De resultaten 1 tot 9 van 9 worden weergegeven.
  1. #1

    Cool optisch, hdmi hoe o hoe

    Hallo,

    Net fris hier op het forum en nu al een vraag .

    Sinds deze week ben ik in het bezit van een nieuwe en tevens mijn eerste receiver. Nu wil ik deze op korte termijn gaan aansluiten(na de housewarming ivm inspelen boxen etc)

    LG 47LX9500
    upc mediabox hdtv
    Playstation 3
    Onkyo C-S5VL
    Onkyo tx-sr608

    CD speler ga ik analoog aansluiten op receiver dat lijkt me logisch.
    Maar wat zijn de beste opties voor de rest?
    Zat zelf te denken aan ps3hdmi 1.4 en upc hdmi1.3 direct op tv en dan met 1 hdmi 1.4(audio return) naar receiver.

    Is dit de beste optie, of is het misch beter om de upc direct op tv en dan met een optischekabel op receiver aan te sluiten(ivm lipsync en digitaleradio zonder dat de tv aan hoeft) en geldt dat ook voor ps3 of kan deze beter via de receiver gaan en maakt het dan nog uit of deze op hdmi game of dvd wordt aangesloten?
    of alleen upc direct op tv en ps via receiver?

    graag zou ik jullie inzichten/ervaring hier in willen hebben.

    Bij voorbaat dank

    (heb hierover ook al wat gevonden op een ander forum hier, maar het betrof hier geen 3d ondersteunende lcd, vandaag dat ik deze vraag in zijn geheel plaats)

  2. #2

    Standaard

    Alle apparaten rechtstreeks aansluiten op je receiver, de receiver is het hart van de installatie, niet de TV.

    1.4HDMI return is enkel 2kanaals, zeker geen oplossing om je PS3 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan nog hopen dat je een PS3 slimline hebt

    Je TVbox kun je voor kiezen of op de TV of via de receiver, TV geluid is toch al wat minder, maar als je veel van je receiver gebruik gaat maken...... (kwestie van energieverbruik, alles wat via de receiver loopt, daar moet de receiver ook voor aangezet worden.

    Er zijn ook CD spelers met een optische uitgang, als je daar over beschikt op je CD speler, dan zou ik dat zeker eens proberen
    Have fun and enjoy your collection

  3. #3

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Alle apparaten rechtstreeks aansluiten op je receiver, de receiver is het hart van de installatie, niet de TV.

    1.4HDMI return is enkel 2kanaals, zeker geen oplossing om je PS3 rechtstreeks op de TV aan te sluiten en dan nog hopen dat je een PS3 slimline hebt

    Je TVbox kun je voor kiezen of op de TV of via de receiver, TV geluid is toch al wat minder, maar als je veel van je receiver gebruik gaat maken...... (kwestie van energieverbruik, alles wat via de receiver loopt, daar moet de receiver ook voor aangezet worden.
    tot hier volledig mee eens, digitale TV kijken is niet altijd prettig als je gewoon TV kijkt, ik hoef echt geen rtl nieuws oid via mijn receiver te horen. Keuze moet je dus zelf maken, heb je vrij veel digitale kanalen voor films/documantaires die je ook kijkt is het zeker de moeite om het via de receiver te doen.

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Er zijn ook CD spelers met een optische uitgang, als je daar over beschikt op je CD speler, dan zou ik dat zeker eens proberen
    Sterk afhankelijk van hoe de CD speler decodeert van digitaal naar analoog. Aks de CD speler goede DAC's aan boord heeft is het zonde om hem digitaal aan te sluiten. Ik denk dat in dit geval het verschil niet hoorbaar groot zal zijn nu ik de set nog eens bekijk, dat is overigens niet negatief bedoeld .

  4. #4

    Standaard

    Hartstikke bedankt voor jullie reacties,

    ps3 zal ik via de receiver laten lopen. cd-speler zit een dac-decoder in die niet onderdoet voor die in de receiver.

    wel nog 1 vraag over upc-box:

    Als ik deze rechtstreeks aansluit op tv(ivm dat ik niet alles in surround hoef te horen net zoals edgar zegt ´t rtl nieuws kijken ofzo. Maar deze vervolgens met een optische kabel naar de receiver (of is audio return 1.4 voldoende van tv naar receiver) als deze alleen voor de upc box wordt gebruikt.?

  5. #5

    Standaard

    Volgens DVDPF is het niet mogelijk om meer-kanaals geluid via het ARC van de TV naar de receiver te sturen. Je kunt dus het beste een aparte optische of coaxiale verbinding maken tussen de mediabox en de receiver. Je weet dan iig zeker dat je wanneer de zender audio in DD/DTS-formaat heeft, het ook op de juiste manier wordt verwerkt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Volgens DVDPF is het niet mogelijk om meer-kanaals geluid via het ARC van de TV naar de receiver te sturen. Je kunt dus het beste een aparte optische of coaxiale verbinding maken tussen de mediabox en de receiver. Je weet dan iig zeker dat je wanneer de zender audio in DD/DTS-formaat heeft, het ook op de juiste manier wordt verwerkt.

    Ook ik ben wel eens in de war of lees dingen verkeert of wordt op het verkeerde been gezet met kreten als 2 way en 2 channell.

    Het schijnt dat het ARC alle audioformaten die ook ondersteund worden door een optische kabel kan doorsturen, info:

    What will I be able to do with an Audio Return Channel -enabled device?

    If your HDTV has a built-in tuner, DVD player, or other digital content source, the Audio Return Channel allows the TV to send audio data “upstream” to your A/V receiver, eliminating the need for a separate audio cable in this type of configuration. Audio Return Channel-enabled TVs can either send or receive audio via the HDMI link, giving you greater flexibility in how you set up your home theater equipment and making a separate upstream audio link unnecessary.
    Which audio formats are supported over the Audio Return Channel?

    The Audio Return Channel supports all the same audio formats that can be sent through a traditional S/PDIF audio connection, including Dolby Digital, DTS, and PCM audio.

    Hier nog wat meer info over HDMI:

    http://www.hdmi.org/manufacturer/hdm..._4_faq.aspx#18

    en als je helemaal het naadje van de kous wilt weten:

    http://en.wikipedia.org/wiki/HDMI#ci...ersion14FAQ-50

    Al lezende leer je steeds meer

    Ik heb dus duidelijk zelf niet de beschikking over HDMI 1.4
    Have fun and enjoy your collection

  7. #7

    Standaard

    Top gaat helemaal lukken

    Filmgek ik heb veel doorgelezen alleen die wikipedia link heb ik overgeslagen hahahaha.

    Bedankt voor jullie hulpzame reacties

    Laat het nog weten als ik alles draaiende heb

  8. #8

    Standaard

    Owja, heb de ps3 fat..... snap nu waarom dr werd begonnen over de slim....(Dolbytrue HD en DTSHD). Mischien nog aanbevelingen voor een losse blu ray speler(liefst met mogelijkheid afspelen 3d)????

    prijsklasse tot max 300

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sander P Bekijk bericht
    Owja, heb de ps3 fat..... snap nu waarom dr werd begonnen over de slim....(Dolbytrue HD en DTSHD). Mischien nog aanbevelingen voor een losse blu ray speler(liefst met mogelijkheid afspelen 3d)????

    prijsklasse tot max 300
    Sony BDP-S470 is een leuke speler voor weinig geld en 3D ready.
    LG OLED55E6V || Anthem MRX 720 || OPPO UDP-203 || Sony PS4 || Nvidia Shield

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •