De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1
    vitalic
    Guest

    Standaard Speakers met houten conus

    Hallo,

    Een tijdje terug had ik iets gelezen over speakers met een houten conus. Heeft iemand dat op dit forum?

    Ik hoor er eigenlijk vrij weinig over, dus ik vraag me af of het ook wel wat is eigenlijk. Het lijkt me overigens geen verkeerd idee aangezien hout voor geluid het beste materiaal is. De meeste muziekinstrumenten zijn niet voor niks van hout gemaakt.

    Btw, gewoon nieuwsgierig.

    Groetjes Roeland

  2. #2

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door vitalic Bekijk bericht
    Hallo,

    Een tijdje terug had ik iets gelezen over speakers met een houten conus. Heeft iemand dat op dit forum?

    Ik hoor er eigenlijk vrij weinig over, dus ik vraag me af of het ook wel wat is eigenlijk. Het lijkt me overigens geen verkeerd idee aangezien hout voor geluid het beste materiaal is. De meeste muziekinstrumenten zijn niet voor niks van hout gemaakt.

    Btw, gewoon nieuwsgierig.

    Groetjes Roeland
    Bij muziekinstrumenten is net zoals bij de meeste luidsprekers, de klankkast van hout gemaakt en dus niet het membraan (conus).

    Hout is misschien voor een klankkast wel het beste, maar vaak niet voor het maken van de conus. Het materiaal is nl. zwaar en minder stijf als je het vergelijkt met bvb aluminium. Daarnaast blijft het altijd werken en is het vochtabsorberend. Vanwege deze eigenschappen, wordt het dus niet vaak voor de conus gebruikt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •