De resultaten 1 tot 4 van 4 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Probleem ebay user - paypal

    Ik heb onlangs iets gekocht op ebay.

    Ik betaalde onmiddellijk via de verkoper voorgestelde wijze: Paypal.

    Twee dagen later krijg ik een mailtje van hem dat hij geen Paypal-account heeft, en er ook geen wenst aan te maken, en of ik de bestelling via overschrijving wilde regelen. Aangezien het om een zeldzaam Collector's item ging dan toch maar betaald (Pakje onmiddellijk verzonden na betaling op z'n rekening, hierover had ik niet te klagen).

    Maar .... het geld is dus ook van mijn aan Paypal gekoppelde Visa-kaart gegaan, aangezien ik onmiddellijk via Paypal betaald had.

    Ondertussen staat de betaling als "Unclaimed" maar is het geld natuurlijk van m'n Visa.

    Ik heb al vaak gezocht op internet van hoe je geld terug te vorderen.

    Ik las ergens dat het geld na 30 dagen "Unclaimed" automatisch teruggestort zal worden. Is dit zo (ik kan wel even wachten) of moet ik toch nog een actie ondernemen (claim, bericht aan paypal,...)?

    Ook al is het niet morgen, ik zou m'n geld toch ooit graag een keer terugzien

  2. #2

    Standaard

    Ik zou onmiddellijk bericht sturen naar PayPal en/of e-bay; zo dek je jezelf alvast in.

    E-bay claimt overigens dat kopers volledige garantie krijgen bij betaling via PayPal, dus onrechtstreeks zou dit er toch ook moeten ondervallen.

    Misschien gebeurt de terugstorting wel automatisch, maar voor alle zekerheid...

  3. #3

    Standaard

    Zoiets heb ik ook gehad, via je overzicht kun je de betaling annuleren, dan gaat het geld weer terug.
    Als ik me niet vergis zit die knop onderaan bij je rekeningoverzicht waar je de actuele betalingen ziet.

    Ebay en paypal zijn gekoppeld en als iemand ooit een paypal heeft aangemaakt en je doet een ebay aankoop blijft die link bestaan terwijl diegene hem allang niet meer gebruikt en het vervelende is dat je dan ook inderdaad wel die betaling kan doen. De verkoper heeft dan gewoon zijn informatie niet uptodate of geen zin in de extra paypalkosten.

    Maar je moet dus even die knop vinden om de betaling te annuleren, dan is er niets aan de hand.

  4. #4

    Standaard

    Wanneer de andere ebayer een Paypal account heeft kan je "Unclaimed" betalingen annuleren.

    Maar aangezien deze geen paypal account heeft, kan ik ze niet annuleren.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •