De resultaten 1 tot 12 van 12 worden weergegeven.
  1. #1

    Question Welke speakers 5.1 voor Onkyo TX-SR508

    Hoi hoi allemaal,

    ben nieuw hier. Ben van plan om een Onkyo TX-SR508 aan te schaffen.
    Prijs/kwaliteit lijkt me deze wel goed. (verbeter me als ik fout ben) en de 2de zone is iets waar ik lang naar op zoek ben. Heb namelijk speakers voorzien in een andere ruimte die ik dan ook zo perfect kan aansturen.

    Probleem waar ik mee zit is dat ik op zoek ben naar een leuk setje om op de onkyo aan te sluiten. In eerste instantie kwam ik bij Bose Acoustimass 10 terecht. (wat je voor een leuke prijs op het net wel kan vinden)
    Voordeel van deze speakers vind ik toch echt wel de size... omdat die cubes zo klein zijn, zijn ze ideaal.
    Echter, lees ik hier van veel mensen dat Bose echt niet de bang for the bucks is.
    Heeft er iemand voorstellen ivm vergelijkende sets die ook zo klein zijn.
    Wil namelijk echt geen grote speakers in mijn living hebben.

    Alvast bedankt!

    Greetz

    Taz

  2. #2

    Standaard

    Welkom op dit forum Tazmaniac.

    Dat geldt voor alle luidsprekers van dat formaat en dus niet alleen voor die van Bose. Die zorgen nl. voor een 'gat' in de weergave tussen de lage en de midden tonen waardoor de subwoofer (Acoustimass module) meer op zal vallen bij weergave van muziek. In dat 'gat' bevinden zich nl. ook geluiden die uit een bepaalde richting moeten komen en bvb nodig zijn voor de dynamiek en de detaillering. Om ook deze geluiden uit de juiste richting te laten komen gebruiken we grotere luidsprekers (minstens boekenplank-formaat).

    Heb je geen ruimte voor boekenplank-formaat surrounds en centre, dan kun je er ook voor kiezen om alleen de fronts als boekenplank-formaat te kiezen. Dit zal het gat ook veel kleiner maken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    En anders kijk eens naar de Kef 2005 setjes, of de Focal Sib setjes of de Monitor Audio Radius HD of kijk eens op de site van Teufel.

    Er zijn genoeg (en voor hetzelfde geld betere) alternatieven
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  4. #4

    Standaard

    Hoi hoi,

    de focal Sib vind ik wel tof.
    Kef heeft ook leuke dingen.

    Nu wou ik het volgende doen:
    in eerste instantie 2 Focal Sib XL kopen als left/right met daarbij een sub. De cub 2 lijkt me wel iets.
    In de tweede fase zou ik me dan nog 3 Sib XL's bijkopen (2 als satelliet en 1 als center)

    Is dit een werkbare oplossing? Of hebben die Sib XL's te weinig pit om als left/right te dienen?

    Ik zag op de website van Stassen volgende set staan: http://www.stassen.nl/specificaties/...on-hkts-16-bq-
    Heeft er iemand ervaring met deze set?

    Greetz

    Taz

  5. #5

    Standaard

    Die HK set kun je denk ik niet vergelijken met de Sib, dat is echt de top in zijn klasse.

    En verder denk ik wel dat je zo voor een werkbare oplossing kiest. Tenzij je een zeer grote kamer hebt en je ver van de speakers zit maar dat verwacht ik niet.

    Wat is je budget voor de subwoofer? Je hoeft niet namelijk helemaal niet van hetzelfde merk een sub te nemen en ook daarvoor zijn veel alternatieven.
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  6. #6

    Standaard

    Hoi,

    het liefst van al zou ik voor de volgende opstelling willen gaan:
    onder mijn tv die lange soundbar van KEF (die dan de center en left/right vervangt)
    2 kleine focal shibs om op te hangen (surrounds)
    1 sub, welke weet ik nog niet (hangt beetje van de prijs af)

    (is het trouwens aan te raden om merken te wisselen? Want anders pak ik die KEF's ook als surrounds)

    Probleem is alleen dat ik niet denk dat die lange soundbar van KEF afzonderlijk te koop is. Die zit in de http://www.kef.com/nl/SurroundSound/KHT/7005 en de http://www.kef.com/nl/SurroundSound/KHT/8005.
    Maar heb hem nog nergens apart te koop gezien.
    EDIT: heb ze wel gevonden ondertussen: http://www.kefdirect.com/ Ze bestaan dus wel degelijk apart.
    Alleen de prijs voor een soundbar...

    Op die manier kan ik langzaam aan komen tot een perfecte opstelling en de kosten wat spreiden.
    Mijn budget, tja moeilijk te zeggen. Maar ik heb toch een €600-700 vrij voor de moment (enkel speakers, amp is al geregeld)

    Greetz

    Taz
    Laatst aangepast door Tazmaniac : 11-08-2010 om 09:32

  7. #7

    Standaard

    Voor een perfecte opstelling kun je beter geen soundbar kopen, maar gescheiden luidsprekers voor links, rechts en midden. Het geluidsbeeld van een soundbar is heel smal en dus niet zo ruimtelijk. Daarnaast zijn deze ook niet muzikaal en zal het stereo-beeld niet zo mooi zijn als je naar muziek lustert.

    De enige ruimte waar je een soundbar wel voor kunt gebruiken is de slaapkamer.

    Luidsprekers kun je het beste van één merk kiezen. Gebruik je meer merken, dan heb je kans dat de klankkleuren niet met elkaar overeenkomen en dat je daardoor dan geen mooi geluidsbeeld hebt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  8. #8

    Standaard

    Wat is je budget voort een sub?????
    Every damn person in this sick and twisted world worries me so much I only feel safe in the OHT!!
    Many thanks to David L. for pointing me in the right direction.

    DVD.NLLER januari 2007

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alexander D Bekijk bericht
    Wat is je budget voort een sub?????
    Zonder amp voor de moment een €700 voor speakers + sub

    Greetz

    Taz

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Tazmaniac Bekijk bericht
    Zonder amp voor de moment een €700 voor speakers + sub
    Daar zul je vast ook zelf wat leuks voor kunnen vinden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  11. #11

    Standaard

    Voor 700 incl. sub is best heel veel te koop, maar je zult wel eerst moeten aangeven wat je prefereert, je kan kiezen uit zuilen als fronts, boekenplankers/satellieten als surrounds, alles satellieten, of alles zuilen. Alles komt ook nog eens in allerlei afmetingen, je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

    Het allerbelangrijkste is natuurlijk de klank, je zult dus van je krent moeten komen en hier en daarje oor eens te luisteren moeten leggen.

    Hier een paar voorbeeldjes:

    http://www.kieskeurig.nl/productverg...256E4A004F4A4C

    Oh, alles van 1 merk in 1 modellijn is absoluut een must, je wilt niet dat je speakers een verschillende klank hebben, alles moet wel dezelfde klankkleur hebben om volop te kunnen genieten van een volwassen 5.1 opstelling
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Voor 700 incl. sub is best heel veel te koop, maar je zult wel eerst moeten aangeven wat je prefereert, je kan kiezen uit zuilen als fronts, boekenplankers/satellieten als surrounds, alles satellieten, of alles zuilen. Alles komt ook nog eens in allerlei afmetingen, je kan het zo gek niet bedenken of het is mogelijk.

    Het allerbelangrijkste is natuurlijk de klank, je zult dus van je krent moeten komen en hier en daarje oor eens te luisteren moeten leggen.

    Oh, alles van 1 merk in 1 modellijn is absoluut een must, je wilt niet dat je speakers een verschillende klank hebben, alles moet wel dezelfde klankkleur hebben om volop te kunnen genieten van een volwassen 5.1 opstelling
    Precies.

    No geen tijd voor een upgrade?
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •