De resultaten 1 tot 18 van 18 worden weergegeven.

Discussie: Welk tijdschrift?

  1. #1
    djoeri
    Guest

    Standaard Welk tijdschrift?

    Ik ben de laatste paar weken een beetje aan het kijken voor een aantal onderdelen voor mijn HT. En daarbij heb ik een hoop lectuur gekocht. Alleen ik merk dat er nogal wat verschil zit tussen de onderlinge tijdschriften. Engelse tijdschriften prijzen vooral Engelse producten, terwijl Duitse tijdschriften meer op de duitse merken gericht zijn. Maar nu wil ik wel eens weten welk tijdschrift het beste bij de Nederlandse audiokenner past. bv whathifi, hifichoice, auido, streo, stereoplay.

  2. #2

    Standaard

    Djoeri,
    Een zeer populair maandblad voor HT is www.homecinemachoice.com

  3. #3

    Standaard

    Ik lees al een aantal maanden met veel plezier de What Hi*Fi van voor tot achter en weer terug.

  4. #4

    Standaard

    Ik heb vandaag bij de bruna op station Nijmegen What Hi*Fi gekocht dus die ga ik zo maar eens lezen...
    Waar kopen jullie Home Cinema Choice? ik had erna gevraagd bij de bruna, maar ze zeiden dat ze die niet verkochten?!

  5. #5

    Standaard

    Ik lees ook What hifi, enorm goed blad!

    Ook lees ik wel eens het duitse ik meen audio/video dat het heet ook vrij goed!
    StarTrader

  6. #6
    Johan van den D.
    Guest

    Standaard

    ikzelf ben ook van mening dat what hifi een goed blad is
    beetje voor iedere prijsklasse wat erin staat

  7. #7

    Standaard

    Ik lees iedere maand HiFi Choice en What Hifi. Dit zijnlekkere bladen om te lezen. Staat best veel info in met goeie en naar mijn mening onafhankelijke tests. Ik heb het idee dat nederlandse tijdschriften schrijven wat ze voorgelegd krijgen van de importeurs.

    Ook een goed blad is HiFi Plus, ook een engelse magazine maar met puur High End Apparatuur.

    Bij Home Entertainment kloppen de test niet zo met hun engelse broertjes. Wat bij Hifi Choice minder is kan bij Home Entertainment heel goed zijn. Terwijl het wel de zelfde mensen zijn die de test doen. Vaaag. Maar goed ook een heel erg leuk blad om te lezen.

    Kijk op de volgende sites:

    http://www.hifichoice.co.uk
    http://www.whathifi.com
    http://www.hifiplus.co.uk
    http://www.home-entertainment.co.uk


  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Ronald Ridderhof
    «knip» Ik heb het idee dat nederlandse tijdschriften schrijven wat ze voorgelegd krijgen van de importeurs.

    «knip»
    dat idee kreeg ik nu ook bij de laatste Oog&Oor editie, daar wordt een PhilipsTv met Pixel PLus getest, alleen maar superlativen (goed nederlands?? ), terwijl er, denk ik, toch nadelen aan zitten.
    May The Force Be With Me
    Mijn set

  9. #9

    Standaard

    Er kleven inderdaad nadelen aan de PP tv Van Ph. Ik kijk regelmatig in Oog & Oor en daar lees ik inderdaad alleen maar voordelen van bepaalde merken, praktisch nooit de nadelen.

  10. #10

    Standaard

    wat kost de whathifi in de winkel???

  11. #11

    Standaard

    Ik ben d'r hier in tilburg 5.95 voor kwijt bij de lokale tijdschriftenboer.

  12. #12

    Standaard

    5,95. Heb je een leuk blad voor, die je regelmatig leest.

    O Ja nederlands tijdschrift blunder van een aantal maanden geleden. Het gaat om het blad HET. Daarin werd uitgelegd wat het verschil was tussen DD, DDII, DD EX, DTS en DTS ES. Hier werd geschreven dat DTS opgedrongen is door de fabrikanten en dat er geen verschil is (hoorbaar) tussen DD en DTS.

    Mensen, denk goed na voor dat je dit blad in handen neem, en als je dat doet, doe het voor de humor.

  13. #13

    Standaard

    Zo goed is What Hifi ook niet.. veel sponsored recensies, dus altijd zeer positief... Verder is de smaak van het blad typisch Engels, vandaar dat sommige versterkers er ineens enorm uitspringen.. (idem geldt overigens ook voor Hifichoice...)

    Any way... ik lees zelf widescreen review.. maar dat kan je hier bij geen enkele kiosk halen. Verder HVT.. staan gewoon goede verhalen in..

    Groet Bjorn

  14. #14

    Standaard

    Ik lees vrij regelmatig homestudio.
    met als extra inlay hometheater.

    Maar ook daar is kleuring te vinden.
    (zeker bij siltech)

    Groetjes,

    Jeroen.
    HT: Horen, Zien en Beleven

  15. #15

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door bmateijsen
    Zo goed is What Hifi ook niet.. veel sponsored recensies, dus altijd zeer positief... Verder is de smaak van het blad typisch Engels, vandaar dat sommige versterkers er ineens enorm uitspringen.. (idem geldt overigens ook voor Hifichoice...)

    Any way... ik lees zelf widescreen review.. maar dat kan je hier bij geen enkele kiosk halen. Verder HVT.. staan gewoon goede verhalen in..

    Groet Bjorn
    Ben ik met je eens Bjorn, een zekere voorliefde voor Engelse merken is onmiskenbaar aanwezig. Toch blijft het lekker leesvoer in verloren uurtjes. En voor de hoeveelheid artikelen is het niet echt een duur tijdschrift. Het Duitse Stereoklang vind ik ook wel aardig. Al zijn ze wel erg op high-end gericht. Een hoog kwijlgehalte dus.

  16. #16

    Standaard

    Duits is voor mij geen optie (nog niet). Gewoon te moeilijk. Daarom hou ik het maar bij dat mooie Engels . Dat is nog goed te volgen. Daarbij eigenlijk alleen maar What Hi*Fi al zijn die vaak bevooroordeeld. Ze willen je bijvoorbeeld altijd 1 bepaalde speakerkabel aanpraten (kan er even niet opkomen, er zijn er een paar van het forum die deze gekocht hebben in een paar weken verschil van elkaar). Dus wat dat betreft: beetje opvallend.
    Ik ga morgen eens een High Endblad zoeken. Altijd geweldig om te kwijlen.
    Iemand een high-end stereo blad? (Y)

  17. #17

    Standaard

    high-end bladen op stereo-gebied zijn er genoeg.. Stereophile bijvoorbeeld of Hifi news.. Maar goed, zelfs hier zal je een klein beetje kleuring vinden, bladen kunnen nu eenmaal niet bestaan zonder de reclame, alleen zijn zij zeker meer oprecht.

    Ik ben het met je eens dat het leuk leesvoer is, alleen na een paar keer het blad te hebben gekocht merk je gewoon dat ze in hetzelfde stramien blijven hangen en dan wordt een blad vreselijk voorspelbaar... jammer..

    Homestudio is een blad wat aan elkaar hangt van reclame en ook positieve artikels. Maar zij hebben naast HVT zeker een bestaansrecht. Hoewel ik me soms afvraag wat ik allemaal wel niet tussen de regels moet lezen

    Widescreen is echt een relaxed blad, ook daar vind je wel wat kleuring, maar technisch is het blad gewoon superieur en hun testen zijn veel beter als leidraad te nemen.

    Groet Bjorn

  18. #18

    Standaard

    Bij What Hi*Fi bv als ze weer eens receivers testen in de prijsklasse van de 2011 weet je van te voren al wie als winnaar uit de bus komt. Beetje zelfde verhaal met de dvdspelers. Kabels zijn ze ook altijd helemaal gek van dat ene merk (kan nog steeds niet op de naam komen ).
    Maar het blijft lekker om zo te lezen. Het is ook maar 1 keer in de maand he

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •