De resultaten 1 tot 3 van 3 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard 6 ohm speakers op een 8 ohm versterker???

    Wie kan mij helpen??

    Ik heb een Harman Kardon AVR 347
    Signal-To-Noise Ratio 100.0 dB
    Input Impedance
    47.0 KOhm
    Input Sensitivity
    200.0 mV
    Amplifier Output Details
    55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround back ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Center ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 1.0 channel(s) ( Surround back ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 1.0 channel(s) ( Center ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Front ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Front )

    En ik heb 4 Jamo vloerboxen C405 ( long term power 140 W en short term power 200W inpedance 6 - ohm ) + 1 center speaker c 400 ( long term power 100 W en short term power 140 W inpedance 6 ohm )

    Let wel.....bovenstaande ziet er mogelijk interessant uit, maar is van een aantal sites geplukt......mij zegt het namelijk weinig tot niets.....helaas.

    Nu is het grootste probleem dat mijn versterker erg warm wordt ( gemeten met één of ander speciaal apparaatje OP de avr ) en deze gaf 56 (!!!!) graden aan.

    Nu heb ik Harman Kardon al gebeld en die willen iets in dat apparaat "terugschroeven" zodat de temperatuur niet zo oploopt. Kan deze warmte voortkomen uit die Ohm's verschillen?? En zo ja...kan dit kwaad, voor zowel mijn boxen en\of mijn AVR??

    Ik hoor graag van jullie.

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door stb Bekijk bericht
    Wie kan mij helpen??

    Ik heb een Harman Kardon AVR 347
    Signal-To-Noise Ratio 100.0 dB
    Input Impedance 47.0 KOhm
    Input Sensitivity 200.0 mV
    Amplifier Output Details 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround back ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Center ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Surround ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 1.0 channel(s) ( Surround back ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 1.0 channel(s) ( Center ) , 55.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Front ) , 95.0 Watt - 8.0 Ohm - THD 0.07 % - 2.0 channel(s) ( Front )

    En ik heb 4 Jamo vloerboxen C405 ( long term power 140 W en short term power 200W inpedance 6 - ohm ) + 1 center speaker c 400 ( long term power 100 W en short term power 140 W inpedance 6 ohm )

    Let wel.....bovenstaande ziet er mogelijk interessant uit, maar is van een aantal sites geplukt......mij zegt het namelijk weinig tot niets.....helaas.

    Nu is het grootste probleem dat mijn versterker erg warm wordt ( gemeten met één of ander speciaal apparaatje OP de avr ) en deze gaf 56 (!!!!) graden aan.

    Nu heb ik Harman Kardon al gebeld en die willen iets in dat apparaat "terugschroeven" zodat de temperatuur niet zo oploopt. Kan deze warmte voortkomen uit die Ohm's verschillen?? En zo ja...kan dit kwaad, voor zowel mijn boxen en\of mijn AVR??

    Ik hoor graag van jullie.
    Warmte betekent op electronica gebied ook slijtage, het voorkomen dat het te warm wordt is dan ook een eerste vereiste, maar zolang je je receiver niet helemaal inpakt in één of ander k*tkassie en hij zijn warmte makkelijk kwijt kan is er niets aan de hand. Het is ook niet verstandig om daar weer een apparaat op te zetten, dus vrij laten staan. Als je heel erg bang bent, dan zou je er nog altijd een losse ventilator op kunnen richten om zo de warmte af te voeren...... toch zou ik niet al te bang worden, de meeste receivers kunnen speakers tot 4 Ohm handelen en bij de instellingen kun je ook vaak aangeven welke impedantie je speakers hebben. BTW, speakers hebben geen constante weerstand, de weerstand is afhankelijk van het toongebied en het volume waar mee gespeeld wordt.

    Zolang je niet op volumes speelt die alles uit de receiver trekt, zit je wel goed. Met een beetje geduld kunnen de meesten hier wel een eitje bakken op hun receiver
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Welkom op dit forum stb.

    De buitenkant van de receiver mag hooguit handwarm worden. Af en toe komt het voor dat deze warmer wordt, maar dan is de omgevingstemperatuur vaak ook wat hoger.

    Als je wilt weten of de receiver krachtig genoeg is, moet je kijken naar de bewegingen van de conussen. Gaan deze heel ver uitslaan en hoor je opeens veel meer lage tonen of gaat het geluid vervormen, dan wordt de receiver overbelast en is het dus niet goed.

    Met gezond verstand voorkom je dus de meeste schade.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •