De resultaten 1 tot 13 van 13 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard (Soort van) kapotte kabel ?

    Ik heb een paar maanden terug een HDD/DVD recorder gekocht met een HDMI aansluiting. Mijn TV heeft twee HDMI aansluitingen, eentje aan de zijkant, en eentje aan de achterkant. Ik heb een standaard HDMI kabel gekocht bij de Handyman. De aansluiting aan de zijkant werkt perfect, echter heeft de aansluiting aan de achterkant het altijd slecht gedaan. Kleine beweging was genoeg om het beeld al te laten verliezen.

    Dus ik terug met de TV zolang die nog in de garantie periode zit. Opgestuurd naar Philips, krijg ik hem vandaag terug met een behoorlijk rekening omdat er niets mankeert aan het apparaat en het aan de kabel zou liggen. Ik naar BCC met de kabel. Daar aangesloten en inderdaad, zijkant werkt perfect, achterkant niet. Toen probeerde hij een kabel die daar aangesloten was (een Monster) en daar werkte zowel de achterkant als de zijkant perfect.

    Aan de TV kan het dus niet liggen en het meest logisch lijkt de kabel. Maar hebben jullie weleens gehoord van zo'n selectieve kabel die wel aan de zijkant, maar niet aan de achterkant werkt? Of zou er nog iets anders aan de hand kunnen zijn?
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  2. #2

    Standaard

    Kan zijn dat de aansluiting aan de achterkant net een micrometertje ruimer is en dus niet goed contact maakt met de goedkopere kabel, maar wel met de duurdere. Probeer de uiteinden eens om te wisselen en anders idd een andere kabel. Blijft toch een gebrekkige aansluiting, dat HDMI...
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

  3. #3

    Standaard

    Klinkt inderdaad als een aansluiting en stekker die beide aan de uiterste grenzen van de tolerantie zitten.
    De stekker is zo klein als binnen de tolerantie past en de aansluiting zo groot als kan.
    Vervelend, is inderdaad een tekortkoming van de hele HDMI stekker...

  4. #4

    Standaard

    Maar moet je nu ook de rekening betalen?
    Want wat hierboven gemeld wordt klopt, maar dat men daar een rekening voor stuurt?
    Zo blijkt goedkoop toch weer duurkoop te zijn..........

  5. #5

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Maar moet je nu ook de rekening betalen?
    Want wat hierboven gemeld wordt klopt, maar dat men daar een rekening voor stuurt?
    Zo blijkt goedkoop toch weer duurkoop te zijn..........
    Zijn waarschijnlijk de onderzoekskosten die je altijd moet betalen tenzij het garantie is...

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sneaker Bekijk bericht
    Dus ik terug met de TV zolang die nog in de garantie periode zit. Opgestuurd naar Philips, krijg ik hem vandaag terug met een behoorlijk rekening omdat er niets mankeert aan het apparaat en het aan de kabel zou liggen.
    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    Zijn waarschijnlijk de onderzoekskosten die je altijd moet betalen tenzij het garantie is...
    Ik lees hier echt dat hij nog in de garantie zit . Dat de kabel niet goed zou zijn kan natuurlijk, maar als het al met meerdere kabel getest zou zijn/is gedaan klopt die aansluiting dus net niet helemaal.

    Het is overigens wel weer een "goedkope" kabel die problemen geeft, daarom adviseer ik ook altijd om een fatsoenlijke/degelijke kabel te kopen, dat hoeft geen fortuin te kosten maar had waarschijnlijk ook dit kunnen voorkomen. Maar ja, achteraf kijk je een koe in de kont.

  7. #7

    Standaard

    Klopt, maar er is niets defect, dus is er ook geen sprake van garantie...

  8. #8

    Standaard

    Moest inderdaad betalen. De kabel zat niet bij de tv en heb ik dus elders gekocht. Dus toen de kabel wel aan de zijkant werkte maar niet aan de achterkant, vermoedde ik dat het aan de tv lag en bracht hem terug zolang die nog in de garantie zat. Maar met een duurdere kabel werkte die wel aan de achterkant dus het lag niet aan de tv en ik moest dus 35 Euro aan onderzoekskosten betalen.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  9. #9

    Standaard

    Dat is balen maar ergens klopt het niet.
    Je zou de handleiding van de TV moeten nalezen of er over HDMI kabels wordt gesproken of over gecertificeerde HDMI kabels of dat deze worden aangeraden. Als het laatste het geval is heeft men gelijk maar als dat niet het geval is kun je overwegen om tegen die kosten in beroep te gaan, voor zover je dat de moeite vind natuurlijk (principe?).

  10. #10

    Standaard

    Conenctoren vallen binnen een bepaalde tolerantiewaarde.
    Dit kan zijn bijvoorbeeld 2% groter of 2% kleiner dan de index van 100.
    ALs je nu een TV hebt met een aansluiting die een waarde van 102 heeft (en dus in orde is) en een kabel met een stekker met een waarde van 98 (en dus ook goed) dan is geen van beide producten niet in orde, maar het kan wel zijn dat het niet werkt.
    In dit geval lijkt dat ook zo te zijn. Niets aan te doen, jammer van de €35,= aan onderzoekskosten, deze had je achteraf beter in een kwalitatief goede kabel kunnen stoppen.

  11. #11

    Standaard

    Mmmm.... lees vaker over problemen met duurdere kabels dan met prijsgunstige kabels. Prijsgunstige kabels geven over het algemeen minder problemen dan duurdere kabels. Ik wil helemaal geen duurdere kabel, zeker niet nu mijn eigen ervaring is dat de prijsgunstige kabels gewoon doen wat zij moeten doen, een signaal doorgeven.

    Houd niet van geld uit de zak klopperij
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Edgar Smit Bekijk bericht
    Dat is balen maar ergens klopt het niet.
    Je zou de handleiding van de TV moeten nalezen of er over HDMI kabels wordt gesproken of over gecertificeerde HDMI kabels of dat deze worden aangeraden. Als het laatste het geval is heeft men gelijk maar als dat niet het geval is kun je overwegen om tegen die kosten in beroep te gaan, voor zover je dat de moeite vind natuurlijk (principe?).
    Het staat er niet in vermeldt, maar ik denk niet dat ik daar wat tegen kan doen. Ten eerste heb ik het al betaald en is het al dik twee weken geleden. Daarnaast heeft Philips ook gelijk. De tv is niet kapot en het ligt aan de kabel. Dus ze hebben het getest en onderzoekskosten gerekend, in de winkel werd zelfs nog gezegd dat ze normaal gesproken iets van 50 Euro rekenen. Enige wat ik stom van mezelf vind is dat ik de tv niet in de winkel heb laten testen. Dan had die niet eens naar Philips gehoeven. Stom, maar goed, dat is achteraf gepraat. En zoals je al zei: "achteraf kijk je een koe in de kont. "

    Citaat Oorspronkelijk gepost door fotopeerke Bekijk bericht
    In dit geval lijkt dat ook zo te zijn. Niets aan te doen, jammer van de €35,= aan onderzoekskosten, deze had je achteraf beter in een kwalitatief goede kabel kunnen stoppen.
    Daar zat ik ook aan te denken, de Philips HDMI kabel kostte 30 Euro. Was ik goedkoper uitgeweest als ik die direct had aangeschaft.
    When there's no more room in hell, the dead will walk the earth.

    Alles over de nieuwste adventure spellen @ Adventure-Island.nl

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Mmmm.... lees vaker over problemen met duurdere kabels dan met prijsgunstige kabels. Prijsgunstige kabels geven over het algemeen minder problemen dan duurdere kabels. Ik wil helemaal geen duurdere kabel, zeker niet nu mijn eigen ervaring is dat de prijsgunstige kabels gewoon doen wat zij moeten doen, een signaal doorgeven.

    Houd niet van geld uit de zak klopperij
    Helemaal mee eens, maar een prijsgunstige kabel is iets anders dan een goedkope kabel, ik denk dat HDMI kabels tussen 20 en 50 euro over het algemeen allemaal zullen voldoen maar dat wil niet zeggen dat alles wat daaronder zit troep is .

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •