Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
De resultaten 26 tot 50 van 61 worden weergegeven.

Discussie: The Pianist

  1. #26

    Standaard

    nou, vaak valt met een nieuwere betere scan van het bronmateriaal aan scherpte en detail heel wat te winnen.
    De techniek was destijds minder dan de mogelijkheden van inscannen nu.
    En de noodzaak voor oneindig goeie scans was er toen ook veel minder.
    Dus regelmatig worden die mindere scans van toen (leuk voor dvd en toenmalige tv uitzending) nu gebruikt om op bluray te gooien.
    Wanneer dat het geval is valt er echt heel veel te winnen in kleur, detail en alles (ook scherpte)!
    Geen idee of dit ook op deze pianist van toepassing is.
    In ouderwets 2D: Philips 42pes0001, Panasonic dmp BD-55, Jamo/Onkyo 5.1 opstelling, UPC / Horizon.

  2. #27

    Standaard

    Oorzaak van de matige beeldkwaliteit:
    Men heeft waarschijnlijk een low-res telecine gemaakt van het optisch getimede interpositief en die vervolgens een beetje opblazen voor HD DVD en Blu-ray.

    De beeldkwaliteit heeft niks met de leeftijd te maken, maar enkel met het feit dat deze film geen DI heeft en toen men besloot deze film in HD uit te brengen, men voor de goedkoopste oplossing heeft gekozen.
    Zonde, deze film zou een uitstekende kandidaat zijn voor een ragscherpe 4K scan...

  3. #28

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door johanhoitink Bekijk bericht
    De techniek was destijds minder dan de mogelijkheden van inscannen nu.
    De techniek schrijdt uiteraard voort, maar de scanners van toen waren prima hoor, bekijk maar eens films uit die tijd op Blu-ray die direct in een DI gingen.

  4. #29

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door -Jaap- Bekijk bericht
    Oorzaak van de matige beeldkwaliteit:
    Men heeft waarschijnlijk een low-res telecine gemaakt van het optisch getimede interpositief en die vervolgens een beetje opblazen voor HD DVD en Blu-ray.

    De beeldkwaliteit heeft niks met de leeftijd te maken, maar enkel met het feit dat deze film geen DI heeft en toen men besloot deze film in HD uit te brengen, men voor de goedkoopste oplossing heeft gekozen.
    Zonde, deze film zou een uitstekende kandidaat zijn voor een ragscherpe 4K scan...
    Ik kan me niet voorstellen dat de blu-ray die er nu ligt gemaakt is van een lage resolutie scan. Daar zie hij er veel te goed voor uit. Gok jij nu maar iets, of is dit gebaseerd op kennis?

  5. #30

    Standaard

    Ben ik wel zeker wel, als ik in Irfanview een screenshot downscale naar 1280x720, vervolgens weer upscale naar 1080 en dan vergelijk met het originele 1080p shot, is er vrijwel geen verschil zichtbaar.
    Beetje een houtje touwtje methode, maar de hoeveelheid detail is nog minder dan 720p in feite.

  6. #31

    Standaard

    Is de canal collection versie nu beter of niet en de moeite waard om de vorige versie van A-film te vervangen?

  7. #32

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Is de canal collection versie nu beter of niet en de moeite waard om de vorige versie van A-film te vervangen?
    Als deze hoog in je favorietenlijst staat zou ik het zeker doen, dit is momenteel de beste versie die er te koop is.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  8. #33

    Standaard

    heeft iemand ook deze Studio Canal Collection versie gekocht?
    Wat staat er eigenlijk op die laatste (gele) pagina van het bijhorend boekje in witte letters?
    Het is nogal onleesbaar, maar is het belangrijk wat er staat?

  9. #34
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    heeft iemand ook deze Studio Canal Collection versie gekocht?
    Wat staat er eigenlijk op die laatste (gele) pagina van het bijhorend boekje in witte letters?
    Het is nogal onleesbaar, maar is het belangrijk wat er staat?
    Ik heb 'm hier liggen. Op de laatste pagina staat gewoon, dat Blu-ray een nieuw medium is en mocht je eventueel problemen ondervinden tijdens het afspelen, zorg dan voor de nieuwste firmware versie.

  10. #35

    Standaard

    Juist bekeken en hij heeft heel goede kwaliteit t o v de A-film versie.
    Alleen jammer dat de extra s niet NL gesubbed zijn.

  11. #36
    Super Member
    Registratie datum
    Jul 2008
    Woonplaats
    Wergea (Friesland)

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Alleen jammer dat de extra s niet NL gesubbed zijn.
    Ja, dat is inderdaad (erg) jammer. Het lijkt erop dat al de nieuwe uitgaves dat hebben. The Graduate en Mulholland Drive hebben ook geen NL ondertiteling voor de extra's. Ik vermoed dat de anderen van de nieuwe batch het dan ook niet hebben.

    Vraag me af wat de reden hiervoor is?

  12. #37

    Standaard

    ik wil the pianist van studio canal aanschaffen, is de kwaliteit verder goed of komt er een betere versie aan? en is deze 2 disc (ik weet niet of die wel bestaat)

  13. #38

    Standaard

    Inmiddels is geloof ik althans in Nederland deze luxe uitvoering niet meer verkrijgbaar. Krijgen we een nieuwe gewone blue case uitvoering van rond de 10 euro. Ik denk hetzelfde schijfje in een goedkope uitvoering dit keer.
    Bijgesloten plaatje(s) Bijgesloten plaatje(s)
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  14. #39
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    A-Film heeft de rechten dus weer.

  15. #40

    Standaard

    Echt balen......
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  16. #41

    Standaard

    Dit is wat bol.com heeft als cover :



    Lijkt er op dat Universal hem nog steeds uitbrengt
    HT Gear : Samsung 75Q90R / Denon AVC-X6500R / Panasonic DP-UB9004 / AppleTV 4K 64GB

  17. #42

    Standaard

    Dat zag ik ook ja, maar niet meer die mooie Studio Canal uitgave.
    Laatst aangepast door pjblack : 09-02-2013 om 23:04
    Move to Movie
    UE55JS8000L 55 Samsung TV


    PANASONIC 4K PLAYER

  18. #43

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door pjblack Bekijk bericht
    Dat zag ik ook je, maar niet meer die mooie Studio Canal uitgave.
    Maar film en extra's zijn toch wel identiek? Of is dit een kale uitgave?

  19. #44

    Standaard

    Heb deze versie al binnen met bonus als trailer, behind the scenes ca. 40 min. (geen OT)en verder nog 3 interviews. Wel beter beeld en geluid.

  20. #45

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Wel beter beeld en geluid.
    T.o.v. van de A-film release zal je denk ik bedoelen even voor de volledigheid
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  21. #46

    Standaard

    Ik heb deze blu ray al bekeken hoor, dan kan ik wel oordelen over de HD versie...!!!

  22. #47

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door langejan Bekijk bericht
    Ik heb deze blu ray al bekeken hoor, dan kan ik wel oordelen over de HD versie...!!!
    Lezen... Peptalk zegt toch niet dat je hem niet hebt gezien. Peptalk geeft aan dat de versie die je hebt gezien beter beeld en geluid heeft dan de A-film versie, althans als aanvulling op jou antwoord.

  23. #48

    Standaard

    Bij veel webshops komt deze film pas op 13 Februari uit , maar was al leverbaar via cosmox, bedoel ik.

  24. #49

    Standaard

    Misschien dat langejan het bedoelde t.o.v. de DVD. Ach ja moet hij maar duidelijker zijn, dan hoef ik ook niet te reageren natuurlijk
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #50

    Standaard

    Beter beeld in de zin van dat het identiek is aan de SSC-versie (aangezien het Universal is)?

Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •