De resultaten 1 tot 2 van 2 worden weergegeven.
  1. #1

    Standaard advies surround set/losse apparaten

    Graag zou ik jullie advies willen vragen. Ik ben een complete leek op dit gebied dus hopelijk kunnen jullie helpen.
    Ik heb een samsung LE32C450 TV maar wil graag geluid via een betere speaker combinatie. De dolby surround 5.1 systemen zijn voor mij niet zo interessant aangezien ik niet heel veel film kijk. Wel wil ik graag goed geluid voor muziek. daarnaast ben ik toch ook wel toe aan een nieuwe DVD dus misschien wel een blue ray.
    Wat doen: losse onderdelen en welke dan, of toch een set?

    Ik heb digitale TV via ziggo met een humx kastje. De TV heeft in ieder geval 2 HMDI uitgangen en een optische uitgang.

    Budget met een maximum van 1000 euro

    dank alvast

  2. #2

    Standaard

    Welkom op het forum, Amber.

    Als je om advies vraagt op dit forum, dan zal bijna iedereen zeggen: koop losse onderdelen en geen alles-in-een set.
    Losse onderdelen zijn beter, makkelijker te upgraden of uit te bereiden en als iets stuk zou gaan, hoef je maar één onderdeel te vervangen i.p.v. de gehele alles-in-een set.
    Het is misschien iets duurder om alles los te kopen, maar met een budget van 1000 euro kom je al een heel eind!

    Als je geen voorkeur hebt voor 5.1 geluid, zou je kunnen beginnen met een goede AV-receiver en twee goede speakers. Dan kun je daarmee toch TV-geluid goed weergeven en ook muziek afspelen.
    Mocht je later toch interesse hebben in 5.1 geluid, dan kun je alsnog de overige benodigde speakers bijkopen (dat is dus weer een van de voordelen van losse onderdelen).

    Een goede instap AV-receiver, waar mensen op het forum over het algemeen goed over zijn te spreken is de Onky TX-SR608, verkrijgbaar voor rond de 460 euro. Dan ben je ook voorbereid op de toekomst, mocht je Blu-ray gaan kopen (zie hieronder).

    Speakers is weer iets anders, dat heeft heel erg te maken met smaak. Wat vind je mooi klinken? Het beste is om een (goede) audiozaak in te lopen en daar de verschillende merken en types uit te proberen. Geef op wat je budget is en zoek in die range.

    Of je een nieuwe DVD of Blu-ray speler wilt kun je het beste zelf beantwoorden. Je zegt dat je niet zoveel film kijkt, waarom zou je dan een Blu-ray speler willen? Ben je van plan Blu-ray Discs te gaan kopen?
    Als je voor de toekomst klaar wil zijn, koop dan een Blu-ray Speler. Voor onder de 100 euro heb je tegenwoordig prima spelers. En ze kunnen natuurlijk ook DVD's afspelen.
    Maar als je nauwelijks film kijkt, neem dan gewoon een DVD-speler. Blu-ray is prachtig, maar als je niet kijkt, waarom zou je er dan in investeren?
    Philadelphia Phillies: World Series Champions 2008, National League Champions 2009 & 2022 en National League East Champions 2010 & 2011

Instellingen bij het plaatsen van berichten

  • Je mag geen nieuwe topics plaatsen
  • Je mag geen antwoorden plaatsen
  • Je mag geen bijlagen invoegen
  • Je mag niet je berichten aanpassen
  •