De resultaten 1 tot 16 van 16 worden weergegeven.

Discussie: Sony BDV-E370

  1. #1

    Standaard Sony BDV-E370

    Sony BDV-E370

    Sony laat zich al vanaf de introductie nadrukkelijk gelden op het gebied van de Blu-ray Disc. Zo ook nu met een veelbelovende all-in-one set. Op de volgende pagina's wordt de Sony BDV-E370 aan een test onderworpen. Onze bevindingen kun je op de volgende pagina's lezen.

    Lees dit artikel

  2. #2

    Thumbs up Top set

    Ik heb een maand of 3 terug deze set aangeschaft, samen met de 40" Sony Bravia EX4 40 full-HD tv.

    De 'kritiek' dat het geluid niet altijd top klinkt (bij muziek) heb ik nog niet meegemaakt. Alleen gisteren tijdens het kijken naar de dvd van Johnny English (geweldige upscaling voor dit oudje) klonkt de muziek van Robbie Williams inderdaad blikkerig, of onder de douche zoals het in de recensie staat. Maar je kunt de bluray-speler via de knop "function" ook in de muziekstand zetten. Mogelijk dat je dan een stuk beter geluid krijgt bij muziekdvd's/blurays.

    Ook de kritiek dat calibreren van de 5.1 speakerset moeizaam ging, heb ik zelf zo totaal niet ervaren. Ging vlekkeloos. Het geluid klinkt ook prima bij mij thuis.
    In het begin kon de subwoofer wel erg overdadig klinken, waardoor je het geluid zachter ging zetten ivm geluidsoverlast. Maar mijn vrouw heeft iets in het menu aangepast, waardoor dat nu verholpen is.

    Alleen over de dvd-upscaling ben ik niet altijd tevreden. Heel wat recente (echte en gebrandde) dvd's zullen heel weinig onderdoen voor de bluray. En zelfs een aantal oudere dvd's. Maar ik heb ook een aantal dvd's die er totaal niet (meer) uitzien op de nieuwe set (Close Encounters bijv.).
    Ik ervaar dus een soort van willekeur in de upscaling. Of zou het echt aan de kwaliteit van het bronmateriaal liggen? Of zijn de dvd's van nu echt van veel hogere kwaliteit dan van rond 2000?

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    De 'kritiek' dat het geluid niet altijd top klinkt (bij muziek) heb ik nog niet meegemaakt. Alleen gisteren tijdens het kijken naar de dvd van Johnny English (geweldige upscaling voor dit oudje) klonkt de muziek van Robbie Williams inderdaad blikkerig, of onder de douche zoals het in de recensie staat. Maar je kunt de bluray-speler via de knop "function" ook in de muziekstand zetten. Mogelijk dat je dan een stuk beter geluid krijgt bij muziekdvd's/blurays.
    Bij de recensie heb ik meerdere muziek Blu-ray's en DVD's getest. Bij de Blu-ray Disc van Within Temptation (die overigens van uitstekende geluidskwaliteit is) was het zogenaamde badkamergeluid irritant aanwezig. Dit was ook het geval bij Phil Collins - Finally, the first... Bij films was het geluid een stuk beter, bijna goed. Alleen de subwoofer is voor sommige geluidsfragmenten veel te slap.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ook de kritiek dat calibreren van de 5.1 speakerset moeizaam ging, heb ik zelf zo totaal niet ervaren. Ging vlekkeloos. Het geluid klinkt ook prima bij mij thuis.
    Moeizaam was het niet, alleen niet erg accuraat. Wij hebben de calibratie gedaan en gecontroleerd met een decibelmeter (DB-meter). Na deze controle bleek dat niet alles goed stond ingesteld. Wij hebben dit dan ook handmatig moeten corrigeren. Dit staat ook te lezen in de recensie.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Alleen over de dvd-upscaling ben ik niet altijd tevreden. Heel wat recente (echte en gebrandde) dvd's zullen heel weinig onderdoen voor de bluray. En zelfs een aantal oudere dvd's. Maar ik heb ook een aantal dvd's die er totaal niet (meer) uitzien op de nieuwe set (Close Encounters bijv.).
    Ik ervaar dus een soort van willekeur in de upscaling. Of zou het echt aan de kwaliteit van het bronmateriaal liggen? Of zijn de dvd's van nu echt van veel hogere kwaliteit dan van rond 2000?
    De upscaling hebben wij als erg prettig ervaren. De testpatronen lieten hier zien dat dit apparaat hier prima toe in staat zou zijn en dit bleek ook te kloppen bij diverse DVD's, ook bij oudere. Jij geeft zelf aan dat Johnny English prima wordt weergegeven. Bij Close Encounters niet, maar is het niet de sfeer van de film die zo hoort te zijn?

  4. #4

    Standaard

    Ik heb nu ook de bluray van Close Encounters met de 3 versies erop, en de kwaliteit is werkelijk superieur aan de dvd versie (director's cut geloof ik). Vergelijkbaar wanneer je een klein bestand foto heel veel vergroot en die vergelijk met een foto van vele MB's.
    Ik had het de Alien-films hetzelfde als met CEotTK: matig beeld. Kijken op een kleine tv dus (slaapkamer).

  5. #5

    Standaard

    Is de bluray speler eigenlijk regio B, of regiovrij?

  6. #6

  7. #7

    Standaard

    Okee, dan weet ik welke blurays ik wel en welke niet moet bestellen in de toekomst.

    Zijn bluray-spelers eigenlijk regiovrij te maken? Ik heb op de slaapkamer een goedkope dvd-speler van Philips en die was heel simpel thuis regiovrij te maken.

  8. #8

    Standaard

    Blu-ray Disc speler zijn voor DVD's vaak goed regiovrij te maken d.m.v. software of door een code met de afstandsbediening in te voeren. Voor Blu-ray Discs is dit een ander verhaal. Lees dit topic maar eens door.

  9. #9

    Standaard

    Ik hou hem dus maar lekker zoals hij nu is.

  10. #10

    Standaard

    Heb deze cinemaset zaterdag aangeschaft voor 299 bij Mediamarkt. Voor die prijs kan ik er geen buil aan vallen. Enige nadeel: de resume-functie. Ik kom er niet goed uit hoe deze werkt. Er moet iets opzitten aangezien in het Options-menu 'Weergeven vanaf begin' wordt aangegeven, maar ik kan deze niet veranderen in 'Afspelen hervatten'. Dit vond ik bij mijn dvd-speler toch wel een erg fijne functie.

    Beeldkwaliteit is overigens subliem. En dat op een HD-ready tv! Er zit dus nog meer in het vat.

  11. #11

    Standaard

    Dat is idd. een minpunt aan deze bluray-speler. Een bluray hervatten van waar je gestopt bent is niet mogelijk. Alleen bij de Extended Avatar blurays geeft de disc zélf deze optie in beeld!

  12. #12

    Standaard

    Aan de bovenkant van de speler zag ik van de week ook een SACD-logo staan. Meteen voor 10 euro bij Play de SACD The Dark Side Of The Moon van Pink Floyd besteld om deze 5.1 surround mix te ervaren. De gewone cd (mijn 20th Anniversary) klinkt natuurlijk al top, maar ben benieuwd hoe dit album klinkt vanaf een SACD.

    Ik heb inmiddels ook ervaren dat de bluray-speler moeite kan hebben met zelfgebrandde (gedownloade) dvd's. Ik zat vorige week naar "Salt" (Angelina Jolie) te kijken, toen na ongeveer een uur de speler helemaal begon te flippen en herrie ging maken en de dvd niet verder af wilde/kon spelen. Meteen die disc eruit gehaald.

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Grant Bekijk bericht
    Heb deze cinemaset zaterdag aangeschaft voor 299 bij Mediamarkt. Voor die prijs kan ik er geen buil aan vallen. Enige nadeel: de resume-functie. Ik kom er niet goed uit hoe deze werkt. Er moet iets opzitten aangezien in het Options-menu 'Weergeven vanaf begin' wordt aangegeven, maar ik kan deze niet veranderen in 'Afspelen hervatten'. Dit vond ik bij mijn dvd-speler toch wel een erg fijne functie.

    Beeldkwaliteit is overigens subliem. En dat op een HD-ready tv! Er zit dus nog meer in het vat.
    Ik heb laatst een nieuwe firmware-update kunnen toepassen en die heeft er volgens mij voor gezorgd dat de bluray die in de speler zit niet meer opnieuw opstart vanaf het begin wanneer je hem aanzet, maar verder gaat waar je hem eerder hebt stopgezet. Erg fijn.

  14. #14

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Franklin1975 Bekijk bericht
    Ik heb laatst een nieuwe firmware-update kunnen toepassen en die heeft er volgens mij voor gezorgd dat de bluray die in de speler zit niet meer opnieuw opstart vanaf het begin wanneer je hem aanzet, maar verder gaat waar je hem eerder hebt stopgezet. Erg fijn.
    Hallo Franklin1975

    Waar kun je die firmware update halen?
    Mijn Sony heeft sinds kort de een golvend audioniveau.
    Als ik hem afzet en weer opstart is het geluid weer goed maar na enkele minuten zakt het geluid naar een veel lager niveau.

  15. #15

    Standaard

    Als je BD-speler niet verbonden is met een netwerk, klik hier.

    Als je BD-speler wél verbonden is met een netwerk, klik hier.
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

  16. #16

    Standaard

    Mijn blu-ray speler is via een kabel verbonden met internet, dus wanneer er een update is, krijg ik dat in beeld te zien en kan ik kiezen of ik wil updaten of niet. Maar is afgelopen jaar pas 2x voorgekomen.

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •