De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Beeld over HDMI, Audio over Optisch of coax

    Weet iemand of er receivers zijn die dit kunnen?

    Ik heb problemen met mijn samsung AVR720 en zit te kijken naar bijvoorbeeld, de Marantz NR1501 (lekker laag)

    Het liefste heb ik een klasse D receiver (Alleen pioneer en deze Samsung)

    Samsung ben ik nu wel van genezen. Geluid is prima, maar de bugs...

    Ik krijg bijv op 1 HDMI port als ik even overschakel geen geluid meer terug, totdat ik de seetings wijzig.

    Eigenlijk lijkt passive HDMI passthrough mij ook wel ideaal, maar dat heeft die 1501 weer niet.

    Ik heb een macmini met DVI naar HDMI met Optical naar receiver (dus momenteel of beeld, of geluid instellen op receiver)

    Een humax 5050c met hdmi naar de TV (anders wordt het lastig voor de kids met die rotreceiver)

    Een PS3 HDMI naar receiver en dan naar TV

    BR speler naar TV met HDMI. (geluid op tv, als ik film kijk doe ik het via de PS3, ook weer dat de kinderen niet allerlei truken met een rotreceiver moeten uithalen.

    Eigenlijk vind ik die hele HDMI nog erg "buggy" wat betreft gebruikersgemak.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  2. #2

    Standaard

    Ik denk dat de meeste recievers dat kunnen, zo niet alle.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik denk dat de meeste recievers dat kunnen, zo niet alle.
    Helaas,

    De Marantz nr1501 doet geen HDMI passthrough in Standby mode.

    Dan moet je de 1601 hebben en die is weer 2 keer zo duur

    De rest van de receivers zijn eigenlijk weer te groot of niet betaalbaar.

    Maar feitelijk het kunnen kiezen voor audio via optisch/coax en beeld via HDMI op de receiver teglijkertijd kan ik nergens als mogelijkheid voor receivers terugvinden.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  4. #4

    Standaard

    Ik geef antwoord op je vraag in de titel.
    Bij mijn Harman Kardon kan ik kiezen wat de video input moet zijn en wat de audio input moet zijn bij elke bron(TV, DVD, etc.)

    HDMI passthrough doet mijn reciever ook niet in standby, maar dat doen de meeste recievers niet volgens mij.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door peptalk Bekijk bericht
    Ik geef antwoord op je vraag in de titel.
    Bij mijn Harman Kardon kan ik kiezen wat de video input moet zijn en wat de audio input moet zijn bij elke bron(TV, DVD, etc.)

    HDMI passthrough doet mijn reciever ook niet in standby, maar dat doen de meeste recievers niet volgens mij.
    Je hebt gelijk, niet zo duidelijk van mij.

    Ik was ook even aan het mopperen op mijn receiver. De Samsung heeft er dus wel problemen mee.

    De reden dat ik de samsung ook gekozen heb is omdat hij totaal niet warm wordt en in een kleine ruimte staat met een BR speler er bovenop.

    Dat gaat bijvoorbeeld met een Onkyo niet lukken, die worden megawarm.

    De Pioneers en Marantz NR1501 hebben voor zover ik begrepen heb klasse-D versterkers en dat moet ik dus hebben

    Nu lees ik wel in de handleiding van Yamaha dat het kan. In die van Pioneer en Marantz staat dat niet echt (of duidelijk) beschreven.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  6. #6

    Standaard

    Is het niet mogelijk om de speler een andere plaats te geven bvb op een aparte boekenplank?

    Dan kun je wel een knappe receiver kopen waar je ook later veel plezier van kunt hebben.

    Anders kun je idd beter voor de NR1501 gaan, maar deze kunnen ook warm worden vanwege de processoren. Ook zou het kunnen zijn dat deze Klasse AB eindtrappen heeft en dat deze minder hoog is, omdat deze minder krachtig zijn. Ik zou er dus niet zomaar van uit gaan dat deze Klasse D eindtrappen heeft en dus ook niet warm kan worden.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Is het niet mogelijk om de speler een andere plaats te geven bvb op een aparte boekenplank?

    Dan kun je wel een knappe receiver kopen waar je ook later veel plezier van kunt hebben.

    Anders kun je idd beter voor de NR1501 gaan, maar deze kunnen ook warm worden vanwege de processoren. Ook zou het kunnen zijn dat deze Klasse AB eindtrappen heeft en dat deze minder hoog is, omdat deze minder krachtig zijn. Ik zou er dus niet zomaar van uit gaan dat deze Klasse D eindtrappen heeft en dus ook niet warm kan worden.

    Alles staat al zo vol met apparatuur bij de TV. Ik houd het liever klein. Maar je haalt een goed punt aan wat betreft versterker. Ik ging er helemaal van uit dat het een klasse D receiver was.

    In dat opzicht blijft dan alleen Pioneer over, maar juist dat de Marantz zp "klein" is vind ik erg mooi.

    De BR speler kan eventueel nog naast de MacMini staan. Jammer dat het zo'n bijeengeraapt zooitje is. Eigenlijk die onkyo alles in 1, maar ja...2000 euro.......hebben we even niet. Maar dat die Samsung niets voor mij is ben ik al uit.
    Marantz NR1501
    PS3
    Humax 5050C
    Popcorn Hour C200 (met LG104 BR)
    Mordaunt Short Premiere 5.1 speakers
    Panasonic 42G10

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door basset Bekijk bericht
    Alles staat al zo vol met apparatuur bij de TV. Ik houd het liever klein. Maar je haalt een goed punt aan wat betreft versterker. Ik ging er helemaal van uit dat het een klasse D receiver was.

    In dat opzicht blijft dan alleen Pioneer over, maar juist dat de Marantz zp "klein" is vind ik erg mooi.

    De BR speler kan eventueel nog naast de MacMini staan. Jammer dat het zo'n bijeengeraapt zooitje is. Eigenlijk die onkyo alles in 1, maar ja...2000 euro.......hebben we even niet. Maar dat die Samsung niets voor mij is ben ik al uit.
    In principe wil iedereen alles klein houden, maar vaak ontkom je er niet aan. De meeste toestellen hebben microprocessoren en/of transistoren aan boord die warm worden en dus ook gekoeld moeten worden. Dit geldt zelfs nog veel meer voor kleine toestellen, omdat deze de buitenkant als koel-element gebruiken en dus niet voldoende of zelfs geen geforceerde koeling hebben. Heeft de apparatuur voldoende ruimte om te ventileren, dan zal dit ten goede komen van de weergave en de levensduur.

    Volgens mij bedoel je de S5-BD van Denon. De prijs hiervan is zo hoog omdat er behoorlijk wat ontwikkeling aan vooraf is gegaan om er voor te zorgen dat deze niet te snel bij het afval terecht komt, zoals dat bij de meeste alles-in-één systemen het geval is. Daarnaast zal deze ook beter presteren vanwege de wat grotere reserves en de auto-setup die er voor zal zorgen dat de weergave aangepast kan worden aan de akoestiek van de kamer en de akoestische eigenschappen en de opstelling van de luidsprekers. Je moet er dus wat voor over hebben, maar dan heb je ook wat.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 15-08-2010 om 21:51
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •