders een maand oude (incl garantie) bd 65 te koop
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Marcel Hagels Bekijk bericht
    Bedankt voor de reacties.

    kwam mijn buurman net tegen en vertelde dat hij zijn DMP-BD60 wil verkopen en dat ik deze voor een schappelijk prijsje kon overnemen. Denk dat ik dat maar doe. Kan ik in ieder geval een component wegstrepen. Zojuist nog even in de winkel de V20 en de G20 vergeleken. 50 inch V20 vond ik beter beeld geven als een 42 inch G20. Heb even hetzelfde schijfje overlaten zetten om in ieder geval dezelfde bron te vergelijken. Maar het blijft natuurlijk wel in de winkel .
    Inderdaad, het is maar net hoe ze hem afgesteld hebben......

    Zou eens gaan kijken bij die 58inch
    Have fun and enjoy your collection

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    De SA-BX500 is idd wat overpriced, maar dat komt volgens mij door de kleinere marges die door Panasonic voor de alles-in-één systemen gebruikt worden. Als dit zo is, wordt het tijd dat de rollen een keer omgedraaid worden op dit gebied.

    Ik heb niets tegen merken die goed hun best doen en produkten in de markt zetten waar een gemiddelde consument op zit te wachten. Waar ik wel wat tegen heb is kudde-gedrag en dus ook het daar toe aansporen. Kom je hier bvb als lezer en zie je dat bepaalde merken ontzettend vaak genoemd worden, dan is de kans dat je als lezer voor een produkt zal kiezen waar het meest positief over geschreven is. Om dit te voorkomen, plaats ik weinig merknamen en geef ik ook weinig links naar aanbiedingen (die maar één dag geldig zijn). Kudde-gedrag zorgt er nl. voor dat markt onoverzichtelijk wordt en dat ook fabrikanten niet meer weten wat en hoe ze een produkt aan moeten bieden.

    Voor mij is een receiver 'gangbaar' als deze de op dit moment gebruikte features heeft zoals HDMI 1.3, de HD-audiodecoders en 1080p24 ondersteuning. Nog niet iedereen zit nl. te wachten op 3D en nog niet alle zenders hebben een geluids-formaat wat niet meer via een optische of coaxiale digitale audio-verbinding kan. Het zal dus nog even duren voor dat dit 'gangbaar' is. Tot die tijd is het gewoon een 'voorbereiding'.

    Bij Samsung had ik het over de audio-weergave en niet over de mogelijkheden.

    Eerst lezen, dan typen DVDPF.
    Ja, nou wordt ie helemaal mooi, ga jij dan eerst maar eens duidelijk schrijven wat je nu wel en niet bedoeld met je bla bla bla praatjes

    Mensen, oude, te dure modellen als gangbaar aansmeren, je moet een baan gaan zoeken bij een MM bij je in de buurt, heb je ook minder tijd om het forum te vervuilen

    Die all in one setjes boeren steken heel veel aandacht in het ontwerp, als er bij toeval ook nog aardig geluid uitkomt is dat meegenomen, maar het mag allemaal niet teveel kosten en daar wringt de schoen. Ze zullen er heus wel aandacht aan besteden...... hoe het klinkt, maar vooral wat het kost. Plastic boeren zijn het die all in one makers en aan het aantal modellen dat Pana en Samsung op de markt hebben....... boeren ze beiden goed. Onze Philips kan er ook wat van en JVC, toch een merk dat vroeger ook wat in zijn mars had...... ook een plastic boer geworden. Sony kan het ook goed, veel plastic, maar als je echt wil betalen, ja dan hebben ze ook goede spullen, het goedkopere spul is het nu ook weer niet, gaat weer de plastic kant op.

    De concurrentie is moordend en dankzij internet worden de mensen, die niet lui zijn om wat op te zoeken, goed op de hoogte gehouden. Daar ik geen connecties heb met welke winkel of fabrikant dan ook, kan ik de bezoekers ook een eerlijke mening geven of doorverwijzen naar een test of hoe zij iets op kunnen zoeken etc etc....

    Ik wil net als iedereen, zoveel mogelijk waar voor mijn geld

    Liefhebbers van dure design en super highend help ik niet, mensen die zoveel geld over hebben kunnen wel een professioneel inschakelen.

    Kuddegedrag..... all in one kopers vertonen het
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mensen, oude, te dure modellen als gangbaar aansmeren, je moet een baan gaan zoeken bij een MM bij je in de buurt, heb je ook minder tijd om het forum te vervuilen

    Ik wil net als iedereen, zoveel mogelijk waar voor mijn geld

    Kuddegedrag..... all in one kopers vertonen het
    Voor mensen die geen kaas van hebben gegeten is alles gangbaar, dus ook bulten plastic.

    Dat "waar voor mijn geld" gaat niet lukken.
    Tegenwoordig willen mensen geen geld meer uitgeven en het beste en nieuwste hebben van wat er op dit moment te koop is. Het gevolg daarvan is dat alles wat niet meer voldoet, niet meer verkocht kan worden en in de winkel blijft staan. Voor deze schade mogen wij als liefhebbers weer onze portemonee ondersteboven houden. Ondertussen wordt deze in ons land alleen nog maar groter doordat we onze spullen uit een ander land halen waar ze minder last hebben van dit verschijnsel. We zijn dus gewoon dief geworden van onze eigen portemonee.

    Om dit te beperken schrijf ik ook niet zo snel dat een produkt 'achterhaald' is.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-08-2010 om 12:26
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  20. #20

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Voor mensen die geen kaas van hebben gegeten is alles gangbaar, dus ook bulten plastic.

    Dat "waar voor mijn geld" gaat niet lukken.
    Tegenwoordig willen mensen geen geld meer uitgeven en het beste en nieuwste hebben van wat er op dit moment te koop is. Het gevolg daarvan is dat alles wat niet meer voldoet, niet meer verkocht kan worden en in de winkel blijft staan. Voor deze schade mogen wij als liefhebbers weer onze portemonee ondersteboven houden. Ondertussen wordt deze in ons land alleen nog maar groter doordat we onze spullen uit een ander land halen waar ze minder last hebben van dit verschijnsel. We zijn dus gewoon dief geworden van onze eigen portemonee.

    Om dit te beperken schrijf ik ook niet zo snel dat een produkt 'achterhaald' is.
    Een verhaal waarvan ik de inhoud niet begrijp......

    Als fabrikanten rommel op de markt gooien dat onverkoopbaar is, niet verkocht wordt, dan hebben ze een blunder begaan. Fabrikanten maken over het algemeen waar vraag naar is, niet slim om dingen te gaan maken waar niemand om verlegen zit. Toch zijn produkten sterk markt afhankelijk, wat hier wel loopt zal elders wel helemaal niet kunnen lopen. Ook is eea natuurlijk sterk prijsafhankelijk, niet slim om bergen spullen die heel duur zijn in een arm land neer te zetten, dat geld ook andersom, een rijk land zit niet te wachten op goedkope matige produkten bestemd voor een arm land.

    Ook zal een fabrikant heel erg moeten uitkijken voor de concurrentie, je kan dan wel mooie produkten maken..... maar wat doet de concurrent, als die het beter en goedkoper kan, dan weet je dat je dat het als fabrikant mis kan gaan.

    Zo heeft Technics de markt verloren op het gebied van de Hifi kant, zij maakten heus wel goede spullen en hadden een goede naam, maar de concurrentie deed het waarschijnlijk toch beter en Technics kon de markt niet meer voor de goede prijzen bedienen, denk erom dat je als fabrikant veel moet investeren en up to date moet blijven met je spullen en de prijs kwaliteit niet uit het oog mag verliezen. Als je verlies gaat leiden, dan moet je stoppen.

    De sterken blijven over, laten we gewoon eerlijk zijn, dat zijn Denon, Marantz, Onkyo en Yamaha op het gebied van multi channel receivers en versterkers. Er zijn een aantal merken in het verleden gesneuveld die het toch niet bij konden houden. Er zijn ook nog een paar niet door mij genoemde merken die met bepaalde modellen ook helemaal geen slecht figuur slaan maar niet over de hele range even goed zijn maar waar je aan de andere kant ook geen bult aan valt.(geen zin om dit helemaal toe te lichten en uit te leggen)

    Ik heb geen invloed op de markt, iedereen koopt toch zelf waar hij behoefte aan heeft, maar als je hier al komt vragen, dan help ik je wel aan de juiste informatie. Ik heb er geen behoefte aan om fabrikanten van hun minder gelukkig gekozen modellen af te helpen, die zetten ze maar op een markt waar er dan wel vraag naar is.

    We kunnen alleen maar hopen dat alle fabrikanten maken waar ze goed in zijn voor een goede prijs en dat de consumenten wijs genoeg zijn. Denk dat fabrikanten ook geen spullen willen maken waar ze mee blijven zitten en de consument zit er ook niet op te wachten, fabrikanten moeten niet denken dat ze een vraag kunnen creëren, al zijn er consumenten die daar middels de reclame wel gevoelig voor zijn, schaapjes heb je overal.

    Zolang je je verstand gebruikt als consument en je op zoek gaat naar info, dan verdien je ook de juiste info.

    Als je onvoorbereid bij de MM naar binnenstapt en met een all in one weer naar buiten komt, dan verdien je hem ook Wie zijn verstand niet gebruikt moet maar op de blaren zitten
    Have fun and enjoy your collection

  21. #21

    Standaard

    Je bent nog een paar dingen vergeten nl. de inkoop en het feit dat de meeste merken niet wachten op de concurrent als ze gezamelijk gebruik maken van dezelfde technologieën die door een onafhankelijk bedrijf als Audyssey, Dolby of DTS ontwikkeld zijn.

    De inkopers maken vaak berekeningen op basis van statistische gegevens die vaak weer achterhaald zijn als de spullen weer in de schappen liggen. Wordt er in een jaar veel plastic verkocht, dan zal het jaar daarop ook weer veel plastic in de schappen liggen. Voor een goede manier van inkopen moet er ook gekeken worden naar het produkt zelf en de wensen van de consument niet alleen naar de aantallen en de prijs. Deze gegevens zouden ook invloed moeten hebben op de orders die geplaatst worden bij een fabrikant.

    Ik ben dus meer voor stabiliteit duurzaaheid en eerlijke concurrentie dan voor kudde-gedrag dat voor een bepaald merk/model wordt veroorzaakt.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 10-08-2010 om 15:12
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Je bent nog een paar dingen vergeten nl. de inkoop en het feit dat de meeste merken niet wachten op de concurrent als ze gezamelijk gebruik maken van dezelfde technologieën die door een onafhankelijk bedrijf als Audyssey, Dolby of DTS ontwikkeld zijn.

    De inkopers maken vaak berekeningen op basis van statistische gegevens die vaak weer achterhaald zijn als de spullen weer in de schappen liggen. Wordt er in een jaar veel plastic verkocht, dan zal het jaar daarop ook weer veel plastic in de schappen liggen. Voor een goede manier van inkopen moet er ook gekeken worden naar het produkt zelf en de wensen van de consument niet alleen naar de aantallen en de prijs. Deze gegevens zouden ook invloed moeten hebben op de orders die geplaatst worden bij een fabrikant.

    Ik ben dus meer voor stabiliteit duurzaaheid en eerlijke concurrentie dan voor kudde-gedrag dat voor een bepaald merk/model wordt veroorzaakt.
    Je verhaaltjes blijven voor mij inhoudelijk onbegrijpelijk, je zou een jurkje kunnen dragen, blond ben je al
    Have fun and enjoy your collection

  23. #23

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Je verhaaltjes blijven voor mij inhoudelijk onbegrijpelijk, je zou een jurkje kunnen dragen, blond ben je al
    Dank je, maar het het dragen van een jurkje laat ik liever over aan iemand die liever anoniem wilt blijven.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Dank je, maar het het dragen van een jurkje laat ik liever over aan iemand die liever anoniem wilt blijven.
    Als je je gordijnen dichtlaat is het voor niemand schokkend
    Have fun and enjoy your collection

  25. #25

    Standaard

    mag wel weer ontopic vind ik, mods zijn anders wel zo gretig om in te grijpen, hier dus niet
    Startrader

    Dedicated HT: Sony HW30ES, Kingpin VFS210, Focal 826V, Focal 800CC, Focal 807V+Norstone stylum 2 stands., SVS PC12-NSD DSP, Marantz SR6007, HTPC met xbmc, Mele f10
    Woonkamer HT: LG 50pk950, Triangle Galaxy 2 speakers, Sub: Geen, Receiver: Pioneer VSX-919 AH-K, Mediaplayer: Htpc met openelec frodo + aeon mq5 skin, Telenet HD Digicorder, WII Black, Harmony One

    Storage: Unraid Pro Home Mediaserver

Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •