De resultaten 1 tot 14 van 14 worden weergegeven.

Discussie: *** Slotje ***

  1. #1

    Standaard *** Slotje ***

    Gisteren is mijn Spectral meubel gebracht. Echt een schitterend meubel. Samen met de installateur heb ik meteen de receiver, speakers en PlayStation aangesloten. Daarna het geluid getest dat via de speakers loopt. Niks aan de hand, klinkt prima! Daarna tv en receiver uitgezet. ’s Avonds wilde ik een BD afspelen. Wel beeld, maar geen geluid. Erg vreemd, omdat het ’s middags nog werkte en er geen aanpassingen zijn gedaan. Toen gekeken of het geluid van de tv wel via de speakers liep. Dit was niet het geval, want deze verliep via de tv-speakers. Uiteraard heb ik voor beide apparaten de juiste output op de receiver gekozen.

    Aangezien ik een behoorlijke newbie ben op het gebied van receivers heb ik geen idee waar te beginnen om het probleem op te lossen. Ik heb al getracht het geheugen van de receiver te wissen, maar dit hielp niet. Ik hoop dan ook dat iemand hier kan aangeven wat ik kan proberen.

    Het is dus een Marantz SR6004
    Laatst aangepast door Cyrus : 05-01-2012 om 15:24

  2. #2

    Standaard

    Een soort probleem als dat wat jij hebt is volgens mij heel makkelijk te voorkomen. Schakel altijd de bron als laatste in en als eerste uit. De instellingen worden dan vaak makkelijker onthouden.

    Controleer of de receiver het geluid wat via de HDMI binnenkomt niet ongedecodeerd doorstuurt naar de TV.

    Controleer of de receiver de juiste signaal-ingang heeft gekozen. Je kunt nl. kiezen tussen digitaal via optisch, coaxiaal of HDMI of analoog(2x tulp). Daarnaast is het soort signaal ook belangrijk. Bij digitaal kun je vaak kiezen tussen 'Auto' en 'DTS'. Kies je voor 'DTS' dan zal de receiver geen PCM of Dolby Digital kunnen verwerken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie Gerco.

    Dus, als ik het goed begrijp, schakel ik eerst de receiver in en vervolgens pas de tv/ps3/etc. ?

    En hoe controleer ik:

    Controleer of de receiver het geluid wat via de HDMI binnenkomt niet ongedecodeerd doorstuurt naar de TV.
    Zoals ik al zei, ben een enorme leek

  4. #4

    Standaard

    Gisteren nog wat dingen geprobeerd en opeens was er weer geluid via de speakers! Volgens mij schakelde ik van HDMI out 2 naar 1. Anyway, daarna filmpje er in. Na ongeveer 45 minuten viel het geluid weg. En ik ben nergens aangeweest. De afstandsbediening lag op tafel. Kortom, weer hetzelfde euvel. Geluid van de televisie deed het wel, maar dan via zijn eigen speakers.

    Ik word gek!!! Is dit nu een reciever probleem of toch een instelling?

    Heb ook even met de leverancier van het apparaat gebeld en die kon ook niet inscahtten wat nu het probleem is. Ze zijn bereid hem op te halen, maar:

    1. ben hem waarschijnlijk een maand kwijt; onzeker of ik een leenapparaat krijg.
    2. er is geen zwarte 6004 meer leverbaar mocht ie echt kapot zijn.

    Iemand nog tips of suggesties? Alles is welkom!

  5. #5

    Standaard

    Als het geluid na 45 minuten wegvalt is het een warmte-probleem en komt het mogelijk door een productiefout, een defect of dat de receiver niet voldoende ruimte heeft om de warmte kwijt te raken.

    Heeft de receiver voldoende ruimte om te ventileren, dan kun je deze beter na laten kijken.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    De receiver staat in een Spectral meubel. Aan de achterkant is deze open en aan de bovenkant is er ook zo'n 10 cm. ruimte. Denk dat het wel genoeg is. Waar ik al bang voor was, zal dus wel het geval zijn: het apparaat heeft een defect of prooductiefout. Zal hem dus na moeten laten kijken

  7. #7

    Standaard

    Valt het geluid gewoon weg of gaat hij in een protect mode?
    Als hij in een protect mode gaat maakt hij ergens sluiting en meestal is dat je luidsprekeraansluiting waar te veel bloot draad ligt en de plus en min elkaar raken. Dat kan zowel aan de kant van een luidspreker zijn als bij de uitgang van de receiver. Misschien de moeite om even na te kijken voordat je hem wegbrengt.

  8. #8

    Standaard

    Edgar, hoe kan ik zien of het de protect mode is? Ik kan het niet genoeg benadrukken dat ik een newbie ben op het gebied van receivers

    Ik heb de speakers reeds gecontroleerd en dat ziet er goed uit. Moet alleen nog de receiver controleren, maar dan moet ik eerst het meubel weer verschuiven

    Ik hoop dat je in ieder geval even aan kunt geven hoe ik kan zien dat de receiver in protect mode schiet/staat.

  9. #9

    Standaard

    Dan doet hij zelf niets meer, hij geeft of "protect" in het display of schakelt gewoon uit. Als hij wel normaal aan blijft maar alleen het geluid valt weg gaat hij dus niet in de protect mode. Wat nog zou kunnen, als hij het wel normaal doet haal dan eens de batterijen uit de AB. IK heb gehad dat de AB stuk was en het apparaat daardoor op hol sloeg.

  10. #10

    Standaard

    Hij blijft gewoon aan, dus dan waarschijnlijk geen sluiting. Ik ga eens je tip met betrekking tot de AB proberen. Ik laat de uitkomst nog even weten

  11. #11

    Standaard

    Helaas... dat was het ook niet

  12. #12

    Standaard

    Dat is balen, dan zul je echt terug moeten.....

  13. #13

    Standaard

    Ja, dat is flink balen. Ze komen hem gelukkig (kosteloos) ophalen, maar ben hem wel een flinke tijd kwijt (minimaal 3 weken). Hopen maar dat ze een leenapparaat ter beschikking stellen.

  14. #14

    Standaard

    Zie dat dit topic nog openstaat;

    Destijds hebben ze de 6004 omgeruild met een 6005, zondar dat ik bij hoefde te betalen. Sindsdien geen problemen meer gehad.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •