De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Denon AVR-1910 Bass/Treble instelling

    Ok komt ie, even een simpele basic vraag.

    Ik hoop dat iemand mij kan vertellen hoe ik op een simpele manier de Bass en Treble tonen kan instellen?

    Gewoon tijden het TV kijken even wat minder Bass hier, even wat meer Treble daar. Dat werk.

    Op iedere Yoko versterker aanwezig, maar welke toets of handleiding ik ook probeer, het lukt me niet.....

    Schaamte

  2. #2

    Standaard

    Als je deze in het menu "Tone control" op "Off" hebt staan, is het logisch dat je deze instellingen niet kunt vinden.

    De meest simpele manier is om het uit je hoofd te laten en de instellingen op de midden-positie te laten staan. Het geluid is nl. al optimaal ingesteld door de auto-setup van Audyssey en als een bron veel of weinig lage of hoge tonen heeft, hoort dit meestal zo te zijn. Ben je er niet tevreden mee, dan kun je beter zelf een handmatige instelling maken op basis van de door de auto-setup gemaakt instellingen. Deze krijg je als het goed is te zien als je de auto-setup opnieuw uitvoert.

    http://www.dvd.nl/forum/showthread.php?t=76111
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie. Al kan ik 'tone controle' niet 1,2,3 vinden, klinkt je reactie aannemelijk.

    Ik zal de auto instelling eens opnieuw uitvoeren, aangezien het alweer een tijdje geleden is dat dit is gedaan.
    De huiskamer verandert toch gedurende de tijd.

    Mogelijk dat dit ook de rede is dat het geluid anders is dan voorheen. (meer bass)

    Gr,
    Maurice

  4. #4

    Standaard

    Vergeet ook niet om de instellingen van de sub zelf te controleren. Is bvb de cross-over te laag, dan zullen de allerlaagste tonen te veel versterkt worden en de wat hogere lage tonen te weinig of zelfs verzwakt worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •