De resultaten 1 tot 20 van 20 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard HDMI noodzakelijk voor lipsync oude dvd nieuwe LCD?

    Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Sharp LC-40LE705E LCD TV. Vanaf het begin heb lipsync problemen maar na diverse software updates heb ik dit voor het TV signaal (Ziggo digitaal via smart card) redelijk onder controle.

    Nu alleen het dvd signaal nog. Ik krijg met geen mogelijkheid beeld en geluid van een dvd schijf synchroon. Van diverse kanten hoor ik dat ik over moet naar HDMI. Is dat zo?

    Mijn huidige set: Onkyo TX-DS595 en DV-S555 (met Hepta front speakers en Quadral surround)

    Bij een Onkyo dealer ben ik tegen de volgende set aangelopen:
    TX-SR604 & DV-SP504 voor € 415,-
    Weliswaar een demo (je ziet aan de buitenkant dat 'ie gebruikt is) maar wel een scherpe prijs (helaas geen blu-ray)

    Bij mijn "eigen" dealer is mijn oog gevallen op:
    Onkyo TX-SR608 & BD-SP808 (voor ong. € 1050,-)

    Is het noodzakelijk mijn huidige set te upgraden i.v.m. lipsync? Lossen bovenstaande sets deze problemen op? En wat is jullie advies m.b.t. deze sets?

    Veel vragen, alvast bedankt voor jullie reacties.

    Gr,
    Sein

  2. #2

    Standaard

    Zet eens alle zogenaamde 'beeldverbeteraars' uit in je TV, die heb je bij DVD's en BD's toch niet nodig.
    Als dat niet helpt dan kan er in je audio set misschien een optie zitten om het geluid te vertragen, maar daar zou je even de gebruiksaanwijzing op na moeten lezen.
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  3. #3

    Standaard

    Dank voor je snelle reactie peptalk. Op de Onkyo versterker heb ik geen geluidsvertrager kunnen vinden. Ook de beeldverbeteraars op de Sharp staan, volgens mij, op neutraal. Maar misschien zijn er ervaringsdeskundigen van een Sharp TV die weten welke instellingen ik nog meer kan aanpassen?

  4. #4

    Standaard

    Waar haalt de versterker het geluid van de speler vandaan? Uit de TV of uit de speler? Haalt de versterker het geluid uit de speler, dan zou je kunnen proberen om het geluid uit de TV te laten halen en dus niet direct uit de speler. Bij de meeste TV's die voorzien zijn van een trage beeld-verwerking, krijgt het geluid vaak ook een vertraging zodat de synchronisatie van beeld en geluid beter is. Wil je de versterker nog niet vervangen, dan is dit mogelijk de beste oplossing.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  5. #5

    Standaard

    Bedankt voor deze mogelijke oplossing Gerco.

    Het geluid gaat nu idd van dvd rechtstreeks naar versterker (via coax).

    Wat betekent deze oplossing (geluid via tv) voor de geluidskwaliteit? Wordt nog steeds het DD of DTS signaal correct en volledig doorgegeven? En met welke aansluitingen/kabels realiseer ik deze oplossing?
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sein Bekijk bericht
    Bedankt voor deze mogelijke oplossing Gerco.

    Het geluid gaat nu idd van dvd rechtstreeks naar versterker (via coax).

    Wat betekent deze oplossing (geluid via tv) voor de geluidskwaliteit? Wordt nog steeds het DD of DTS signaal correct en volledig doorgegeven? En met welke aansluitingen/kabels realiseer ik deze oplossing?
    De geluidskwaliteit zal waarschijnlijk lager zijn, omdat de meeste TV's niet de mogelijkheid hebben geluid digitaal als meer-kanaals te ontvangen en door te sturen. Het zal daarom meestal als 2.0 verwerkt worden.

    Met de receiver die je nu hebt, zul je dus waarschijnlijk moeten kiezen of het geluid synchroon of discreet moet zijn.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  7. #7

    Standaard

    mmm... de enige oplossing is dus een nieuwe hardware...

    Wat vinden jullie van bovenstaande opties (TX-SR604 & DV-SP504 voor € 415,- (Demo!) versus TX-SR608 & BD-SP808 voor € 1025,-)?
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

  8. #8

    Standaard

    Die keus lijkt me niet lastig. De set met de 608 kost veel meer, maar heeft ook veel meer te bieden dan de set met de 604. Daarnaast wordt er bij de 604 een DVD speler bij geleverd en bij die met de 608 een BD speler.

    De set met de 604 kun je dus het beste laten staan voor iemand die niet veel te besteden heeft, maar wel een goed geluid wilt.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sein Bekijk bericht
    mmm... de enige oplossing is dus een nieuwe hardware...

    Wat vinden jullie van bovenstaande opties (TX-SR604 & DV-SP504 voor € 415,- (Demo!) versus TX-SR608 & BD-SP808 voor € 1025,-)?
    Je opties zijn van de hak op de tak......

    Heel oud naar nieuw en van "goedkoop" naar een duurkoop.

    Waarom bijvoorbeeld niet de combi van de 608 samen met de speler 308 Kost tevens heel wat minder mits niet bij je eigen dealer aangeschaft die ook niet de goedkoopste is. Oh setprijs receiver 608 en speler 308 €675,-- scheelt toch zo'n 350 euro,--
    Have fun and enjoy your collection

  10. #10

    Standaard

    De reden van de 2, misschien totaal, verschillende opties is dat mijn oog in eerste instantie is gevallen op de set TX-SR608 & BD-SP808 en ik de demo set later tegen kwam bij een andere zaak en ik het prijsverschil wel erg groot vond. Natuurlijk, de demo set heeft geen blu-ray. Natuurlijk, de 608 heeft veel meer mogelijkheden. Het is misschien ook appels met peren vergelijken maar ik wilde graag jullie mening horen over beide sets.

    De reden om niet voor de 308 maar voor de 808 te gaan is THX (wel op de 808 niet op de 308).

    Bedankt voor jullie hulp en advies, keuze is bepaalt (608 en 808).
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

  11. #11

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sein Bekijk bericht
    De reden om niet voor de 308 maar voor de 808 te gaan is THX (wel op de 808 niet op de 308).

    Bedankt voor jullie hulp en advies, keuze is bepaalt (608 en 808).
    Geloof me, ik had je nooit de 808 om die reden aangeraden en al helemaal niet bij een speler waarvan je alles over de HDMI-verbinding laat lopen, THX is nergens een garantie voor.

    Je hebt daar toch geen 350 euro extra voor betaald
    Have fun and enjoy your collection

  12. #12

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door DVDProfilersFilmgek Bekijk bericht
    Geloof me, ik had je nooit de 808 om die reden aangeraden en al helemaal niet bij een speler waarvan je alles over de HDMI-verbinding laat lopen, THX is nergens een garantie voor.
    Daarnaast heeft het THX-logo bij een speler meer betrekking op de weergave van beeld, omdat het geluid meestal door de receiver gedecodeerd (en nabewerkt) wordt vanwege het feit dat een receiver dit vaak mooier en beter kan.
    Laatst aangepast door Gerco Stuivenberg : 06-10-2010 om 13:39
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  13. #13

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Gerco Stuivenberg Bekijk bericht
    Daarnaast heeft THX betrekking op de weergave van beeld, omdat het geluid meestal door de receiver gedecodeerd (en nabewerkt) wordt vanwege het feit dat een receiver dit vaak mooier en beter kan.


    Ik zou zeggen ga eens op www.thx.com kijken voordat je zoiets tikt, zelfs het eerste resultaat bij een zoekopdracht met 'thx' geeft op Google al als 4e en 5e woord 'suround' en 'sound'...
    DVDPROFILER
    LG OLED 65G36LA; SONY HT-A9; SONY SA-SW5; Pioneer BDP LX58; SONY UBP-X700(Regio A/1 voor BD/DVD); Logitech Harmony Companion; Google Nest Hub's; Nvidia Shield 2019; PS3 60GB

  14. #14

    Standaard

    Ik was vergeten er bij te zetten dat het om het logo op een speler ging. Inmiddels heb ik dit aangepast.
    Geef geluid de ruimte.
    Mijn HT

  15. #15

    Standaard

    Misschien is "mijn dealer" niet de goedkoopste maar ik krijg hier wel de service die je bij grote giganten of andere prijsvechters niet krijgt (bijvoorbeeld het thuis uitproberen van meerdere speakercombinaties, meerdere dagen waarbij alles wordt geinstalleerd..... voor € 0). Ook nu bij het aansluiten van nieuwe apparatuur waarbij de monteur 's avonds in eigen tijd nog komt helpen met het verplaatsen van een nogal zwaar TV/audio meubel.

    En wat betreft THX, misschien heb ik mij vergist of is THX het prijsverschil niet waard... neemt niet weg dat ik na 1 dag uitproberen zeer tevreden ben met m'n nieuwe set.
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

  16. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sein Bekijk bericht
    Misschien is "mijn dealer" niet de goedkoopste maar ik krijg hier wel de service die je bij grote giganten of andere prijsvechters niet krijgt (bijvoorbeeld het thuis uitproberen van meerdere speakercombinaties, meerdere dagen waarbij alles wordt geinstalleerd..... voor € 0). Ook nu bij het aansluiten van nieuwe apparatuur waarbij de monteur 's avonds in eigen tijd nog komt helpen met het verplaatsen van een nogal zwaar TV/audio meubel.

    En wat betreft THX, misschien heb ik mij vergist of is THX het prijsverschil niet waard... neemt niet weg dat ik na 1 dag uitproberen zeer tevreden ben met m'n nieuwe set.
    Heel netjes dat je dan ook koopt bij het bedrijf dat die service verleent

    Ik kan zelf eea aansluiten en iets verplaatsen, daar heb ik geen dure monteur voor nodig, dat scheelt al snel een hoop geld omdat het mij ook vrij laat om te kopen waar ik wil.

    Bij service zit ook een goed advies en daar kan het bij sommige bedrijfjes wel eens niet helemaal goed zitten omdat men toch van een bepaald model wat meer pakt dan van een ander model, want geloof me, ook service dient te worden betaald.

    Gelukkig ben je tevreden met je set, THX is geen extra geld waard, het kan je enkel een goed gevoel geven, maar het voegt geen kwaliteiten toe die andere apparaten zonder THX niet zouden hebben.

    Uiteindelijk is toch het belangrijkste of je er zelf een goed gevoel bij hebt
    Have fun and enjoy your collection

  17. #17

    Standaard

    Zelf aansluiten is voor mij ook geen probleem. Voordeel van een monteur is wel dat je alle kabels ter plekke op maat kunt laten maken (bijv. speaker draden) en je dus alleen betaalt voor de meters die je daadwerkelijk nodig hebt. Of aansluitingen zelf thuis kunt testen (BD met HDMI of coax) waarbij je dan geen overbodige kabels hoeft aan te schaffen (overbodige kabels gaan mee terug). Het grootste voordeel blijft het thuis uitproberen van alle audio apparatuur, in een audio zaak kan het allemaal nog zo mooi klinken, thuis is en klinkt alles anders (zo heb ik destijds ook Mission speakers, winnaar van diverse internationale prijzen en lovende recenties, afgetest en heb ik gekozen voor het hollandse merk Hepta). Maar ook het advies wat je krijgt is vaak stukken beter dan bijvoorbeeld een MediaMarkt of zelfs een Stafhorst.

    En geloof me, mijn TV/audio meubel alleen verplaatsen lukt je echt niet...

    Toch nog een vraag: na een avondje 4 afleveringen van de serie 24 kijken werd de versterker errug warm. Nu lees ik op Internet meer over deze "klacht". De versterker schakelt zichzelf uit bij een te hoge temperatuur, toch geeft het mij geen goed gevoel. Iemand hier ervaring mee? Of tips?
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

  18. #18

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk gepost door Sein Bekijk bericht
    Zelf aansluiten is voor mij ook geen probleem. Voordeel van een monteur is wel dat je alle kabels ter plekke op maat kunt laten maken (bijv. speaker draden) en je dus alleen betaalt voor de meters die je daadwerkelijk nodig hebt. Of aansluitingen zelf thuis kunt testen (BD met HDMI of coax) waarbij je dan geen overbodige kabels hoeft aan te schaffen (overbodige kabels gaan mee terug). Het grootste voordeel blijft het thuis uitproberen van alle audio apparatuur, in een audio zaak kan het allemaal nog zo mooi klinken, thuis is en klinkt alles anders (zo heb ik destijds ook Mission speakers, winnaar van diverse internationale prijzen en lovende recenties, afgetest en heb ik gekozen voor het hollandse merk Hepta). Maar ook het advies wat je krijgt is vaak stukken beter dan bijvoorbeeld een MediaMarkt of zelfs een Stafhorst.

    En geloof me, mijn TV/audio meubel alleen verplaatsen lukt je echt niet...

    Toch nog een vraag: na een avondje 4 afleveringen van de serie 24 kijken werd de versterker errug warm. Nu lees ik op Internet meer over deze "klacht". De versterker schakelt zichzelf uit bij een te hoge temperatuur, toch geeft het mij geen goed gevoel. Iemand hier ervaring mee? Of tips?
    Het blijkt dat je er zelf een goed gevoel over hebt en dat is het belangrijkste

    Ik kan nog wel een paar dingen noemen die niet nodig zijn, zoals een paar kabels teveel????, ik koop nooit kabels bij dure winkels en heb zo'n beetje van alles wel iets in huis, dus kabels heb ik niet nodig. Ik ben getrouwd, ben dus niet alleen en de zwaartste kast komt hier heus wel van zijn plek , ook kasten die ik niet in mijn eentje zou redden als ik 2x zo sterk was

    Een goed punt is dat je thuis op je gemak de apparatuur kunt uitproberen in de omgeving waar het ook komt te staan. Dat is tevens de service die je apparatuur wat duurder maakt en het apparatuur is die ik niet graag koop omdat het een winkel demo model is geweest die weet ik veel hoe vaak is uitgetest..... BTW, het is overigens in de meeste gevallen wel mogelijk om thuis eea uit te testen, het wordt alleen niet opgehaald na het testen, je moet wat meer moeite doen. De moeite wordt uiteindelijk beloond met een prijsverschil in het voordeel van de moeite

    Maak je geen zorgen, zolang je receiver vrij kan ademen en normaal zijn warmte kwijt kan is er niets aan de hand. Mijn eigen receiver wordt ook wel warm, maar je kan er je hand nog wel ophouden al is dat geen genot Toch heeft hij zich nog nooit uitgeschakeld, maar ik draai ruim binnen de grenzen die mogelijk zijn. Zou me geen zorgen maken, je hebt het immers bij een goede winkel gekocht
    Have fun and enjoy your collection

  19. #19

    Standaard

    Je hoeft je niet druk te maken over de temperatuur, heb zelf de TX-NR906 receiver van Onkyo en hij wordt ook behoorlijk heet , je kunt nog net je hand erop houden.
    Hij staat niet opgesloten.

  20. #20

    Standaard

    Na recent de serie Band of Brothers op BD gekeken te hebben (waarbij de Onkyo TX-SR608 flink aan de bak moet!) kan ik melden dat na een aantal uren de versterker warm wordt maar nooit zo warm dat 'ie zichzelf uitschakelt. Kortom, het verhaal van een oververhitte versterker lijkt een fabeltje (althans, ik heb deze ervaring zeker niet).
    Onkyo TX-SR608, Onkyo BD-SP808, Sharp LC-40LE705E, Hepta Four Tune MKII (front), Quadral surround (Sub 55 Aktiv, Maxi Base)

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •