De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Panasonic TV - Bose DVD speler

    Ik heb een Panasonic TV en het lifestyle systeem van BOSE (met de VS-2 video enhancer). Het probleem is dat er geen connectie lijkt te zijn tussen de DVD speler en de TV ondanks het feit dat alle nodige kabels er wel degelijk liggen.

    Ik heb al HDMI kabel / Component (Y-Pb-Pr) / S-Video geprobeerd, maar geen enkele leidt tot een oplossing. Ik hoor wel het geluid als ik een DVD afspeel, maar geen beeld (ik wissel ook tussen de AV ingangen / HDMI / Component). Bijkomend probleem is dat ik geen instellingsmenu of systeemmenu van de Bose kan zien, aangezien deze telkens op TV getoond wordt.

    Iemand nog een mogelijkheid?

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door sdewulf Bekijk bericht

    Iemand nog een mogelijkheid?
    Ik ken mogelijkheden genoeg, maar in al deze mogelijkheden komt jou BOSE setje niet voor, moet ik je bekennen.

    Succes met het oplossen van je probleem.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  3. #3

    Standaard

    Voor dit geval kun je beter in de gebruiksaanwijzing van het Bose setje kijken of daar niet in staat wat je moet doen als je geen beeld meer hebt. Vaak kun je door een speciale handeling te verrichten, het beeld resetten.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  4. #4

    Standaard

    Die Bose net nieuw gekocht????

    Met een beetje mazzel is ie stuk..... terug naar de winkel ermee en dan omruilen voor iets knaps waar geen Bose op staat
    Have fun and enjoy your collection

  5. #5

    Standaard

    ...en als je pech hebt, moet je er nog jaren plezier van hebben.

    Eigenlijk zijn ze bij Bose best wel knap. Er zitten nl. geen spelers meer in die nieuwe lifesstyle systemen en ook geen decoders voor HD-audio. Die kunnen dus ook niet stuk gaan. Het enige wat nog stuk kan gaan is het display.... Oeps, zit er ook niet meer bij. Wordt dus lekker CD kijken i.p.v. luisteren.

    Alleen de luidsprekers nog een keer vervangen door modellen met hun "12,5 cm Drivers" (die ze voor de 901 gebruiken) en misschien een Ribbon tweeter en niet te veel geld er voor vragen, dan zijn ze weer helemaal bij de tijd.

    Het enige knappe is dus de vormgeving, de hoeveelheid geluid ze uit een stel melkpakjes kunnen krijgen de degelijkheid en de service. Mag ook wel voor dat geld.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 17-08-2010 om 13:19
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Die Bose net nieuw gekocht????

    Met een beetje mazzel is ie stuk..... terug naar de winkel ermee en dan omruilen voor iets knaps waar geen Bose op staat

    Kerel, dat jij nou geen Bose kan of wil betalen wil niet zeggen dat je zo'n nutteloze reactie moet plaatsen.

    Hij heeft namelijk wel een Bose set, en heeft dus niks aan jouw opmerking.
    Bij Bose betaal je voor 't design en de compactheid van de spullen, de geluidskwaliteit is misschien wat minder, of minder in verhouding qua prijs.

    Een rolex kost ook meer dan een seiko, en er gaan nogsteeds maar 3600sec in een uur. En rolex heeft onderhoud nodig, je betaald voor het design en voor het imago.

    een Ferrari mag ook niet harder dan 50 binnen de bebouwde kom, net zoals een Fiat. Dus waarom 10x zoveel betalen.

    mijn punt is denk ik wel duidelijk, de prijs/kwaliteit verhouding is niet altijd een uitgangspunt om een product wel/niet te kopen.


    ps. ik heb zelf een bose companion 3 aan me'n pc hangen en daar kan geen logitech of harmon kardon tegenop.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  7. #7

    Standaard

    Hmm, ik heb niet het idee dat le-nnart helemaal begrijpt waar het om draait, gezien de metaforen die hij probeert te gebruiken om aan te geven dat Bose helemaal zo slecht nog niet is.

    In je voorbeeld geef je aan dat een Fiat en een Ferrari beiden slechts 50 km/h mogen rijden binnen de bebouwde kom. Daarin heb je helemaal gelijk.

    Bose is in feite zo'n Fiat, maar dan wel met een Ferrari bodykit, voor de Ferrari prijs.

    Daarom proberen veel mensen op dit forum de mensen te behoeden van het kopen van een Fiat met Ferrari bodykit, maar ze gewoon een Alfa te laten kopen. Die doen gewoon wat ze beloven en vragen daar een eerlijke som geld voor.

    Al ben ik totaal geen voorstander van het gebruiken van Italiaanse automerken in dit soort metaforen, maar je begrijpt wat ik bedoel.

    Bose is absoluut niet slecht, maar als je de kwaliteit per euro bekijkt, is het echt rommel. Dit komt dan niet door de geleverde kwaliteit, maar door de prijs die ze durven (en kunnen) vragen.
    SONY kdl37w5500|SONY str-da 2400es|SONY ps3 slim 250gb|KEF 2005.3|WD TVlive|Apple TV 2 (jailbreak)|ASUS TF101|Synology DS411j|

    If you suck at making proper movies, make 3d movies!

  8. #8

    Standaard

    Marcellow en vele hem hebben gewoon een aversie tegen een merk gebaseerd op een ' hype ' en groepsgedrag.

    Jij gaat nu mijn Ferrari vergelijking erbij halen, misschien is die niet zo goed gekozen maar de Rolex is natuurlijk een goede.

    In een rolex zit een kwalitatief matig uurwerk en (afhanekelijk van 't model) goud, staal watdanook.
    Aan materiaal iig geen 2500 euros. Een trui van Tommy Hilfiger is kwalitatief niet beter(misschien zelf slechter) dan een van de WE.
    terwijl die wel 2x zo duur is.

    Ik zelf kocht een Bose set aangezien het geluid in MIJN beleving goed is.
    Het design zeer strak is.
    En ja, misschien is een luidspreker van bijv. MORDAUNT-SHORT beter qua prijs/kwaliteit, maar die speakers vind ik dan ook niet mooi qua design. En aangezien de luidspreker meer uit dan aan staat is het design ook van belang. Daarbij is mijn bose luidspreker een kwart qua volume.
    Who put this thing together? Me, that's who! Who do I trust? Me!

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door le-nnart Bekijk bericht
    Ik zelf kocht een Bose set aangezien het geluid in MIJN beleving goed is.

    En aangezien de luidspreker meer uit dan aan staat is het design ook van belang. Daarbij is mijn bose luidspreker een kwart qua volume.
    Staat de set wel vaak aan?

    Over het algemeen klinken systemen in een winkel al goed omdat ze in daarvoor ontworpen displays staan en de fabrieks-instellingen al zorgen voor een optimale weergave. De kosten van die displays en de advertenties zitten ook in de prijs verwerkt, waardoor je meer betaald voor het product zelf.

    Wat veel mensen ook vergeten is dat kleinere luidsprekers ook voor een minder 'vol' geluid zorgen en zeker in grotere kamers. Heb je een grote kamer en je wilt luidsprekers van Bose gebruiken, dan zou je eigenlijk modellen als de 301 of zelfs de 901 moeten gebruiken. Je moet daarom dus kiezen tussen (heel) groot en (heel) klein. Als ze dit 'gat' ook een keer gaan vullen, dan zullen de meesten het met mij eens zijn dat Bose dan ook een volwaardige weergave kan bieden voor de gemiddelde consument. Tot die tijd blijft het stoeien met de 'melkpakjes'.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 20-08-2010 om 13:41
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Tags voor deze thread

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •