De resultaten 1 tot 8 van 8 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard Marantz PM7003 (nieuw) vs Denon PMA-1500AE (2e hands)

    Hallo,

    Kan iemand iets zeggen over de Marantz PM7003 (nieuw) vs Denon PMA-1500AE (2e hands) ?

    De prijsklasse hiervan is ong. 350 - 450 Euro.

    Het vermogen van beide versterkers is 70W @ 8Ohm


    Mvg,
    Arian

  2. #2

    Standaard

    De Denon PMA-1500AE is een klasse hoger dan de Marantz PM7003. De Denon heb je nieuw zo rond de 1000 euro, dus de tweedehandsprijs lijkt me prima.

    Op zich zou je aan de Denon een hele goede versterker hebben. Het is wel belangrijk te weten dat niet iedere speaker lekker matcht met Denon. Dit geldt overigens ook voor de Marantz.

    Welke speakers ben je van plan hierop aan te sluiten?
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  3. #3

    Standaard

    Bedankt voor je reactie,
    Ik begin helemaal opnieuw, had een Marantz versterker (SR7300) met Jamo speakers. De SR7300 heb ik verkocht, de Jamo speakers zijn versleten.

    Mocht je een goede recommendatie hebben voor op de Denon dan houdt ik mij aanbevolen. Prijscategorie tot 400, mogen 0,8 mtr hoog zijn (op de grond)

  4. #4

    Standaard

    Ik zou voor de Marantz gaan. Naar mijn mening is deze versterker veel muzikaler dan de Denon.

    Maar ik zou echt zelf gaan luisteren. Misschien ben jij het wel helemaal niet met me eens

  5. #5

    Standaard

    Ik zie dat Stassen de PMA-1500AE voor 749 euro in de verkoop heeft. Kan echter niet beoordelen of dit de prijs van een nieuw of demo model betreft.

    Ik zou in jouw geval de Denon gaan beluisteren in audiozaak met verschillende merken speakers erop. Mijn ervaring is dat Denon erg lekker klinkt met speakers met een "Engelse klank". Voorbeelden:
    - Tannoy
    - B&W
    - Monitor Audio
    - Phonar

    Maar ook:
    - Dali
    - Audio Physic
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Vampire Hunter D Bekijk bericht
    Maar ik zou echt zelf gaan luisteren. Misschien ben jij het wel helemaal niet met me eens
    Helemaal mee eens. Ik denk dat de Topic Starter eerst een luistersessie op de Denon zou kunnen doen op verschillende speakers. Vervolgens een tweede sessie op een Marantz ter vergelijking.

    Misschien komt de TS na een luistersessie op de Denon wel tot de conclusie dat dit helemaal niet zijn sound is. En zou de Marantz beter bevallen. Dat is inderdaad zeer persoonlijk.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

  7. #7

    Standaard

    Ik was in de veronderstelling dat een Denon "zuiverder" zou zijn. Graag zou ik een goede versterker kopen.
    En daarna pas een de speakerkeuze doen. Zeker ook omdat ik nu die Denon 2e hands kan kopen.

    Vind het wat lastig om veel dingen met elkaar te gaan vergelijken.
    Laatst aangepast door Arian : 30-08-2010 om 12:51 Reden: Niet duidelijk genoeg

  8. #8

    Standaard

    Dat een Denon "zuiverder" zou zijn is wel persoonlijk. Er zullen genoeg lieden zijn die er niet warm voor zullen lopen, maar dat heb je andersom ook.

    Ik kan je nu al zeggen dat je met deze versterker geen slechte koop doet. Echter, het is altijd goed om te beluisteren wat er voor dat budget nog meer te koop is.

    Maar goed, mocht je voor de Denon willen gaan, hoef je alleen nog maar te luisteren naar speakers op deze versterker. Ik heb 'm in combinatie met Dali Ikon 6 gehoord. Klonk erg goed. Ook de Audio Physic Yara Classic II klonken hier goed op. En uiteraard mijn Phonar P300 UK.
    Mijn HT: Panasonic TX-P42G20ES - Music Hall A25.2 - Music Hall CD25.2 - Music Hall DAC25.3 - Denon DVD-1940 - A.C. Ryan Playon!HD Mini - Logitech Squeezebox Duet - Phonar Veritas P5.5 EdMa Cap+ - Phonar Sub EdMa - Van den Hul kabels

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •