Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
De resultaten 1 tot 25 van 61 worden weergegeven.

Discussie: The Pianist

  1. #1
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard The Pianist

    Op 16 september 2010, komt er weer een nieuwe versie van The Pianist. Dit keer uitgebracht door: Universal Pictures.



    Uitgave ziet er interessant uit, met boekvorm. Alleen hou ik niet van die gele kleur. Past totaal niet bij de film. Ben benieuwd of deze versie wel extra's krijgt. Ik meende dat er in Amerika ook zulke gelijke uitgaves al zijn uitgekomen, van andere films?
    Laatst aangepast door Pieter V : 12-08-2010 om 12:20

  2. #2

    Standaard

    In Nederland ook en veel meer dan in de US, het betreft de Studio Canal Collection. Er is al een draadje over, zie hier
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    De uitgave maakt deel uit van de Studio Canal Collection waarin al diverse titels zijn uitgebracht. Volgens mij zijn de titels in deze collectie allemaal netjes verzorgd en zijn ze allemaal voorzien van extra's.

  4. #4
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    In Nederland ook en veel meer dan in de US, het betreft de Studio Canal Collection. Er is al een draadje over, zie hier
    Ja, dat topic was het. Maar goed, er was nog geen topic over The Pianist zelf.

  5. #5

    Standaard

    Zou mijn 2 disc collectors edition DVD uitgave dan eindelijk vervangen kunnen worden?

  6. #6

    Standaard

    Extra's op de Amerikaanse versie:

    • Interview with Ronald Harwood (20')
    • Interview with Andrzej Szpilman (29')
    • Interview with Daniel Szpilman (2'28")
    • A Story of Survival: Behind the Scenes of The Pianist (39'43")
    • Trailer (1'30")
    • Booklet Essay by Journalist Anwar Brett

    Bron: www.blu-ray.com.

  7. #7

    Standaard

    Als al de extra's van de us release hier ook op komen te staan dan is het zeker een aanschaf waard!
    I don't say words real good, I stare real well - Clint Eastwood.

    134 Blu ray's laatste aanwinst:
    Sherlock Holmes

  8. #8

    Standaard

    Volgens het persbericht zijn de extra's op de Nederlandse release hetzelfde:

    http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=3931

    Er staat zowel een DTS-HD MA 5.1 track op de disc en ook een Dolby Digital 2.0 Surround track.

  9. #9
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht
    Volgens het persbericht zijn de extra's op de Nederlandse release hetzelfde:

    http://www.dvdinfo.be/nieuws.php?id=3931

    Er staat zowel een DTS-HD MA 5.1 track op de disc en ook een Dolby Digital 2.0 Surround track.
    Dan hoop ik dat dit een foutje in het persbericht is:

    Geluid: Engels, Frans, Italiaans DTS-HD MA 5.1

    Verder zijn de interview extra's dus nieuw.

  10. #10

    Standaard

    Is de beeld-kwaliteit hetzelfde of beter dan de A-Film Blu-ray versie ??

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Dan hoop ik dat dit een foutje in het persbericht is:

    Geluid: Engels, Frans, Italiaans DTS-HD MA 5.1

    Verder zijn de interview extra's dus nieuw.
    Dit wil toch gewoon zeggen dat er buiten een Engelse en Franse DTS-HD MA 5.1 track ook een Italiaanse aanwezig isus ik snap het probleem niet echt.

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Frank Bekijk bericht

    Er staat zowel een DTS-HD MA 5.1 track op de disc en ook een Dolby Digital 2.0 Surround track.
    Volgens mij is de Dolby Digital 2.0 Surround track alleen voor de extra's.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Alphabet Bekijk bericht
    Is de beeld-kwaliteit hetzelfde of beter dan de A-Film Blu-ray versie ??
    Dat is de grote vraag.... Er zijn nog geen recensies, dus het is afwachten.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Een eerste review gevonden. En helaas beeldkwaliteit is het zelfde gebleven:

    http://www.blu-raydefinition.com/rev...ay-review.html

    Jammer een film als deze verdient gewoon beter.

  15. #15
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Foto's van de Engelse uitgave.




    Jammer van al die DTS HD MA tracks. Ruimte konden ze beter gebruiken voor de beeldtransfer.

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Een eerste review gevonden. En helaas beeldkwaliteit is het zelfde gebleven:

    http://www.blu-raydefinition.com/rev...ay-review.html

    Jammer een film als deze verdient gewoon beter.
    Ik vraag me af of het wel beter kan. Sommige films lenen zich gewoon niet voor spectaculair HD beeld.

    Als deze transfer dezelfde is als die van de HD DVD dan kun je dit geen slechte release noemen. Integendeel zelfs.

  17. #17

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Op 16 september 2010, komt er weer een nieuwe versie van The Pianist. Dit keer uitgebracht door: Universal Pictures.



    Uitgave ziet er interessant uit, met boekvorm. Alleen hou ik niet van die gele kleur. Past totaal niet bij de film. Ben benieuwd of deze versie wel extra's krijgt. Ik meende dat er in Amerika ook zulke gelijke uitgaves al zijn uitgekomen, van andere films?

    Waarom staat er op het boekje en de BR The Pianiste en niet The Pianist??? Is hij nu al vrouwelijk ofzo?

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door jurgen42u Bekijk bericht
    Waarom staat er op het boekje en de BR The Pianiste en niet The Pianist??? Is hij nu al vrouwelijk ofzo?
    In het Frans is de titel Le Pianiste, en Studio Canal is een Frans bedrijf. Maar op het uiteindelijke artwork staat het correct.

  19. #19

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Een eerste review gevonden. En helaas beeldkwaliteit is het zelfde gebleven:

    http://www.blu-raydefinition.com/rev...ay-review.html

    Jammer een film als deze verdient gewoon beter.
    Volgens dvdbeaver.com is de beeldkwaliteit wel verbeterd.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  20. #20
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Volgens dvdbeaver.com is de beeldkwaliteit wel verbeterd.
    Ja, tegenover de DVD sowieso. Maar niet tegenover die "oude Opium" release. Kleuren zijn iets anders. Maar ik kan helaas geen HD-DVD screens vinden.

  21. #21

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ja, tegenover de DVD sowieso. Maar niet tegenover die "oude Opium" release. Kleuren zijn iets anders. Maar ik kan helaas geen HD-DVD screens vinden.
    Dat is wel t.o.v. de 'oude' Optimum release, ze melden de volgende verbeteringen:

    - Betere weergave van de kleuren, vooral huidtinten minder rood
    - Veel minder artifacts
    - Meer details
    - Veel filmischer
    - Veel hogere bitrate
    - BD50 i.p.v. BD25
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  22. #22

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Ja, tegenover de DVD sowieso. Maar niet tegenover die "oude Opium" release. Kleuren zijn iets anders. Maar ik kan helaas geen HD-DVD screens vinden.
    volgens mij is de conclusie dat de nieuwe versie beter is op alle fronten en screens laten dit ook zien
    When I die I don't want no part of heaven
    I would not do heaven's work well
    I pray the devil comes and takes me
    To stand in the fiery furnaces of hell

    from "Youngstown" by Bruce Springsteen

    mijn collectie mijn verkoop topic

  23. #23
    Glorious Member
    Registratie datum
    Feb 2004
    Woonplaats
    Provincie Groningen

    Standaard

    Doelde eigenlijk op de scherpte van de plaatjes. Had gehoopt dat het beeld net even een extra behandeling zou krijgen op scherpte. Leg de plaatjes één op één en op dat gebied zijn ze het zelfde gebleven.

    De rest is wel verbeterd.

  24. #24

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Doelde eigenlijk op de scherpte van de plaatjes. Had gehoopt dat het beeld net even een extra behandeling zou krijgen op scherpte. Leg de plaatjes één op één en op dat gebied zijn ze het zelfde gebleven.

    De rest is wel verbeterd.
    Zeg dat dan gelijk
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  25. #25

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Pieter V Bekijk bericht
    Doelde eigenlijk op de scherpte van de plaatjes. Had gehoopt dat het beeld net even een extra behandeling zou krijgen op scherpte. Leg de plaatjes één op één en op dat gebied zijn ze het zelfde gebleven.

    De rest is wel verbeterd.
    Er bestaat geen adequate 'behandeling' om het beeld scherper te krijgen. Daar hebben ze voor dvd's de Edge Enhancement voor uitgevonden, die op BD destastreus zichtbaar en lelijk is. De scherpte van het origineel valt niet te verbeteren. Ik vind het overigens heel erg meevallen met de scherpte van The pianist.

Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •